Vis studentum.dk som: Mobile

Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Adecco-karriere
maya-adecco

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min stillingsbetegnelse er Client Relation Manager i afdelingen HoReCa (forkortelse for hotel, restaurant og catering).

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning. Derudover er en stor del af mine arbejdsopgaver også vedligeholdelses-/relations arbejde ift. eksisterende kunder og sørge for, at kunden er tilfreds og stadig har os i tankerne som de allerførste, når behovet opstår. Heri ligger der også fortsat et fokus på salg ift. mersalg og større løsninger hos den enkelte kunde.

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit arbejde?

Jobbet kræver en meget stor selvstændighed, idet du selv skal kunne definere de emner, du gerne vil arbejde på. Man bliver målt på budget, men også på indsatser der sikrer, at du når målet, dvs. der er KPI´s for møder, tilbud, nye kunder mm. Denne del er selvfølgelig krævende, men også noget af det jeg anser som værende det mest spændende ved mit job, fordi det tvinger mig til hele tiden at være ”med på beatet”, at være opmærksom, tænke kreativt og i nye og anderledes løsninger.

Det er vigtigt, at bevare sit fokus og være opmærksom på kundens egen retning, der løbende kan ændre sig, og i den forbindelse er jeg selv med til at præge mine kommende salgsindsatser og udarbejdelse af en mere langsigtet plan ift. kunderne. Således at jeg altid er et skridt foran ved at have planlagt den næste indsats. Hvis du holder dig opdateret på, hvad der rører sig hos kunden, er du desuden bedre i stand til at håndtere kunden på den mest hensigtsmæssige måde.
Så denne mere strategiske del af salgsarbejdet er helt sikkert også noget af det, som jeg finder meget interessant og motiverende i mit job.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger især den viden og de kompetencer, som jeg har tilegnet mig qua min kandidatgrad i HRM, som tager afsæt i organisationsteori, ledelse, økonomi og arbejdsmarkedsforhold. Alle fire områder anvender jeg i arbejdet med udvikling og koordinering af personer og job i virksomheder. Hvilket er medvirkende til, at jeg i endnu højere grad føler mig kvalificeret og sikker i den stilling jeg besidder.

Hvilke tre ting er de vigtigste for dig ved at arbejde i en virksomhed som Adecco?

  1. Hos Adecco har vi internt det, vi kalder en ”Adecco-ånd”. Det er en særlig følelse, en begejstring og en stolthed der florerer blandt ansatte. Når vi er samlet i hele Adecco to gange årligt mærkes ”Adecco-ånden” især – selvom folk måske ikke kender hinanden lige godt på kryds og tværs af landet, så har alle medarbejdere en ting til fælles: Vi er stolte af at være en del af- og repræsentere Adecco. Dette giver sig også til udtryk ved, at vi generelt hos Adecco har et rigtig godt sammenhold, et kollegialt fællesskab og en meget uformel og rar jargon.

  2. Det er meget vigtigt for mig, at jeg føler, at jeg udvikler mig professionelt og samtidig kan se en mulighed for at fremme min karriere i den virksomhed, jeg er ansat i – og det må man sige, at der er hos Adecco. Der er utrolig gode udviklingsmuligheder. Hvis man gerne vil, knokler på, griber bolden når den bliver kastet op – så er der en masse muligheder ift. karriereudvikling. Hvilket også kommer til udtryk fra ledelsens side i form af en enorm stor tillid og tiltro til den enkelte medarbejder.

  3. Der er sjældent to dage som er ens. Variationen af ens arbejdsopgaver og dermed ens arbejdsdag varierer i høj grad. Det er på godt og ondt – men når man, som jeg, godt kan lide et hektisk arbejdsmiljø, opgaver af forskelligartet karakter og en generel ”nu-ryster-vi-lige-posen” tilgang – er netop dette en af vigtigste elementer for mig i mit arbejdsliv.

Hvorfor er Adecco en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Det er klart ovennævnte tre punkter.

Derudover er jeg glad for at være en del af en virksomhed, som gør en forskel for både arbejdsgivere og arbejdstagere og dermed er med til, hvor kliche-agtigt det end måtte lyde, at gøre en forskel i et samfundsmæssigt perspektiv i ens daglige arbejdsliv.

Læs mere om Adecco

Senest opdateret: 04 maj 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 24-06-2019

Jette Møller, Forretningsfører, Den Internationale Højskole

Mine primære forretningsområder er økonomi og HR. Jeg laver forretningsplaner og budgetter for højskolen, og derudover står jeg for alle ansætteleskontrakter og personaleforhold. Højskolen i de områder som afviger fra fx en BTB-virksomhed. På højskolen er det ikke hardcore business, men der er et stort fokus på mennesker og udvikling – det udfordrer mig – på den gode måde.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Anna Miotello, Customer Success Associate, Falcon.io

I work as a Customer Success Associate in Falcon.io, which is a SaaS company that offers a platform to manage social media. My main responsibilities are handling the relationship with our SMB customers, on-boarding them on the platform by organizing training sessions, and ensuring that they make the most out of the tool.

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Mette Vestergaard, HR Partner, BabySam

Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i BabySam, og det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Mine opgaver omfatter alt fra rekruttering og Employer Branding til CSR og HR administration. Jeg bruger også en del af min tid på at supportere kædens butikschefer og på at gøre deres hverdag lettere. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Christina Fabricius Lolck, HR Operations Manager, Conversio

Jeg fungerer som en samarbejds- og sparringspartner for ledelsen og i særdeleshed direktøren i forbindelse med den daglige drift og har fokus på at bidrage til konstant positiv udvikling af virksomheden. Mine primære ansvarsområder er at tiltrække, fastholde og udvikle medarbejdere, hvorfor mine arbejdsopgaver spænder bredt og dækker over alt fra rekruttering og onboarding til at frigive ledelsesmæssige ressourcer til at sikre et godt arbejdsmiljø.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Amalie Hillebert Jakobsen, HR Consultant, Ørsted

Jeg arbejder med HR analytics, hvilket er et relativt nyt område inden for HR. Det giver en masse spændende indsigt i organisationen, og de rigtige analyser synliggør væsentlige problemstillinger og kan dermed være grundlag for beslutninger og proaktiv adfærd. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kamilla Rasmussen, Salgs- og marketingkoordinator, Dafolo

Jeg er ansat i Dafolos forlag, hvor jeg sidder med ansvar for at markedsføre Dafolos udgivelser til dagtilbudsområdet, herunder også til pædagoguddannelsen. I min stilling som salgs- og marketingkoordinator favner jeg en ret bred vifte af såvel administrative opgaver som markedsføringsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Rasmus Junker, Senior Client Manager, Conversio

Jeg sidder med det overordnede kommercielle ansvar for en stor del af vores kunder. Jeg er med til at sikre, at kunden bliver en succes igennem forløbet hos os. Dette gør jeg blandt andet ved sparring om kundens egne tiltag og udvikling af kundens nuværende setup. Herigennem er det selvfølgelig vigtigt, at kunden har tiltro til mig, så jeg kan træffe afgørende beslutninger for deres markedsføring.

Læs mere