Hjælp os med at besvare vores store studievalgsundersøgelse - og vind et sæt Airpods!

Jonas Kobborg Jensen, Area Retail Manager, BESTSELLER

Mød Jonas, der er Area Retail Manager hos BESTSELLER. I sin rolle har Jonas blandt andet ansvaret for driften af BESTSELLER's butikker. Læs mere om Jonas' rolle her.

  • Jonas Kobborg Jensen
  • 30 år
  • Ansat siden 2012
  • HG

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder indenfor retail, hvilket betyder, at mine primære opgaver omhandler vores butikker.

I min rolle som Area Retail Manager, har jeg ansvaret for driften af vores butikker, samt sikre at butikscheferne er i flow, så de og deres team er klar til kunderne med inspirerende varepræsentationer og en stor lyst til at tage godt imod vores kunder. Derudover er der selvfølgelig nogle helt fundamentale og administrative opgaver, der bare skal være styr på, for at butiksteamet kan skabe den helt unikke købsoplevelse for kunderne.

Så der ligger rigtig meget forberedelse og træning bag det at drive butik i dag. Vi skal hele tiden holde hinanden opdateret på nye produkter, ny teknologi og udvikling i branchen. At drive butik i dag er ikke det samme som for 10 år siden, fordi der er kommet mange flere salgskanaler ind i ligningen. Vi sælger ikke kun varer til de kunder, som kommer ind i butikken – Vi sælger også til kunder, som henvender sig via vores sociale platforme, og så har vi indgået forskellige samarbejder med online sites, som kan trække på vores butikslagre.

Denne udvikling medfører også en ændring i den måde vi scouter efter nye medarbejdere til vores butikker. De skal selvfølgelig fortsat være gode til at tage sig af kunderne i butikken, men det kræver også en evne til at sætte sig ind i nye teknologier og nye opgaver. På den måde kan man også sige, at mine opgaver hele tiden ændrer sig, fordi driften består af flere elementer.   

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende i mit jo er nok at skulle sætte sig ind i den digitale udvikling, som har fundet sted i løbet af 2020. Udviklingen blev kick-startet af Corona restriktionerne som gjorde, at alle vores butikker var lukket ned for en periode, og efter de er åbnet op igen, har vi oplevet et fald i mængden af kunder.

Jeg tænker, at 2020 har været med til at ændre forbrugeradfærden generelt, og det gør, at vi er nødt til at tilpasse vores forretning for at forblive relevante for kunderne. Så hvis kunden ikke har mulighed for at komme til os, så må vi jo sørge for at komme til dem. Det finder jeg utroligt spændende at være en del af, for det giver os en ny måde at drive retail på i fremtiden.

Det mest udfordrende i mit job, har nok været år 2020. Der har ingenting været, som det plejer, og det kan i høj grad mærkes på vores personale i butikkerne. Nogle trives under ikke at skulle gøre, som vi plejer, mens andre føler en stor usikkerhed på, hvad der nu skal ske. Her har min opgave, i samarbejde med butikscheferne, været at få teams’ene derude til at være i flow samt holde alle opdateret på situationen, som kunne ændre sig fra dag til dag.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet på HG og færdiggjort den med 2 årig elevuddannelse hos BESTSELLER Academy.

Dette har selvfølgelig været med til at danne grundstenen til at have forståelse af driften i en eller flere butikker, og efterfølgende har jeg udvikle min faglige evner på BESTSELLER Academy flere gange for at være fagligt stærk til de karrieremæssige udvikling, som jeg har gjort i BESTSELLER. 

Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Bestseller?

Frihed under ansvar.

Udfordringer.

Team omkring mig.

Hvorfor er Bestseller en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

I BESTSELLER er der højt til loftet og plads til alle der gerne vil være en del af virksomheden.

Du har en masse muligheder for at udvikle dig både personligt og især fagligt.

Der er altid mulighed for, at du kan komme ud med dine ideer og tanker, samt du får lov til at være en del af at præge og udvikle forretningen.

Læs mere om BESTSELLER

Mød andre kandidater fra BESTSELLER


Annoncer