Vis studentum.dk som: Mobile

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Rødkilde Gymnasium
Rektor

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre, hvilket også indebærer mange møder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Noget af det, som jeg synes er mest spændende ved mit job, er det med at skulle lede en organisation med mange forskellige medarbejdere og forsøge at sætte en fælles dagsorden. Som rektor er det mig – i samarbejde med mine kollegaer, der skal sætte en retning og lede an i forhold til, hvilken vej vi skal gå, og det er både spændende og udfordrende.

Derudover synes jeg også, at det er spændende at arbejde inden for offentlig ledelse, hvor der er nogle rammer, der er styret af den politiske dagsorden, og som vi er tvunget til at forholde os til og navigere i. Den politiske dagsorden kan godt svinge meget fra tid til anden, og det skaber en dynamik, som gør mit arbejde både spændende og udfordrende. Jeg kan godt have et ideal om, hvordan vi skaber rammerne for den bedste ungdomsuddannelse, men vi er nødt til at forholde os til den politiske dagsorden og de økonomiske rammer, vi er fastlagt under, og det tvinger os nogle gange til at tænke anderledes i forhold til det ideal, vi som udgangspunkt har.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.mag. i historie og psykologi, og jeg bruger min universitetsuddannelse i forhold til at systematisere mit arbejde og tænke kritisk ved at veje fordele og ulemper og kunne argumentere sagligt og fagligt. Det er klart nogle af de kompetencer, som jeg har taget med mig i min uddannelse, og som jeg dagligt bruger i mit arbejde. Jeg har taget min uddannelse på Aalborg Universitet, og her er gruppearbejde en integreret del af undervisningen og uddannelsen. Den del tager jeg med mig i forhold til, at jeg er meget optaget af kunne sætte forskellige kompetencer i spil. I mit ledelsesvirke tænker jeg meget på, hvordan vi skaber værdi ved at udnytte de forskellige ressourcer og kompetencer som medarbejderne har på bedst mulig vis. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Rødkilde Gymnasium?

Det vigtigste for mig i mit arbejde er klart, at jeg hver dag går på arbejde for at sikre, at vores elever og unge mennesker generelt får en god ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Det er vores formål på Rødkilde Gymnasium, men det er også min personlige primus motor. Derudover er det vigtigt for mig, at jeg er i en personalegruppe, der trives, så de er i stand til at skabe rammerne for en god ungdomsuddannelse for vores elever.

Endeligt er det også vigtigt for mig, at vi på Rødkilde Gymnasium har et vis udsyn i forhold til, hvad der skaber en god ungdomsuddannelse. At vi hele tiden forholder os agilt til, hvordan de unge får den bedste ungdomsuddannelser og dermed tør stille spørgsmålstegn ved, om plejer stadig er rigtigt. Det er også én af de ting, der kendetegner Rødkilde Gymnasium efter min mening.

  • Hvorfor er Rødkilde Gymnasium en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Rødkilde Gymnasium er en attraktiv organisation for mig blandt andet på baggrund af ovenstående, og det udsyn, som jeg mener er særligt kendetegnende for Rødkilde Gymnasium. Det er motiverende for mig at være en del af arbejdsplads og en organisation, hvor vi alle hver dag går på arbejde for det samme formål – at skabe ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Vi bestræber os alle på at gøre vores bedste og samtidig bruge vores udsyn ved at se frem ad og være i samklang med vores omgivelser.

Læs mere om Rødkilde Gymnasium

Mød andre kandidater fra Rødkilde Gymnasium

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-10-2019

Christina Norre, Underviser og designer, Hadsten Højskole

Jeg er underviser på Hadsten Højskole i fagene Design 2.0, maleri, tegning og keramik. Derudover har jeg kostskolearbejde, som indbefatter vagter og samvær med eleverne. Det gælder fx være aftner med hæklehygge eller andet, weekendarrangementer, én til én samtaler med elever og meget mere. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter. Som pedel løser jeg de forstående opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere