Er det svært at komme til at læse hele sin bachelor i England? - Forum

17-06-2010 01:04   Louise Aagaard Jensen
Lige et hurtigt spørgsmål, hvis jeg vil læse hele min bachelor på universitetet i England - så vil jeg da kunne få min SU med til alle årene, ikke sandt? Jeg går udfra at universiteterne i England er godkendte til SU, da de er en del af EU, og er normalt kendt for at have et højt uddannelses-niveau. Desuden for at læse i UK, er det så ikke også korrekt at jeg uden problemer kan vente med at betale for universitetet i UK intetefter jeg er færdiguddannet og har fået en stilling? - Sådan har jeg forstået det engelsk system, og disse regler burde jo så også gælde for resten af EU? Håber I kan svare. Mvh Louise Jensen

RE: Er det svært at komme til at læse hele sin bachelor i England?
17-06-2010 08:49   Studentum
Hej Louise, Du kan som udgangspunkt sagtens tage din SU med til England alle årene. Det er dog ikke noget som du bare gør automatisk, men noget du skal ansøge om at få lov til hos SU styrelsen. Der vil næppe være problemer med medtagningen af SU, men du skal være forberedt på at SU styrelsen kræver dokumentation af bl.a det faglige indhold på studiet og andet. Og ja, det er også rigtigt at du kan vente med at betale din tuition til du er færdiguddannet og tjener penge. Eller dvs. du har mulighed for at søge det som hedder 'tuition fee loan' på lige vilkår med engelske studerende, som derefter bruges til at betale tuition fee - igen skal du dog være opmærksom på at det er noget som skal ansøges om. Held og lykke med det MVH Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide