Vis studentum.dk som: Mobile

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Tech College
Faglærer
  • Chris Purkær
  • 33 år
  • Ansat siden 2014
  • Uddannet slagter

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne. De skal jo ind og have dansk, naturfag og hygiejne, og det skal jeg have koordineret med alle elever og lærepladser, så det er en stor mundfuld.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er aldrig to dage, der er ens. Alt ændrer sig hele tiden, og der er hele tiden nye udfordringer og nye opgaver, og det synes jeg er vildt fedt. Jeg trives ikke ret godt i en hverdag, hvor man står med de samme ting dag ud og dag ind, så det er fedt, at der hele tiden er nye udfordringer. Selve faget ændrer sig jo også, hvor slagterfaget er gået fra at stå i et baglokale og partere dyr til at skulle forberede og anrette færdigretter, man skal lære at stå i butik og have langt mere kundekontakt. Så der sker meget hele tiden, og det er både spændende og udfordrende.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Min uddannelse bruger jeg jo aktivt ved, at jeg er slagterfaglærer og alt, hvad jeg laver, omhandler slagterfaget. Jeg er tredjegenerationsslagter, og min mor og far mødtes faktisk i en slagterforretning, min storebror er slagter, så jeg brænder virkelig for at udbrede kendskabet til slagterfaget. Min far var ansat på skolen, da jeg var knægt, og jeg syntes, det var det fedeste i hele verden: At få lov til at fortælle om og undervise i noget, man selv brænder så meget for. Så det var naturligt for mig at søge samme vej selv.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos TECHCOLLEGE?

1. At være med til at uddanne unge mennesker - at være med til løfte eleverne og hjælpe dem med at indse, hvor meget de kan, og at vi danner rammerne for, at eleverne kan udvikle sig.

2. At være en del af noget stort. TECHCOLLEGE er en kæmpe organisation, og jeg er stolt af at være en del af vores skole. Det er vigtigt, at man er glad for at gå på arbejde, møde nogle engagerede kolleger fra forskellige afdelinger, der alle brænder for det, de laver.

3. At vise, hvor fedt det er at tage en erhvervsuddannelse, og hvor meget det kan give. Der er så meget fokus på gymnasiet og universitetet, og hvis man vil opleve verden, skal man være akademiker. Men jeg har set hele verden med min uddannelse, og det betyder meget for mig at være med til at sprede kendskabet.

  • Hvorfor er TECHCOLLEGE en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi det er et sted, hvor man kan og bliver givet mulighed for at udvikle sig både fagligt og personligt. Der er højt til loftet i forhold til nye idéer, og der gives plads til at udfordre og udvikle. Der er et dybt engageret personale, og ikke kun faglærerne, men også alt det administrative.

Faglærerne er kun så stærke, som resten af de ansatte giver plads til. Jeg kan til hver en tid gå ind og undervise, men hvis ikke jeg havde en masse bag mig, der havde styr på alt det administrative og sådan, så ville jeg ikke have tiden og overskuddet til at lave undervisningen ordentlig.

Læs mere om TECHCOLLEGE

Mød andre kandidater fra TECHCOLLEGE

Senest opdateret: 28 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Jonas Peter Østergaard Andersen, Anlægsgartner, CG Jensen

Jeg arbejder som anlægsgartner, og jeg beskæftiger mig med mange forskellige ting. I mit arbejde laver jeg blandt andet belægninger, bundopbygning, planter beder, kører i større maskiner og meget mere. Jeg synes, at det mest spændende ved mit job er, når jeg laver noget, der er relevant for min uddannelse. Det kan eksempelvis være, når jeg laver en belægning af plantebede. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 10-04-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Trine Lagersted-Olsen, Tømrer, Børge Jakobsen & Søn

Jeg arbejder som tømrer i serviceafdelingen, som laver forskellige former for tømreropgaver, der koster mindre end 100.000 kr. I serviceafdelingen kan opgaverne svinge meget fra dag til dag, men mine typiske opgaver består i at lave gulv, loft, køkken, tagrender og vindues- og dørudskiftning. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 02-04-2019

Josefine Pedersen, Elektriker, EL:CON

Jeg er elektriker og arbejder i Roskildes sikringsafdeling. Her beskæftiger jeg mig primært med ABA, hvilket vedører alt sikkerhed, hvis der skulle opstå brand. Det kan være alt fra varslingshøjtalere, der beder folk om at forlade området, hvis der opstår brand til røgmeldere, der opfanger røgen fra branden. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Line S. Jørgensen, Assisterende Receptionschef, Absalon Hotel Group

Jeg arbejder som assisterende receptionschef og mine primære arbejdsopgaver er vagter i receptionen, som består afgæsteservice, check ind og ud samt diverse ad hoc opgaver. Derudover er jeg ansvarlig for nattevagten, hvor jeg står for møder, oplæring og andre opgaver, som skal uddelegeres fra dagvagten til nattevagten. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 23-04-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie Lund, Formand, CG Jensen

Jeg er byggeleder i beton øst hos CG Jensen, og mit primære fagområde er beton. Jeg er tilknyttet en byggeplads, hvor jeg har ansvaret for den daglige produktion, økonomi og tidsplanlægning. Jeg har meget varierende arbejdsopgaver i løbet af en dag, men størstedelen af min dag går med at være i kontakt med bygherrer og rådgivere og løse tekniske udfordringer.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Christian Holm, Afdelingsleder, TECHCOLLEGE

Jeg har ansvaret for tre kantiner på tre forskellige adresser her på TECHCOLLEGE. Jeg har ansvaret for, at det hele fungerer, at der er bemanding alle steder og at det, de laver, er i orden. Derudover er jeg selv i køkkenet om morgenen for lige at hjælpe, indtil det værste er overstået. Derefter står den på at få ordnet alt det administrative, som der er en del af.

Læs mere
Sidst opdateret 23-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere