Vis studentum.dk som: Mobile

Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Krifa
Marketing Automation Konsulent
  • Katrine Hulgaard Stoustrup
  • 39 år
  • Ansat siden oktober 2017
  • Cand.Mag. i Klassisk Arkæologi

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring. Jeg er med til at udvikle brugerrejser. Det er naturligvis ikke noget, man kan bestemme eller gøre alene i en så stor virksomhed.

Derfor er jeg en aktiv del af et spændende Growth Hacking Team, hvor vi identificerer de mest effektive måder at få virksomheden til at vækste på via brugerrejser. Det er et team bestående af pt. 7 personer, der har roller inden for at skrive materiale til flows, opsætte flows, opsætte facebook/instagram/linkedin-annoncer samt at dataintegrere med andre af virksomhedens systemer. På den måde kan vi segmentere vores information ud til brugerne bedst muligt. Vi fokuserer op at opbygge og engagere både vores brugerdatabase – både for medlemmer og vores leads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Min dagligdag er fyldt med brugerrejser og masser af arbejdsmøder, hvor jeg typisk sidder sammen med en eller flere kolleger, fordi en del af arbejdet i at lave flows og designe brugerrejser kræver, at man diskuterer sin plan med andre. Selve det at sætte mails eller ringekøer op, teste dem til modtagerne samt at eksekvere flows fungerer bedst, hvis man sidder alene med det. Det kræver en del koncentration.

Det, der er så spændende og også udfordrende i mit job, er, at vi kan påvirke medlemmet eller leadet direkte med de mails, vi sender til dem. Vi lander direkte i deres indbakke. Der er en del adfærdspsykologi og digital nudging over arbejdsopgaverne. Derfor er jeg også netop nu på en nudgingsuddannelse – ved siden af mit arbejde. De adfærdsprincipper man arbejder med inden for nudging, er der ikke noget uetisk eller manipulerende ved. På uddannelsen lærer jeg og min nærmeste kollega, hvordan jeg kan hjælpe brugerne til nemmere og hurtigere at foretage de valg, de selv havde truffet, hvis de havde haft tid til det.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet Cand.Mag i Klassisk Arkæologi, og selv om jeg er blevet ret god til at grave data frem, så er der ikke meget fra min uddannelse, jeg bruger i dagligdagen. Men generelt er humaniorauddannede ofte gode til at overskue en stor mængde komplekst stof, kunne omsætte den viden til letforståelig kommunikation, samt hurtigt at tilegne sig ny viden. Så det er nok de færdigheder, der har hjulpet mig videre til mit første job, der dengang handlede om vedligehold af en database på et forlag.

Siden da har min joberfaring budt på rejsebranchen og tøjbranchen, inden jeg kom til Krifa – men hele tiden har stillingerne drejet sig om digital marketing og især online marketing. Så det er netop den viden, jeg bruger til daglig: Hvordan kommunikerer man til sin målgruppe, massiv erfaring omkring email-markedsføring samt en solid interesse inden for data-sammenhæng.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

1. Der er meget fokus på god arbejdslyst også internt. Man bagtaler ikke hinanden, der er ikke mobberi, og det kollegiale sammenhold er helt i top. Man forsøger at ”spille hinanden gode” og fokuserer på hinandens styrker frem for svagheder. Det kan jeg især godt li'. 

2. Der er også både nogle utrolig gode ledere i Krifa, der stoler på os og vores kompetencer, giver os plads til at ”lede os selv” (ment på den måde, at de sætter retningen og guider, men lader os om udførelsen). Det gør, at vi tager stort ansvar for de opgaver, vi hver især sidder med. Til sidst er de loyale og forsvarer de prioriteringer, der bliver truffet. Vi ved, de står på mål for os. Det giver en hel særlig ro i arbejdsdagen.

3. Der er også det, at når man arbejder i en virksomhed som Krifa, som jo er fagforening og akasse, så har jeg i mit arbejde både direkte kontakt til ledige, der kan hjælpes til at komme i job. Den hjælp kan de få eksempelvis via mails, jeg sender til dem, hvor de tilbydes jobsøgningskurser eller bliver bedre til at skrive ansøgninger. Vi har også kontakt til dem, der er i job, men som måske oplever stress eller bliver udsat for dårlig ledelse i deres dagligdag. Så giver jobbet faktisk mening, fordi man føler, at man kan hjælpe folk mere eller mindre direkte.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er meget stor fokus på at arbejde med brugerrejser og marketing automation i Krifa. Den digitale afdeling og marketingafdelingen vækster, og når jeg har været til netværksmøder med andre, der også arbejder med marketing automation, virker det som om, vi er blandt de bedste i forhold til at have samlet de kompetencer på vores hold, som skal til for at lave en brugeroplevelse, der er meget segmenteret, personlig og derfor superrelevant.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa

Senest opdateret: 27 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 29-03-2019

Jelena Plakalovic, Nordic Online Brand Manager, L'Oréal

Jeg arbejder som Nordic Online Brand Manager, hvilket dækker over alle digitale kommunikations-/salgskanaler ud over Social Media for vores ”mass” makeup brand NYX Professional Makeup. Det betyder, at jeg er ansvarlig for online mediekampagner, websites, e-mail marketing og indirekte e-commerce (dvs. salg af NYX Professional Makeup produkter hos vores online kunder).

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rex Andersen, Marketingchef, Campus Vejle

Jeg er chef for marketingafdelingen på Campus Vejle. I marketingafdelingen laver vi reklamematerialer og vedligeholder skolens online platforme – både hjemmesider og sociale medier. Ud over at lede de to grafiske medarbejdere, der er i min afdeling, arbejder jeg i det daglige med medieplanlægning, PR, samarbejde med trykkerier, reklamebureauer og kreativ udvikling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Guttenborg, Social Media Expert, Krak

Jeg sidder i Eniros ekspertafdeling, Krak Media Group, som beskæftiger sig med kampagneopsætningen af små- og mellemstore virksomheders annonceringer online. Jeg er ansvarlig for Facebook- annonceringerne, der køres for kunderne, og derudover assisterer jeg på opgaver, der omhandler Google AdWords. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Thomas Stubbe Teglbjærg, Kampagnekoordinator, Carl Ras

Jeg er ansat i vores Marketingsafdeling som kampagnekoordinator, hvor jeg arbejder med vores landsdækkende og lokale kampagner. Arbejdet indebærer produktion af magasiner, kataloger og tilbudsaviser - lige fra udvælgelse af produkter og priser til markedsføring af kampagnen på de sociale medier. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Ruben Jacobsen, Account Manager, L'Oréal

Jeg arbejder med salg som Account Manager for Netto, og det betyder, at jeg overordnet har jeg ansvaret for, at vi generer den planlagte omsætning og indtjenning på Netto. Arbejdsopgaverne spænder meget bredt, og der ligger en stor grad af planlægning bag det at lave et indsalg til en stor detailkæde som Netto. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sabine Højbjerg, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er Technology Solutions Professional hos Microsoft, hvor jeg arbejder med teknologier inden for den moderne arbejdsplads. Det vil sige, hvordan vi i Microsoft forsøger at tilpasse og udvikle vores teknologier til fremtiden arbejdsplads i takt med den digitale samfundsudvikling. I min rolle har jeg særlig fokus på samarbejdsværktøjer. Det indebærer blandt andet, at jeg demonstrerer, hvordan man ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ahmed Abdallah, Strategic Purchaser, Lidl

Jeg arbejder som Strategic Purchaser hos Lidl Danmark, hvor jeg og teamet har ansvaret for at indkøbe mærkevareprodukter på kryds og tværs af alle varekategorier. Det betyder, at mine opgaver indebærer alt ligefra at have kontakt til leverandørerne til at forhandle priser og efterfølgende prisfastsætte varerne.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Maria Kaa Andersen, Brand Activation Manager, Swapfiets

Jeg er ansat som ​Brand Activation Marketeer hos Swapfiets Danmark. Det vil sige, at jeg står for at aktivere Swapfiets brandet samt skabe en stærk position på det danske marked. Mine arbejdsopgaver er blandt andet kommunikation, sociale medier, marketing, PR samt strategiudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Cristina Buck Bramsen, Digital Marketing Manager, Niels Brock

Hos Niels Brock Marketing betragter vi hjemmesiden som vores ”marketingmotor”, som vi fører al trafik fra Google, Facebook, Instagram etc. ind til. Jeg har ansvar for både selve hjemmesiden www.nielsbrock.dk og Google-trafikken til hjemmesiden i samarbejde med vores digitale bureau. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Claudia Laven, Global Marketing Graduate, Novo Nordisk

As a Global Marketing Graduate, I started my journey with Novo Nordisk in the Global Insulin Marketing department in the company’s Headquarters in Copenhagen. During my 8 months there, I was part of a cross-functional team supporting the insulin brand teams on various projects.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Yalda Ghaznavi Tabrizi, Butikschef, Telenor

Jeg er butikchef i en shop in shop, hvor mine primære opgaver er at få butikken til at fungere, og at vi kommer hjem på vores daglige budgetter. Der er en masse små opgaver i løbet af dagen, men min primære opgave er at få butikken til at fungere, så mine ansatte møder ind til et miljø og en arbejdsplads, hvor de føler sig motiveret. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Philip Larsen, Client Manager, VIGILANT

Min hovedbeskæftigelse hos VIGILANT er at udse og kontakte nye potentielle kunder og tage kontakten til dem, så de føler sig velkommen og bevidste med, hvad vi kan hjælpe dem med hos os. I min rolle får jeg indsigt i utroligt spændende historier og kreative koncepter. Der er den del, jeg holder allermest af. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Skjold Pedersen, Graduate, Carlsberg

Jeg er International Graduate i Group Commercial og sidder i min første rotation af 3 i Craft & Speciality teamet. I Craft & Speciality er vi globalt ansvarlige for brands såsom Somersby, 1664 Blanc, Grimbergen, og Brooklyn. Jeg sidder med 1664 Blanc og Grimbergen og er projektleder på mange forskellige projekter. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kasper Søderberg Nielsen, Marketing, Arla

Jeg arbejder med marketing på Arlas hovedkontor i England. Mere specifikt arbejder jeg på at lancere en ny ost til Englands knap 66 millioner indbyggere i et forsøg på at etablere Arla som et af Englands førende ostebrands. Projektet er meget stort og omfattende og kræver derfor en holistisk tilgang, der gør, at mine arbejdsopgaver er meget afvekslende.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Laura Meszaros, Student Worker, LEGO Group

I am part of the Sales & Marketing Team at LEGO House, mostly focusing on digital marketing. I assist in managing our social media channels, producing content and copywrite for posts on Facebook and Instagram. It is a really creative position and I love to see how our efforts with digital marketing return in visitor numbers in the House.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Annelie Helgelin, Market Development Representative, Falcon.io

I work in the sales department as a Market Development Representative. I assists the sales and marketing team with lead generation and engage with with prospects via our web chat. I consider myself to be very social and love to meet new people. I talk to a lot of different companies all over the world to gain understanding how they use social media.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Adela Arnautovic, Senior Consultant, LEGO Group

By being part of the Shopper and Omni-channel Activation Team within the LEGO Group, my field of work is within the shopper marketing. In the toy industry there is a strong distinction between shoppers who are usually parents, grandparents or different gift givers and consumers who are, a majority, children.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Schmidt, Digital Specialist, Precis Digital

Jeg arbejder med digital marketing på forskellige kanaler, herunder annoncering gennem Google, Facebook, Youtube, etc. Jeg benytter mig dagligt af flere forskellige redskaber fra blandt andet Google Ads, Display and Video 360 og Google Analytics. Noget af det, jeg bruger mest tid på, er at lave strategier for marketing og sætte kampagner op, og optimere og evaluere på marketingaktiviteter.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Alberte Knudsen, Projektkoordinator, Scleroseforeningen

Jeg arbejder med marketing og kommunikation, og mine primære opgaver er pressearbejde, tekstforfatning, eventafvikling og koordinering af projekter. Det er både spændende og udfordrende for mig, når jeg skal opsøge og snakke med medlemmer eller eventdeltagere, som har en særlig historie at fortælle og få essensen af de historier trukket frem i portrætter eller artikler.

Læs mere