Selvstændig aktie dealer og pilot? - Forum

25-07-2010 07:51   Dennis

Hej.

Jeg har hele mit drømt om at blive pilot eller børsmægler/dealer.
Jeg er 19 år og har siden folkeskolen arbejdet meget for at spare op til en udbetaling for lån til min pilot uddannelse.
Ved siden af arbejdet følger jeg godt med på aktiemarkedet og handler nogle gange når muligheden dukker op. Jeg har indtil nu tjent ca 25.000 kr på aktier alene.
Jeg sidder nu og overvejer om jeg skal prøve kræfter med begge veje, Jeg kunne sagtens se mig selv som en pilot, og når jeg har fri flere uger i træk kunne jeg bruge tiden som selvstændig dealer med egen opsparing.

Jeg er ikke særlig boglig, og læser kun det der er nødvendigt.
Der er styr på uddannelsen til pilot, men uddannelsen til aktie dealer er meget lang, hvor jeg selv er en person der hellere vil "arbejde sin vej op". Jeg lære meget lidt af en bog, jeg er nød til at prøve det og lære af min erfaring.
Så mit spørgsmål er, er der nogle kortere uddannelse der er mere direkte mod dealer jobbet? evt med mulighed for job bagefter. Min ide er at handle fra egen lomme men lidt kendskab til området gennem en kortere uddannelse og job tror jeg klart kan betale sig senere hen.


RE: Selvstændig aktie dealer og pilot?
09-10-2010 10:04   Jan Klarskov

Hej Dennis, her er løsningen på dit svar.. www.daytradecenter.dk du kan også se dette:

www.jp.dk/jptv/nyheder_erhverv/erhverv/article2206975.ece

Mvh Jan


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide