Vis studentum.dk som: Mobile

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Region Hovedstaden
Uddannelseskoordinator

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, at det er rigtig spændende at samarbejde med mennesker i sundhedsvæsenet, der har så meget viden om forskellige sygdomsforhold. Det er spændende at arbejde med og lære af dem, der har praktisk erfaring, fordi jeg på den måde får suppleret min faglige, teoretiske viden.

Det kan nogle gange også være udfordrende at planlægge kurserne med kursusunderviserne, da de alle har en meget travl hverdag. Underviserne har et super vigtigt stykke arbejde, hvor der skal tages højde for mange ting i planlægningen, så det kan godt være udfordrende at finde tid hos underviserne og dem, der sidder i arbejdsgrupperne for kurserne, så vi sammen kan planlægge kursets rammer for fremtiden.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en bachelor i Folkesundhedsvidenskab fra Københavns Universitet. Folkesundhedsvidenskab er et meget bredt studie, der giver en god forståelse af det sociale - både inden for sociologi og sundhedsvæsenet. Jeg har fået et godt indblik i, hvordan sundhedsvæsenet er opbygget, samt hvordan kommuner og staten arbejder sammen, og selvom der ofte sker ændringer i de systemer, bruger jeg alligevel den del som en form for baggrundsviden i mit arbejde.

Med min viden om sundhedsvæsenet, kan jeg også nemmere tilgå mennesker i de forskellige afdelinger, da jeg på forhånd ved, hvad de arbejder med, og hvilken forskel de gør.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Region Hovedstaden?

For mig er det vigtigt at være en del af den drivkraft, der handler om at hjælpe sygeplejersker med at blive opkvalificeret, så de føler sig bedre klædt på til de opgaver, de har ude i praksis. Region Hovedstaden er en fantastisk arbejdsplads med nogle erfarne kollegaer, som jeg kan støtte mig op af, og som altid står klar til at hjælpe. Jeg synes også, at det er vigtigt, at der er gode muligheder for, at jeg kan videreudvikle og opkvalificere mig selv i løbet af min karriere, og det finder jeg her hos Region Hovedstaden.

  • Hvorfor er Region Hovedstaden en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Region Hovedstaden er en stor organisation, og jeg synes, at det er inspirerende at være en del af den og føle, at jeg igennem mit arbejde gør en forskel i samfundet ved at hjælpe på et større plan med at udvikle personalet i hele Danmarks sundhedsvæsen. Der er også rig mulighed for, at jeg kan udvikle mig i organisationen, og det betyder meget for min egen motivation. Region Hovedstaden er generelt en rigtig god arbejdsplads, hvis man har interesse for uddannelse og kompetenceudvikling.

Læs mere om Region Hovedstaden

Mød andre kandidater fra Region Hovedstaden



Senest opdateret: 06 maj 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Leer Scharnberg, Adjunkt, DMJX

Jeg underviser i journalistik på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Min primære opgave er at undervise på 1. semester, hvor de studerende får teoretisk og praktisk erfaring med, hvad det vil sige at arbejde som journalist - fra ideudvikling over research til formidling. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Mike Olsen, Social- og Sundhedsassistentuddannelsen, Social+Sundhed

I min uddannelse beskæftiger jeg mig mange mange ting, herunder medicinhåndtering, sårpleje, infektioner og omsorgspleje. Jeg beskæftiger mig meget med den menneskelige omsorg dvs. hvis patienten er frusteret, ked af det eller vred, så forsøger jeg at hjælpe vedkommende så godt, som jeg nu kan. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herlufsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Mads Engelhardt Knudsen, Bioanalytiker, Region Hovedstaden

Overordnet består mine arbejdsopgaver af blodprøvetagning og efterfølgende analyse af forskellige typer af prøvemateriale; hovedsageligt blod, men også urin, spinalvæske, ascites -og pleuravæske. Det, som jeg finder mest interessant ved mit arbejde, er den analysetekniske del, dvs. hvordan selve analyseprincippet er sat sammen, og hvilke begrænsninger der følger med.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter From Nielsen, Speciallærer, JAC

Det arbejdsområde, som jeg beskæftiger mig med, er undervisning inden for specialområdet. Jeg er ansat som speciallærer på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) på Job-, Aktivitets- og Kompetencecenteret (JAC). Mine primære arbejdsopgaver består i planlægning og udførelse af undervisning samt at sørge for elevernes trivsel og sikre, at de udvikler sig både fagligt og personligt.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kristian Bang, Fotolærer, Egå Ungdoms-Højskole

Jeg er højskolelærer og underviser i fotografi og bæredygtighed. Jeg er på 75% tid. Mine arbejdsopgaver består af 25% undervisning, 25% vagter (altså "voksen" på skolen i elevernes fritid) og 25% socialt arbejde med de unge. Derudover fotograferer jeg for skolen efter behov. Jeg elsker undervisningen. Jeg elsker at få den til at lykkes og tweake, så den bliver bedre og bedre for hver gang.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Kiwi Kjøller, QC Scientist, Bavarian Nordic

Jeg arbejder i en Pharma/medicinal-virksomhed, hvor vi producerer vacciner til cancer og infektionssygdomme. Jeg arbejder som Scientist i QC, der omhandler kvalitetssikring. Det er hovedsageligt skrivebordsarbejde, hvor vi reviewer dokumenter, planlægger laboranternes arbejde, trouble shooter m.m. Det er en blanding. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Louise Mikkelsen, Bemandingskonsulent, POWERCARE

Jeg arbejder som bemandingskonsulent i et internationalt vikarbureau. Jeg fungerer som bindeled, mellem de udenlandske sygehuse og de vikarer der ønsker at tage vikariater. Vores arbejdsområder er fordelt efter de sundhedsfaglige specialer – jeg arbejder med jordemødre og børnesygepleje. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Julia Hansen, Social- og sundhedsassistentuddannnelsen, Social+Sundhed

Jeg beskæftiger mig med mennesker, som har brug for omsorg og pleje både i psykiatri, eget hjem, plejehjem og sygehus. Jeg har en faglig viden omkring medicin, omsorg, håndtering af mennesker i forskellige situationer og mange forskellige sygdomme.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Lene Juul Kruhøffer, Social- og sundhedsassistent, Slagelse Kommune

Jeg arbejder som social- og sundhedsassistent, og jeg ansat i hjemmeplejen i Korsør, hvor vi yder en service til borgere med nedsat psykiske eller fysiske funktionstab. Vi hjælper dig i forhold til dagligdagens praktiske gøremål, personlig plejesamt medicindispencering. I mit team har jeg ikke en fast rute, og det er blandt andet det, jeg synes er spændende og godt kan lide ved mit arbejde.

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-03-2019

Chris Purkær, Faglærer, TECHCOLLEGE

Jeg er faglærer, og jeg arbejder pt. med alt, hvad der hedder Ny Mesterlære på vores afdeling. Det er sådan set vores levebrød lige nu, for det er den vej, vi får flest elever ind. Vi har Ny Mesterlære-elever i hele landet, og derfor har jeg faktisk ikke særlig meget undervisning for tiden, fordi der går rigtigt meget tid med at arbejde med alt det praktiske med Ny Mesterlære-eleverne.

Læs mere
Sidst opdateret 29-04-2019

Ronni Haugaard, Pedel og timelærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er ansat på Eisbjerghus som 30% lærer og 70% pedel. Min undervisning er primært værkstedsfag. Jeg underviser i friluftsliv og Idrætscross. Desuden har jeg nogle morgenvagter, fredagsrengøring og nogle få aften- og weekendvagter. Som pedel løser jeg de forstående opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Birthe Marie Lausten, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er primært skolens fransklærer. Jeg har fortsætterfransk i 9. og 10. Samt et 10. Klasses begynderfranskhold. Til fortsætterfransk er der den ekstra prøve, DELF-prøven, der certificerer elevernes sproglige niveau på linje med Cambridge-engelsk. Derudover er jeg dansklærer i 10. Klasse. Når jeg er heldig, har jeg også et filmkundskabshold. 

Læs mere