Tobias R. Terp, Udlejningskonsulent, Heimstaden

Mød Tobias R. Terp, der er udlejningskonsulent hos Heimstaden. I Jannicks job er to dage aldrig ens, og der er en god kombinationen af kontorarbejde og kundekontakt.

Heimstaden
Udlejningskonsulent
  • Tobias R. Terp
  • 1995
  • Ansat siden juli 2021
  • Bachelor i Finans på CPH Business

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Mit arbejde er både strategisk og praktisk. Blandingen af de to områder tiltaler mig og er med til, at man får en god berøring med Heimstadens forretning hele vejen igennem.

På det overordnede plan fastlægger jeg huslejeniveauet for boligerne i min portefølje. Det gør jeg efter gældende lovgivning og markedsniveauet i de pågældende områder. 

Hvad angår det praktiske plan, har jeg fornøjelsen af at møde vores nuværende og kommende lejere. 

Tidsplanlægning for udlejning og besigtigelse af ejendommene før afholdelse af åbent hus samt afholdelse af åbent hus.
Alt dette giver gode muligheder for at møde vores lejere. Det er i mødet mellem dem og vores boliger, at vores forretning kommer til live. Dette gør, at jeg i den daglige forretning oftest er i centrum. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Kombinationen af kontorarbejde, kundekontakt og selvstændighed til at planlægge min egen dag har stor betydning for mig, hvilket også medfører, at der aldrig er to dage, der er ens. Organisatorisk er Heimstaden kendetegnet ved, at vi på tværs af afdelingerne er gode til at sparre med hinanden f.eks. opstart af et nyt byggeri, hvilket giver gode muligheder for at være med til at sætte sig personlige præge på driften af forrentningen.  

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg kan bruge rigtigt meget af det, som jeg har lært på studiet i min dagligdag. Kompetencer indenfor processer og planlægning giver mig gode værktøjer til at styre min hverdag. Jeg havde ejendomshandel som brancheretningsfag, hvilket giver en fordel inden for det juridiske aspekt samt juraen i lejeloven, salg, kundekontakt og generel forståelse for processerne i branchen. Det er meget givende at se, hvorledes den teoretiske ballast kan bruges helt konkret i det praktiske arbejde til at løse mine opgaver.  

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

Faglige udfordringer, som dem jeg har nævnt tidligere, er vigtige. At mine dage ikke er ens, og jeg skal bruge hovedet hver dag for at løse mine opgaver gør, at det er sjovt og spændende at gå på arbejde. Så at kunne bruge min faglighed til at vokse med opgaven er vigtig for mig.

Samtidig betyder det meget for mig, at vi har et godt arbejdsmiljø og et stærkt sammenhold, hvor vi hjælper hinanden til at yde den bedst mulige service overfor vores beboere. 

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Heimstaden er det perfekte sted at blive udfordret fagligt. Skal du finde en virksomhed, hvor det er vigtigt med en personlig og faglig udvikling, er du kommet til det rette sted. Vores flade organisation, og at der er kort fra tanke til handling, giver dem, som har lyst, rigtigt mange muligheder, hvilket jeg værdsætter højt.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden


Annoncer