Vis studentum.dk som: Mobile

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

  • Thomas Nyholm Andersen
  • 32 år
  • Ansat siden maj 2018
  • Cand.merc.jur.

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer, og at vi fakturerer inden for deadline.

Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed. Den data kan give os indsigt i mønstre, som vi igen kan bruge til at optimere og træffe strategiske beslutninger, der hviler på et solidt datagrundlag.

I den proces indgår også RPA, Robot Process Automation, hvor man bruger it-robotter til at automatisere nogle af de simple processer blandt andet i økonomiafdelingen.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende lige nu er den proces med automatisering og dataanalyse, som jeg er med til at udvikle. Når vi får implementeret robotter til at automatisere de mest rutineprægede opgaver, vil det frigive medarbejdernes tid til at udføre mere kvalitetsarbejde og udvikling.

Det er også udfordrende at finde balancen mellem lederopgaverne og de øvrige ansvarsopgaver, jeg har. Jeg bruger meget tid på at snakke med mine medarbejdere om, hvilke opgaver de helst vil lave og have dem med på råd om, hvordan vi kan gøre tingene smartere. Det er vigtigt, at vi har en fælles forståelse af tingene, og at alle har en god mavefornemmelse, når de møder på arbejde.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger selvfølgelig den økonomiske del af min uddannelse utrolig meget. Den juridiske del bruger jeg ikke så meget direkte, men min uddannelse ligger i baghovedet og giver mig nogle redskaber og metoder til at agere i mit job på daglig basis.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos POWERCARE?

Stort ansvar og frihed til at udføre opgaverne. Jeg er med til at drive en rigtig spændende udviklingsfase fremad i virksomheden, og det betyder også personlig udvikling for mig som leder.

  • Hvorfor er POWERCARE en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Fordi jeg arbejder med det, jeg synes er mest spændende. Det betyder, at jeg vågner op om morgenen med en god mavefornemmelse og lyst til at gå på arbejde. Her er et godt arbejdsmiljø, og jeg har dejlige kollegaer.

POWERCARE er en virksomhed, hvor man satser på vækst og udvikling, og derfor går tingene stærkt. Man skal man kunne navigere i, hvilken retning man vil drive udviklingen i, for der er ofte flere retninger at tage. For mig er det en sindssyg spændende læringsproces, og jeg sætter pris på friheden til, at jeg selv må løbe med bolden.

Læs mere om POWERCARE

Mød andre kandidater fra POWERCARE

Senest opdateret: 26 jun 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 03-06-2019

Nikolaj Neesgaard Kristensen, Treasury Manager, LEGO Group

Working in Group Treasury I have the responsibility to advice and manage how we mitigate counter party risk towards customers and suppliers through the use of various Trade Finance instruments. A major part of that is acting as a subject matter expert to be able to equip my colleagues to take the dialogue with customers and suppliers. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Carsten Møller Pedersen, Compensation Analyst, Vestas

Jeg er Compensation Analyst og sidder i afdelingen Global Compensation & Reward. Jeg beskæftiger mig primært med den kompensation som medarbejderne modtager for deres arbejde. Dette kan være i form af løn, diverse former for bonus, forsikringer, pension og andre finansielle incitamenter. Meget af arbejdet beror på analyse af store mængder data og derved danne gode benchmarks.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Nicklas Bune, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i PFA’s rådgivningscenter og bliver snart færdig som elev efter et toårigt forløb. Mine primære arbejdsopgaver består i at hjælpe og rådgive vores kunder telefonisk samt skriftligt. Alt fra de lavpraktiske opgaver, som ikke tager mere end et minuts tid, til de tungere rådgivningssamtaler om alt fra PFA’s produkter, til hvordan kundens pensionsordning er investeret.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Louise Carlsen, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg afsluttede HHX i 2017 og gik direkte videre som finanselev i PFA Pension. Jeg sidder i dag som kunderådgiver i Rådgivningscentret og afslutter den toårige finanselevuddannelse næste år. Jeg arbejder til dagligt i PFA’s Rådgivningscenter, hvor vi besvarer indgående opkald og mails. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Frederik Khalil, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i rådgivningscenteret i her i PFA, hvor jeg beskæftiger mig med alt fra de simpleste opgaver til opgaver, der udfordrer mig. Så arbejdsdagen er blandet godt sammen med forskellige opgaver, og det gør det derfor altid spændende at møde op på arbejde. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Frederikke Gartmann, Analyst i Deal Advisory, KPMG

Jeg arbejder hos KPMG i den afdeling som hedder Deal Advisory. I min afdeling hjælper vi investorer, virksomheder, familier og individer med at købe og sælge virksomheder. Vi finder ud af, hvad virksomheden er værd, hvem der kunne være potentielle købere og rådgiver i det hele taget på alle områder omkring et salg, hvor vores kunder har spørgsmål eller er i tvivl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere