heste udd. i udland - Forum

24-03-2010 13:27   Pia Bundgaard
Hej Studenten Jeg så tidligere at i skrev om en heste uddannelse i Sverige, men kan ikke finde det mere. Søger derfor lidt hjælp. Jeg er 22 år gammel, og vild med heste. Min drøm er at arbejde med denne interesse som professionel, hvorfor jeg kunne være interesseret i at uddanne mig indenfor travsport. Jeg ved at travsport er ekstremt populær i Sverige, og har hørt at de har nogle anerkendte uddannelser indenfor området. Kan I anbefale nogle af disse? Jeg ser frem til at læse jeres svar, KH. Pia

RE: heste udd. i udland
24-03-2010 16:24   Studentum
Hej Pia Hvis du vil finde en heste- eller travuddannelse i Sverige, vil jeg anbefale dig at gå ind på vores svenske søsterside www.studentum.se og f.eks. søge på "hästar" eller "trav". Jeg har undersøgt hesteuddannelserne deroppe, og det ser ud til, at der eksisterer en enkelt travsportuddannelse, mens resten mere er rettet mod personer, der gerne vil arbejde indenfor forskellige hestevirksomheder. Her er et link til uddannelsen som travhestepasser på vores svenske side: www.studentum.se/Hoegre_yrkesutbildad_travhaestskoetare_KY_35283.htm Læg mærke til, at uddannelsen begynder til august og at seneste ansøgningsdag er d. 30. april, så du kan endnu nå at søge! Det svenske uddannelsessystem er lidt anderledes end det danske, så jeg vil anbefale dig at skrive til det enkelte uddannelsessted for at høre om du har mulighed for at komme ind på uddannelsen. Håber du kunne bruge svaret. Held og lykke med det! Venlig hilsen Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide