Er matematik B nok til HA (Almen erhvervsøkonomi)? - Forum

07-11-2016 21:38   Andreas Laier

Jeg går pt. på HHX på andet år og skal til at vælge niveau i matematik meget snart. Planen er et sabbatår for dernæst at fortsætte til AAU hvor jeg vil læse HA og hvis jeg har lyst derefter cand.merc. Jeg har lige nu matematik på B niveau, med karakterer fra 7-12, dog primært 10. Min plan er ikke at tage matematik op på A niveau, da jeg tror det bliver for svært (forventer dog sagtens at bestå), men vil hellere have en højere karakter på B, end jeg vil have 4 på A niveau.

Derfor vil jeg gerne høre, især fra Jer HA og cand.merc. studerende , om matematik B er nok, eller om jeg må bide i det sure æble.


RE: Er matematik B nok til HA (Almen erhvervsøkonomi)?
09-11-2016 12:28   Sofie Gry Laursen

Hej

Adgangskravene til Erhvervsøkonomi, HA ved Aalborg Universitet er følgende Matematik B, Dansk A og Engelsk B samt Historie, Idéhistorie, Samfundsfag, Samtidshistorie eller International økonomi B. Består du disse med karakteren 02 eller derover, har du mulighed for at blive optaget på uddannelsen. 

Ved optaget i år var adgangskvotienten 3,0 på uddannelsen ved AAU for den dansksprogede linje. Alle blev optaget på den engelsksprogede linje. Adgangskvotienten ændrer sig naturligvis fra år til år, men den kan give dig et indtryk af, om det er realistisk at blive optaget i kvote 1. Ved du allerede nu, at du vil søge om optagelse via kvote 2, kan Matematik A tælle til din fordel. Gode karakterer i de adgangsgivende fag er dog også en fordel i sig selv.

Mvh. Sofie, Studentum.dk


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide