Bange/nervøs for at fortælle om min drøm - Forum

12-07-2016 19:14   MandVandHvalp

Hey,

Jeg er kommet ind på SOSU og er utrolig glad for det, men er bange for at fortælle folk om det fordi mange mener, at hvis man tager SOSU er man "bøsse" osv. pga. det pigeerhverv i manges øjne. Så af den årsag er jeg bange for at fortælle om min drømmeuddannelse, og lyver om det for det meste, når folk spørger om, hvad jeg skal efter 10. Er der andre der har stødt ind i det her problem og har evt. en løsning?


RE: Bange/nervøs for at fortælle om min drøm
08-08-2016 14:23   Sofie Gry Laursen

Hej

Først og fremmest mange gange tillykke med optagelsen på en uddannelse, som du er glad for og glæder dig til. Det betyder rigtigt meget.

Her på Studentum kan vi desværre ikke vejlede dig om, hvordan omverdenen vil tage imod dit uddannelsesvalg. Jeg kan dog fortælle, at der i disse år kommer stadig flere mænd ind i de traditionelle "kvindefag" som fx sosu, sygeplejerske og pædagog. Samtidig er netop SOSU-uddannelsen et studievalg med rigtigt mange muligheder - også for at læse videre.

Derfor er der både stor sandsynlighed for, at du ikke kommer til at være "eneste hane i kurven" - og du har god grund til at være stolt af dit studievalg. Held og lykke med det.

Mvh. Sofie, Studentum


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide