Vis studentum.dk som: Mobile

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Region Hovedstaden
Uddannelseskoordinator

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende at samarbejde med mennesker i sundhedsvæsenet, der har så meget viden om forskellige sygdomsforhold. Det er spændende at arbejde med og lære af dem, der har praktisk erfaring, fordi jeg på den måde får suppleret min faglige, teoretiske viden.

Det kan nogle gange også være udfordrende at planlægge kurserne med kursusunderviserne, da de alle har en meget travl hverdag. Underviserne har et super vigtigt stykke arbejde, hvor der skal tages højde for mange ting i planlægningen, så det kan godt være udfordrende at finde tid hos underviserne og dem, der sidder i arbejdsgrupperne for kurserne, så vi sammen kan planlægge kursets rammer for fremtiden.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en bachelor i Folkesundhedsvidenskab fra Københavns Universitet. Folkesundhedsvidenskab er et meget bredt studie, der giver en god forståelse af det sociale - både inden for sociologi og sundhedsvæsenet. Jeg har fået et godt indblik i, hvordan sundhedsvæsenet er opbygget, samt hvordan kommuner og staten arbejder sammen, og selvom der ofte sker ændringer i de systemer, bruger jeg alligevel den del som en form for baggrundsviden i mit arbejde.

Med min viden om sundhedsvæsenet, kan jeg også nemmere tilgå mennesker i de forskellige afdelinger, da jeg på forhånd ved, hvad de arbejder med, og hvilken forskel de gør.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Region Hovedstaden?

For mig er det vigtigt at være en del af den drivkraft, der handler om at hjælpe sygeplejersker med at blive opkvalificeret, så de føler sig bedre klædt på til de opgaver, de har ude i praksis. Region Hovedstaden er en fantastisk arbejdsplads med nogle erfarne kollegaer, som jeg kan støtte mig op af, og som altid står klar til at hjælpe. Jeg synes også, at det er vigtigt, at der er gode muligheder for, at jeg kan videreudvikle og opkvalificere mig selv i løbet af min karriere, og det finder jeg her hos Region Hovedstaden.

  • Hvorfor er Region Hovedstaden en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Region Hovedstaden er en stor organisation, og jeg synes, at det er inspirerende at være en del af den og føle, at jeg igennem mit arbejde gør en forskel i samfundet ved at hjælpe på et større plan med at udvikle personalet i hele Danmarks sundhedsvæsen. Der er også rig mulighed for, at jeg kan udvikle mig i organisationen, og det betyder meget for min egen motivation. Region Hovedstaden er generelt en rigtig god arbejdsplads, hvis man har interesse for uddannelse og kompetenceudvikling.

Læs mere om Region Hovedstaden

Mød andre kandidater fra Region Hovedstaden



Senest opdateret: 06 maj 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 08-10-2019

Mike Olsen, Social- og Sundhedsassistentuddannelsen, Social+Sundhed

I min uddannelse beskæftiger jeg mig mange mange ting, herunder medicinhåndtering, sårpleje, infektioner og omsorgspleje. Jeg beskæftiger mig meget med den menneskelige omsorg dvs. hvis patienten er frusteret, ked af det eller vred, så forsøger jeg at hjælpe vedkommende så godt, som jeg nu kan. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kathrine Terp, Gymnasielærer, Campus Vejle

Jeg arbejder som underviser på handelsgymnasiet på Campus Vejle. Jeg underviser i dansk og i idræt. Det mest spændende ved mit arbejde er arbejdet med eleverne – både fagligt og menneskeligt. Jeg elsker, når eleverne får ”AHA-oplevelserne” fagligt, når de eksempelvis ”knækker koden” til en tekst. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Krestine Krogh Thomsen, Specialkonsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat som konsulent i Staben, i Børne- og Ungeforvaltningen i Vejle Kommune. Staben servicerer bredt forvaltningens tre afdelinger, herunder Dagtilbud, Uddannelse & Læring og Familie & Forebyggelse. Dels er jeg konsulent for vores direktør og dels koordinerer jeg det tværfaglige samarbejde internt i B&U.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Kåre Kramer, Viceforstander, Eisbjerghus Efterskole

Jeg sparrer med skolens øvrige ledelse (emner kan være årsplanlægning, internationale aktiviteter, medarbejdertrivsel), samt sparring med andre ansatte (dette kan være fagligt, lærerprofessionen, elevtrivsel, forældresamarbejde). Herudover arbejder jeg med at fordele lærernes arbejdsopgaver, herunder fagfordeling og tildeling af udvalg. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-05-2019

Lars Svinth Nielsen, Studievejleder, Syddansk Erhvervsskole

Jeg har to primære funktioner: Underviser og studievejleder. Jeg underviser EUD og EUX inden for fagene dansk, samfundsfag og engelsk. Som studievejleder har jeg hele grundforløb 1, EUD/EUX, samt mureruddannelsen som primære arbejdsområder. Jeg vejleder elever i forhold til uddannelsesvalg, fastholdelse, støttemuligheder. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-10-2019

Mette Sørensen, EUX Velfærd, Social+Sundhed

I forbindelse med min uddannelse arbejder jeg meget rehabilitering og medicinhåndtering. Jeg lærer meget om vores omsorg og kontakt til borgeren, og den relation vi skaber til dem. Jeg har også gymnasielle fag som matematik, kemi, dansk og engelsk, og det er rigtig spændende, fordi de fag har en kobling til vores sosu-fag. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Thorbjørn Graungaard, Klinisk vejleder, Region Hovedstaden

Jeg har en uddannelse som sygeplejerske, men har igennem årene videreuddannet mig, så i dag arbejder jeg på en akutklinik som basis- og behandlersygeplejeske og med klinisk vejledning. I dagligdagen behandler jeg småskader og vejleder de studerende. Jeg agerer som en form for mentor for dem under deres uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Lone Vestergaard, Designlærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er ansat på EUH som underviser i Design-fag og i Event & Projektstyring. Som underviser er min primære opgave at invitere og motivere eleverne til fordybelse i enten egne eller samskabende designprocesser, som kan være alt fra syning og idéudvikling i Re-Design til opøvning af diverse teknikker inden for fx collage, tryk og håndarbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Tobias Elwers, Radiograf, Region Hovedstaden

Jeg arbejder på Radiologisk Billeddiagnostisk Afdeling på Herlev Hospital i Region Hovedstaden. Mine primære arbejdsopgaver omhandler det billeddiagnostiske arbejde, der bruges til udredning af sygdomme og skader. I mit fag arbejder jeg både med ultralyd, mamografi, gennemlysning, MR og CT og helt almindelig røntgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kiwi Kjøller, QC Scientist, Bavarian Nordic

Jeg arbejder i en Pharma/medicinal-virksomhed, hvor vi producerer vacciner til cancer og infektionssygdomme. Jeg arbejder som Scientist i QC, der omhandler kvalitetssikring. Det er hovedsageligt skrivebordsarbejde, hvor vi reviewer dokumenter, planlægger laboranternes arbejde, trouble shooter m.m. Det er en blanding. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere