Vis studentum.dk som: Mobile

Helene Haugsted Sørensen, HR Business Partner, Heimstaden

Heimstaden
HR Business Partner
  • Helene Haugsted Sørensen
  • 29 år
  • Ansat siden januar 2019
  • Uddannet i Arbejdsliv- og virksomhedsstudier, RUC

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i Heimstaden Danmark – det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Min fornemmeste opgave som HR Business Partner er at være bindeled mellem lederne i det danske forretningsområde og vores centrale koncern-HR i Sverige.

Mine opgaver omfatter alt fra:

  • Udarbejdelse af strategi og planer for medarbejder- og ledelsesudvikling, tiltrækning og fastholdelse af medarbejdere, rekruttering, Employer Branding og CSR
  • Udarbejdelse af retningslinjer for faste organisatoriske processer i det danske forretningsområde, samt tovholder for gennemførsel af disse; f.eks. MUS, trivselsundersøgelse, organisatoriske forandringer, lønsamtaler osv.
  • Forvalte og formidle personalepolitikker for det danske forretningsområde
  • Håndtere vanskelige personalesager, fraværsdialoger og manglende performance i samarbejde med den lokale ledelse
  • Er ansvarlig for at personalejuridiske vilkår og procedurer overholdes

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er helt sikkert den alsidighed, der er i min hverdag. Der er ikke to dage, der er ens, og der kan pludselig komme noget ind fra sidelinjen, som skal prioriteres med det samme. Det er også en udfordring, da jeg kan have planlagt noget en dag, og så når jeg faktisk ikke noget af det, jeg havde regnet med, fordi der er kommet noget andet op.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en kandidatgrad i Arbejdslivsstudier og Virksomhedsstudier fra RUC, hvor tilgangen er ret bred, men som har mig en god værktøjskasse med på vejen. Hvad, jeg særligt tager med, er forståelsen for forandringsprocesser, samt hvordan mennesker integrerer med hinanden og den organisation, de er en del af.

Derudover er der selvfølgelig den grundlæggende analytiske forståelse, som for mig er en essentiel evne fra studiet. Det har givet mig evnen til at kunne se situationer fra forskellige synspunkter og ikke altid bare gå ud fra, at én løsning er den rigtige.

Man skal dog huske, at læring ikke kun foregår på studiet, men i lige så høj grad i de arbejdsrelationer, man har.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

1. Det vigtigste er klart de mennesker, jeg arbejder sammen med. Det er dem, der får det hele til at lykkes.

2. At være på en arbejdsplads, hvor der er en professionel men afslappet stemning, hvor alle bliver hørt og står sammen, når det er nødvendigt.

3. Og så er det selvfølgelig også de spændende og udfordrende arbejdsopgaver, jeg har.

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Heimstaden er en attraktiv arbejdsplads, særligt fordi vi er på en kæmpe rejse ud på det globale ejendomsmarked og samtidig er et af Nordens største ejendomsselskaber. I Heimstaden er tempoet højt og læringskurven er stejl, men du kommer ind i en uformel og frisk kultur med en iværksætterånd, kollegaer der har masser af personlighed og en ambition om at være verdensmestre.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden

Senest opdateret: 19 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kenneth Andersen, HR konsulent, Kriminalforsorgen

Jeg arbejder med rekruttering af fængsels- og transportbetjente til Kriminalforsorgen. Mine opgaver spænder fra udvikling og produktion af kampagnevideoer til screening og interview af kandidater. Mit team og jeg har til opgave at sørge for, at vi tiltrækker de rette medarbejdere til Kriminalforsorgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-09-2019

Malene Bro Slavensky, Rekrutteringspartner, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg er ansat som rekrutteringspartner i Administrations- og Servicestyrelsen, og jeg arbejder med at rekruttere medarbejdere og specialister ind til de syv nye styrelser i Skatteforvaltningen. Mit arbejde indebærer både at afdække rekrutteringsbehov i samspil med rekrutterende ledere, udarbejde stillingsopslag osv. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Linda Rezagi, HR Talent Management & Learning, Salling Group

Jeg arbejder i Salling Groups HR-afdeling, og jeg er en del af det team, der hedder Talent Management & Learning. Mine opgaver i TM&L er meget variende, og jeg laver alt fra kursusadministration til store events og projekter samt Employer Branding på vores elev- og graduates-område. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josefine Schultz, D&I and Talent Development Specialist, EY

Jeg er en del af EY’s Talent team, hvor jeg sidder i en nordisk rolle med to centrale fokusområder: ’Diversity & Inclusiveness’ (D&I) og ’Talent Development’. Overordnet supporterer jeg EY’s nordiske leder inden for disse to områder med projektledelse, data og materiale. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Pernille Damgaard, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervskole

Jeg er leder af et håndværkerteam på ni medarbejdere i Miljø og Bygning, og samtidig er jeg systemansvarlig for SDE's arbejdsmiljøledelsessystem. På den måde arbejder jeg ikke kun for et godt arbejdsmiljø hos mit håndværkerteam, men også med at understøtte alle de andre arbejdsmiljøgrupper på skolen. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Jette Møller, Forretningsfører, Den Internationale Højskole

Mine primære forretningsområder er økonomi og HR. Jeg laver forretningsplaner og budgetter for højskolen, og derudover står jeg for alle ansætteleskontrakter og personaleforhold. Højskolen i de områder som afviger fra fx en BTB-virksomhed. På højskolen er det ikke hardcore business, men der er et stort fokus på mennesker og udvikling – det udfordrer mig – på den gode måde.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Mette Vestergaard, HR Chef, BabySam

Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i BabySam, og det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Mine opgaver omfatter alt fra rekruttering og Employer Branding til CSR og HR administration. Jeg bruger også en del af min tid på at supportere kædens butikschefer og på at gøre deres hverdag lettere. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Diana Kirk, Employer Branding Consultant, Arla

Jeg sidder til daglig i Talent Acquisition på hovedkontoret i Aarhus, hvor jeg arbejder som Employer Branding Consulant. Dermed er jeg ansvarlig for Arlas Employer Branding-strategi i Danmark, hvilket indebærer planlægning og eksekvering af messer, workshops, seminarer, branding af vores jobopslag, rekruttering af studentermedhjælpere og praktikanter samt specialesamarbejder med studerende ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Amalie Hillebert Jakobsen, HR Consultant, Ørsted

Jeg arbejder med HR analytics, hvilket er et relativt nyt område inden for HR. Det giver en masse spændende indsigt i organisationen, og de rigtige analyser synliggør væsentlige problemstillinger og kan dermed være grundlag for beslutninger og proaktiv adfærd. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Astrid Rasmussen, Student Assistant in HR, Total

I started as a student assistant in HR MOG and was after Total’s acquisition offered a position in HR TUDK. Here my primary tasks have been to assist in managing the organizational change from MOG to Total and now in establishing Total as a desirable workplace in Denmark by enhancing the work environment for my colleagues.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Theis Munksgaard-Hansen, Rekrutteringsdirektør og Partner, Kvalifik

Mine arbejdesopgaver falder indenfor områderne rekruttering og organisatorisk udvikling med et særligt fokus på organisationskultur. Jeg arbejder altså for at sikre en kontinuerlig tilstrømning af dygtige medarbejdere for efterfølgende at sikre, at de bliver integreret i organisationen på bedste vis, samt at der opstår en kultur på arbejdspladsen, som gør os til en attraktiv arbejdsplads.

Læs mere
Sidst opdateret 05-09-2019

Carsten Helbo Primdhal, Rekrutteringspartner, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg sidder i enheden Center for Rekruttering og Personalejura, hvor vi supporterer rekrutterende ledere i hele Skatteforvaltningen. Det sker ved rådgivning og bistand for koncernens medarbejdere og chefer i forbindelse med rekruttering, personalejuridiske problemstillinger og tiltrækning.

Læs mere