Vis studentum.dk som: Mobile

Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Adecco-karriere
maya-adecco

Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Min stillingsbetegnelse er Client Relation Manager i afdelingen HoReCa (forkortelse for hotel, restaurant og catering).

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning. Derudover er en stor del af mine arbejdsopgaver også vedligeholdelses-/relations arbejde ift. eksisterende kunder og sørge for, at kunden er tilfreds og stadig har os i tankerne som de allerførste, når behovet opstår. Heri ligger der også fortsat et fokus på salg ift. mersalg og større løsninger hos den enkelte kunde.

Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit arbejde?

Jobbet kræver en meget stor selvstændighed, idet du selv skal kunne definere de emner, du gerne vil arbejde på. Man bliver målt på budget, men også på indsatser der sikrer, at du når målet, dvs. der er KPI´s for møder, tilbud, nye kunder mm. Denne del er selvfølgelig krævende, men også noget af det jeg anser som værende det mest spændende ved mit job, fordi det tvinger mig til hele tiden at være ”med på beatet”, at være opmærksom, tænke kreativt og i nye og anderledes løsninger.

Det er vigtigt, at bevare sit fokus og være opmærksom på kundens egen retning, der løbende kan ændre sig, og i den forbindelse er jeg selv med til at præge mine kommende salgsindsatser og udarbejdelse af en mere langsigtet plan ift. kunderne. Således at jeg altid er et skridt foran ved at have planlagt den næste indsats. Hvis du holder dig opdateret på, hvad der rører sig hos kunden, er du desuden bedre i stand til at håndtere kunden på den mest hensigtsmæssige måde.
Så denne mere strategiske del af salgsarbejdet er helt sikkert også noget af det, som jeg finder meget interessant og motiverende i mit job.

Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger især den viden og de kompetencer, som jeg har tilegnet mig qua min kandidatgrad i HRM, som tager afsæt i organisationsteori, ledelse, økonomi og arbejdsmarkedsforhold. Alle fire områder anvender jeg i arbejdet med udvikling og koordinering af personer og job i virksomheder. Hvilket er medvirkende til, at jeg i endnu højere grad føler mig kvalificeret og sikker i den stilling jeg besidder.

Hvilke tre ting er de vigtigste for dig ved at arbejde i en virksomhed som Adecco?

  1. Hos Adecco har vi internt det, vi kalder en ”Adecco-ånd”. Det er en særlig følelse, en begejstring og en stolthed der florerer blandt ansatte. Når vi er samlet i hele Adecco to gange årligt mærkes ”Adecco-ånden” især – selvom folk måske ikke kender hinanden lige godt på kryds og tværs af landet, så har alle medarbejdere en ting til fælles: Vi er stolte af at være en del af- og repræsentere Adecco. Dette giver sig også til udtryk ved, at vi generelt hos Adecco har et rigtig godt sammenhold, et kollegialt fællesskab og en meget uformel og rar jargon.

  2. Det er meget vigtigt for mig, at jeg føler, at jeg udvikler mig professionelt og samtidig kan se en mulighed for at fremme min karriere i den virksomhed, jeg er ansat i – og det må man sige, at der er hos Adecco. Der er utrolig gode udviklingsmuligheder. Hvis man gerne vil, knokler på, griber bolden når den bliver kastet op – så er der en masse muligheder ift. karriereudvikling. Hvilket også kommer til udtryk fra ledelsens side i form af en enorm stor tillid og tiltro til den enkelte medarbejder.

  3. Der er sjældent to dage som er ens. Variationen af ens arbejdsopgaver og dermed ens arbejdsdag varierer i høj grad. Det er på godt og ondt – men når man, som jeg, godt kan lide et hektisk arbejdsmiljø, opgaver af forskelligartet karakter og en generel ”nu-ryster-vi-lige-posen” tilgang – er netop dette en af vigtigste elementer for mig i mit arbejdsliv.

Hvorfor er Adecco en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Det er klart ovennævnte tre punkter.

Derudover er jeg glad for at være en del af en virksomhed, som gør en forskel for både arbejdsgivere og arbejdstagere og dermed er med til, hvor kliche-agtigt det end måtte lyde, at gøre en forskel i et samfundsmæssigt perspektiv i ens daglige arbejdsliv.

Læs mere om Adecco

Senest opdateret: 04 maj 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Kenneth Andersen, HR konsulent, Kriminalforsorgen

Jeg arbejder med rekruttering af fængsels- og transportbetjente til Kriminalforsorgen. Mine opgaver spænder fra udvikling og produktion af kampagnevideoer til screening og interview af kandidater. Mit team og jeg har til opgave at sørge for, at vi tiltrækker de rette medarbejdere til Kriminalforsorgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Helle Kristiansen, Brand Manager, Bosch

As Brand Manager at Bosch, I work within the field of Branding and Marketing. In my job, I am responsible for marketing Bosch heating and energy solutions in the Danish market. As such, my main purpose and function is to enhance the awareness of Bosch heating and energy solutions. My main tasks include: Like this, I decide and plan advertisement material, campaigns on Social Media etc.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Jonas Venning Larsen, Head of SEO, Conversio

Mit forretningsområde er søgemaskineoptimering (SEO), der kort fortalt handler om mere synlighed i de ikke-betalte søgeresultater i Google. Jeg er teamleder for vores SEO-afdeling hos Conversio, så mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg sidder med hænderne helt nede i produktionen, hvor mit speciale er analyse af data og teknisk optimering af websites.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Astrid Rasmussen, Student Assistant in HR, Total

I started as a student assistant in HR MOG and was after Total’s acquisition offered a position in HR TUDK. Here my primary tasks have been to assist in managing the organizational change from MOG to Total and now in establishing Total as a desirable workplace in Denmark by enhancing the work environment for my colleagues.

Læs mere
Sidst opdateret 01-04-2019

Philip Korsholm Bjerg, Key Account Manager, Kvadrat

Jeg er Key Account Manager i vores ’Transport Division’. Her har jeg ansvaret for de af vores kunder, som arbejder inden for transportsegmentet i Danmark, Norge, UK, Øst-Europa og Asien. Kunderne, som jeg beskæftiger mig med, er arkitekter/designere, sub-contractors og slutkunder, som alle arbejder med det førnævnte segment, altså cruise liners, færger, toge, fly osv.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Eniro

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Greyci Gonzales, Digital Mediekonsulent, Eniro

Min primære opgave er at rådgive segmentet små – og mellemstore virksomheder. Det vil sige, at jeg skal introducere vores produkter, give kunden den bedste oplevelse og i sidste ende at sælge digitale løsninger til kunden.  Det foregår på den måde, at jeg rådgiver inden for digital markedsføring og online synlighed – produkterne tæller blandt andet Google AdWords, Facebook, bannerannoncer.

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Mubeen Sadiq, Change Manager, Eniro

Jeg har en meget varieret arbejdsdag og har opgaver ligefra budgettering og planlægning af salgsperioder til ansvar for opstart af en ny afdeling hos Eniro. Jeg arbejder ofte tværorganisatorisk i forbindelse med projektdeltagelse påforskelligartede projekter - eksempelvis implementering af nyt CRM system, provision og kontaktstrategi. Det, der tiltaler mig meget, er graden af variation ...

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere