Vis studentum.dk som: Mobile

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Krifa
Marketing Automation Konsulent
  • Katrine Hulgaard Stoustrup
  • 39 år
  • Ansat siden oktober 2017
  • Cand.Mag. i Klassisk Arkæologi

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring. Jeg er med til at udvikle brugerrejser. Det er naturligvis ikke noget, man kan bestemme eller gøre alene i en så stor virksomhed.

Derfor er jeg en aktiv del af et spændende Growth Hacking Team, hvor vi identificerer de mest effektive måder at få virksomheden til at vækste på via brugerrejser. Det er et team bestående af pt. 7 personer, der har roller inden for at skrive materiale til flows, opsætte flows, opsætte facebook/instagram/linkedin-annoncer samt at dataintegrere med andre af virksomhedens systemer. På den måde kan vi segmentere vores information ud til brugerne bedst muligt. Vi fokuserer op at opbygge og engagere både vores brugerdatabase – både for medlemmer og vores leads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Min dagligdag er fyldt med brugerrejser og masser af arbejdsmøder, hvor jeg typisk sidder sammen med en eller flere kolleger, fordi en del af arbejdet i at lave flows og designe brugerrejser kræver, at man diskuterer sin plan med andre. Selve det at sætte mails eller ringekøer op, teste dem til modtagerne samt at eksekvere flows fungerer bedst, hvis man sidder alene med det. Det kræver en del koncentration.

Det, der er så spændende og også udfordrende i mit job, er, at vi kan påvirke medlemmet eller leadet direkte med de mails, vi sender til dem. Vi lander direkte i deres indbakke. Der er en del adfærdspsykologi og digital nudging over arbejdsopgaverne. Derfor er jeg også netop nu på en nudgingsuddannelse – ved siden af mit arbejde. De adfærdsprincipper man arbejder med inden for nudging, er der ikke noget uetisk eller manipulerende ved. På uddannelsen lærer jeg og min nærmeste kollega, hvordan jeg kan hjælpe brugerne til nemmere og hurtigere at foretage de valg, de selv havde truffet, hvis de havde haft tid til det.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet Cand.Mag i Klassisk Arkæologi, og selv om jeg er blevet ret god til at grave data frem, så er der ikke meget fra min uddannelse, jeg bruger i dagligdagen. Men generelt er humaniorauddannede ofte gode til at overskue en stor mængde komplekst stof, kunne omsætte den viden til letforståelig kommunikation, samt hurtigt at tilegne sig ny viden. Så det er nok de færdigheder, der har hjulpet mig videre til mit første job, der dengang handlede om vedligehold af en database på et forlag.

Siden da har min joberfaring budt på rejsebranchen og tøjbranchen, inden jeg kom til Krifa – men hele tiden har stillingerne drejet sig om digital marketing og især online marketing. Så det er netop den viden, jeg bruger til daglig: Hvordan kommunikerer man til sin målgruppe, massiv erfaring omkring email-markedsføring samt en solid interesse inden for data-sammenhæng.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

1. Der er meget fokus på god arbejdslyst også internt. Man bagtaler ikke hinanden, der er ikke mobberi, og det kollegiale sammenhold er helt i top. Man forsøger at ”spille hinanden gode” og fokuserer på hinandens styrker frem for svagheder. Det kan jeg især godt li'. 

2. Der er også både nogle utrolig gode ledere i Krifa, der stoler på os og vores kompetencer, giver os plads til at ”lede os selv” (ment på den måde, at de sætter retningen og guider, men lader os om udførelsen). Det gør, at vi tager stort ansvar for de opgaver, vi hver især sidder med. Til sidst er de loyale og forsvarer de prioriteringer, der bliver truffet. Vi ved, de står på mål for os. Det giver en hel særlig ro i arbejdsdagen.

3. Der er også det, at når man arbejder i en virksomhed som Krifa, som jo er fagforening og akasse, så har jeg i mit arbejde både direkte kontakt til ledige, der kan hjælpes til at komme i job. Den hjælp kan de få eksempelvis via mails, jeg sender til dem, hvor de tilbydes jobsøgningskurser eller bliver bedre til at skrive ansøgninger. Vi har også kontakt til dem, der er i job, men som måske oplever stress eller bliver udsat for dårlig ledelse i deres dagligdag. Så giver jobbet faktisk mening, fordi man føler, at man kan hjælpe folk mere eller mindre direkte.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er meget stor fokus på at arbejde med brugerrejser og marketing automation i Krifa. Den digitale afdeling og marketingafdelingen vækster, og når jeg har været til netværksmøder med andre, der også arbejder med marketing automation, virker det som om, vi er blandt de bedste i forhold til at have samlet de kompetencer på vores hold, som skal til for at lave en brugeroplevelse, der er meget segmenteret, personlig og derfor superrelevant.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 27 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Malte Cats-Abildgaard, Community Marketing Manager, Peakon

My field is managing our community, which means building relations, being our brand ambassador, and making noise about Peakon on social media and such – whether it is in relation to tech, HR or leadership. I am in close contact with both internal and external stakeholders to either align communication between teams or establishing new partnerships. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Marie Bojesen, Senior SEM Specialist, IIH Nordic

Jeg beskæftiger mig med digital markedsføring på tværs af flere kanaler. Det er både annoncering på Google og Bing, men også på de sociale medier såsom Facebook, Instagram og LinkedIn. Til daglig sidder jeg med ansvaret for en række større danske virksomheders digitale annoncering. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Nikolaj Uglvig Svendsen, Business Developer & Automation Specialist, Conversio

Jeg sidder i marketingafdelingen hos Conversio og er ansvarlig for Marketing Automation både internt og eksternt samt facilitering af diverse workshops i forbindelse med større kundeprojekter. Jeg arbejder med den forretningsmæssige forståelse i den digitale kunderejse, som jeg bruger til at indsamle og analysere data og opsætte automatiske flows.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Rasmus Junker, Senior Client Manager, Conversio

Jeg sidder med det overordnede kommercielle ansvar for en stor del af vores kunder. Jeg er med til at sikre, at kunden bliver en succes igennem forløbet hos os. Dette gør jeg blandt andet ved sparring om kundens egne tiltag og udvikling af kundens nuværende setup. Herigennem er det selvfølgelig vigtigt, at kunden har tiltro til mig, så jeg kan træffe afgørende beslutninger for deres markedsføring.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Anders Fode, Senior Category Leader, L'Oréal

Jeg er overordnet ansvarlig for Marketing i Danmark på hudpleje, hårpleje, hårfarve og styling. Min primære arbejdsopgave er at sikre markedsføringen af L’Oréals produkter i Danmark, så vi kan udbygge vores position som verdens førende beauty-virksomhed. Det indebærer bl.a. markedsanalyse, porteføljeplanlægning samt udvikling og implementering af kampagner.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aleksander Billesø Jacobsen, Traffic Manager, Netdoktor

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Netdoktor Media's salg- og marketingsafdeling. Helt overordnet består mine arbejdsopgaver i alt kommercielt,  der foregår på Netdoktor Media, hvor annoncering er den primære kerneforretning.  

Læs mere
Sidst opdateret 09-04-2021

Trine Vendelboe, Senior Specialist, BCS, Circle K

Jeg er ansat i Circle Ks B2B salgsafdelingen, hvor mit hovedfokus er at støtte vores sælgere og salgsledelse med værktøjer og data, som giver værdi for vores kunder og Circle K. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere