Vis studentum.dk som: Mobile

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Heimstaden
Financial Controller
  • Jacob Hansen
  • 28 år
  • Ansat siden oktober 2018
  • Cand.merc.aud fra CBS

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. Mine arbejdsopgaver består primært af at:

  • Designe og implementere processer og kontroller for at skabe et effektivt controlling-miljø samt udfordre eksisterende processer og kontroller for at identificere områder, hvor disse kan effektiviseres.
  • Udarbejde og forberede finansielle analyser som ledelsen kan benytte som beslutningsgrundlag til fremadrettede strategiske beslutninger.
  • Være medvirkende til at sikre en effektiv og smidig budgetproces; både løbende budgetopfølgning samt fastlæggelse af budgetter for fremtidige regnskabsperioder.
  • Servicere øvrige afdelinger i organisationen med finansielle analyser og data.
  • Sikre en rettidig og nøjagtig kvartalsvis rapportering til moderselskabet – og meget mere.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Eftersom størstedelen af opgaverne udspringer af den store vækst, som Heimstaden har oplevet, er der stor dynamik og adspredelse i arbejdsopgaverne. Det er derfor sjældent, at to arbejdsopgaver ligner hinanden, hvilket er både udfordrende og lærerigt.

Heimstadens økonomiafdeling er relativt ung, og derfor har man som controller i teamet stor indflydelse på, hvordan arbejdsprocesser og kontrolmiljø skal struktureres. Det mest spændende ved mine arbejdsopgaver er derfor hele tiden at nytænke, effektivisere og udvikle måden, vi arbejder i økonomi-teamet.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har taget kandidatgraden, Cand.merc.aud. på Copenhagen Business School, som giver et solidt grundlag for arbejdet som controller. På uddannelsen har jeg tilegnet mig stærke analytiske kompetencer, hvilket er nødvendigt for effektivt at kunne gennemskue komplekse finansielle data – som er særligt vigtigt, når vi udarbejder kvartalsvise rapporteringer til moderselskabet og laver budgetopfølgninger.

Derudover giver uddannelsen et godt overblik over den aktuelle erhvervsjura, selskabsret, årsregnskabslovgivning, skattelovgivning mv., som alt sammen er nødvendigt at have kendskab til for rettidigt og nøjagtigt at kunne indrapportere til diverse myndigheder.

Men det mest essentielle, jeg har med fra min uddannelse er, at jeg har tilegnet mig et ”revisionsbaseret mindset”, hvilket til dagligt hjælper mig med at kunne udføre mit arbejde med høj kvalitet og effektivitet.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

1. Den iværksættermæssige kultur, der oftest er kendetegnende ved en vækstvirksomhed som Heimstaden – den er meget inspirerende

2. Det dynamiske arbejdsmiljø, kombineret med det høje faglige niveau blandt mine kolleger

3. Et socialt, fantastisk miljø både professionelt og privat.

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi der er rig mulighed for at udvikle sig karrieremæssigt i takt med, at Heimstaden udvikler sig. Fx har vi i økonomiafdelingen en lang række projekter på ”tegnebrættet”. Hvis man vil, er det derfor muligt relativt hurtigt at få et stort ansvar og tage lead på egne projekter i et lærerigt samspil med ledelsen – det er utroligt udviklende.

Derudover hersker der en utrolig energisk kultur i Heimstaden. Mange af kollegaerne er relativt nye i deres stillinger og gennemgår lidt den samme ”rejse”, som jeg selv gør.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden

Senest opdateret: 19 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helle Eis Christensen, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder i Finansiel Statistik, der indsamler, bearbejder og offentliggør statistik. Afdelingen analyserer de indsamlede data og leverer input til fx vurderingen af den finansielle stabilitet i Danmark. Jeg sidder hovedsageligt med indsamlinger, opgørelser og analyser af betalingsbalancens finansielle poster.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Tansu Øzer, BRU Trainee PBA, Nordea

Jeg er ansat i Nordea 24/7, hvilket jeg har været siden august 2016. Min primære opgave er at besvare telefoniske kundehenvendelser i 24/7. Her hjælper jeg kunderne med blandt andet at optage lån og kreditter, bestille og få råd om forsikringer og aftale møde med bankrådgiver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Holst, Konsulent, Dansk Industri

Jeg arbejder i DI’s energi- og klimapolitiske afdeling, hvor opgaven blandt andet er at påvirke politikere til, at regler og politiske mål inden for energi og klima er til gavn for DI’s medlemsvirksomheder. Som økonom bruger jeg en stor del af min tid på at lave analyser, som kan underbygge vores synspunkter og hjælpe med til at beslutte, hvad der er bedst for DI’s medlemmer.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jannick Sikker Mikkelsen, Investment Analyst, Heimstaden

Jeg arbejder i Heimstadens investeringsteam på koncernniveau. Vi varetager alle ejendomsinvesteringer, som Heimstaden gennemfører, og dækker derfor også udenlandske markeder, hvor Heimstaden er tilstede, og nye potentielle markeder. Generelt er mine arbejdsopgaver meget varierende, men overordnet skal jeg sammen med teamet vurdere, om et ejendomsprojekt er en interessant investeringscase.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Carsten Møller Pedersen, Compensation Analyst, Vestas

Jeg er Compensation Analyst og sidder i afdelingen Global Compensation & Reward. Jeg beskæftiger mig primært med den kompensation som medarbejderne modtager for deres arbejde. Dette kan være i form af løn, diverse former for bonus, forsikringer, pension og andre finansielle incitamenter. Meget af arbejdet beror på analyse af store mængder data og derved danne gode benchmarks.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

Jeg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ammar Ali, Finance Business Partner, TDC Group

I am currently working as a Finance Business Partner in the YouSee Finance team within TDC Group, and in my position, I deal with various tasks which relate specifically towards the financial and commercial aspects of the company. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-06-2019

Nikolaj Neesgaard Kristensen, Treasury Manager, LEGO Group

Working in Group Treasury I have the responsibility to advice and manage how we mitigate counter party risk towards customers and suppliers through the use of various Trade Finance instruments. A major part of that is acting as a subject matter expert to be able to equip my colleagues to take the dialogue with customers and suppliers. 

Læs mere