Vis studentum.dk som: Mobile

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

  • Thomas Nyholm Andersen
  • 32 år
  • Ansat siden maj 2018
  • Cand.merc.jur.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer, og at vi fakturerer inden for deadline.

Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed. Den data kan give os indsigt i mønstre, som vi igen kan bruge til at optimere og træffe strategiske beslutninger, der hviler på et solidt datagrundlag.

I den proces indgår også RPA, Robot Process Automation, hvor man bruger it-robotter til at automatisere nogle af de simple processer blandt andet i økonomiafdelingen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende lige nu er den proces med automatisering og dataanalyse, som jeg er med til at udvikle. Når vi får implementeret robotter til at automatisere de mest rutineprægede opgaver, vil det frigive medarbejdernes tid til at udføre mere kvalitetsarbejde og udvikling.

Det er også udfordrende at finde balancen mellem lederopgaverne og de øvrige ansvarsopgaver, jeg har. Jeg bruger meget tid på at snakke med mine medarbejdere om, hvilke opgaver de helst vil lave og have dem med på råd om, hvordan vi kan gøre tingene smartere. Det er vigtigt, at vi har en fælles forståelse af tingene, og at alle har en god mavefornemmelse, når de møder på arbejde.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger selvfølgelig den økonomiske del af min uddannelse utrolig meget. Den juridiske del bruger jeg ikke så meget direkte, men min uddannelse ligger i baghovedet og giver mig nogle redskaber og metoder til at agere i mit job på daglig basis.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos POWERCARE?

Stort ansvar og frihed til at udføre opgaverne. Jeg er med til at drive en rigtig spændende udviklingsfase fremad i virksomheden, og det betyder også personlig udvikling for mig som leder.

  • Hvorfor er POWERCARE en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi jeg arbejder med det, jeg synes er mest spændende. Det betyder, at jeg vågner op om morgenen med en god mavefornemmelse og lyst til at gå på arbejde. Her er et godt arbejdsmiljø, og jeg har dejlige kollegaer.

POWERCARE er en virksomhed, hvor man satser på vækst og udvikling, og derfor går tingene stærkt. Man skal man kunne navigere i, hvilken retning man vil drive udviklingen i, for der er ofte flere retninger at tage. For mig er det en sindssyg spændende læringsproces, og jeg sætter pris på friheden til, at jeg selv må løbe med bolden.

Læs mere om POWERCARE

Mød andre kandidater fra POWERCARE

Senest opdateret: 26 jun 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nikolaj Thorsen Bager, Student Analyst, Nordea

Jeg arbejder som Student Analyst i Strategy & Planning i Nordea Markets. Jeg arbejder primært med support til Nordea Markets globale ledelse, hvor en stor del af opgaverne er meget ad-hoc baserede. Herunder kan analyser af diverse aspekter af Markets eller mødemateriale til ledelsesseminarer nævnes. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ammar Ali, Finance Business Partner, TDC Group

I am currently working as a Finance Business Partner in the YouSee Finance team within TDC Group, and in my position, I deal with various tasks which relate specifically towards the financial and commercial aspects of the company. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helle Eis Christensen, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder i Finansiel Statistik, der indsamler, bearbejder og offentliggør statistik. Afdelingen analyserer de indsamlede data og leverer input til fx vurderingen af den finansielle stabilitet i Danmark. Jeg sidder hovedsageligt med indsamlinger, opgørelser og analyser af betalingsbalancens finansielle poster.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jannick Sikker Mikkelsen, Investment Analyst, Heimstaden

Jeg arbejder i Heimstadens investeringsteam på koncernniveau. Vi varetager alle ejendomsinvesteringer, som Heimstaden gennemfører, og dækker derfor også udenlandske markeder, hvor Heimstaden er tilstede, og nye potentielle markeder. Generelt er mine arbejdsopgaver meget varierende, men overordnet skal jeg sammen med teamet vurdere, om et ejendomsprojekt er en interessant investeringscase.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Nicklas Bune, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i PFA’s rådgivningscenter og bliver snart færdig som elev efter et toårigt forløb. Mine primære arbejdsopgaver består i at hjælpe og rådgive vores kunder telefonisk samt skriftligt. Alt fra de lavpraktiske opgaver, som ikke tager mere end et minuts tid, til de tungere rådgivningssamtaler om alt fra PFA’s produkter, til hvordan kundens pensionsordning er investeret.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Daniele Capezzuto, Junior MOGE Controller, Nestlé

I work in Finance and Control, more specifically within MOGE Controlling. MOGE stands for Marketing and Other General Expenses (alternatively SG&A) and together with my manager we are in charge of controlling these costs for the Nordics. 

Læs mere