Vis studentum.dk som: Mobile

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Chris Purkær
  • 33 år
  • Ansat siden 2014
  • Uddannet slagter

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne. De skal jo ind og have dansk, naturfag og hygiejne, og det skal jeg have koordineret med alle elever og lærepladser, så det er en stor mundfuld.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er aldrig to dage, der er ens. Alt ændrer sig hele tiden, og der er hele tiden nye udfordringer og nye opgaver, og det synes jeg er vildt fedt. Jeg trives ikke ret godt i en hverdag, hvor man står med de samme ting dag ud og dag ind, så det er fedt, at der hele tiden er nye udfordringer. Selve faget ændrer sig jo også, hvor slagterfaget er gået fra at stå i et baglokale og partere dyr til at skulle forberede og anrette færdigretter, man skal lære at stå i butik og have langt mere kundekontakt. Så der sker meget hele tiden, og det er både spændende og udfordrende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse bruger jeg jo aktivt ved, at jeg er slagterfaglærer og alt, hvad jeg laver, omhandler slagterfaget. Jeg er tredjegenerationsslagter, og min mor og far mødtes faktisk i en slagterforretning, min storebror er slagter, så jeg brænder virkelig for at udbrede kendskabet til slagterfaget. Min far var ansat på skolen, da jeg var knægt, og jeg syntes, det var det fedeste i hele verden: At få lov til at fortælle om og undervise i noget, man selv brænder så meget for. Så det var naturligt for mig at søge samme vej selv.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At være med til at uddanne unge mennesker - at være med til løfte eleverne og hjælpe dem med at indse, hvor meget de kan, og at vi danner rammerne for, at eleverne kan udvikle sig.

2. At være en del af noget stort. TECHCOLLEGE er en kæmpe organisation, og jeg er stolt af at være en del af vores skole. Det er vigtigt, at man er glad for at gå på arbejde, møde nogle engagerede kolleger fra forskellige afdelinger, der alle brænder for det, de laver.

3. At vise, hvor fedt det er at tage en erhvervsuddannelse, og hvor meget det kan give. Der er så meget fokus på gymnasiet og universitetet, og hvis man vil opleve verden, skal man være akademiker. Men jeg har set hele verden med min uddannelse, og det betyder meget for mig at være med til at sprede kendskabet.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi det er et sted, hvor man kan og bliver givet mulighed for at udvikle sig både fagligt og personligt. Der er højt til loftet i forhold til nye idéer, og der gives plads til at udfordre og udvikle. Der er et dybt engageret personale, og ikke kun faglærerne, men også alt det administrative.

Faglærerne er kun så stærke, som resten af de ansatte giver plads til. Jeg kan til hver en tid gå ind og undervise, men hvis ikke jeg havde en masse bag mig, der havde styr på alt det administrative og sådan, så ville jeg ikke have tiden og overskuddet til at lave undervisningen ordentlig.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 28 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Tingvold Jensen, Montør, Brøndum

Jeg arbejder som montør i serviceafdelingen, hvor vi primært kører rundt og laver forskellige former for ejendomsservicearbejde hos større firmaer og privatkunder. Arbejdsopgaverne spænder meget vidt, og det kan både være at skifte en vandhane, lave en større varmecentral eller renovere lejligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 17-09-2019

Sandra Jørgensen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder til dagligt som tømrer og arbejder for det meste på mellemstore opgaver. Mine primære arbejdsopgaver består af:  Noget af det mest spændende og udfordrene i mit job er, når jeg får en anderledes opgave, så jeg selv skal være kreativ og er med til at udtænke en løsning.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Rasmus Pedersen, Værkfører, BHS Logistics

Til dagligt står jeg for at styre slagets gang på værkstedet BHS Service Center. Vi har pt 9 svende og 5 lærlinge ansat. Mine primære arbejdsopgaver består af den daglige kontakt med kunderne og imødekomme dem med hjælp til reparation deres lastbiler. Jeg sætter mine kollegaer igang med opgaven, hvorefter jeg opretter ordrer på de reservedele, der skal bruges til reparationen. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Gry Elfengård Månsson, Bygningsstruktør, CG Jensen

Jeg er bygningsstruktør, og jeg arbejder mest på store byggepladser, hvor der skal bygges bygninger af en større størrelse. Her arbejder jeg bl.a. med selve fundamentet, så jeg støber og laver formene. Det er både rigtig spændende og udfordrende at beskæftige sig med alt arbejdet det, der ligger bag det f.eks. at lave en af de vægge, vi har. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere