Ejendomsmægler - Forum

23-02-2011 15:44   Karina

Jeg overvejer at videreuddanne mig til ejendomsmægler, men er i tvivl om hvor og hvad jeg skal søge. og hvordan det i vil komme til at foregå.

Jeg er 32 år, uddannet Teknisk Assistent årgang 2000. Har arbejdet som Korttekniker/ fotograf fra 2000-2005 og som grafiker/ grafisk designer fra 2006 og til i dag.

Hvilke fag vil jeg skulle have og hvor vil jeg skulle søge hen og hvor lang en periode snakker vi om?


RE: Ejendomsmægler
24-02-2011 16:42   Studentum

Hej Karina,

Som udgangspunkt er det mest oplagte valg for dig at tage akademiuddannelsen i finansiel rådgivning på deltid over 3 år, og samtidig skaffe job hos en ejendomsmægler for at få de 2 års relevant erhvervserfaring, som kræves for at blive registreret mægler.

Alternativt kan du uddanne dig til finansøkonom eller finansbachelor (kombineret med fag fra akademiuddannelsen). Det vil dog være fuld tid og kravet om relevant erhvervserfaring er ufravigeligt for at blive optaget i mæglerregistret.

Mvh.


RE: Ejendomsmægler
24-02-2011 18:18   Karina

Hej,

Tak for jeres svar. Jeg har lige endnu et spørgsmål ang. økonomi. Vil det være 3 år på SU eller er der en form for elevløn i praktikperioden?

Mvh Karina


RE: Ejendomsmægler
25-02-2011 08:43   Studentum

Hej Karina,

Akademiuddannelsen er på deltid hvorfor det ikke er muligt at få støtte; det er dog muligt at arbejde ved siden af.

Finansøkonom og finansbachelor er SU-berettigede, og der gives ikke nogen form for elevløn til disse uddannelser.

Mvh


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide