Vis studentum.dk som: Mobile

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Krifa
Marketing Automation Konsulent
  • Katrine Hulgaard Stoustrup
  • 39 år
  • Ansat siden oktober 2017
  • Cand.Mag. i Klassisk Arkæologi

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring. Jeg er med til at udvikle brugerrejser. Det er naturligvis ikke noget, man kan bestemme eller gøre alene i en så stor virksomhed.

Derfor er jeg en aktiv del af et spændende Growth Hacking Team, hvor vi identificerer de mest effektive måder at få virksomheden til at vækste på via brugerrejser. Det er et team bestående af pt. 7 personer, der har roller inden for at skrive materiale til flows, opsætte flows, opsætte facebook/instagram/linkedin-annoncer samt at dataintegrere med andre af virksomhedens systemer. På den måde kan vi segmentere vores information ud til brugerne bedst muligt. Vi fokuserer op at opbygge og engagere både vores brugerdatabase – både for medlemmer og vores leads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Min dagligdag er fyldt med brugerrejser og masser af arbejdsmøder, hvor jeg typisk sidder sammen med en eller flere kolleger, fordi en del af arbejdet i at lave flows og designe brugerrejser kræver, at man diskuterer sin plan med andre. Selve det at sætte mails eller ringekøer op, teste dem til modtagerne samt at eksekvere flows fungerer bedst, hvis man sidder alene med det. Det kræver en del koncentration.

Det, der er så spændende og også udfordrende i mit job, er, at vi kan påvirke medlemmet eller leadet direkte med de mails, vi sender til dem. Vi lander direkte i deres indbakke. Der er en del adfærdspsykologi og digital nudging over arbejdsopgaverne. Derfor er jeg også netop nu på en nudgingsuddannelse – ved siden af mit arbejde. De adfærdsprincipper man arbejder med inden for nudging, er der ikke noget uetisk eller manipulerende ved. På uddannelsen lærer jeg og min nærmeste kollega, hvordan jeg kan hjælpe brugerne til nemmere og hurtigere at foretage de valg, de selv havde truffet, hvis de havde haft tid til det.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet Cand.Mag i Klassisk Arkæologi, og selv om jeg er blevet ret god til at grave data frem, så er der ikke meget fra min uddannelse, jeg bruger i dagligdagen. Men generelt er humaniorauddannede ofte gode til at overskue en stor mængde komplekst stof, kunne omsætte den viden til letforståelig kommunikation, samt hurtigt at tilegne sig ny viden. Så det er nok de færdigheder, der har hjulpet mig videre til mit første job, der dengang handlede om vedligehold af en database på et forlag.

Siden da har min joberfaring budt på rejsebranchen og tøjbranchen, inden jeg kom til Krifa – men hele tiden har stillingerne drejet sig om digital marketing og især online marketing. Så det er netop den viden, jeg bruger til daglig: Hvordan kommunikerer man til sin målgruppe, massiv erfaring omkring email-markedsføring samt en solid interesse inden for data-sammenhæng.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

1. Der er meget fokus på god arbejdslyst også internt. Man bagtaler ikke hinanden, der er ikke mobberi, og det kollegiale sammenhold er helt i top. Man forsøger at ”spille hinanden gode” og fokuserer på hinandens styrker frem for svagheder. Det kan jeg især godt li'. 

2. Der er også både nogle utrolig gode ledere i Krifa, der stoler på os og vores kompetencer, giver os plads til at ”lede os selv” (ment på den måde, at de sætter retningen og guider, men lader os om udførelsen). Det gør, at vi tager stort ansvar for de opgaver, vi hver især sidder med. Til sidst er de loyale og forsvarer de prioriteringer, der bliver truffet. Vi ved, de står på mål for os. Det giver en hel særlig ro i arbejdsdagen.

3. Der er også det, at når man arbejder i en virksomhed som Krifa, som jo er fagforening og akasse, så har jeg i mit arbejde både direkte kontakt til ledige, der kan hjælpes til at komme i job. Den hjælp kan de få eksempelvis via mails, jeg sender til dem, hvor de tilbydes jobsøgningskurser eller bliver bedre til at skrive ansøgninger. Vi har også kontakt til dem, der er i job, men som måske oplever stress eller bliver udsat for dårlig ledelse i deres dagligdag. Så giver jobbet faktisk mening, fordi man føler, at man kan hjælpe folk mere eller mindre direkte.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er meget stor fokus på at arbejde med brugerrejser og marketing automation i Krifa. Den digitale afdeling og marketingafdelingen vækster, og når jeg har været til netværksmøder med andre, der også arbejder med marketing automation, virker det som om, vi er blandt de bedste i forhold til at have samlet de kompetencer på vores hold, som skal til for at lave en brugeroplevelse, der er meget segmenteret, personlig og derfor superrelevant.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 27 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 07-10-2020

Tobias Heide, Webdesigner, Webamp

Min primære arbejdsopgave er udvikling af hjemmesider. Det betyder, at jeg står for funktionaliteten af hjemmesider og opbygningen. Simpelthen alt det bagvedliggende.  Der er mange forskellige opgaver, som er spændende. Arbejdet varierer meget alt efter, hvilkets slags hjemmeside, man skal have. Om det er en statisk side, webshop, eller noget helt andet bygget fra bunden af.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Caroline Kistrup Vallys, Campaign Manager, Lederne

Jeg sidder i Team Digital i afdelingen Marketing og Kommunikation og arbejder med vores digitale kampagner på tværs af forretningsområder og digitale platforme. Jeg udvikler, planlægger og eksekverer nye indholdskoncepter og kampagner samt optimerer og justerer igangværende kampagner og indhold. Hermed sikrer jeg vores kommercielle tilstedeværelse.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 07-01-2020

Louise Feld Petersen, Salgs- & Marketingassistent, Logimatic

Som salgs- og marketingassistent sidder jeg med en del af ansvaret for vores industrielle segment i Danmark, hvor primært fokus er vores to vedligeholdssystemer INEXTIA og SERTICA. Mine salgsopgaver er blandt andet at opretholde kontakten med leads, afholde salgsmøder, ad hoc-opgaver, udarbejdelse af kontrakter, forhandlinger og meget mere.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 05-03-2019

Peter Kragh Lauritsen, Head of SEO, Texta

Jeg arbejder som Head of SEO, og min primære arbejdsopgave er at skabe større synlighed for vores kunder på Google. Min typiske arbejdsdag indebærer blandt andet at udarbejde søgeords- og konkurrentanalyser, planlægge og iværksætte indsatser og følge gennemførte projekter til dørs. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Kaae Vinter, Solution Sales Specialist, Microsoft

Hos Microsoft arbejder jeg med semi- eller højt avanceret Cloud-teknologi (Microsoft Azure). Det gælder ikke simple offload af private billeder fra ens telefon, men det kunne eksempelvis være et lignende virksomhedsscenarie, hvor tonsvis af billede materiale skubbes til skyen og processeres med Cloud-baseret Machine Learning-teknologi for at give virksomheden et bedre beslutningsgrundlag.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Jonas Venning Larsen, Head of SEO, Conversio

Mit forretningsområde er søgemaskineoptimering (SEO), der kort fortalt handler om mere synlighed i de ikke-betalte søgeresultater i Google. Jeg er teamleder for vores SEO-afdeling hos Conversio, så mine arbejdsopgaver spænder vidt. Jeg sidder med hænderne helt nede i produktionen, hvor mit speciale er analyse af data og teknisk optimering af websites.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Adela Arnautovic, Senior Consultant, LEGO Group

By being part of the Shopper and Omni-channel Activation Team within the LEGO Group, my field of work is within the shopper marketing. In the toy industry there is a strong distinction between shoppers who are usually parents, grandparents or different gift givers and consumers who are, a majority, children.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Yalda Ghaznavi Tabrizi, Butikschef, Telenor

Jeg er butikchef i en shop in shop, hvor mine primære opgaver er at få butikken til at fungere, og at vi kommer hjem på vores daglige budgetter. Der er en masse små opgaver i løbet af dagen, men min primære opgave er at få butikken til at fungere, så mine ansatte møder ind til et miljø og en arbejdsplads, hvor de føler sig motiveret. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Olivia Carnbring Bonde, Commercial Executive, Microsoft

Min rolle er ”Commercial Executive”. På dansk kan det oversættes til at være kommercielt ansvarlig, hvilket betyder, at jeg håndterer kontrakter, aftaler og handler, som foregår mellem mine kunder og Microsoft. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-05-2020

Maya Nielsen, Client Relation Manager, Adecco

Mit hovedfokus er salg til nye kunder. Dette kan både være til små, mellemstore og store virksomheder. Jeg har ansvaret for salgsprocessen fra start til slut, herunder booking af møder, afholdelse af præsentationer, tilbud og opfølgning.

Læs mere