

- Helene Haugsted Sørensen
- 29 år
- Ansat siden januar 2019
- Uddannet i Arbejdsliv- og virksomhedsstudier, RUC
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i Heimstaden Danmark – det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Min fornemmeste opgave som HR Business Partner er at være bindeled mellem lederne i det danske forretningsområde og vores centrale koncern-HR i Sverige.
Mine opgaver omfatter alt fra:
- Udarbejdelse af strategi og planer for medarbejder- og ledelsesudvikling, tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere, rekruttering, Employer Branding og CSR
- Udarbejdelse af retningslinjer for faste organisatoriske processer i det danske forretningsområde, samt tovholder for gennemførsel af disse; f.eks. MUS, trivselsundersøgelse, organisatoriske forandringer, lønsamtaler osv.
- Forvalte og formidle personalepolitikker for det danske forretningsområde
- Håndtere vanskelige personalesager, fraværsdialoger og manglende performance i samarbejde med den lokale ledelse
- Er ansvarlig for at personalejuridiske vilkår og procedurer overholdes
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Det mest spændende er helt sikkert den alsidighed, der er i min hverdag. Der er ikke to dage, der er ens, og der kan pludselig komme noget ind fra sidelinjen, som skal prioriteres med det samme. Det er også en udfordring, da jeg kan have planlagt noget en dag, og så når jeg faktisk ikke noget af det, jeg havde regnet med, fordi der er kommet noget andet op.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg har en kandidatgrad i Arbejdslivsstudier og Virksomhedsstudier fra RUC, hvor tilgangen er ret bred, men som har mig en god værktøjskasse med på vejen. Hvad, jeg særligt tager med, er forståelsen for forandringsprocesser, samt hvordan mennesker integrerer med hinanden og den organisation, de er en del af.
Derudover er der selvfølgelig den grundlæggende analytiske forståelse, som for mig er en essentiel evne fra studiet. Det har givet mig evnen til at kunne se situationer fra forskellige synspunkter og ikke altid bare gå ud fra, at én løsning er den rigtige.
Man skal dog huske, at læring ikke kun foregår på studiet, men i lige så høj grad i de arbejdsrelationer, man har.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?
1. Det vigtigste er klart de mennesker, jeg arbejder sammen med. Det er dem, der får det hele til at lykkes.
2. At være på en arbejdsplads, hvor der er en professionel men afslappet stemning, hvor alle bliver hørt og står sammen, når det er nødvendigt.
3. Og så er det selvfølgelig også de spændende og udfordrende arbejdsopgaver, jeg har.
-
Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Heimstaden er en attraktiv arbejdsplads, særligt fordi vi er på en kæmpe rejse ud på det globale ejendomsmarked og samtidig er et af Nordens største ejendomsselskaber. I Heimstaden er tempoet højt og læringskurven er stejl, men du kommer ind i en uformel og frisk kultur med en iværksætterånd, kollegaer der har masser af personlighed og en ambition om at være verdensmestre.