ejendomsmægler uddannelse - Forum

24-05-2010 08:49   Annette Greenfort
Jeg er interesseret i evt. at tage tillægsuddannelsen til ejendomsmægler. Jeg er kandidat i kommunikation fra RUC (1988) og har siden da arbejdet med komunikation og faglig formidling. Hvad vil en relevant tillægsuddannelse omfatte i mit tilfælde og hvor meget tid skal jeg regne med? Annette

RE: ejendomsmægler uddannelse
24-05-2010 10:03   Studentum
Hej Annette, Det er svært at svare på præcist hvor meget tid du skal regne med. Der vil altid blive foretaget en individuel vurdering af akademikeres kompetencer, som efterfølgende kommer til at ligge til grund for uddannelses indhold og længde. Det er dog sikkert at du vil skulle følge et eller flere fag på akademiuddannelse. (som absolut minimum skal du følge faget 'fast ejendom'). Dertil kommer et krav om at du sideløbende eller efter uddannelsen, skal skaffe erfaring fra ejendomsbranchen. Således vil du skulle regne med ca. 1.5-2 år før du vil være registreret ejendomsmægler. Dit første skridt vil være at kontakte en udbyder af tillægsuddannelsen og få lavet en kompetenceafklaring i forhold til uddannelsen. Mvh. Studentum Mvh Studentum

RE: ejendomsmægler uddannelse
04-01-2016 20:24   Majbrit

Hej - jeg er uddannet Revisorassistent i 2014 og har til maj 2016 også en HD R med i bagagen. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg har af muligheder for at uddanne mig til ejendomsmægler?? Er tillægsuddannelsen nok i mit tilfælde og hvor udbydes denne? På forhånd tak.


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide