Pædagoguddannelsen sabbatår - Forum

30-01-2015 20:38   Lise

Jeg er i gang med min 2. Praktik på pædagoguddannelsen. Jeg er glad for at arbejde med børn, men er nået frem til at jeg er startet fort tidligt på uddannelsen. Tror det vil være godt for mig at komme ud og lave noget andet et par år, inden jeg fortsætter. Mit spørgsmål er følgende: Skal jeg starte helt forfra på uddannelsen, hvis jeg om et par år vælger at gå igang igen med uddannelsen? Jeg har som sagt bestået 1. Praktik og 1. Års opgaven?


RE: Pædagoguddannelsen sabbatår
04-02-2015 13:51   Tina

Kære Lise
Det lyder spændende med et sabbatår. Ang. om du skal starte forfra på pædagoguddannelsen, hvis du tager ud et års tid som sabbatår, så synes jeg, at du skal kontakte for eksempel Pædagoguddannelsen Sydhavn og høre, hvilke kriterier der er for at tage en pause fra pædagoguddannelsen. 

Held og lykke med det derude. 

Vh Tina


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide