Vis studentum.dk som: Mobile

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Region Hovedstaden
Uddannelseskonsulent

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. Samtidig fungerer vi også som en ansættende myndighed, hvor vi agerer som arbejdsgiver for elever og tager os af forskellige sager for dem, hvis der skulle være en påtale af noget. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

I regionen har vi indflydelse på, hvordan uddannelserne planlægges og udfoldes, og det sker strategisk ved, at vi sidder med i forskellige råd på skolerne, hvor vi gennemgår og udformer studieordninger. Det er rigtig spændende at arbejde med, fordi vi ser resultaterne af vores arbejde ude på hospitalerne, i psykiatrien og i kommunerne. 

Det er samtidig også den udfordrende del, da jeg skal have fingeren på pulsen og skabe et overblik over, hvad der sker de enkelte steder for at sikre, at der er en sammenhæng mellem uddannelserne og praksis. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet sygeplejerske og har efterfølgende taget en diplomuddannelse i Sundhedsformidling og derefter taget en kandidat i Uddannelse og læring fra Roskilde Universitet. Til daglig bruger jeg mest redskaber, som jeg lærte fra min kandidat, da mit job kræver, at jeg kan håndtere og skabe overblik over svære problemstillinger. Her bruger jeg særligt det at kunne anskue en sag fra forskellige perspektiver.

Jeg bruger samtidig også min uddannelse som sygeplejerske, da jeg arbejder tværfagligt - både med uddannelserne til sygeplejestuderende og for SOSU-elever. Her er det klart et plus, at jeg ved, hvad begge felter indeholder. Grundlæggende kompetencer, som man lærer på sygeplejerskeuddannelsen, i forhold til at danne relationer på professionel vis, forbedre sine lytteevner  og tilegne sig større empati, bruger jeg også meget i min hverdag.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Region Hovedstaden?

Det vigtigste for mig i mit arbejde handler om at være med til at sætte et meningsfuldt præg på uddannelserne, så de opnår en bedre kvalitet. Mulighederne for faglig og personlig udvikling er også rigtig vigtigt for mig, og det får jeg opfyldt i dette job. Jeg bliver udfordret ved, at jeg skal tilpasse mig politiske beslutninger og udvikle uddannelserne i forhold til de betingelser og retningslinjer, der bliver vedtaget. 

Endeligt motiverer det mig også meget, at jeg har en stor indflydelse gennem mit job og kan gøre en forskel for andre i samarbejde med mine kollegaer. Den faglige udvikling er vigtig for mig, men det sociale er mindst lige så vigtigt. Dét at have gode relationer på arbejdspladsen og spare med mine kollegaer er med til at gøre dette job helt fantastisk.

  • Hvorfor er Region Hovedstaden en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Region Hovedstaden er en meget stor organisation, og det er et sted, hvor jeg kan være med til at influere, hvordan uddannelserne bliver tænkt og udformet. Organisationen byder også på en masse spændende forandringer, som konstant følger de politiske vinde, hvilket gør, at jeg udvikler mig hele tiden.

Læs mere om Region Hovedstaden

Mød andre kandidater fra Region Hovedstaden



Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Astrid Karnøe Knudsen, Ph.d.-studerende, Scleroseforeningen

Jeg sidder som ErhvervsPhD-studerende i Scleroseforeningen i et samarbejde med Københavns Universitet. I mit forskningsprojekt har jeg undersøgt, hvordan kost og livsstilsfaktorer påvirker de symptomer, som mennesker med sclerose oplever i hverdagen. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kasper Esager, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg er afdelingsleder for tømrer, murer, maler- og snedkeruddannelserne på Syddansk Erhvervsskole i Vejle. Jeg er ansvarlig for afdelingernes drift, økonomi og daglige ledelse. Det vil sige, at jeg blandt andet skal sørge for, at undervisningslokalerne fungerer så godt som muligt samt, at eleverne har det rigtige udstyr, materialer, faciliteter og lærer det, de skal ifølge lovgivningen.

Læs mere
Sidst opdateret 11-03-2019

Kennet, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som lærer på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca. 100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, boarderline, udviklingsforstyrrelser m.m. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Emine Barut, Socialpædagog, JAC

Jeg arbejder som pædagog i aktivitets- og samværstilbuddet ”Sansning og samvær” på Job-, Aktivitets- ogkompetencecenteret (JAC) i Gentofte kommune. Min kerneopgave som pædagog hos JAC er at arbejde med kompetenceudvikling og læring hos vores borgere med særlige behov. Jeg skal sørge for at skabe de rigtige rammer for udvikling hos borgerne gennem relationelt arbejde, som kommunikation og nærvær ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Puk Holm, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Vi arbejder med afsætning af dansk grisekød i til hele verden. Jeg har fokus på ernæring, måltider, opskrifter osv. ogdeltager i følgegrupper og netværk og kommunikerer ny viden om ernæring og sundhed. Jeg er involveret i en hel række spændende projekter og har travlt med at kommunikere ernæringsfaglig viden påhjemmesider, sociale medier, foredrag, events, uddelingsmaterialer mv.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Tobias Elwers, Radiograf, Region Hovedstaden

Jeg arbejder på Radiologisk Billeddiagnostisk Afdeling på Herlev Hospital i Region Hovedstaden. Mine primære arbejdsopgaver omhandler det billeddiagnostiske arbejde, der bruges til udredning af sygdomme og skader. I mit fag arbejder jeg både med ultralyd, mamografi, gennemlysning, MR og CT og helt almindelig røntgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herluftsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Dina Mikkelsen, Pædagog, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg er ansat som pædagog på STU (Særlig tilrettelagt ungdomsuddannelse) Ungdomscenter Knudmosen. Skolen består af ca.100 elever mellem 17-25 år med forskellige baggrunde og eventuelle diagnoser såsom autisme, angst, adhd, udviklingsforstyrrelser m.m. Mine primære opgave er at uddanne eleverne til at komme videre i livet med henblik på videreuddannelse, job eller beskæftigelse.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Mads Engelhardt Knudsen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Overordnet består mine arbejdsopgaver af blodprøvetagning og efterfølgende analyse af forskellige typer af prøvemateriale; hovedsageligt blod, men også urin, spinalvæske, ascites -og pleuravæske. Det, som jeg finder mest interessant ved mit arbejde, er den analysetekniske del, dvs. hvordan selve analyseprincippet er sat sammen, og hvilke begrænsninger der følger med.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere