

- Patrick Boe Petersen
- 31 år
- Ansat siden december 2018
- HD 1. del samt Ejendomsmægler
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg er ansat i udlejningsafdelingen i Heimstaden og beskæftiger mig derfor primært med udlejning af vores lejeboliger. Min primære arbejdsopgaver er fremvisninger, åbent hus-arrangementer og udarbejdelse af og opfølgning på lejekontrakter.
Ud over de primære opgaver, er der en del kundekontakt, som gør hverdagen alsidig og spændende. Det er samtidigt afdelingens ansvar at opstarte nye udlejningsprojekter. Det indebærer blandt andet at:
- Fastsætte lejepriser efter gældende lovgivning og markedsniveau
- Planlægge tidsplan for udlejningen
- Besigtige ejendommen og klargøring til åbne huse mm.
Vi er i udlejningsafdelingen i tæt dialog med både danske og udenlandske kollegaer i forhold til rapportering samt sparring omkring eksempelvis mulig lejeindtægt på fremtidige projekter. Det giver et løbende indblik i, hvad der rører sig på markedet, og hjælper os til at stå skarpere overfor kunderne.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Det, der gør jobbet spændende, er, at det er en god kombination af kontorarbejde og kundekontakt i form af fremvisninger mm. Der er derfor aldrig to dage, der er ens, og man får rig mulighed for at komme lidt væk fra kontoret og det stillesiddende arbejde.
Der er samtidigt stor mulighed for at planlægge sin egen arbejdsdag og på den måde arbejde meget selvstændigt til trods for, at man er del af et stærkt team.
Kombinationen af det selvstændige arbejde og det tætte arbejde, med både kollegaer i udlejningsafdelingen og andre afdelinger i virksomheden, giver en rigtig god vidensdeling og forståelse for forretningen generelt. Jeg synes dog, at det specielt er det bagvedliggende arbejde ved at opstarte udlejningsprojekter, der er mest interessant. Det sætter krav til både praktiske anliggender og udfordrer viden omkring lovgivning.
På den måde bliver man både udfordret fagligt og får muligheden for at kunne fordybe sig i en arbejdsopgave, i et ellers meget aktivt og udadvendt arbejdsmiljø.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
I forhold til det administrative arbejde, bruger jeg min viden fra HD 1. del i stor grad, da det har givet en viden omkring processer og planlægning af processer,
Det er dog specielt min uddannelse som Ejendomsmægler og ikke mindst min periode som trainee, der har givet en bred viden omkring kundekontakt, kunders ønsker og ikke mindst det ”salgsarbejde”, der ligger i en fremvisning.
Uddannelsen har samtidigt givet mig den nødvendige viden omkring lejebranchen, som jeg dagligt bruger i forbindelse med mine arbejdsopgaver. Jeg føler mig derfor godt klædt på til at kunne tackle de udfordringer, jeg måtte møde i løbet af en arbejdsdag.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?
1. Et professionelt arbejdsmiljø, hvor der er styr på tingene, og samtidigt et ekstremt højt fagligt niveau
2. Mulighed for faglig og personlig udvikling
3. Gode kollegaer der bidrager til en god arbejdsdag både fagligt og socialt.
-
Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Heimstaden er for mig et godt sted at arbejde, da jeg bliver udfordret på min viden. Man sidder ikke, men er i konstant udvikling, hvilket driver mig til at ville yde mere og bedre.
Samtidigt er det en ung virksomhed, med en meget flad organisationsstruktur, hvilket betyder, at der er meget kort fra medarbejderen til direktøren. Det er med til at skabe et meget dynamisk miljø, hvor der er god sparring med kollegaer, og samtidigt et fantastisk arbejdsmiljø. Samtidigt er der mulighed for at forme virksomheden til at kunne blive ved med at præstere på det høje niveau, vi dagligt præsterer på i dag.
Det er for mig meget motiverende og med til at gøre Heimstaden til en meget attraktiv arbejdsplads.