Vis studentum.dk som: Mobile

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Region Hovedstaden
Uddannelseskonsulent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. Samtidig fungerer vi også som en ansættende myndighed, hvor vi agerer som arbejdsgiver for elever og tager os af forskellige sager for dem, hvis der skulle være en påtale af noget. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I regionen har vi indflydelse på, hvordan uddannelserne planlægges og udfoldes, og det sker strategisk ved, at vi sidder med i forskellige råd på skolerne, hvor vi gennemgår og udformer studieordninger. Det er rigtig spændende at arbejde med, fordi vi ser resultaterne af vores arbejde ude på hospitalerne, i psykiatrien og i kommunerne. 

Det er samtidig også den udfordrende del, da jeg skal have fingeren på pulsen og skabe et overblik over, hvad der sker de enkelte steder for at sikre, at der er en sammenhæng mellem uddannelserne og praksis. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet sygeplejerske og har efterfølgende taget en diplomuddannelse i Sundhedsformidling og derefter taget en kandidat i Uddannelse og læring fra Roskilde Universitet. Til daglig bruger jeg mest redskaber, som jeg lærte fra min kandidat, da mit job kræver, at jeg kan håndtere og skabe overblik over svære problemstillinger. Her bruger jeg særligt det at kunne anskue en sag fra forskellige perspektiver.

Jeg bruger samtidig også min uddannelse som sygeplejerske, da jeg arbejder tværfagligt - både med uddannelserne til sygeplejestuderende og for SOSU-elever. Her er det klart et plus, at jeg ved, hvad begge felter indeholder. Grundlæggende kompetencer, som man lærer på sygeplejerskeuddannelsen, i forhold til at danne relationer på professionel vis, forbedre sine lytteevner  og tilegne sig større empati, bruger jeg også meget i min hverdag.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Region Hovedstaden?

Det vigtigste for mig i mit arbejde handler om at være med til at sætte et meningsfuldt præg på uddannelserne, så de opnår en bedre kvalitet. Mulighederne for faglig og personlig udvikling er også rigtig vigtigt for mig, og det får jeg opfyldt i dette job. Jeg bliver udfordret ved, at jeg skal tilpasse mig politiske beslutninger og udvikle uddannelserne i forhold til de betingelser og retningslinjer, der bliver vedtaget. 

Endeligt motiverer det mig også meget, at jeg har en stor indflydelse gennem mit job og kan gøre en forskel for andre i samarbejde med mine kollegaer. Den faglige udvikling er vigtig for mig, men det sociale er mindst lige så vigtigt. Dét at have gode relationer på arbejdspladsen og spare med mine kollegaer er med til at gøre dette job helt fantastisk.

  • Hvorfor er Region Hovedstaden en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Region Hovedstaden er en meget stor organisation, og det er et sted, hvor jeg kan være med til at influere, hvordan uddannelserne bliver tænkt og udformet. Organisationen byder også på en masse spændende forandringer, som konstant følger de politiske vinde, hvilket gør, at jeg udvikler mig hele tiden.

Læs mere om Region Hovedstaden

Mød andre kandidater fra Region Hovedstaden



Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Ewa Wybraniec, Regulatory Affairs Specialist, 3Shape

I work in the RA or Regulatory Affairs department. It acts as our interface between the pharmaceutical/medical device industry and Regulatory authorities across the world. To me it is a cross-disciplinary domain where regulations, business and engineering interact.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lene Ravn Stein, Fysioterapeut, JAC

Jeg er ansat i JAC’s Center for Specialterapi som fysioterapeut, hvor vi arbejder med borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Her er min primære opgave at skabe hverdagssejre med borgerne ved at vedligeholde deres nuværende funktionsniveau, forhindre funktionstab og mindske smerter. For mig er det vigtigste, at træningen giver mening for borgeren, at den er sjov og motiverende ...

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Tobias Elwers, Radiograf, Region Hovedstaden

Jeg arbejder på Radiologisk Billeddiagnostisk Afdeling på Herlev Hospital i Region Hovedstaden. Mine primære arbejdsopgaver omhandler det billeddiagnostiske arbejde, der bruges til udredning af sygdomme og skader. I mit fag arbejder jeg både med ultralyd, mamografi, gennemlysning, MR og CT og helt almindelig røntgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kiwi Kjøller, QC Scientist, Bavarian Nordic

Jeg arbejder i en Pharma/medicinal-virksomhed, hvor vi producerer vacciner til cancer og infektionssygdomme. Jeg arbejder som Scientist i QC, der omhandler kvalitetssikring. Det er hovedsageligt skrivebordsarbejde, hvor vi reviewer dokumenter, planlægger laboranternes arbejde, trouble shooter m.m. Det er en blanding. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kenneth Rosvig Kristiansen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Charlotte Agerby Schultz, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Min primære kerneopgave er at lave initiativer, der understøtter skolernes arbejde med elevernes læring og trivsel. Det er blandt andet opgaver, der: Jeg laver derudover en del undervisningsmateriale, der understøtter kerneopgaven, jeg er koordinator for Fælleelevrådet samt med i diverse udvalg, der ligger inden for Børn & Unge Forvaltningens område.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Barbara Halldora Hansen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Jeg er bioanalytiker hos Klinisk Biokemisk Afdeling på Herlev Hospital. Mine primære opgaver er at passe de forskellige analyse apparaturer på laboratoriet samt blodprøvetagning og EKG på ambulante patienter og indlagte på hospitalet. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere