Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Maya er Client Relation Manager hos Adecco, hvor hendes arbejdsopgaver blandt andet består af booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning.

Adecco-karriere
maya-adecco

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min stillingsbetegnelse er Client Relation Manager i afdelingen HoReCa (forkortelse for hotel, restaurant og catering).

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning. Derudover er en stor del af mine arbejdsopgaver også vedligeholdelses-/relations arbejde ift. eksisterende kunder og sørge for, at kunden er tilfreds og stadig har os i tankerne som de allerførste, når behovet opstår. Heri ligger der også fortsat et fokus på salg ift. mersalg og større løsninger hos den enkelte kunde.

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit arbejde?

Jobbet kræver en meget stor selvstændighed, idet du selv skal kunne definere de emner, du gerne vil arbejde på. Man bliver målt på budget, men også på indsatser der sikrer, at du når målet, dvs. der er KPI´s for møder, tilbud, nye kunder mm. Denne del er selvfølgelig krævende, men også noget af det jeg anser som værende det mest spændende ved mit job, fordi det tvinger mig til hele tiden at være ”med på beatet”, at være opmærksom, tænke kreativt og i nye og anderledes løsninger.

Det er vigtigt, at bevare sit fokus og være opmærksom på kundens egen retning, der løbende kan ændre sig, og i den forbindelse er jeg selv med til at præge mine kommende salgsindsatser og udarbejdelse af en mere langsigtet plan ift. kunderne. Således at jeg altid er et skridt foran ved at have planlagt den næste indsats. Hvis du holder dig opdateret på, hvad der rører sig hos kunden, er du desuden bedre i stand til at håndtere kunden på den mest hensigtsmæssige måde.
Så denne mere strategiske del af salgsarbejdet er helt sikkert også noget af det, som jeg finder meget interessant og motiverende i mit job.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger især den viden og de kompetencer, som jeg har tilegnet mig qua min kandidatgrad i HRM, som tager afsæt i organisationsteori, ledelse, økonomi og arbejdsmarkedsforhold. Alle fire områder anvender jeg i arbejdet med udvikling og koordinering af personer og job i virksomheder. Hvilket er medvirkende til, at jeg i endnu højere grad føler mig kvalificeret og sikker i den stilling jeg besidder.

Hvilke tre ting er de vigtigste for dig ved at arbejde i en virksomhed som Adecco?

  1. Hos Adecco har vi internt det, vi kalder en ”Adecco-ånd”. Det er en særlig følelse, en begejstring og en stolthed der florerer blandt ansatte. Når vi er samlet i hele Adecco to gange årligt mærkes ”Adecco-ånden” især – selvom folk måske ikke kender hinanden lige godt på kryds og tværs af landet, så har alle medarbejdere en ting til fælles: Vi er stolte af at være en del af- og repræsentere Adecco. Dette giver sig også til udtryk ved, at vi generelt hos Adecco har et rigtig godt sammenhold, et kollegialt fællesskab og en meget uformel og rar jargon.

  2. Det er meget vigtigt for mig, at jeg føler, at jeg udvikler mig professionelt og samtidig kan se en mulighed for at fremme min karriere i den virksomhed, jeg er ansat i – og det må man sige, at der er hos Adecco. Der er utrolig gode udviklingsmuligheder. Hvis man gerne vil, knokler på, griber bolden når den bliver kastet op – så er der en masse muligheder ift. karriereudvikling. Hvilket også kommer til udtryk fra ledelsens side i form af en enorm stor tillid og tiltro til den enkelte medarbejder.

  3. Der er sjældent to dage som er ens. Variationen af ens arbejdsopgaver og dermed ens arbejdsdag varierer i høj grad. Det er på godt og ondt – men når man, som jeg, godt kan lide et hektisk arbejdsmiljø, opgaver af forskelligartet karakter og en generel ”nu-ryster-vi-lige-posen” tilgang – er netop dette en af vigtigste elementer for mig i mit arbejdsliv.

Hvorfor er Adecco en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Det er klart ovennævnte tre punkter.

Derudover er jeg glad for at være en del af en virksomhed, som gør en forskel for både arbejdsgivere og arbejdstagere og dermed er med til, hvor kliche-agtigt det end måtte lyde, at gøre en forskel i et samfundsmæssigt perspektiv i ens daglige arbejdsliv.

Læs mere om Adecco


Annoncer