Vis studentum.dk som: Mobile

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Region Hovedstaden
Uddannelseskonsulent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. Samtidig fungerer vi også som en ansættende myndighed, hvor vi agerer som arbejdsgiver for elever og tager os af forskellige sager for dem, hvis der skulle være en påtale af noget. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I regionen har vi indflydelse på, hvordan uddannelserne planlægges og udfoldes, og det sker strategisk ved, at vi sidder med i forskellige råd på skolerne, hvor vi gennemgår og udformer studieordninger. Det er rigtig spændende at arbejde med, fordi vi ser resultaterne af vores arbejde ude på hospitalerne, i psykiatrien og i kommunerne. 

Det er samtidig også den udfordrende del, da jeg skal have fingeren på pulsen og skabe et overblik over, hvad der sker de enkelte steder for at sikre, at der er en sammenhæng mellem uddannelserne og praksis. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet sygeplejerske og har efterfølgende taget en diplomuddannelse i Sundhedsformidling og derefter taget en kandidat i Uddannelse og læring fra Roskilde Universitet. Til daglig bruger jeg mest redskaber, som jeg lærte fra min kandidat, da mit job kræver, at jeg kan håndtere og skabe overblik over svære problemstillinger. Her bruger jeg særligt det at kunne anskue en sag fra forskellige perspektiver.

Jeg bruger samtidig også min uddannelse som sygeplejerske, da jeg arbejder tværfagligt - både med uddannelserne til sygeplejestuderende og for SOSU-elever. Her er det klart et plus, at jeg ved, hvad begge felter indeholder. Grundlæggende kompetencer, som man lærer på sygeplejerskeuddannelsen, i forhold til at danne relationer på professionel vis, forbedre sine lytteevner  og tilegne sig større empati, bruger jeg også meget i min hverdag.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Region Hovedstaden?

Det vigtigste for mig i mit arbejde handler om at være med til at sætte et meningsfuldt præg på uddannelserne, så de opnår en bedre kvalitet. Mulighederne for faglig og personlig udvikling er også rigtig vigtigt for mig, og det får jeg opfyldt i dette job. Jeg bliver udfordret ved, at jeg skal tilpasse mig politiske beslutninger og udvikle uddannelserne i forhold til de betingelser og retningslinjer, der bliver vedtaget. 

Endeligt motiverer det mig også meget, at jeg har en stor indflydelse gennem mit job og kan gøre en forskel for andre i samarbejde med mine kollegaer. Den faglige udvikling er vigtig for mig, men det sociale er mindst lige så vigtigt. Dét at have gode relationer på arbejdspladsen og spare med mine kollegaer er med til at gøre dette job helt fantastisk.

  • Hvorfor er Region Hovedstaden en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Region Hovedstaden er en meget stor organisation, og det er et sted, hvor jeg kan være med til at influere, hvordan uddannelserne bliver tænkt og udformet. Organisationen byder også på en masse spændende forandringer, som konstant følger de politiske vinde, hvilket gør, at jeg udvikler mig hele tiden.

Læs mere om Region Hovedstaden

Mød andre kandidater fra Region Hovedstaden



Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Merete Elmquist Lentz, Underviser i enkeltfag, Den Internationale Højskole

Jeg er ansat som timelærer og skal undervise de elever, der ønsker at lære dansk, mens de er på Den Internationale Højskole – det har jeg nu gjort i 11 år. Det er svært at undervise nybegyndere i dansk, da det er et vanskeligt sprog, og alt andet foregår på engelsk. Men det er også utroligt morsomt, hvis man interesserer sig for andre sprog. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Julia Hansen, Social- og sundhedsassistentuddannnelsen, Social+Sundhed

Jeg beskæftiger mig med mennesker, som har brug for omsorg og pleje både i psykiatri, eget hjem, plejehjem og sygehus. Jeg har en faglig viden omkring medicin, omsorg, håndtering af mennesker i forskellige situationer og mange forskellige sygdomme.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 30-08-2019

Celina Birk Frederiksen, Sundhedsplejerske, Slagelse Kommune

Som sundhedsplejerske arbejder man med forebyggende og sundhedsfremmende arbejdsopgaver. I Sundhedstjenesten i Slagelse Kommune tager vi i graviditetsbesøg til kommende forældre, tilser nyfødte børn og er med til at sikre deres udvikling og trivsel i deres opvækst. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Barbara Halldora Hansen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Jeg er bioanalytiker hos Klinisk Biokemisk Afdeling på Herlev Hospital. Mine primære opgaver er at passe de forskellige analyse apparaturer på laboratoriet samt blodprøvetagning og EKG på ambulante patienter og indlagte på hospitalet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Lene Juul Kruhøffer, Social- og sundhedsassistent, Slagelse Kommune

Jeg arbejder som social- og sundhedsassistent, og jeg ansat i hjemmeplejen i Korsør, hvor vi yder en service til borgere med nedsat psykiske eller fysiske funktionstab. Vi hjælper dig i forhold til dagligdagens praktiske gøremål, personlig plejesamt medicindispencering. I mit team har jeg ikke en fast rute, og det er blandt andet det, jeg synes er spændende og godt kan lide ved mit arbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 24-10-2019

Christina Norre, Underviser og designer, Hadsten Højskole

Jeg er underviser på Hadsten Højskole i fagene Design 2.0, maleri, tegning og keramik. Derudover har jeg kostskolearbejde, som indbefatter vagter og samvær med eleverne. Det gælder fx være aftner med hæklehygge eller andet, weekendarrangementer, én til én samtaler med elever og meget mere. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere