Vis studentum.dk som: Mobile

Faruk Gür, Business Intelligence Manager, ISS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg arbejder i øjeblikket med Business Intelligence, som handler om at tilrettelægge store mængder af data fra vores systemer i ISS især operationelle- og økonomisystemer. Jeg er teamleder på et team, hvor vi er 3. Her har jeg ansvaret for at planlægge projekter og de daglige arbejdsopgaver samt sætte BI strategien, således at den er i overensstemmelse med ISS overordnede strategi.

Data i sig selv giver ikke særlig meget værdi, men hvis man strukturerer, filtrere og klargør data kan man skabe indsigter via dashboards og rapporter, som man ellers ikke ville kunne fange. Disse indsigter vil blive brugt til af ledere til at træffe de nødvendige beslutninger, således at vi går fra at være intuitionsbaserede til datadrevne.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt klart at dykke ned i ustruktureret data fra forskellige datakilder, integrere dem, forberede data og lave komplekse analyser, der giver indsigter. De analyser, vi laver i BI, bliver aktivt brugt til at træffe beslutninger, der skal optimere den daglige arbejdsgang. Det er fedt at se effekten af disse beslutninger, især når det giver værdi. Samtidig synes jeg også, at det er fedt at lede et team og få lov til at præge strategien inden for BI.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Den viden jeg har tilegnet mig fra min uddannelse kommer nærmest i spil hverdag - især logikken omkring den bagvedliggende IT arkitektur og dataforståelse kommer naturligt for mig. Derudover er det også en fordel, at vi har indblik i nye teknologier og tendenser på IT fronten, som giver os mulighed for at være med på beatet. Samtidig har vi fra studiet også fået en rigtig god skoling i forhold til forretningsforståelse og organisatoriske elementer, der kan have indflydelse på forretning.

Koblingen mellem IT og forretning har derfor været det, som har givet mest værdi, da jeg ofte har ageret mægler imellem forretningen og IT. Der er ofte behov for at oversætte behov fra forretningen og omdanne det til en specifik kravspecifikation til en IT-enhed eller mit eget team.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ISS?

1. Gode sociale rammer

2. Mulighed for brug af kompetencer

3. Udviklingsmuligheder.

  • Hvorfor er ISS en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ISS er en attraktiv virksomhed, fordi det er en global virksomhed med næsten en halv million medarbejdere. Der er massere af muligheder for at udvikle sig og være del af spændende projekter.

Facility Management er også et interessant marked, som i de seneste år har udviklet sig rigtig meget med 360 graders løsninger frem for enkelte serviceleverancer såsom cleaning. Nu er der mere fokus fra kunden, hvor man i højere grad ønsker integrerede løsninger med flere serviceleverancer på en kontrakt, som eksempelvis catering, property, cleaning og receptionsservice. Dette stiller også højere krav til ISS omkring udvikling af koncepter, der optimerer vores daglige gang. På den måde får IT og data en større rolle, da det netop er med til at optimere den måde, vi arbejder på.

Derudover er kulturen i ISS ret fed, da der gives plads til nytænkning og frihed under ansvar. Anerkendelse er også et vigtig element i ISS, hvor man har fokus på at anerkende én for det gode arbejde, man laver, og dette giver motivation til at komme på arbejde hver dag og gøre en ekstra indsats.

Læs mere om ISS

Mød andre medarbejdere fra ISS

Senest opdateret: 16 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 25-09-2019

Kristoffer Andreasen, Cloud Consultant, NNIT

Jeg arbejder i en af vores afdelinger, som hedder NNIT Digital Together. Vi beskæftiger os med ny teknologi, hvor vi udvikler nye digitale produkter til vores kunder. Min rolle er primært udvikler og IT-arkitekt, hvor jeg er med til at udvikle og designe de digitale løsninger. Dette kan være alt fra en webapplikation til en blockchain.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Johannes Christian Vørts, Head of Development, Krifa

Jeg arbejder som Head of Development hos Krifa - mere specifikt i Krifas store satsning GAIS. GAIS fungerer som en slags startup-virksomhed internt i Krifa – det, som man ofte kalder en Corporate Garage. Det unikke ved GAIS frem for andre projekter i Krifa er, at vi som arbejder med GAIS, dedikerer 100% af vores tid til GAIS og ikke har andre opgaver i Krifa.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sigrid Marie Rohbøll, Senior Agile Coach, Nordea

Jeg sidder i Wholesale Banking COO organisationen på vores danske kontor i Ørestaden. Som Agile Coach fungerer jeg som partner til både IT og forretningen, når de ønsker at forandre måden, de leverer løsninger og produkter til kunder.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ditte Egholm Villadsen, Data Scientist, TDC Group

As a Data Scientist in TDC Group, in the AI & Robotics team, my job is to create insight from data using advanced analytics. I work with data to understand needs in the market with the purpose of enhancing the business from a data-driven approach. I use machine learning and cutting edge technology, open source and enterprise tools to derive insights about the marked.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Philip Meeske, Functional Consultant, Pandora

At Pandora I work within Consumer Facing Applications which is residing within a Global IT track. Global IT is about delivering IT solutions to support Pandora’s best practices within its business processes utilizing the latest IT technologies. I am currently working on implementing a brand new point-of-sale solution which aims to enable Pandora to utilize consumer insights.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Henning Andersen, Project Manager, Brøndum International

Som projektleder er jeg ansvarlig for fremdrift af vores projekter og koordinering af opgaver - både internt i Brøndum såvel som eksternt i forhold til vores kunder, bygherrer og underleverandører. Jeg afholder dermed flere byggemøder med vores forskellige samarbejdspartnere for at sikre, at alt går, som det skal og følger planen. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kenneth Nørgaard, CEO, BabySam

Min fornemmeste opgave er at sikre, at BabySam har den rigtige kultur blandt vores 450 butikker og samtidigt sikre, at vi som virksomhed hele tiden udvikler os sammen med kunderne og har en position, hvor vi kan sikre vækst og indtjening og derigennem sikre et stærkere BabySam i fremtiden for både ejere, medarbejdere og kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie Theill Warming, Student Developer, IBM CIC

Som Student Developer hos IBM CIC er mine arbejdsopgaver meget lig dem, som mine fuldtidskolleger har. Jeg er Backend Developer på et rigtigt spændende kundeprojekt, der vedrører automation. Fremadrettet vil jeg komme til at stifte bekendtskab med endnu flere forretningsområder og teknologier, end dem jeg arbejder med nu. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere