Reklame uddannelse - Forum

15-10-2009 10:31   Marc
Hej. Jeg har fundet ud af en uddannelse under reklame jeg godt ville arbejde under, men jeg ved slet ikke hvad sådan en person hedder i fagsprog. Jobbet ville gå ud på at man nærmest skal finde ud af hvordan reklamen skal fungere og komme med ideerne til hvad der sker i selve reklamen. Snakkede med en Vejleder fra min skole men han viste ikke lige hvad det hed.

RE: Reklame uddannelse
19-10-2009 15:13   Studentum
Hej Marc. Det lyder som om, det er TV- eller radio-reklamer, du gerne vil være med til at lave. Og det kan du komme til med mange forskellige uddannelser. Hvis det skal være en akademisk uddannelse, kan det f.eks. være Film og Medievidenskab. Læs mere om uddannelsen her Men skal det i stedet være en mere praktisk orienteret uddannelse, kan det være en uddannelse som Fotograf med speciale som Reklamefotograf eller Film- og TV-produktion uddannelsen. Jeg vil råde dig til at tage kontakt til en teknisk skole i den by, hvor du gerne vil studere samt til et universitet. De vil kunne hjælpe dig med et helt præcist svar. Mange hilsner Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide