Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Krifa
Marketing Automation Konsulent
  • Katrine Hulgaard Stoustrup
  • 39 år
  • Ansat siden oktober 2017
  • Cand.Mag. i Klassisk Arkæologi

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring. Jeg er med til at udvikle brugerrejser. Det er naturligvis ikke noget, man kan bestemme eller gøre alene i en så stor virksomhed.

Derfor er jeg en aktiv del af et spændende Growth Hacking Team, hvor vi identificerer de mest effektive måder at få virksomheden til at vækste på via brugerrejser. Det er et team bestående af pt. 7 personer, der har roller inden for at skrive materiale til flows, opsætte flows, opsætte facebook/instagram/linkedin-annoncer samt at dataintegrere med andre af virksomhedens systemer. På den måde kan vi segmentere vores information ud til brugerne bedst muligt. Vi fokuserer op at opbygge og engagere både vores brugerdatabase – både for medlemmer og vores leads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Min dagligdag er fyldt med brugerrejser og masser af arbejdsmøder, hvor jeg typisk sidder sammen med en eller flere kolleger, fordi en del af arbejdet i at lave flows og designe brugerrejser kræver, at man diskuterer sin plan med andre. Selve det at sætte mails eller ringekøer op, teste dem til modtagerne samt at eksekvere flows fungerer bedst, hvis man sidder alene med det. Det kræver en del koncentration.

Det, der er så spændende og også udfordrende i mit job, er, at vi kan påvirke medlemmet eller leadet direkte med de mails, vi sender til dem. Vi lander direkte i deres indbakke. Der er en del adfærdspsykologi og digital nudging over arbejdsopgaverne. Derfor er jeg også netop nu på en nudgingsuddannelse – ved siden af mit arbejde. De adfærdsprincipper man arbejder med inden for nudging, er der ikke noget uetisk eller manipulerende ved. På uddannelsen lærer jeg og min nærmeste kollega, hvordan jeg kan hjælpe brugerne til nemmere og hurtigere at foretage de valg, de selv havde truffet, hvis de havde haft tid til det.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet Cand.Mag i Klassisk Arkæologi, og selv om jeg er blevet ret god til at grave data frem, så er der ikke meget fra min uddannelse, jeg bruger i dagligdagen. Men generelt er humaniorauddannede ofte gode til at overskue en stor mængde komplekst stof, kunne omsætte den viden til letforståelig kommunikation, samt hurtigt at tilegne sig ny viden. Så det er nok de færdigheder, der har hjulpet mig videre til mit første job, der dengang handlede om vedligehold af en database på et forlag.

Siden da har min joberfaring budt på rejsebranchen og tøjbranchen, inden jeg kom til Krifa – men hele tiden har stillingerne drejet sig om digital marketing og især online marketing. Så det er netop den viden, jeg bruger til daglig: Hvordan kommunikerer man til sin målgruppe, massiv erfaring omkring email-markedsføring samt en solid interesse inden for data-sammenhæng.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

1. Der er meget fokus på god arbejdslyst også internt. Man bagtaler ikke hinanden, der er ikke mobberi, og det kollegiale sammenhold er helt i top. Man forsøger at ”spille hinanden gode” og fokuserer på hinandens styrker frem for svagheder. Det kan jeg især godt li'. 

2. Der er også både nogle utrolig gode ledere i Krifa, der stoler på os og vores kompetencer, giver os plads til at ”lede os selv” (ment på den måde, at de sætter retningen og guider, men lader os om udførelsen). Det gør, at vi tager stort ansvar for de opgaver, vi hver især sidder med. Til sidst er de loyale og forsvarer de prioriteringer, der bliver truffet. Vi ved, de står på mål for os. Det giver en hel særlig ro i arbejdsdagen.

3. Der er også det, at når man arbejder i en virksomhed som Krifa, som jo er fagforening og akasse, så har jeg i mit arbejde både direkte kontakt til ledige, der kan hjælpes til at komme i job. Den hjælp kan de få eksempelvis via mails, jeg sender til dem, hvor de tilbydes jobsøgningskurser eller bliver bedre til at skrive ansøgninger. Vi har også kontakt til dem, der er i job, men som måske oplever stress eller bliver udsat for dårlig ledelse i deres dagligdag. Så giver jobbet faktisk mening, fordi man føler, at man kan hjælpe folk mere eller mindre direkte.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er meget stor fokus på at arbejde med brugerrejser og marketing automation i Krifa. Den digitale afdeling og marketingafdelingen vækster, og når jeg har været til netværksmøder med andre, der også arbejder med marketing automation, virker det som om, vi er blandt de bedste i forhold til at have samlet de kompetencer på vores hold, som skal til for at lave en brugeroplevelse, der er meget segmenteret, personlig og derfor superrelevant.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 27 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 02-08-2019

