05 mar 2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

  • Peter Kragh Lauritsen
  • 22 år 
  • Ansat siden september 2015
  • Erhvervsøkonomi og erhvervsret, 
    HA (jur.)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. Jeg er desuden ansvarlig for en stor del af vores dialog med nye og eksisterende kunder og står derfor også for salget og at gennemføre møde med potentielle kundeemner.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I vores branche er der ikke to kunder og løsninger, som er ens. Det er på én og samme tid udfordrende og charmen ved mit job – at finde ”nålen i høstakken”, altså den unikke løsning til den pågældende kunde. I min stilling har du desuden adgang til et væld af data og information, hvilket kan være vanskeligt at finde hoved og hale i. Arbejdet med at navigere i og bruge den viden, du har til rådighed, er min favoritbeskæftigelse.

  • Hvordan bruger du din udannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse er en kombination af jura og økonomi, og selvom jeg måske ikke bruger den i min stilling som Head of SEO, har den i høj grad hjulpet mig i et ledelsesmæssigt og administrativt perspektiv. Vi har eksempelvis sparet anseelige beløb ift. regnskab/bogføring og juridiske spørgsmål, som vi selv har kunnet varetage og svare på. Det er mit klare indtryk, at min uddannelse har klædt mig på rent fagligt til at være leder og vise vejen.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Texta?

Frihed under ansvar

En af hjørnestene i vores virksomhed er mantraet om ”frihed under ansvar”. Vi hverken kan eller vil kigge vores ansatte over skuldrene og stoler på, at de løfter deres del af læsset og kommer i mål til tiden. Som ledere er vores opgave at opstille rammerne for arbejdet, men om du vil arbejde kl. 3 om natten eller i weekenden – det er helt op til dig.

Dialog i øjenhøjde

Vores branche kan måske virke som raketvidenskab og magi, og selvom vi på mange måder er nørder, bestræber vi os altid på at kommunikere i øjenhøjde med vores kunder. Tekniske udtryk og fagbegreber er vigtige at kunne bruge og forstå, men hvis man taler hen over hovedet på kunden, bliver dialogen hurtig ensidig. Vi gør meget ud af at kommunikere med vores kunder i et sprog, de forstår. 

Ikke to dage er ens

Som allerede nævnt sætter jeg stor pris på, at mine arbejdsdage aldrig er ens. Det er udfordrende, og man skal være fleksibel, men omvendt ville jeg personligt ikke bryde mig om ”samlebåndsarbejde”.

  • Hvorfor er Texta en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg er måske en smule farvet af, at TEXTA er min egen virksomhed, men jeg går meget op i, at man som medarbejder har indflydelse på sin egen arbejdsdag og kan være med til at forme sin arbejdsplads. Som ledere lytter vi til vores ansatte, og vores dør er altid åben.

Læs mere om Texta

Mød andre kandidater fra Texta

Senest opdateret: 05 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helene Feddersen, Redaktionsassistent, Netdoktor

Som redaktionsassistent for Netdoktor Media beskæftiger jeg mig med det redaktionelle område. Mine primære arbejdsopgaver består i at skrive nyhedsartikler om sundhed, sygdom og medicin samt at redigere fakta-artikler i samarbejde med sundhedsfaglige skribenter. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Eniro

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-11-2022

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jacqueline Rodrigues, PR & Partnerships Manager, GoMore

Jeg arbejder med PR og vores partnerskaber med andre virksomheder og organisationer. Vi samarbejder bl.a. med Roskilde Festival og Verdens Bedste Nyheder. Jeg arbejder med også vores eksterne kommunikation - især på sociale medier. Derudover er jeg presseansvarlig og står for kontakten med journalister og medier.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Tore Heimann, Teknisk projektleder, Signifly

Jeg er en del af den tekniske afdeling, hvor vi sidder med udviklingen af vores digitale produkter. Det kan eksempelvis være online applikationer og værktøjer, systemadministration m.m. Jeg har en faciliterende rolle på holdet, så det er mig, der har det overordnede overblik og skal sørge for at fordele opgaverne og hjælpe mine kollegaer med at finde ud af, hvilke projekter der skal prioriteres.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 27-03-2019

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring.  Jeg er med til at udvikle brugerrejser. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 24-05-2019

Maria Nguyen, Content Creator, Morning Train

Jeg arbejder som Content Creator, og min arbejdsdag går med tekstforfatning for vores online marketingkunder. Jeg skriver primært tekster til SEO og annoncer til Facebook, Google Ads og LinkedIn. Det er altid spændende, når Morning Train får nye online marketingkunder fra brancher, som vi ikke har arbejdet med før.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Nina Skovsted, UX Designer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg arbejder som UX/UI-designer i et agilt udviklingsteam i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg sammen med udviklere, arkitekter, testere, en product owner og en scrummaster samt kollegaer fra Vurderingsstyrelsen skal bygge det nye ejendomsvurderingssystem. Systemet skal vurdere Danmarks 1,7 millioner ejerboliger og en halv million andre ejendomme. Så det er en meget kompleks opgave.

Læs mere
Sidst opdateret 09-04-2021

Trine Vendelboe, Senior Specialist, BCS, Circle K

Jeg er ansat i Circle Ks B2B salgsafdelingen, hvor mit hovedfokus er at støtte vores sælgere og salgsledelse med værktøjer og data, som giver værdi for vores kunder og Circle K. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-10-2020

Tobias Heide, Webdesigner, Webamp

Min primære arbejdsopgave er udvikling af hjemmesider. Det betyder, at jeg står for funktionaliteten af hjemmesider og opbygningen. Simpelthen alt det bagvedliggende.  Der er mange forskellige opgaver, som er spændende. Arbejdet varierer meget alt efter, hvilkets slags hjemmeside, man skal have. Om det er en statisk side, webshop, eller noget helt andet bygget fra bunden af.

Læs mere