Vis studentum.dk som: Mobile

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

  • Peter Kragh Lauritsen
  • 22 år 
  • Ansat siden september 2015
  • Erhvervsøkonomi og erhvervsret, 
    HA (jur.)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. Jeg er desuden ansvarlig for en stor del af vores dialog med nye og eksisterende kunder og står derfor også for salget og at gennemføre møde med potentielle kundeemner.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I vores branche er der ikke to kunder og løsninger, som er ens. Det er på én og samme tid udfordrende og charmen ved mit job – at finde ”nålen i høstakken”, altså den unikke løsning til den pågældende kunde. I min stilling har du desuden adgang til et væld af data og information, hvilket kan være vanskeligt at finde hoved og hale i. Arbejdet med at navigere i og bruge den viden, du har til rådighed, er min favoritbeskæftigelse.

  • Hvordan bruger du din udannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse er en kombination af jura og økonomi, og selvom jeg måske ikke bruger den i min stilling som Head of SEO, har den i høj grad hjulpet mig i et ledelsesmæssigt og administrativt perspektiv. Vi har eksempelvis sparet anseelige beløb ift. regnskab/bogføring og juridiske spørgsmål, som vi selv har kunnet varetage og svare på. Det er mit klare indtryk, at min uddannelse har klædt mig på rent fagligt til at være leder og vise vejen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Texta?

Frihed under ansvar

En af hjørnestene i vores virksomhed er mantraet om ”frihed under ansvar”. Vi hverken kan eller vil kigge vores ansatte over skuldrene og stoler på, at de løfter deres del af læsset og kommer i mål til tiden. Som ledere er vores opgave at opstille rammerne for arbejdet, men om du vil arbejde kl. 3 om natten eller i weekenden – det er helt op til dig.

Dialog i øjenhøjde

Vores branche kan måske virke som raketvidenskab og magi, og selvom vi på mange måder er nørder, bestræber vi os altid på at kommunikere i øjenhøjde med vores kunder. Tekniske udtryk og fagbegreber er vigtige at kunne bruge og forstå, men hvis man taler hen over hovedet på kunden, bliver dialogen hurtig ensidig. Vi gør meget ud af at kommunikere med vores kunder i et sprog, de forstår. 

Ikke to dage er ens

Som allerede nævnt sætter jeg stor pris på, at mine arbejdsdage aldrig er ens. Det er udfordrende, og man skal være fleksibel, men omvendt ville jeg personligt ikke bryde mig om ”samlebåndsarbejde”.

  • Hvorfor er Texta en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg er måske en smule farvet af, at TEXTA er min egen virksomhed, men jeg går meget op i, at man som medarbejder har indflydelse på sin egen arbejdsdag og kan være med til at forme sin arbejdsplads. Som ledere lytter vi til vores ansatte, og vores dør er altid åben.

Læs mere om Texta

Mød andre kandidater fra Texta

Senest opdateret: 05 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-10-2020

Frederik Rosenkilde, Business developer, Webamp

Jeg beskæftiger mig primært med de daglige processer for de forskellige afdelinger, med henblik på at optimere væksten i alle afdelinger. Sekundært varetager jeg kundekontakten og er formidleren fra Webamp til kunden for at sikre os glade kunder og en mere flydende proces for at få arbejdet gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Højfeldt Rasmussen, Communications Specialist, 3Shape

I work as Communications Specialist in our Communications department, which is a rather small department compared to many other departments in 3Shape. I primarily work with internal communications, which entails writing news for our internal platform and planning our quarterly Town Hall meetings, where we gather all employees from HQ to inform them of the latest business updates.

Læs mere
Sidst opdateret 02-08-2019

Mubeen Sadiq, Change Manager, Eniro

Jeg har en meget varieret arbejdsdag og har opgaver ligefra budgettering og planlægning af salgsperioder til ansvar for opstart af en ny afdeling hos Eniro. Jeg arbejder ofte tværorganisatorisk i forbindelse med projektdeltagelse påforskelligartede projekter - eksempelvis implementering af nyt CRM system, provision og kontaktstrategi. Det, der tiltaler mig meget, er graden af variation ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-10-2020

Tobias Heide, Webdesigner, Webamp

Min primære arbejdsopgave er udvikling af hjemmesider. Det betyder, at jeg står for funktionaliteten af hjemmesider og opbygningen. Simpelthen alt det bagvedliggende.  Der er mange forskellige opgaver, som er spændende. Arbejdet varierer meget alt efter, hvilkets slags hjemmeside, man skal have. Om det er en statisk side, webshop, eller noget helt andet bygget fra bunden af.

Læs mere
Sidst opdateret 28-04-2021

Helle Kristiansen, Brand Manager, Bosch

As Brand Manager at Bosch, I work within the field of Branding and Marketing. In my job, I am responsible for marketing Bosch heating and energy solutions in the Danish market. As such, my main purpose and function is to enhance the awareness of Bosch heating and energy solutions. My main tasks include: Like this, I decide and plan advertisement material, campaigns on Social Media etc.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere