16 aug 2019

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Data i sig selv giver ikke særlig meget værdi, men hvis man strukturerer, filtrere og klargør data kan man skabe indsigter via dashboards og rapporter, som man ellers ikke ville kunne fange. Disse indsigter vil blive brugt til af ledere til at træffe de nødvendige beslutninger, således at vi går fra at være intuitionsbaserede til datadrevne.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt klart at dykke ned i ustruktureret data fra forskellige datakilder, integrere dem, forberede data og lave komplekse analyser, der giver indsigter. De analyser, vi laver i BI, bliver aktivt brugt til at træffe beslutninger, der skal optimere den daglige arbejdsgang. Det er fedt at se effekten af disse beslutninger, især når det giver værdi. Samtidig synes jeg også, at det er fedt at lede et team og få lov til at præge strategien inden for BI.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Den viden jeg har tilegnet mig fra min uddannelse kommer nærmest i spil hverdag - især logikken omkring den bagvedliggende IT arkitektur og dataforståelse kommer naturligt for mig. Derudover er det også en fordel, at vi har indblik i nye teknologier og tendenser på IT fronten, som giver os mulighed for at være med på beatet. Samtidig har vi fra studiet også fået en rigtig god skoling i forhold til forretningsforståelse og organisatoriske elementer, der kan have indflydelse på forretning.

Koblingen mellem IT og forretning har derfor været det, som har givet mest værdi, da jeg ofte har ageret mægler imellem forretningen og IT. Der er ofte behov for at oversætte behov fra forretningen og omdanne det til en specifik kravspecifikation til en IT-enhed eller mit eget team.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ISS?

1. Gode sociale rammer

2. Mulighed for brug af kompetencer

3. Udviklingsmuligheder.

  • Hvorfor er ISS en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ISS er en attraktiv virksomhed, fordi det er en global virksomhed med næsten en halv million medarbejdere. Der er massere af muligheder for at udvikle sig og være del af spændende projekter.

Facility Management er også et interessant marked, som i de seneste år har udviklet sig rigtig meget med 360 graders løsninger frem for enkelte serviceleverancer såsom cleaning. Nu er der mere fokus fra kunden, hvor man i højere grad ønsker integrerede løsninger med flere serviceleverancer på en kontrakt, som eksempelvis catering, property, cleaning og receptionsservice. Dette stiller også højere krav til ISS omkring udvikling af koncepter, der optimerer vores daglige gang. På den måde får IT og data en større rolle, da det netop er med til at optimere den måde, vi arbejder på.

Derudover er kulturen i ISS ret fed, da der gives plads til nytænkning og frihed under ansvar. Anerkendelse er også et vigtig element i ISS, hvor man har fokus på at anerkende én for det gode arbejde, man laver, og dette giver motivation til at komme på arbejde hver dag og gøre en ekstra indsats.

Læs mere om ISS

Mød andre medarbejdere fra ISS

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Sørensen, Software Developer, Grundfos

Jeg er ansat som softwareudvikler, hvor mine hovedsaglige opgaver består i at skrive embedded-software. På lægmandssprog kan embedded-software forklares som den kode, der ligger gemt væk i de fysiske produkter. Denne kode sørger for, at Grundfos’ produkter, f.eks. en pumpe, kører, som den skal. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Teill Nielsen, Consultant, Mærsk

Jeg arbejder som Intern Management-konsulent ved Maersk Management Consulting, og mine arbejdsopgaver strækker sig dermed over stort set alle forretningsområder, da vi laver projekter på tværs af både forretningsenheder og funktioner.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Asger Anker Sørensen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Som konsulenter arbejder vi på tværs af forretningen, og da alle dele af forretningen sidder på værdifuld information i form af opsamlet data, kan vi hjælpe vores kunder med at optimere hele deres forretningen fra produktion til People Management. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-06-2020

Yasamin Malikshahi, CRO & UX Specialist, IIH Nordic

Jeg er en del af SEO og CRO teamet og er ansvarlig for CRO, UX og design hos IIH Nordic. Inden for konverteringsoptimering arbejder jeg med brugeroplevelse, brugerpsykologi og A/B testing. Grundlæggende benytter vi, inden for konverteringsoptimering, en datadrevet tilgang for at øge konverteringer på et website.

Læs mere
Sidst opdateret 24-11-2022

Ronny Krag, Projektleder, Carl Ras

Jeg er ansat som projektleder i vores forretningsudvikling. Mine opgaver er meget forskellige. Jeg arbejder med alt lige fra projektledelse af hjemkøb og implementering af nye systemer til udarbejdelse af business cases, der skal lægge grundlag for indsatsområder i forhold til Carl Ras’ strategi samt implementering heraf. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 27-11-2021

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Simon Gray, Software Developer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg er udvikler i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg arbejder med udviklingen af det nye system til Ejendomsvurderinger. Jeg laver full-stack udvikling i Clojure og ClojureScript på det nye værktøj som sagsbehandlere i Vurderingsstyrelsen skal bruge til at lave offentlige ejendomsvurderinger med.

Læs mere
Sidst opdateret 25-09-2019

Alessia Covello, Consultant, NNIT

I work with IT Systems for Life Sciences. This is a broad area in NNIT. Specifically, I am an IT Consultant and I work in the technical department where IT Architects and Consultants/Developers are dedicated to design, implement, test and deliver IT Solutions. My tasks range from sales to solution design to implementation to testing. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Stina Grahn, Account Executive, Pleo

I am responsible for introducing Pleo in the Swedish market to new clients. I am working with clients throughout the whole sales cycle from the first contact to closing the deal. Everyday I meet new clients who all have different stories. My job is then to understand the clients specific stories, their actual pain points and their needs.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Simon Andersen, Web Development & Project Manager, Conversio

Conversio beskæftiger sig med digital marketing, hvormed vi hjælper kunden med at eksponere sine budskaber på internettet – og dette kræver naturligvis en hjemmeside. Som Web Development & Project Manager er jeg ansvarlig for at vedligeholde og udvikle website løsninger for kunder, der ønsker webudvikling gennem Conversio. Jeg er bindeleddet mellem kunden, vores grafiske designer og vores tekniske udviklere.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Stefan Rethmeier, IT-udvikler, DMI

Jeg er ansat som udvikler i IT-Applikationer, der er en gruppe under afdelingen IT & Ressourcer. Vi er her et mindre team, som hjælper DMI’s forskere med at udvikle vejrmodellerne. Hvor forskerne ved en masse om fysik og vejrets dynamik, ved vi noget om datalogi og matematisk modellering.

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Camilla Hundahl Johnsen, Systemudvikler, DMI

Jeg er ansat som systemudvikler i afdelingen for IT og Ressourcer. Jeg sidder i gruppe, som har med satellitmodtagelse at gøre. Vi står for nedtagning af satellitdata samt distribution af afledte satellitdataprodukter til DMI’s forskellige afdelinger. Min opgave er således, i samarbejde med mine kollegaer, at udvikle automatiske systemer til at hente, processere og distribuere satellitdata.

Læs mere
Sidst opdateret 23-09-2020

Emil Haldan, Junior Consultant, EPICO NextGen

Jeg sidder hos VELUX og VILLUM fonden via EPICO NextGen, som er almennyttig fonde.  Jeg er del af et mindre team hos VELUX og VILLUM fonden der arbejder med IT-administration. Da vi kun er tre personer har vi en stor fane af forskellige arbejdsopgaver, hvor min primære rolle er RPA (Robotic Process Automation) udvikler.

Læs mere