Henriette Hoff, Head of Display Sales Nordic, Eniro

Jeg er nordisk leder af Krak Media Group, som er en del af Eniro. Vi arbejder med salg af bannerkampagner med fokus på, hvordan vi leverer dem, så vores kunder får mest muligt ud af dem. Derudover beskæftiger vi os med data og salg heraf. Vi har også en række partnersites, som vi sælger bannerannoncer ind på, så virksomhederne bag ikke selv behøver at koncentrere sig om salg.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Annelie Helgelin, Market Development Representative, Falcon.io

I work in the sales department as a Market Development Representative. I assists the sales and marketing team with lead generation and engage with with prospects via our web chat. I consider myself to be very social and love to meet new people. I talk to a lot of different companies all over the world to gain understanding how they use social media.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nick Brandt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg er ansat som Digital Specialist hos Precis Digital, hvilket dækker over en bred pallette af arbejdsopgaver. Helt overordnet kan mine primære arbejdsopgaver koges ned til at hjælpe kunderne med at maksimere det afkast, som de får ud af deres markedsføringsinvestering. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Simon Andersen, Web Development & Project Manager, Conversio

Conversio beskæftiger sig med digital marketing, hvormed vi hjælper kunden med at eksponere sine budskaber på internettet – og dette kræver naturligvis en hjemmeside. Som Web Development & Project Manager er jeg ansvarlig for at vedligeholde og udvikle website løsninger for kunder, der ønsker webudvikling gennem Conversio. Jeg er bindeleddet mellem kunden, vores grafiske designer og vores tekniske udviklere.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Agnete Moos, Seniorkonsulent, UNIK

Jeg er ansat i salgsafdelingen i Team Bolig, hvor jeg er kundeansvarlig for vores kommunekunder og faciliterer kundeerfagrupper. Jeg arbejder med forretningsudvikling og pt. er min tid i høj grad dedikeret til interne projekter og implementering af nye systemer og processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Nikolaj Uglvig Svendsen, Business Developer & Automation Specialist, Conversio

Jeg sidder i marketingafdelingen hos Conversio og er ansvarlig for Marketing Automation både internt og eksternt samt facilitering af diverse workshops i forbindelse med større kundeprojekter. Jeg arbejder med den forretningsmæssige forståelse i den digitale kunderejse, som jeg bruger til at indsamle og analysere data og opsætte automatiske flows.

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Hanne Eskelund, Digital Marketing Specialist, Conversio

Jeg sidder i SEM-afdelingen, Search Engine Marketing, hos Conversio. Mine primære arbejdsopgaver er at varetage og optimere mine kunders annoncekonti på Google samt optimere deres Google My Business-profiler. Derudover er det mig, der er ansvarlig for at opsætte og vedligeholde Display-kampagner for vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Patrick Hamilton Whyte, ABM Coordinator, Peakon

So I've recently moved to the role of Account Based Marketing (ABM) Coordinator, a bit of a mouthful but a super exciting role and one that is new to the company. Essentially, I own all offline ABM activity. This means I align Sales and Marketing strategies to increase our pipeline velocity and maximize our win rates, so we can continue to grow.

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Marie Greve Brandt, Marketingansvarlig, E-Komplet

Jeg beskæftiger mig med E-Komplets markedsføring og eksterne kommunikation. Mit arbejde indebærer alt fra strategisk kommunikationsplanlægning, content marketing og leadgenerering til at sidde og nørkle med produkttekster og blog posts. Som marketingansvarlig har jeg ansvaret for alle virksomhedens marketing- og brandingaktiviteter – både online og offline.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Caroline Leopold, Marketing Assistant, Carlsberg

I Carlsberg Brand Marketing beskæftiger vi os med brandorienteret marketing, der primært vedrører vores masterbrand; Carlsberg pilser, Carlsberg 1883, Carlsberg Nordic og den nye øl, der kommer til at hedde Carlsberg Humle. Min arbejdsdag og mine opgaver varierer en hel del - der er ikke en dag, der er ens.

Læs mere
Sidst opdateret 01-04-2019

Philip Korsholm Bjerg, Key Account Manager, Kvadrat

Jeg er Key Account Manager i vores ’Transport Division’. Her har jeg ansvaret for de af vores kunder, som arbejder inden for transportsegmentet i Danmark, Norge, UK, Øst-Europa og Asien. Kunderne, som jeg beskæftiger mig med, er arkitekter/designere, sub-contractors og slutkunder, som alle arbejder med det førnævnte segment, altså cruise liners, færger, toge, fly osv.

Læs mere
Sidst opdateret 19-11-2019

Helle Kristiansen, Brand Manager, Bosch

As Brand Manager at Bosch, I work within the field of Branding and Marketing. In my job, I am responsible for marketing Bosch heating and energy solutions in the Danish market. As such, my main purpose and function is to enhance the awareness of Bosch heating and energy solutions. My main tasks include: Like this, I decide and plan advertisement material, campaigns on Social Media etc.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Anna Miotello, Customer Success Associate, Falcon.io

I work as a Customer Success Associate in Falcon.io, which is a SaaS company that offers a platform to manage social media. My main responsibilities are handling the relationship with our SMB customers, on-boarding them on the platform by organizing training sessions, and ensuring that they make the most out of the tool.

Læs mere