Vis studentum.dk som: Mobile

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Rødkilde Gymnasium
Rektor

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre, hvilket også indebærer mange møder.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Noget af det, som jeg synes er mest spændende ved mit job, er det med at skulle lede en organisation med mange forskellige medarbejdere og forsøge at sætte en fælles dagsorden. Som rektor er det mig – i samarbejde med mine kollegaer, der skal sætte en retning og lede an i forhold til, hvilken vej vi skal gå, og det er både spændende og udfordrende.

Derudover synes jeg også, at det er spændende at arbejde inden for offentlig ledelse, hvor der er nogle rammer, der er styret af den politiske dagsorden, og som vi er tvunget til at forholde os til og navigere i. Den politiske dagsorden kan godt svinge meget fra tid til anden, og det skaber en dynamik, som gør mit arbejde både spændende og udfordrende. Jeg kan godt have et ideal om, hvordan vi skaber rammerne for den bedste ungdomsuddannelse, men vi er nødt til at forholde os til den politiske dagsorden og de økonomiske rammer, vi er fastlagt under, og det tvinger os nogle gange til at tænke anderledes i forhold til det ideal, vi som udgangspunkt har.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er uddannet Cand.mag. i historie og psykologi, og jeg bruger min universitetsuddannelse i forhold til at systematisere mit arbejde og tænke kritisk ved at veje fordele og ulemper og kunne argumentere sagligt og fagligt. Det er klart nogle af de kompetencer, som jeg har taget med mig i min uddannelse, og som jeg dagligt bruger i mit arbejde. Jeg har taget min uddannelse på Aalborg Universitet, og her er gruppearbejde en integreret del af undervisningen og uddannelsen. Den del tager jeg med mig i forhold til, at jeg er meget optaget af kunne sætte forskellige kompetencer i spil. I mit ledelsesvirke tænker jeg meget på, hvordan vi skaber værdi ved at udnytte de forskellige ressourcer og kompetencer som medarbejderne har på bedst mulig vis. 

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Rødkilde Gymnasium?

Det vigtigste for mig i mit arbejde er klart, at jeg hver dag går på arbejde for at sikre, at vores elever og unge mennesker generelt får en god ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Det er vores formål på Rødkilde Gymnasium, men det er også min personlige primus motor. Derudover er det vigtigt for mig, at jeg er i en personalegruppe, der trives, så de er i stand til at skabe rammerne for en god ungdomsuddannelse for vores elever.

Endeligt er det også vigtigt for mig, at vi på Rødkilde Gymnasium har et vis udsyn i forhold til, hvad der skaber en god ungdomsuddannelse. At vi hele tiden forholder os agilt til, hvordan de unge får den bedste ungdomsuddannelser og dermed tør stille spørgsmålstegn ved, om plejer stadig er rigtigt. Det er også én af de ting, der kendetegner Rødkilde Gymnasium efter min mening.

  • Hvorfor er Rødkilde Gymnasium en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Rødkilde Gymnasium er en attraktiv organisation for mig blandt andet på baggrund af ovenstående, og det udsyn, som jeg mener er særligt kendetegnende for Rødkilde Gymnasium. Det er motiverende for mig at være en del af arbejdsplads og en organisation, hvor vi alle hver dag går på arbejde for det samme formål – at skabe ungdomsuddannelse af høj kvalitet. Vi bestræber os alle på at gøre vores bedste og samtidig bruge vores udsyn ved at se frem ad og være i samklang med vores omgivelser.

Læs mere om Rødkilde Gymnasium

Mød andre kandidater fra Rødkilde Gymnasium

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS, især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- ogkompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune. Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere