Katrine Hulgaard Stoustrup, Marketing Automation Konsulent, Krifa

Hvad laver en Marketing Automation Konsulent hos Krifa? Katrine giver svaret her, hvor hun forklarer, at hun blandt andet sidder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce.

Krifa
Marketing Automation Konsulent
  • Katrine Hulgaard Stoustrup
  • 39 år
  • Ansat siden oktober 2017
  • Cand.Mag. i Klassisk Arkæologi

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder med Marketing Automation i Krifa, som er en virksomhed med over 700 ansatte. Jeg sidder til daglig i den digitale afdeling, som arbejder med Krifas hjemmesider, app og e-commerce, men også vores marketing automation setup med primært email-markedsføring. Jeg er med til at udvikle brugerrejser. Det er naturligvis ikke noget, man kan bestemme eller gøre alene i en så stor virksomhed.

Derfor er jeg en aktiv del af et spændende Growth Hacking Team, hvor vi identificerer de mest effektive måder at få virksomheden til at vækste på via brugerrejser. Det er et team bestående af pt. 7 personer, der har roller inden for at skrive materiale til flows, opsætte flows, opsætte facebook/instagram/linkedin-annoncer samt at dataintegrere med andre af virksomhedens systemer. På den måde kan vi segmentere vores information ud til brugerne bedst muligt. Vi fokuserer op at opbygge og engagere både vores brugerdatabase – både for medlemmer og vores leads.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Min dagligdag er fyldt med brugerrejser og masser af arbejdsmøder, hvor jeg typisk sidder sammen med en eller flere kolleger, fordi en del af arbejdet i at lave flows og designe brugerrejser kræver, at man diskuterer sin plan med andre. Selve det at sætte mails eller ringekøer op, teste dem til modtagerne samt at eksekvere flows fungerer bedst, hvis man sidder alene med det. Det kræver en del koncentration.

Det, der er så spændende og også udfordrende i mit job, er, at vi kan påvirke medlemmet eller leadet direkte med de mails, vi sender til dem. Vi lander direkte i deres indbakke. Der er en del adfærdspsykologi og digital nudging over arbejdsopgaverne. Derfor er jeg også netop nu på en nudgingsuddannelse – ved siden af mit arbejde. De adfærdsprincipper man arbejder med inden for nudging, er der ikke noget uetisk eller manipulerende ved. På uddannelsen lærer jeg og min nærmeste kollega, hvordan jeg kan hjælpe brugerne til nemmere og hurtigere at foretage de valg, de selv havde truffet, hvis de havde haft tid til det.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er oprindeligt uddannet Cand.Mag i Klassisk Arkæologi, og selv om jeg er blevet ret god til at grave data frem, så er der ikke meget fra min uddannelse, jeg bruger i dagligdagen. Men generelt er humaniorauddannede ofte gode til at overskue en stor mængde komplekst stof, kunne omsætte den viden til letforståelig kommunikation, samt hurtigt at tilegne sig ny viden. Så det er nok de færdigheder, der har hjulpet mig videre til mit første job, der dengang handlede om vedligehold af en database på et forlag.

Siden da har min joberfaring budt på rejsebranchen og tøjbranchen, inden jeg kom til Krifa – men hele tiden har stillingerne drejet sig om digital marketing og især online marketing. Så det er netop den viden, jeg bruger til daglig: Hvordan kommunikerer man til sin målgruppe, massiv erfaring omkring email-markedsføring samt en solid interesse inden for data-sammenhæng.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Krifa?

1. Der er meget fokus på god arbejdslyst også internt. Man bagtaler ikke hinanden, der er ikke mobberi, og det kollegiale sammenhold er helt i top. Man forsøger at ”spille hinanden gode” og fokuserer på hinandens styrker frem for svagheder. Det kan jeg især godt li'. 

2. Der er også både nogle utrolig gode ledere i Krifa, der stoler på os og vores kompetencer, giver os plads til at ”lede os selv” (ment på den måde, at de sætter retningen og guider, men lader os om udførelsen). Det gør, at vi tager stort ansvar for de opgaver, vi hver især sidder med. Til sidst er de loyale og forsvarer de prioriteringer, der bliver truffet. Vi ved, de står på mål for os. Det giver en hel særlig ro i arbejdsdagen.

3. Der er også det, at når man arbejder i en virksomhed som Krifa, som jo er fagforening og akasse, så har jeg i mit arbejde både direkte kontakt til ledige, der kan hjælpes til at komme i job. Den hjælp kan de få eksempelvis via mails, jeg sender til dem, hvor de tilbydes jobsøgningskurser eller bliver bedre til at skrive ansøgninger. Vi har også kontakt til dem, der er i job, men som måske oplever stress eller bliver udsat for dårlig ledelse i deres dagligdag. Så giver jobbet faktisk mening, fordi man føler, at man kan hjælpe folk mere eller mindre direkte.

  • Hvorfor er Krifa en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er meget stor fokus på at arbejde med brugerrejser og marketing automation i Krifa. Den digitale afdeling og marketingafdelingen vækster, og når jeg har været til netværksmøder med andre, der også arbejder med marketing automation, virker det som om, vi er blandt de bedste i forhold til at have samlet de kompetencer på vores hold, som skal til for at lave en brugeroplevelse, der er meget segmenteret, personlig og derfor superrelevant.

Læs mere om Krifa

Mød andre kandidater fra Krifa


Annoncer