Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Mød Kenneth Nørgaard, der er CEO hos BabySam. Kenneth Nørgaard giver her et indblik i, hvad hans fornemmeste opgave er. Læs mere i dette interview.

CEO

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Retail er super spændende, der er korte reaktionstider og kontant afregning på dine initiativer – det er en præmis, man skal elske for at trives i retail. Det mest spændende rent fagligt er at få styret virksomheden fra at være en super dygtig butikskæde over til at være en skarp og agil virksomhed, som er digital med fysiske touchpoints i form af butikker. En super spændende opgave, der kræver store investeringer i teknologi og nye butiksformater samtidigt med, at 450 medarbejdere skal igennem en stejl forandringsproces.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min egen oprindelige butiks/købmandsuddannelse bruger jeg hver eneste dag til at tage beslutninger, hvor der kun er et lille grundlag for den næste beslutning, som kan være at skrue op eller skrue ned for en kampagne og vurdere om næste indsats er stærk nok. Min MBA bruger jeg mere på de større strategiske opgaver eller opgaver, hvor der er brug for abstrakttænkning.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos BabySam?

1. Glæden ved at møde ind hver dag

2. Samarbejde med mine teams rundt omkring

3. Muligheden for at gøre det lidt bedre hele tiden.

  • Hvorfor er BabySam en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

BabySam er på en spændende rejse, og inden for 12 måneder vil vi stå med en stærk platform, hvor vi virkelig kan sætte de fysiske og digitale kanaler i spil sammen på den måde kan man i BabySam blive en del af en virksomhed som ikke bare er ”best in class” i Danmark, men som har mulighederne for, at blive en nordisk eller europæisk kæde på sigt. Vi har en super stærk kultur i BabySam, hvor den enkelte kollega har mulighed for stort ansvar i sin egen rolle, men også gode muligheder for på sigt, at avancere til næste niveau eller til nye udfordringer og ansvarsområder. Derudover syntes jeg vi har fantastisk kultur hvor vi kan udfordre hinanden og samtidigt står sammen om vores fælles mål.

Læs mere om BabySam


Annoncer