Vis studentum.dk som: Mobile

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Rødkilde Gymnasium
Rektor

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre, hvilket også indebærer mange møder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Noget af det, som jeg synes er mest spændende ved mit job, er det med at skulle lede en organisation med mange forskellige medarbejdere og forsøge at sætte en fælles dagsorden. Som rektor er det mig – i samarbejde med mine kollegaer, der skal sætte en retning og lede an i forhold til, hvilken vej vi skal gå, og det er både spændende og udfordrende.

Derudover synes jeg også, at det er spændende at arbejde inden for offentlig ledelse, hvor der er nogle rammer, der er styret af den politiske dagsorden, og som vi er tvunget til at forholde os til og navigere i. Den politiske dagsorden kan godt svinge meget fra tid til anden, og det skaber en dynamik, som gør mit arbejde både spændende og udfordrende. Jeg kan godt have et ideal om, hvordan vi skaber rammerne for den bedste ungdomsuddannelse, men vi er nødt til at forholde os til den politiske dagsorden og de økonomiske rammer, vi er fastlagt under, og det tvinger os nogle gange til at tænke anderledes i forhold til det ideal, vi som udgangspunkt har.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.mag. i historie og psykologi, og jeg bruger min universitetsuddannelse i forhold til at systematisere mit arbejde og tænke kritisk ved at veje fordele og ulemper og kunne argumentere sagligt og fagligt. Det er klart nogle af de kompetencer, som jeg har taget med mig i min uddannelse, og som jeg dagligt bruger i mit arbejde. Jeg har taget min uddannelse på Aalborg Universitet, og her er gruppearbejde en integreret del af undervisningen og uddannelsen. Den del tager jeg med mig i forhold til, at jeg er meget optaget af kunne sætte forskellige kompetencer i spil. I mit ledelsesvirke tænker jeg meget på, hvordan vi skaber værdi ved at udnytte de forskellige ressourcer og kompetencer som medarbejderne har på bedst mulig vis. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Rødkilde Gymnasium?

Det vigtigste for mig i mit arbejde er klart, at jeg hver dag går på arbejde for at sikre, at vores elever og unge mennesker generelt får en god ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Det er vores formål på Rødkilde Gymnasium, men det er også min personlige primus motor. Derudover er det vigtigt for mig, at jeg er i en personalegruppe, der trives, så de er i stand til at skabe rammerne for en god ungdomsuddannelse for vores elever.

Endeligt er det også vigtigt for mig, at vi på Rødkilde Gymnasium har et vis udsyn i forhold til, hvad der skaber en god ungdomsuddannelse. At vi hele tiden forholder os agilt til, hvordan de unge får den bedste ungdomsuddannelser og dermed tør stille spørgsmålstegn ved, om plejer stadig er rigtigt. Det er også én af de ting, der kendetegner Rødkilde Gymnasium efter min mening.

  • Hvorfor er Rødkilde Gymnasium en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Rødkilde Gymnasium er en attraktiv organisation for mig blandt andet på baggrund af ovenstående, og det udsyn, som jeg mener er særligt kendetegnende for Rødkilde Gymnasium. Det er motiverende for mig at være en del af arbejdsplads og en organisation, hvor vi alle hver dag går på arbejde for det samme formål – at skabe ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Vi bestræber os alle på at gøre vores bedste og samtidig bruge vores udsyn ved at se frem ad og være i samklang med vores omgivelser.

Læs mere om Rødkilde Gymnasium

Mød andre kandidater fra Rødkilde Gymnasium

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 08-03-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-06-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere