Vis studentum.dk som: Mobile
2 år
Dansk
Ja
Heltid
Erhvervsakademiuddannelse
Odense

Fremragende Studievejledning


Denne udbyder er blevet anerkendt af os for at have fremragende studievejledning. 

Vores anerkendelse er givet til de udbydere, der er gode og hurtige til at række ud, efter de har modtaget en forespørgsel. 

Video

     

Om uddannelsen

markedsføringsøkonom

Bliv markedsføringsøkonom

Drømmer du om at arbejde med markedsføring, salg og kommunikation? Så er markedsføringsøkonomuddannelsen lige noget for dig!

Dit udbytte med markedsføringsøkonomuddannelsen

Efter den to-årige uddannelse som markedsføringsøkonom har du enten mulighed for at specialisere dig yderligere og læse videre som professionsbachelor eller få et job i erhvervslivet. 

Dertil får du kompetencer til at kunne arbejde med:

  • Kommunikation
  • Digital markedsføring
  • Sociale medier

Uddannelsens indhold og opbygning

Derudover vil du få indsigt i emner som økonomi, jura, orginasition samt kulturelle og samfundsmæssige forhold. 

Du vil på studiet opleve en praksisnær undervisningsform, hvor du arbejder med virksomhedscases fra erhvervslivet.

Undervisningen indeholder digitale læremidler, gruppearbejde og individuelle opgaver - arbejdsmetoder der afspejler en markedsføringsøkonoms arbejdsdag.

Alt dette forbereder dig til en karriere indenfor markedsføring, kommunikation og salg i en virksomhed på det danske og internationale marked eller et liv som iværksætter.

På markedsføringsøkonomuddannelsen får du på to år solid og grundlæggende viden, der gør dig i stand til at analysere, planlægge og realisere løsninger på et bredt område inden for marketing, kommunikation og salg.

Uddannelsen er struktureret i fire dele - en fællesdel, en valgdel, en specialedel og et hovedprojekt.

Hvert semester tager udgangspunkt i et overordnet tema:

  • 1. semester - forretningsforståelse: metode og markedsforståelse
  • 2. semester - taktisk og operationel markedsføring B2B og B2C
  • 3. semester - internationalisering og valgfag
  • 4. semester - praktikforløb og hovedopgave

Ansøgning og adgangskrav

Gymnasiale uddannelser (kvote 1 eller kvote 2)

Specifikke adgangskrav: Engelsk C og enten Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B.

Skal jeg søge i kvote 1 eller 2? 

Med en gymnasial uddannelse kan du søge enten i kvote 1 eller i kvote 2. I kvote 1 vurderes du kun på dit samlede gennemsnit. Du kan også søge i kvote 2, hvis du tænker dit gennemsnit ikke rækker til en plads i kvote 1 og du derfor vil vurderes på andre kvalifikationer. Se mere under punktet adgangsbegrænsning.

Har du ikke en gymnasial uddannelse, skal du altid søge i kvote 2.

Adgang med erhvervsuddannelse (kun kvote 2)

Alle fuldførte erhvervsuddannelser med en normeret varighed på 3 år eller mere.

Specifikke adgangskrav: Engelsk C og enten Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B.

Adgang med udenlandsk uddannelse (kun kvote 2)

Du kan optages, hvis din udenlandske uddannelse svarer til en dansk adgangsgivende uddannelse.

Specifikke adgangskrav: Engelsk C og enten Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B eller Erhvervsøkonomi B.

Eksamen og diplom

Uddannelsen afsluttes med en hovedopgave.

Kontaktinfo

UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Niels Bohrs Allé 1,
5230 Odense M

Evalueringer
Der er ingen evalueringer af Markedsføringsøkonom endnu. Bliv den første!
Åbent hus
april 2021
ma
ti
on
to
fr
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9

Du vil måske også være interesseret i: