Vis studentum.dk som: Mobile

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

  • Faruk Gür
  • 25 år 
  • Ansat siden 2014
  • Cand.merc.it (CBS)

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Data i sig selv giver ikke særlig meget værdi, men hvis man strukturerer, filtrere og klargør data kan man skabe indsigter via dashboards og rapporter, som man ellers ikke ville kunne fange. Disse indsigter vil blive brugt til af ledere til at træffe de nødvendige beslutninger, således at vi går fra at være intuitionsbaserede til datadrevne.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt klart at dykke ned i ustruktureret data fra forskellige datakilder, integrere dem, forberede data og lave komplekse analyser, der giver indsigter. De analyser, vi laver i BI, bliver aktivt brugt til at træffe beslutninger, der skal optimere den daglige arbejdsgang. Det er fedt at se effekten af disse beslutninger, især når det giver værdi. Samtidig synes jeg også, at det er fedt at lede et team og få lov til at præge strategien inden for BI.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Den viden jeg har tilegnet mig fra min uddannelse kommer nærmest i spil hverdag - især logikken omkring den bagvedliggende IT arkitektur og dataforståelse kommer naturligt for mig. Derudover er det også en fordel, at vi har indblik i nye teknologier og tendenser på IT fronten, som giver os mulighed for at være med på beatet. Samtidig har vi fra studiet også fået en rigtig god skoling i forhold til forretningsforståelse og organisatoriske elementer, der kan have indflydelse på forretning.

Koblingen mellem IT og forretning har derfor været det, som har givet mest værdi, da jeg ofte har ageret mægler imellem forretningen og IT. Der er ofte behov for at oversætte behov fra forretningen og omdanne det til en specifik kravspecifikation til en IT-enhed eller mit eget team.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ISS?

1. Gode sociale rammer

2. Mulighed for brug af kompetencer

3. Udviklingsmuligheder.

  • Hvorfor er ISS en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ISS er en attraktiv virksomhed, fordi det er en global virksomhed med næsten en halv million medarbejdere. Der er massere af muligheder for at udvikle sig og være del af spændende projekter.

Facility Management er også et interessant marked, som i de seneste år har udviklet sig rigtig meget med 360 graders løsninger frem for enkelte serviceleverancer såsom cleaning. Nu er der mere fokus fra kunden, hvor man i højere grad ønsker integrerede løsninger med flere serviceleverancer på en kontrakt, som eksempelvis catering, property, cleaning og receptionsservice. Dette stiller også højere krav til ISS omkring udvikling af koncepter, der optimerer vores daglige gang. På den måde får IT og data en større rolle, da det netop er med til at optimere den måde, vi arbejder på.

Derudover er kulturen i ISS ret fed, da der gives plads til nytænkning og frihed under ansvar. Anerkendelse er også et vigtig element i ISS, hvor man har fokus på at anerkende én for det gode arbejde, man laver, og dette giver motivation til at komme på arbejde hver dag og gøre en ekstra indsats.

Læs mere om ISS

Mød andre medarbejdere fra ISS

Senest opdateret: 04 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 28-06-2019

Rasmus Stampe Emborg, Projektleder, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med at åbne naturen op for danskerne. Som projektleder på SPOR i Landskabet er min primære opgave at samarbejde med frivillige, landmænd og lodsejere, så vi hver dag kan byde velkommen til oplevelser i det åbne land. SPOR er trampestier på privat landbrugsjord i hele Danmark, og du er velkommen på dem alle.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Gergo Szakony, Junior Site Reliability Engineer, Falcon.io

My title is Junior Site Reliability Engineer. That covers taking care of the Falcon platform infrastructure, and helping developers carry out their tasks on a daily basis. There are two sides to the job. We get assigned multiple different projects that go in-depth into specific areas. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Amalie Skjold, Cyber and Security Graduate, TDC Group

I am a graduate in TDC Group Security’s Operational Excellence team. Operational Excellence’s main task is to facilitate TDC Group Security’s maturity, improvement programmes, and security awareness. This means that our tasks can be divided into two categories: Performance and communication. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 08-07-2019

Rene Jørgensen, Operations Center Manager, Total

I work within the operations team in technical excellence, where I have been a Project Manager for almost three years. My primary task as Project Manager has been to oversee and support the development and implementation of several operational safety procedures and a supporting an IT tool called eCoW.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Dianna Andersen, Uddannelseskonsulent, UNIK

Jeg hjælper med idriftsættelse af nye kunder, samt uddannelse af nye kunder, og afholdelse af kursus for nye og eksisterende kunder. Det er altid spændende at få en ny kunde i gang, idet der ikke er 2 kunder der er ens. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kajal Singh, Software Tester, MovieStarPlanet

My role as a QA tester comes with lot of challenges, opportunities to learn and responsibility where it is very important to ensure that the developed software meets and complies with defined or standardized quality specifications. It is an ongoing process within the software development life cycle (SDLC) that routinely checks the developed software to ensure it meets desired quality measures.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nina Franziska-Christiansen, Kreativ Teknolog, Kvalifik

Som kreativ teknolog hos Kvalifik spænder mine opgaver vidt. Min position fungerer sådan, at en projektleder tildeler mig digitale opgaver, som andre firmaer har kontaktet Kvalifik for at få løst. Jeg beskæftiger mig derfor med alt fra design til implementering af hjemmesider, applikationer m.v. Min seneste opgave bestod i at designe og implementere restauranten Warpigs’ nye forside.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Aron Stefánsson, Network Architect, Kamstrup

Jeg arbejder i Kamstrups Teknologi EL-afdeling, hvor mit team har ansvaret for udvikling og vedligeholelse af det Radio Mesh-netværk, der gør det muligt at fjernaflæse Kamstrups elmålere. Mine opgaver består hovedsageligt af analyse, optimering samt design af vores Radio Mesh-teknologi for at overholde de strenge krav til robusthed og for at imødekomme båndbreddebehovet af fremtidens Smart Grids.

Læs mere
Sidst opdateret 03-06-2019

Søren Urenfeldt, Scrum Master, LEGO Group

I play a crucial part in my technology and software development two teams' successes. As a Scrum Master, I support our agile transformation journey. At the technology division of The LEGO Group, we utilize Scrum. Scrum is an agile framework. As a scrum master, my main task is getting my teams' better.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Rasmus Mygind Jensen, Speditør og sektionsleder, DSV

Min funktion hos DSV Road er sektionsmanager med ansvar for eksport til Benelux-landene. Jeg står for den daglige ledelse af et team på seks disponenter, som varetager disponeringen af omkring 100 lastbiler, derudover arbejder jeg med tilbud og implementering af nye kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Alexander Martin Brandstrup, Developer Consultant, IBM CIC

Som konsulent-udvikler beskæftiger man sig med et meget bredt forretningsområde. Opgaverne kan variere meget i varighed og sværhedsgrad, men omfatter oftest implementering af og udvikling på IBM software. Det omfatter både Cloud-baserede løsninger, små cool applikationer og større integrerede IT-systemer. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jonas Bill Lundquist, Praktikant (Udvikler), UNIK

Jeg arbejder i Team Core, og her laver vi forskellige udviklingsopgaver - alt fra research af nye teknologier til vedligeholdelse af gamle systemer. Der er altid nye og ukendte opgaver, som man skal sætte sig ind i og lære om. Jeg lærer noget nyt hver dag, jeg er på arbejde.  

Læs mere