Vis studentum.dk som: Mobile

COVID-19 - Er dit studievalg blevet påvirket? Svar på 3 lynhurtige spørgsmål

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Data i sig selv giver ikke særlig meget værdi, men hvis man strukturerer, filtrere og klargør data kan man skabe indsigter via dashboards og rapporter, som man ellers ikke ville kunne fange. Disse indsigter vil blive brugt til af ledere til at træffe de nødvendige beslutninger, således at vi går fra at være intuitionsbaserede til datadrevne.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt klart at dykke ned i ustruktureret data fra forskellige datakilder, integrere dem, forberede data og lave komplekse analyser, der giver indsigter. De analyser, vi laver i BI, bliver aktivt brugt til at træffe beslutninger, der skal optimere den daglige arbejdsgang. Det er fedt at se effekten af disse beslutninger, især når det giver værdi. Samtidig synes jeg også, at det er fedt at lede et team og få lov til at præge strategien inden for BI.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Den viden jeg har tilegnet mig fra min uddannelse kommer nærmest i spil hverdag - især logikken omkring den bagvedliggende IT arkitektur og dataforståelse kommer naturligt for mig. Derudover er det også en fordel, at vi har indblik i nye teknologier og tendenser på IT fronten, som giver os mulighed for at være med på beatet. Samtidig har vi fra studiet også fået en rigtig god skoling i forhold til forretningsforståelse og organisatoriske elementer, der kan have indflydelse på forretning.

Koblingen mellem IT og forretning har derfor været det, som har givet mest værdi, da jeg ofte har ageret mægler imellem forretningen og IT. Der er ofte behov for at oversætte behov fra forretningen og omdanne det til en specifik kravspecifikation til en IT-enhed eller mit eget team.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ISS?

1. Gode sociale rammer

2. Mulighed for brug af kompetencer

3. Udviklingsmuligheder.

  • Hvorfor er ISS en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ISS er en attraktiv virksomhed, fordi det er en global virksomhed med næsten en halv million medarbejdere. Der er massere af muligheder for at udvikle sig og være del af spændende projekter.

Facility Management er også et interessant marked, som i de seneste år har udviklet sig rigtig meget med 360 graders løsninger frem for enkelte serviceleverancer såsom cleaning. Nu er der mere fokus fra kunden, hvor man i højere grad ønsker integrerede løsninger med flere serviceleverancer på en kontrakt, som eksempelvis catering, property, cleaning og receptionsservice. Dette stiller også højere krav til ISS omkring udvikling af koncepter, der optimerer vores daglige gang. På den måde får IT og data en større rolle, da det netop er med til at optimere den måde, vi arbejder på.

Derudover er kulturen i ISS ret fed, da der gives plads til nytænkning og frihed under ansvar. Anerkendelse er også et vigtig element i ISS, hvor man har fokus på at anerkende én for det gode arbejde, man laver, og dette giver motivation til at komme på arbejde hver dag og gøre en ekstra indsats.

Læs mere om ISS

Mød andre medarbejdere fra ISS

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Signe Hvid Paulsen, Konsulent, Capgemini

Jeg arbejder som konsulent indenfor IT projektledelse herunder både traditionel projektledelse samt agile metoder. Størstedelen af min tid sidder jeg ude hos kunder, hvor jeg både har arbejdet som IT projektleder for enkeltstående projekter samt som Scrum Master for forskellige teams. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Asger Kaare Hansen, Business Intelligence Project Manager, KMD

Jeg sidder i det forretningsområde, der hedder Customer Service Management, hvor vi er ansvarlige for de serviceløsninger, der bliver leveret til KMD's eksterne og interne kunder. Her sidder jeg primært og får indblik i, hvordan KMD performer overfor kunden. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Asger Anker Sørensen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Som konsulenter arbejder vi på tværs af forretningen, og da alle dele af forretningen sidder på værdifuld information i form af opsamlet data, kan vi hjælpe vores kunder med at optimere hele deres forretningen fra produktion til People Management. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Helga Hertz, Quality Manager, ME Production

ME Production er med sine bæredygtige produkter og miljøvenlige fokus i konstant udvikling, hvor der kontinuerligt bliver stillet nye krav. Det gælder både den teknologiske udvikling til krav fra myndighederne. Mine ansvarsområder indbefatter hele QHSE-området med fokus på kvalitet, miljø og sikkerhed.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kajal Singh, Software Tester, MovieStarPlanet

My role as a QA tester comes with lot of challenges, opportunities to learn and responsibility where it is very important to ensure that the developed software meets and complies with defined or standardized quality specifications. It is an ongoing process within the software development life cycle (SDLC) that routinely checks the developed software to ensure it meets desired quality measures.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Vægter Rasmussen, IT-udvikler, BEC

Kandidatgrad i Fysik Jeg arbejder med digitale underskrifter - både på rådgiver- og kundesiden. Jeg er både udvikler og arkitekt på vores løsninger, og jeg bruger størstedelen af min tid på at designe og beskrive nye løsninger for systemet i tæt samarbejde med teamets forretningsansvarlige. De mest spændende opgaver er dem, hvor jeg får lov til at påvirke den fremtidige løsning og definere, hvorda ...
Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Maiken Møller Sørensen, District Manager, Lidl

Jeg er District Manager hos Lidl Danmark, og her har jeg ledelsesansvaret for fem butikker, hvilket betyder, at jeg er personaleansvarlig for de cirka 100 medarbejdere, der arbejder i de fem butikker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Dianna Andersen, Uddannelseskonsulent, UNIK

Jeg hjælper med idriftsættelse af nye kunder, samt uddannelse af nye kunder, og afholdelse af kursus for nye og eksisterende kunder. Det er altid spændende at få en ny kunde i gang, idet der ikke er 2 kunder der er ens. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Teill Nielsen, Consultant, Mærsk

Jeg arbejder som Intern Management-konsulent ved Maersk Management Consulting, og mine arbejdsopgaver strækker sig dermed over stort set alle forretningsområder, da vi laver projekter på tværs af både forretningsenheder og funktioner.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Anders Skovgaard Bach, Product Owner, BEC

Jeg er product owner i CEM ARTen i BEC. CEM står for Customer Experience Management, og vi arbejder på at få BEC’s fremtidige kunderådgivningssystem implementeret til vores kunder, som primært er banker. Jeg er produktejer på den del af vores system, der tager data fra de andre systemer i BEC og sender det til udstilling i vores CEM system.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Martin Lægård Poulsen, IT-Konsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder i systemet-support, som er bindeleddet mellem drift og udvikling. Jeg arbejder primært med udviklingsopgaver, bl.a. inden for RPA (Robotic Process Automation), hvor vi for eksempel har automatiseret arbejdet med at fremsøge bilag til dokumentationsopgaver. Vi arbejder også på et dash board til landmændene, hvor de kan være opdateret på en række nøgledata, både fra deres egne regnskaber og fra en række databaser.

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Simon Gray, Software Developer, Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Jeg er udvikler i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, hvor jeg arbejder med udviklingen af det nye system til Ejendomsvurderinger. Jeg laver full-stack udvikling i Clojure og ClojureScript på det nye værktøj som sagsbehandlere i Vurderingsstyrelsen skal bruge til at lave offentlige ejendomsvurderinger med.

Læs mere