Vis studentum.dk som: Mobile

Anders Kirkeby Larsen, Sustainability Advisor, Ørsted

Ørsted
Sustainability Advisor

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for Ørsteds rapportering af bæredygtighedsperformance. Organisatorisk sidder jeg inden for Ørsteds ’Group Stakeholder Relations’-division. I denne del af virksomheden understøtter vi koncernen og arbejder strategisk med ekstern interessentdialog, lige fra mediehåndtering til politisk interessevaretagelse og – i mit tilfælde – strategisk bæredygtighed.

Mit job indebærer, at jeg er projektleder og redaktør for Ørsteds årlige bæredygtighedsrapport. I modsætning til finansielle årsrapporter, der indeholder tal for økonomisk performance (omsætning, driftsindtjening mv.), rapporterer vi på vores ikke-finansielle resultater i bæredygtighedsrapporten. Kort sagt viser rapporten, hvordan vi bidrager til samfundet og FN’s verdensmål ud fra et økonomisk, miljømæssigt og socialt perspektiv, og hvordan vi tager ansvar som virksomhed (corporate social responsibility).

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Ørsted blev for nylig kåret som verdens mest bæredygtige energiselskab, og derfor er bæredygtighedsrapporten et af virksomhedens vigtigste årlige kommunikationsprodukter. Den fortæller på 45 sider, hvordan Ørsted tager del i samfundet og forsøger at gøre verden til et bedre sted. Med andre ord et det en præcis og analytisk fortælling om, hvad vi er for en virksomhed, som bruges i dialogen med f.eks. investorer, beslutningstagere og over for medarbejderne.

Jeg synes, det er enormt spændende at arbejde med bæredygtighed på en strategisk og samfundsorienteret måde, men selve projektledelsen er også meget udfordrende og tidskrævende. Det skyldes især, at vi er en stor virksomhed med mange interne stakeholders, og at vores aktiviteter i verden hele tiden ændrer karakter, hvorfor man hele tiden skal genbesøge og strømline sprog og indhold.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Statskundskabsstudiet har givet mig en grundig forståelse af det politiske system, magtrelationer og lovgivningsprocesser. Denne strukturelle tænkning er guld værd i opgaveløsningen i mit nuværende job, da vi er meget optagede af at sætte vores arbejde i relation til samfundet (lokalt, nationalt og internationalt) og så gøre vores handlinger enormt konkrete. Jeg har også fået en del ud af at skrive så mange opgaver og læse store mængder af kompleks litteratur på studiet, da det har hjulpet mig meget med at navigere i og løse mange typer af udfordringer.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Ørsted?

Ørsted har en vision om en verden, der kun kører på grøn energi. Personligt er jeg meget optaget af, hvordan vi løser problemet med klimaforandringer, og derfor er det utrolig værdifuldt for mig at arbejde i en virksomhed, der virkelig gør noget godt for verden ved at bygge så meget grøn energi. Ørsted har også et stort fokus på medarbejdernes personlige og professionelle udvikling, hvilket er altafgørende for mig, da jeg ikke kan undvære konstant udfordring i mit arbejde. Endelig har vi en rigtig stærk og global virksomhedskultur, hvor der er stor respekt for folks individuelle karakteristika og fokus på både fysisk og mental sundhed.

  • Hvorfor er Ørsted en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

I Ørsted har man alle muligheder for at udvikle sig, hvis man vil og kan. Jeg plejer at sige, at vi har en stærk performancekultur uden spidse albuer, for jeg har kun mødt søde, dygtige og professionelle kolleger, der trækker hinanden op. Og så er det faktisk ret fedt at arbejde med bæredygtighed i en stor, global virksomhed, der lever af at skabe grøn energi.

Læs mere om Ørsted

Mød andre kandidater fra Ørsted

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 20-11-2019

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed ind Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Julius Rechendorff, Forretningsspecialist, ATP

Jeg er ansat i en afdeling, der laver forretningsanalyser og stiller krav til drift og udvikling på en række af ATP’s ordninger inden for pension- og sikringsområdet. Jeg arbejder i et større projekt om implementeringen af en ny ferielov. 

Læs mere
Sidst opdateret 21-11-2019

Mette Bøegh-Nielsen, Deputy Director, Bosch

What is a working day at Bosch like? Hectic. I usually meet many interesting challenges every day, which I try to solve in cooperation with my fantastic colleagues, and most days when I reflect on my way home from a busy workday, I feel we have found some good solutions together or have made first step in the right direction.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere