Vis studentum.dk som: Mobile

Bettina Strube, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

  • Bettina Strube
  • 57 år
  • Ansat siden 1993
  • Uddannet fængselsbetjent, erhvervspædagogisk lærer, supervisor og psykolog 

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mine primære opgaver er at undervise fængselsbetjentelever, forberede undervisning hertil, udvikle materiale, lave lektionsplaner og føre fængselsbetjentelever til eksamen både som eksaminator og censor. Idet jeg er uddannet supervisor, superviserer jeg også fængselsbetjenteleverne i deres respektive grupper. Derudover superviserer jeg praktikvejledere, som er uddannede fængselsbetjente, som vejleder og guider fængselsbetjentelever i deres praktik. Supervisere vil sige, at vi belyser og giver rum til at diskutere faglige problematikker i dagligdagen og udvikler ny læring.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

De mest spændende opgaver er at undervise. Ellers er det spændende at være med på opgaver ud af huset, som når jeg, i samarbejde med andre kollegaer, underviser i akutsamtaler (akutsamtaler, defusing og debriefing er de tre led, som findes i Kriminalforsorgens krisepsykologiske beredskab ved voldsomme hændelser), defusing (det er en metode, som lederne på fængselsafdelinger anvender til at gennemgå hændelsen) og debriefing (det er en systematisk og dybere samtale med de involverede medarbejdere om hændelsen). 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er tidligere uddannet fængselsbetjent og bruger min viden og erfaring fra 15 år som betjent fra både Vestre Fængsel, Sdr. Omme Fængsel og Helsingør Arrest næsten dagligt. Både i undervisningen, i faglige diskussioner med kolleger og når materiale skal udvikles.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Kriminalforsorgen?

De tre vigtigste ting for mig ved at arbejde i Kriminalforsorgen er: Mulighed for udvikling, stor grad af selvbestemmelse og gode anerkendende kolleger.

  • Hvorfor er Kriminalforsorgen en attraktiv arbejdsplads for dig?

Kriminalforsorgen er en attraktiv arbejdsplads, fordi det er specielt at arbejde med mennesker, der er frihedsberøvet. Det stiller store krav til ens psykologiske indsigt og professionelle virke. Det synes jeg er spændende, fordi det giver viden om mig selv som person i arbejdet med de indsatte. Som underviser er det fantastisk at få indflydelse på de temaer, der undervises i, og samtidig er det givende for mig i samarbejde med eleverne at skabe en synergi i klasserummet.

Læs mere om Kriminalforsorgen

Mød andre medarbejdere fra Kriminalforsorgen

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Jensen, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser på grunduddannelsen for fængselsbetjentelever og primært i Rapportlære og Straffuldbyrdelsesret. Derudover er jeg klasselærer for vores Modul 1 fængselsbetjentelever og ansvarlig for skemalægningen på hele uddannelsen til fængselsbetjent. Jeg underviser også på vores forhørsuddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mette Brandt, Uddannelseskonsulent, Kriminalforsorgen

Jeg underviser i fysisk træning og konflikthåndtering herunder både teoretisk konfliktforståelse og praktisk selvforsvar og magtanvendelse. Derudover underviser jeg i et skrivekursus, som er et særligt frivilligt danskfagligt tilbud til fængselsbetjente under uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Anders Østergaard Andersen, Kulturformidler, Vejle Bibliotekerne

Jeg arbejder på Vejle Bibliotekerne, hvor jeg foruden typisk biblioteksarbejde, dvs. udlånsvagter, arrangementer, udstillinger og litteraturformidling, er ansvarlig for bibliotekets kulturaktiviteter- og projekter rettet mod unge, heriblandt læsekredse, skriveværksted, musiktilbud og filmfestivaler.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Pernille Harding Mellerkær, Uddannelseskonsulent, Region Hovedstaden

Jeg er uddannelseskonsulent i Social- og sundhedsteamet i Region Hovedstaden. Mine arbejde består i at tage mig af social- og sundhedsuddannelsen på regionalt plan, så mine arbejdsopgaver går ud på at implementere et godt studiemiljø og studieordning ude på hospitalerne, i psykiatrien og ude i kommunerne. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas, Pilot, Forsvaret

Som ”search and rescue”-pilot løser jeg rednings- og eftersøgningsopgaver i Danmark med Forsvarets EH-101 ”Merlin”-helikopter. Arbejdet indebærer bl.a. at vi lander på øer og henter patienter, hoister nødstedte op fra vandet og skibe til helikopteren, søger efter forsvundne på land og vand og flyver patienter mellem de danske hospitaler – bare for at nævne nogle af vores opgaver.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Jakob Knudsen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg arbejder med læring og digitale medier. Primært inden for dagtilbud og folkeskolen og ofte gennem eksternt finansierede udviklingsprojekter med særlig fokus på udvikling gennem samskabelse. Hovedfokus handler om at udvikle nye måder at inddrage digitale medier som bl.a. tablet apps, robotter, VR og lignende i pædagogik og undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jakob Bak Poulsen, Lærer, Ungdomscenter Knudmosen

Jeg arbejder som lærer ved Ungdomscenter Knudmosen i Herning. Mine primære arbejdsopgaver er den daglige undervisning af skolens elever, relationsarbejde, kontaktpersonsfunktion og det tætte samarbejde med mine kolleger. Det mest spændende ved mit job er det daglige arbejde med eleverne. Hos os indebærer det meget mere end den almindelige undervisning.

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Stig Gamborg, Kommunikationsmedarbejder, Egå Ungdoms-højskole

Jeg sidder primært med markedsføring og kommunikation, men har også en del administrative opgaver bl.a. i forbindelse med koordinering af vores internationale elever. Derudover er jeg vagtlærer og underviser en gang imellem, når jeg ikke kan lade være. Det mest spændende er, om jeg får fyldt det næste hold op med glade elever. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Christoffer Miller Dahl, Lektor, Herluftsholm

Jeg underviser i engelsk og historie i gymnasiet, og en stor del af mit arbejde er derfor ansigt til ansigt med elever. Som underviser skal jeg formidle mit fag til elever på en måde, der motiverer dem og når dem på det niveau, de er på og hjælper dem med at udvikle sig til veluddannede og dannede unge mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lennart Bach, Lærer, Eisbjerghus Efterskole

Jeg er lærer, og jeg underviser i dansk i 9. og 10. klasse. Derudover underviser jeg også i fagene Global Citizenship, Going Global, Gaming Academy. Jeg er desuden rejselærer, hvor jeg har været i Indien med elever over de sidste 6 år, og så er jeg kontaktlærer og praktikkoordinator. Det mest spændende i mit arbejde er mødet med alle de spændende mennesker fra hele verden.

Læs mere
Sidst opdateret 14-03-2019

Rasmus Trier Helsted, Studievejleder, Københavns Universitet

Jeg arbejder med og for de studerende som studievejleder. Det betyder, at jeg svarer på deres spørgsmål om deres studier, eksamen, udlandsophold og alt muligt andet. Jeg har en del længere samtaler med studerende, der har lidt større udfordringer, og her er det meget spændende at prøve at forstå deres situation og forsøge at komme med løsninger sammen med den studerende.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Janni Ohrt, Lektor i fysik og samfundsfag, Rødkilde Gymnasium

Jeg arbejder som gymnasielærer på Rødkilde Gymnasium, og som gymnasielærer har man altid forskellige arbejdsopgaver. Den centrale opgave består i at undervise elever, mens en anden stor del handler om at forberede undervisningen, så den lever op til bekendtgørelsen, som vi er underlagt. Jeg er samfunds- og fysiklærer, og som fysiklærer bruger jeg en del af min forberedelsestid på at opstille ...

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Gertrud Tinning, Underviser, Den Internationale Højskole

Jeg underviser på Den Internationale Højskole. Jeg har især fag med fokus på bæredygtighed og politik. Det mest interessante ved mit job er at se, når de studerende rykker sig. Når de får den der ’Aha-oplevelse’. En elev sagde til engang til mig, at hun ikke følte sig naiv mere – at hun nu forstod mere om verden, og om hvordan politik hænger sammen. Sådan noget er enormt motiverende.

Læs mere
Sidst opdateret 06-05-2019

Kristine Paulin Petersen, Uddannelseskoordinator, Region Hovedstaden

Jeg er ansat som uddannelseskoordinator og arbejder med efteruddannelse og kompetenceudvikling af vores personale - primært sygeplejersker. Mit job går ud på at strukturere og medvirke i planlægningen af kursernes rammer, og derfor arbejder jeg meget sammen med de arbejdsgrupper, der har den specialviden, som kurserne har fokus på.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Louise C. Druedahl, Ph.d.-studerende, Københavns Universitet

Jeg er 2.års ph.d.-studerende på Institut for Farmaci på Københavns Universitet (KU), hvor jeg både forsker og underviser. Det tager 3 år at uddanne sig til forsker, hvor man også lærer at undervise, fordi forskerne på KU danner grundlag og ramme for den forskningsbaserede undervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 23-10-2019

Rikke Nørgaard, Idrætslærer, Hadsten Højskole

Jeg er idrætslærer på Hadsten Højskole, som er en bred og almen højskole. At være højskolelærer er en meget alsidigt job, hvilket betyder, at jeg har mange forskellige typer af opgaver i mit arbejde. Noget af det vigtigste er dog selvfølgelig selve undervisningen og samværet med eleverne, og hertil følger også en del forberedelse og tilrettelæggelse.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Mette Bjerre, Pædagogisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Da jeg sidder i en forvaltning, arbejder jeg meget med administrative arbejdsopgaver inden for det pædagogiske område. Det er blandt andet opgaver indenfor: Mine primære funktioner er at understøtte skoler og daginstitutioner i forhold til politisk besluttede rammer og lovgivning.  

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cecilie Goll Knudsen, Gymnasielærer, Niels Brock

På Niels Brock underviser jeg til dagligt i dansk og historie. Jeg underviser på Innovationsgymnasiet, hvor vores elever typisk er mellem 15 og 20 år, når de tager deres højere handelseksamen (hhx). Da undervisning er en del af kerneopgaven, er det også her, at jeg bruger det meste af min arbejdstid. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Lisbeth Mølby Farmann, Uddannelsesvejleder, UU Vejle

Jeg er ansat som uddannelsesvejleder i Ungdommens Uddannelsesvejledning – UU Vejle i Vejle Kommune. I UU Vejle er vi organiseret i teams, der varetager henholdsvis individuel og kollektiv uddannelses- og karrierevejledning af unge i grundskoleregi, undervisning i Uddannelse og job på de kommunale grundskoler samt uddannelsesvejledning af unge op til 25 år. 

Læs mere