Bachelor AIU London - Forum

12-09-2010 19:29   Tine

Hej .

Jeg har søgt og søgt efter vejledning omkring uddannelse i udlandet og det er rigtig svært at finde. Kender i nogle steder jeg kan henvende mig når jeg gerne vil tage en uddannelse på AIU London ?
Derudover synes jeg det er svært at overskue at uddannelsen koster 450.000 kr. Kan man få dette betalt ?
Universitet har jeg fundet via jeres hjemmeside og jeg tænkte om i har hørt fra nogle danskere der har læste eller læser på dette universitet ?
Mvh Tine


RE: Bachelor AIU London
16-09-2010 09:58   Studentum

Hej Tine,

Det er rigtigt at der er tale om en del penge. Du har dog mulighed for at søge udlandsstipendium hos SU styrelsen til at dække studieafgiften (dette kan kun søges for 2 år). Derudover kan du på lige vilkår med engelske studerende søge tuition fee loan (ligeledes til dækning af studieafgiften). Et tuition fee loan skal først betales tilbage når du er færdiguddannet og har job.

Og det er en smule omstændigt at finde information om uddannelser i udlandet. det skyldes bl.a. at procedurer varierer fra universitet til universitet og fra land til land. Du kan dog ofte få hjælp fra styrelsen for international uddannelse (du kan få afklaret visse spørgsmål etc.). Det vil dog være dig selv som skal søge ind i forhold til de procedurer AIU har, derfor er det første skridt at få en dialog med universitetets internationale kontor, som kan være behjælpelig med det praktiske.

Mht. til andre studerende har vi desværre ikke megen information. Det eneste vi kan sige er, at der er ganske mange danskere som efterspørger information om netop AIU.

Mvh.


RE: Bachelor AIU London
19-09-2010 23:34   Mie

Hej,

jeg så lige du har en masse spørgsmål om AIU, jeg har været meget tæt på at tage afsted selv og vi har snakket med Kara Dunkley fra afdelingen i London.

hun er virkelig sød og kan hjælpe dig med alt du skal vide om det mere eller mindre.hun tilbød tilmed at vise os rundt i området og lave vores optagelse interview over telefon så det ikke havde for mange omkostninger.

der er ikke rigtigt nogle studievejledere herhjemme der ved noget om uddannelsen da den er amerikansk men tag kontakt til Kara hun vil ringe til dig og hjælpe dig med dine spørgsmål. derudover skal du vide at da den er amerikansk er karakter niveauet lavere end vores altså et A svarer ikke nødvendigvis til et europæisk A men en lavere karakter.

håber du kan bruge det til noget og held og lykke med det..

mvh

Mie


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide