Vis studentum.dk som: Mobile

Stine Franker Holm, Community Manager, HairLust



  • Stine Franker Holm
  • 29 år
  • Community Manager
  • Ansat siden 2019
  • Cand. Merc. (Kom.) fra CBS

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som Community Manager hos HairLust er jeg ansvarlig for opbygningen og vedligeholdelsen af HairLust's brand, samt at skabe et større fællesskab omkring brandet og produkterne. Det inkluderer bl.a. at skabe en mere loyal kundebase, hvor kunder agerer som engagerede brand ambassadører og at skabe tilfredse kunder med tæt tilknytning til HairLust. Målet er at opbygge et bedre og mere personligt forhold til kunderne, øge customer retention, forbedre kommunikationen udadtil, italesætte vores værdier, forme brand identiteten og styrke HairLust brandet.

Alt dette gør jeg gennem discipliner som bl.a. content marketing, hvor jeg udarbejder meget af det content, vi bruger i virksomheden, både skriftligt og visuelt, gennem customer relations, hvor jeg har det overordnede ansvar for vores kundeservice og vores arbejde med vores elskede kunder på alle markeder, gennem organic social media marketing, PR, SEO, Influencer marketing og arbejdet med kampagner, både store og små.

Jeg arbejder hovedsageligt med vores danske marked, som er det største i øjeblikket, men en del af mine ansvarsområder rækker også ud over de danske grænser og berører alle vores markeder.

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg nyder at lege med ord og elsker kreativiteten og udfordringerne, skriftsproget byder på. Derfor er nogle af mine absolutte yndlingsopgaver, når der skal udarbejdes indhold til vores mange kanaler og trylles med ordene, eller når der skal skrives pressemeddelelser og længere artikler til diverse medier. Jeg er generelt utroligt glad for opgaver, der giver mig mulighed for at være kreativ og granske hjernen for gode ideer og lækre formuleringer.

Det er altid ekstra spændende, når man skal udforske nye territorier og udføre nye opgaver, man ikke har arbejdet med før. Dem er der heldigvis mange af i mit job, hvor jeg har stor frihed til at være kreativ og kun min fantasi (og et par andre faktorer som pris og udbytte selvfølgelig) sætter grænser for hvad jeg kan afprøve af nye tiltag. Hos HairLust får jeg i stor stil lov til at arbejde med de ting, jeg har mest lyst til at arbejde med, og som jeg derfor også er allerbedst til.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse på utroligt mange måder. Jeg har altid teorien i baghovedet, når der udarbejdes strategier, når der skal kommunikeres til forskellige målgrupper eller når tilspidsede situationer skal håndteres. Men for at være helt ærlig, så er der bare virkelig meget, man lærer, når man kommer ud på arbejdsmarkedet, som man ikke fik den mindste form for introduktion til på studiet. Den praktiske erfaring, og hvordan man egentlig udfører opgaverne, ligger langt fra den overordnede, teoretiske viden, man får fra studiet. For mig er dette dog helt klart et plus, det betyder nemlig blot, at man ikke bare stopper med at lære nyt, når studiet er slut, men at man kan lære fra sine dygtige kolleger, sættes ind i nye opgaver og områder, at man hele tiden kan forbedre sig i alt man gør, og ikke ender med at stå stille i sin personlige udvikling - i hvert fald ikke når man har så alsidigt et job som dette, hvor der hele tiden er nye ideer, der skal føres ud i livet, og hvor der er rum til at vokse med virksomheden.

Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos HairLust?

  1. De mange forskelligartede opgaver, jeg har, og det store rum for at jeg kan udfolde min kreativitet og afprøve nye ideer.
  2. At der er kort fra idé til handling, og at man ofte har mulighed for at føre sine ideer ud i livet, uden meget tøven (som jeg tænker det er i mange scale-up virksomheder).
  3. At jeg kan stå inde for brandets værdier og produkterne vi sælger, herunder alt fra; indholdet af innovative ingredienser, til resultaterne, de giver vores mange glade kunder.

Hvorfor er HairLust en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

HairLust er en attraktiv organisation for mig at arbejde i pga. dens størrelse, dens visionære grundlæggere og fordi produkterne og de værdier, virksomheden har, stemmer stærkt overens med mine egne (her er jeg lidt en typisk millennial må jeg nok indrømme).

I den tid, jeg har været her, er der sket helt utroligt meget med virksomheden, produkterne og brandet generelt; alle produkter er i dag veganske og størstedelen også certificeret økologiske, og så er brandet yderst transparent omkring f.eks. de ingredienser der bruges. Det hele har faktisk fået en ordentlig makeover, og virksomheden er vokset nærmest eksponentielt i samme periode. Meget af dette har jeg haft én eller anden form for indflydelse på, og det er virkelig inspirerende og motiverende, når man på denne måde kan se, at ens hårde arbejde og mange timer faktisk gør en reel forskel - ikke bare for virksomheden og dens vækst, men også for de utroligt mange mennesker, vi hver eneste dag hjælper med diverse hårproblemer som f.eks. hårtab, hovedbundslidelser og skadet eller spaltet hår.

Jeg må indrømme, at jeg stadig får kuldegysninger (og næsten også tårer i øjnene), når en kunde melder tilbage om hvordan vores produkter har kunnet hjælpe hende igennem et frustrerende forløb med hårtab og dårligt selvværd. Så er ens arbejde bare det hele værd!

Læs mere om HairLust

Mød andre kandidater fra HairLust

Senest opdateret: 08 okt 2020