Vis studentum.dk som: Mobile

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Data i sig selv giver ikke særlig meget værdi, men hvis man strukturerer, filtrere og klargør data kan man skabe indsigter via dashboards og rapporter, som man ellers ikke ville kunne fange. Disse indsigter vil blive brugt til af ledere til at træffe de nødvendige beslutninger, således at vi går fra at være intuitionsbaserede til datadrevne.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt klart at dykke ned i ustruktureret data fra forskellige datakilder, integrere dem, forberede data og lave komplekse analyser, der giver indsigter. De analyser, vi laver i BI, bliver aktivt brugt til at træffe beslutninger, der skal optimere den daglige arbejdsgang. Det er fedt at se effekten af disse beslutninger, især når det giver værdi. Samtidig synes jeg også, at det er fedt at lede et team og få lov til at præge strategien inden for BI.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Den viden jeg har tilegnet mig fra min uddannelse kommer nærmest i spil hverdag - især logikken omkring den bagvedliggende IT arkitektur og dataforståelse kommer naturligt for mig. Derudover er det også en fordel, at vi har indblik i nye teknologier og tendenser på IT fronten, som giver os mulighed for at være med på beatet. Samtidig har vi fra studiet også fået en rigtig god skoling i forhold til forretningsforståelse og organisatoriske elementer, der kan have indflydelse på forretning.

Koblingen mellem IT og forretning har derfor været det, som har givet mest værdi, da jeg ofte har ageret mægler imellem forretningen og IT. Der er ofte behov for at oversætte behov fra forretningen og omdanne det til en specifik kravspecifikation til en IT-enhed eller mit eget team.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ISS?

1. Gode sociale rammer

2. Mulighed for brug af kompetencer

3. Udviklingsmuligheder.

  • Hvorfor er ISS en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ISS er en attraktiv virksomhed, fordi det er en global virksomhed med næsten en halv million medarbejdere. Der er massere af muligheder for at udvikle sig og være del af spændende projekter.

Facility Management er også et interessant marked, som i de seneste år har udviklet sig rigtig meget med 360 graders løsninger frem for enkelte serviceleverancer såsom cleaning. Nu er der mere fokus fra kunden, hvor man i højere grad ønsker integrerede løsninger med flere serviceleverancer på en kontrakt, som eksempelvis catering, property, cleaning og receptionsservice. Dette stiller også højere krav til ISS omkring udvikling af koncepter, der optimerer vores daglige gang. På den måde får IT og data en større rolle, da det netop er med til at optimere den måde, vi arbejder på.

Derudover er kulturen i ISS ret fed, da der gives plads til nytænkning og frihed under ansvar. Anerkendelse er også et vigtig element i ISS, hvor man har fokus på at anerkende én for det gode arbejde, man laver, og dette giver motivation til at komme på arbejde hver dag og gøre en ekstra indsats.

Læs mere om ISS

Mød andre medarbejdere fra ISS

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Signe Kraghede Yding Andersen, Partner Technology Strategist, Microsoft

Jeg arbejder med forretningsudvikling fra et teknisk perspektiv i forhold til vores partnere, fordi Microsoft arbejder sammen med en række partnere – blandt andet større konsulenthuse og mindre IT-virksomheder. Det skyldes, at vi hos Microsoft ikke kan nå ud til hele verden, og derfor er vi nødt til at alliere os med partnere, der kan hjælpe med at sælge og formidle Microsofts produkter og løsning ...

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Rune Reimann Petersen, It-arkitekt, KL

Jeg er ansat som konsulent, og jeg arbejder i et center i KL, der hedder Digitalisering og Teknologi, hvor vores fokusområde omhandler digitaliseringen. Mine daglige arbejdsopgaver spænder meget vidt, men jeg arbejder hovedsageligt med IT-arkitektur i forskellige digitaliseringsprojekter internt i KL eller konkrete IT-projekter og IT-løsninger i kommunerne.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Daniel Riegels, Stifter og CEO, Kvalifik

Jeg er ansvarlig for den overordnede drift af virksomheden, derfor bruger jeg min tid på et hav af forskellige opgaver, herunder: ledelse, salg, strategiske samarbejder, administration, projektledelse af flagskibskundeprojekter og ikke mindst forretningsudvikling. At opbygge en organisation fra bunden med alt hvad det indebærer. Al den læring som opstår i kølvandet på en virksomhed i fuld fart.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Ivana Hybenová, Data Analyst, Good Monday

Jeg arbejder som Data Analyst i Good Monday med al den data, vi har til rådighed. Jeg sørger først og fremmest for automatiseret behandling og transformation af rådata. Derefter udvikler jeg rapporter og dashboards til bestyrelser og interne teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Asger Kaare Hansen, Business Intelligence Project Manager, KMD

Jeg sidder i det forretningsområde, der hedder Customer Service Management, hvor vi er ansvarlige for de serviceløsninger, der bliver leveret til KMD's eksterne og interne kunder. Her sidder jeg primært og får indblik i, hvordan KMD performer overfor kunden. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Sørensen, Software Developer, Grundfos

Jeg er ansat som softwareudvikler, hvor mine hovedsaglige opgaver består i at skrive embedded-software. På lægmandssprog kan embedded-software forklares som den kode, der ligger gemt væk i de fysiske produkter. Denne kode sørger for, at Grundfos’ produkter, f.eks. en pumpe, kører, som den skal. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ebou Touray, Technology Solutions Professional, Microsoft

Jeg er ansat som Graduate ved Microsoft i Specialist Team Unit-afdelingen, og min rolle hedder Surface - Technology Solution Professionel, der betyder, at jeg er ansvarlig for alt det tekniske, når det drejer sig om vores Surface-produkter fx Surface Laptop, Surface Pro osv. Jeg arbejder ikke direkte med salg, men jeg står for at drive den tekniske beslutning hos vores kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Karleby, Systemudvikler, Dafolo

Jeg er ansat som systemudvikler i Dafolos udviklingsafdeling, hvor vi beskæftiger os med alt fra idé til udvikling og drift af it-løsninger. Vores produkter er primært rettet mod kommunerne, hvor vi både udvikler løsninger til intern sagsbehandling og fagsystemer samt brugerrettede løsninger som f.eks. bruges på borger.dk og virk.dk.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-03-2019

Daniel Lieutenant Frydensbjerg, Faglærer, TECHCOLLEGE

Min primære arbejdsopgave er at undervise i netværk på datateknikeruddannelsen med infrastrukturspeciale. Så kommer der selvfølgelig alle de sekundære ting ind ved siden af, men det primære er undervisningen - selvfølgelig selve undervisningen, men også forberedelsen af den, alle de pædagogiske og didaktiske overvejelser, der følger med, og hvordan man strikker den optimale undervisning sammen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Stefan Landler Janning, IT Business Partner, Mærsk

Jeg beskæftiger mig med IT inden for Transport & Logistik-divisionen. I øjeblikket har jeg allokeret halvdelen af min tid til opgraderingen af den IT-applikation som Marine HR bruger til HR-relaterede opgaver for vores sømænd samt bemanding af vores skibe. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Asger Anker Sørensen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Som konsulenter arbejder vi på tværs af forretningen, og da alle dele af forretningen sidder på værdifuld information i form af opsamlet data, kan vi hjælpe vores kunder med at optimere hele deres forretningen fra produktion til People Management. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Anders Skovgaard Bach, Product Owner, BEC

Jeg er product owner i CEM ARTen i BEC. CEM står for Customer Experience Management, og vi arbejder på at få BEC’s fremtidige kunderådgivningssystem implementeret til vores kunder, som primært er banker. Jeg er produktejer på den del af vores system, der tager data fra de andre systemer i BEC og sender det til udstilling i vores CEM system.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere