sygeplejerske - Forum

04-01-2011 08:18   mette.valentin
Hej jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse til sygeplejerske men kan ikke helt gennemskue om jeg har nogen mulighed for at tage uddanelsen som en voksenudd. Jeg er 32 og har været på arb siden jeg var 18 dog ikke inden for sundhessektoren :( Mvh Mette Valentin

RE: sygeplejerske
04-01-2011 08:32   Studentum

Hej Mette,

Det er desværre ikke muligt at tage uddannelsen til sygeplejerske som voksenuddannelse.

Da der var mangel på sygeplejersker for et par år tilbage blev det foreslået at ledige skulle kunne tage uddannelsen på dagpenge. Det forslag blev dog skudt ned, og med den seneste udvikling indenfor sektoren, er det ikke realistisk at et lignende forslag bliver fremsat i den nærmeste fremtid.

Det betyder helt konkret at hvis du vil være sygeplejerske, skal du søge ind via KOT og kan bare få SU under uddannelsen

Mvh.


Find uddannelser i denne kategori
Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide