Professionsbachelor

International handel og markedsføring (Professionsbachelor top-up)

Længde
1,5 år
Heltid/deltid
Heltid
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesstøtte
Ja
Kommende Infomøde
7 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
16 maj, 2024 13:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
23 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
23 maj, 2024 14:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
28 maj, 2024 13:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
28 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
12 juni, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Uddannelsen er på
Dansk
Længde
1,5 år
Heltid/deltid
Heltid
Uddannelsens hjemmeside
Uddannelsesstøtte
Ja
Kommende Infomøde
7 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
16 maj, 2024 13:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
23 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
23 maj, 2024 14:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
28 maj, 2024 13:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
28 maj, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Kommende Åbent hus
12 juni, 2024 16:00
(+ Læs mere )
Uddannelsen er på
Dansk

Video

Om uddannelsen

international handel

International handel og markedsføring

Stil skarpt på salg og handel på det globale marked. Uddannelsen i international handel og markedsføring er for dig med interesse for salg, handel og markedsføring i et internationalt perspektiv.

Professionsbachelor i International handel og markedsføring er en 1½-årig overbygning på markedsføringsøkonom eller lignende erhvervsakademiuddannelse.

Dit udbytte med international handel og markedsføring

Som færdiguddannet professionsbachelor vil du derfor kunne varetage praksisnære og komplekse opgaver inden for salg og markedsføring i et internationalt perspektiv.

Du bliver klædt på til at kunne arbejde med fag inden for salg og handel på det globale marked, ligesom du opnår viden inden for områder som jura og økonomi.

Uddannelsens indhold og opbygning

Uddannelsen er tilrettelagt som et 1½-årigt fuldtidsstudie svarende til 3 semestre (90 ECTS-point). Hvert semester udgør et samlet og afgrænset forløb med egne prøver og eksamener.

Studiet omfatter skemalagt undervisning, undervisningsforberedelse, fordybelse, skriftlige arbejder, øvrige aktiviteter i forbindelse med undervisningen, studieophold og projekter i virksomheder.

Fagområderne på 1. og 2. semester tager udgangspunkt i de faglige discipliner markedsføring, logistik, ledelse og organisation, jura og økonomi.

På 2. semester skal du derudover arbejde med et valgfrit tema i studiegrupper. Temaet vælges enten ud fra et idékatalog, eller det kan være et selvvalgt tema. Temaet afsluttes med et fælles seminar, hvor studiegrupperne med afsæt i en kort synopsis præsenterer interessante problemstillinger inden for temaet med fokus på løsninger i teori og praksis.

2. semester afsluttes med en semesteropgave i grupper á 4-8 studerende. Opgavens tema er forretningsudvikling i et internationalt perspektiv for en relevant ekstern opdragsgiver.

3. og afsluttende semester indeholder virksomhedspraktik og bachelorprojekt.

Ansøgning og adgangskrav

Adgang med denne erhvervsakademiuddannelse

  • Markedsføringsøkonom
  • Logistikøkonom (ingen SU i sommerferien -læs mere)
  • Handelsøkonom (ingen SU i sommerferien -læs mere).

Adgang med udenlandsk uddannelse

Du kan optages, hvis din udenlandske uddannelse svarer til en dansk adgangsgivende uddannelse.

Du skal endvidere have bestået Studieprøven, eller du skal dokumentere tilsvarende kundskaber i dansk. Dokumentationen skal sendes til institutionen inden studiestarten. 

Eksamen og diplom

Uddannelsen afsluttes med et bachelorprojekt. 

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Niels Bohrs Allé 1,
5230 Odense M

Sammen gør vi studerende, erhvervsliv og samarbejdspartnere parat til udvikling af fremtidens arbejdsmarked. Du kan vælge mellem tre typer af videregående uddannelser. Erhvervsakademiuddannelser 2-2½ år. Professionsbacheloruddannelser 3½-4 år. Professionsbacheloroverbygning til erhvervsakademiuddannelser 1½ år. Vi udbyder flere af vores uddannelser i...

Læs mere og vis alle uddannelser fra denne udbyder

Sponsoreret