Vis studentum.dk som: Mobile

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

  • Peter Kragh Lauritsen
  • 22 år 
  • Ansat siden september 2015
  • Erhvervsøkonomi og erhvervsret, 
    HA (jur.)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. Jeg er desuden ansvarlig for en stor del af vores dialog med nye og eksisterende kunder og står derfor også for salget og at gennemføre møde med potentielle kundeemner.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I vores branche er der ikke to kunder og løsninger, som er ens. Det er på én og samme tid udfordrende og charmen ved mit job – at finde ”nålen i høstakken”, altså den unikke løsning til den pågældende kunde. I min stilling har du desuden adgang til et væld af data og information, hvilket kan være vanskeligt at finde hoved og hale i. Arbejdet med at navigere i og bruge den viden, du har til rådighed, er min favoritbeskæftigelse.

  • Hvordan bruger du din udannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse er en kombination af jura og økonomi, og selvom jeg måske ikke bruger den i min stilling som Head of SEO, har den i høj grad hjulpet mig i et ledelsesmæssigt og administrativt perspektiv. Vi har eksempelvis sparet anseelige beløb ift. regnskab/bogføring og juridiske spørgsmål, som vi selv har kunnet varetage og svare på. Det er mit klare indtryk, at min uddannelse har klædt mig på rent fagligt til at være leder og vise vejen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Texta?

Frihed under ansvar

En af hjørnestene i vores virksomhed er mantraet om ”frihed under ansvar”. Vi hverken kan eller vil kigge vores ansatte over skuldrene og stoler på, at de løfter deres del af læsset og kommer i mål til tiden. Som ledere er vores opgave at opstille rammerne for arbejdet, men om du vil arbejde kl. 3 om natten eller i weekenden – det er helt op til dig.

Dialog i øjenhøjde

Vores branche kan måske virke som raketvidenskab og magi, og selvom vi på mange måder er nørder, bestræber vi os altid på at kommunikere i øjenhøjde med vores kunder. Tekniske udtryk og fagbegreber er vigtige at kunne bruge og forstå, men hvis man taler hen over hovedet på kunden, bliver dialogen hurtig ensidig. Vi gør meget ud af at kommunikere med vores kunder i et sprog, de forstår. 

Ikke to dage er ens

Som allerede nævnt sætter jeg stor pris på, at mine arbejdsdage aldrig er ens. Det er udfordrende, og man skal være fleksibel, men omvendt ville jeg personligt ikke bryde mig om ”samlebåndsarbejde”.

  • Hvorfor er Texta en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg er måske en smule farvet af, at TEXTA er min egen virksomhed, men jeg går meget op i, at man som medarbejder har indflydelse på sin egen arbejdsdag og kan være med til at forme sin arbejdsplads. Som ledere lytter vi til vores ansatte, og vores dør er altid åben.

Læs mere om Texta

Mød andre kandidater fra Texta

Senest opdateret: 05 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Annelie Helgelin, Market Development Representative, Falcon.io

I work in the sales department as a Market Development Representative. I assists the sales and marketing team with lead generation and engage with with prospects via our web chat. I consider myself to be very social and love to meet new people. I talk to a lot of different companies all over the world to gain understanding how they use social media.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Haurballe, Kommunikationskonsulent, Kommunikation og Sprog

Jeg er SoMe-manager, arrangerer kurser for studerende og udarbejder alt marketingsmateriale i KS. SoMe. Elsker Insta. Jeg er Cand.merc.(kom) og trækker derfor hele tiden på kompetencer, jeg udviklede på mit studie. Især i den skriftlige kommunikation, men også de samarbejdskompetencer, jeg fik på RUC, har hjulpet mig i mine mere end 12 år hos Kommunikation og Sprog.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere
Sidst opdateret 06-11-2019

Carina Schau Vedelsdal, Digital and Process Consultant, Arriva

Jeg startede med at være graduate tilknyttet HR-afdelingen. Med en IT-baggrund kan dette godt synes besynderligt, men mine primære arbejdsopgaver omhandlede implementering af et nyt, globalt HR-system. Jeg var tæt knyttet til lønafdelingen også, så jeg fik et bredt kendskab til både HR- og løn-processer samt personalestamdata. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Rasmus Junker, Senior Client Manager, Conversio

Jeg sidder med det overordnede kommercielle ansvar for en stor del af vores kunder. Jeg er med til at sikre, at kunden bliver en succes igennem forløbet hos os. Dette gør jeg blandt andet ved sparring om kundens egne tiltag og udvikling af kundens nuværende setup. Herigennem er det selvfølgelig vigtigt, at kunden har tiltro til mig, så jeg kan træffe afgørende beslutninger for deres markedsføring.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Krak

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 22-03-2019

Frederik Paludan, Instruktør/Producer, Signifly

Hos Signifly er vi delt op i fire afdelinger: Designteamet, Konsulenteamet, Udviklingsteamet og Filmteamet. Jeg er en del af vores filmteam, hvor jeg arbejder som instruktør/producer. Mine primære opgaver består i at udvikle koncepter til reklamefilm og Social Media Content. Derudover har jeg også en baggrund inden for film, og det betyder, at jeg også er med til at instruere film. 

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Tobias Birk Hansen, Kommunikationsmedarbejder, Hadsten Højskole

Min primære opgave er at tage sig af al kommunikation og PR fra skolen i tæt samarbejde med kontoret og forstanderen. Det indebærer f.eks. vedligeholdelse af sociale medier, udarbejdelse af pressemateriale, opdatering af hjemmeside og rundvisning af elever, der overvejer at starte på skolen. Derudover underviser jeg i temauger. Jeg er den første, der sidder i denne stilling her på stedet.

Læs mere
Sidst opdateret 03-10-2019

Camilla Larsen, Associate Consultant, IIH Nordic

Hos IIH Nordic sidder jeg i den afdeling, der beskæftiger sig med projekter inden for Analytics, Data og MachineLearning. I denne afdeling hjælper vi kunder i flere brancher med at få etableret et solidt udgangspunkt forderes dataindsamling og datakonsolidering, hvorfra ny teknologi kan kobles på, såsom Machine Learning ogMarketing Automation. 

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Greyci Gonzales, Digital Mediekonsulent, Krak

Min primære opgave er at rådgive segmentet små – og mellemstore virksomheder. Det vil sige, at jeg skal introducere vores produkter, give kunden den bedste oplevelse og i sidste ende at sælge digitale løsninger til kunden.  Det foregår på den måde, at jeg rådgiver inden for digital markedsføring og online synlighed – produkterne tæller blandt andet Google AdWords, Facebook, bannerannoncer.

Læs mere
Sidst opdateret 27-03-2019

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring.  Jeg er med til at udvikle brugerrejser. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere