Virker sprogskoler? - Forum

26-05-2009 14:50   Emma
Hej alle. Får man noget ud af at tage på sprogskole? Jeg kunne godt tænke mig at komme på sprogskole i sommerferien, når jeg er færdig med 10. Klasse. Det skal være i et engelsktalende land, så jeg kan gøre mit engelsk rigtig godt, inden jeg skal i gymnasiet. Men virker det, hvis man kun er afsted i tre uger? Hilsen Emma

RE: Virker sprogskoler?
29-05-2009 16:39   Naja
Hej Emma. Jeg var selv på sprogrejse i tre uger for 2 år siden i Los Angeles i USA, og det fik jeg rigtig meget ud af. Jeg boede hos en familie sammen med min veninde, men alle andre end os to snakkede engelsk hele tiden + at vi gik til engelsk i skolen hver dag, så vi blev meget bedre til engelsk, selvom det kun var kort tid. Og så fik vi også en masse rigtig gode oplevelser med derfra. Både sammen med familien, vi boede hos og sammen med resten af sprogrejsegruppen. Jeg ville gerne gøre det igen, hvis jeg kunne, så synes helt sikkert du skal tage afsted :) Og Los Angeles kan varmt anbefales. Hilsner fra Naja

RE: Virker sprogskoler?
14-08-2009 01:25   Mette
Hej Emma Jeg kan også kun varmt anbefale det. Jeg synes flere skulle gøre det. Der er bare nogle sproglige og kulturelle finesser man ikke kan fange i et klasseværelse i dk (eller i fjernsynet). Du når at lære utroligt meget på 3 uger. Du skal tænke på at et standard sprogkursus har ca. 20 lektioner om ugen dvs. på tre uger vil du have haft ca. lige så meget sprogundervisning som et helt semester (groft sagt). Hvis du ikke har så mange penge, så vil jeg anbefale Malta eller England. Du kan evt. tjekke den her hjemmeside ud: www.languageonsale.com Min værtsfamilie er også super sød og de har nok lært mig og vist mig utrolig meget. Det er godt at have nogle man kan spørge om råd. Held og lykke med det. Knus Mette

RE: Virker sprogskoler?
18-05-2010 12:30   Nilus
Hej Emma, Jeg var på sprogskole sidste år (Malta) og skal afsted igen i år også til Malta :=) Det var så fedt, vi lærte en masse og fik en masse nye venner. Jeg tog afsted med 3 af mine venner fra skolen, og det er også med en af dem jeg skal afsted med her til juli. Det var egentlig ikke meningen vi skulle afsted pga af lidt dårlig økonomi, men vi fandt nogle tilbud hos STS så nu er vi på den igen. Check evnt. www.sts.dk/denmark/ls/start/restpladser/ Det er også en god ide at gå til nogle åbent hus så kan du stille alle de sprøgsmål du vil og så får du også en fornemmelse for firmaet etc. MVH Nilus

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide