Vis studentum.dk som: Mobile

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Heimstaden
Ejendomsadministrator
  • Gunilla Toxwærd Olesen
  • 30 år
  • Ansat siden marts 2019
  • Finansøkonom og EA

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden.

Mine opgaver er eksempelvis at oprette restancer, bogføring i systemet, udarbejde skatter og afgifter, indberette GI, sende varslinger til lejere, oprette nye ejendomme som Heimstaden køber, udarbejdelse af OMK regnskab, besvarelse af mails fra lejere, oprettelse af istandsættelser af lejligheder, besvarelser til huslejenævnet, kommunen, politiet mv. Jeg er ansigtet udad til i det daglige.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er altid spændende at få regnskaber og budgetter mv. til at stemme og gå op - at nå deadlines i god tid eller at tale med glade lejere. I mit job skal man både elske at tale med mennesker og at nørde med tal og regnestykker, ligesom det også er en klar fordel, at man er interesseret i jura.

De mest udfordrende opgaver er at få netop juraen til at passe på rigtige situationer, der involverer rigtige mennesker. Der skyldes, at der som regel ikke er et endegyldigt rigtigt/forkert svar.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så glad for, at jeg tog uddannelsen til Finansøkonom, fordi den gav mig et godt fundament til at komme videre i retningen mod administrationsbranchen. Uddannelsen som Finansøkonom forberedte mig til at læse videre på Ejendomsadministrator-uddannelsen, hvorfra jeg dagligt anvender mange af de ting, jeg lærte i fag som erhvervsjura, kunderådgivning og finansielle produkter.

Jeg havde også fag, hvor man øver sig på at blive god til at håndtere kunder, hvilket er gode egenskaber, jeg har kunne tage med mig.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

Samarbejde

Det er dejligt at arbejde i en virksomhed som Heimstaden, hvor vi arbejder sammen som én stor familie med ét fælles mål om at blive bedre hver dag – og at udføre vores arbejde smartere og mere effektivt, end vi gjorde i går.

Udvikling

Det er vigtigt for mig fortsat at kunne udvikle mig og få nye egenskaber, og det synes jeg i høj grad, jeg får hos Heimstaden – Samtidig med, at der er plads til, jeg kommer med forslag og lærer fra mig.

Heimstaden er inde i en stejl udviklingskurve, som er spændende at følge med i og være en del af. I juni 2019 passerede vi 90 medarbejdere, hvor der for halvandet år siden var ansat 15 medarbejdere. Så det går stærkt!

Medmenneskelighed 

Heimstaden skiller sig ud på den måde, at vi selv ejer alle ejendomme, som administreres. Det betyder, at arbejdsprocesser bedre kan strømlines, og der kan gøres mere for lejerne, end man almindeligvis kan.

Heimstaden vil gerne være den udlejer, som lejerne foretrækker, og derfor skal lejerne behandles godt. Vi kalder det Friendly Homes. Sådan en indstilling smitter af på resten af virksomheden. Og som medarbejder er det dejligt at være et sted, hvor der også er fokus på sundhed og socialt samvær, der gør det sjovt og dejligt at komme på arbejde hver dag.

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg elsker mit arbejde, fordi det er spændende og udfordrende. Jeg bliver motiveret af at være med til at udvikle Heimstaden og være en del af et anderledes set-up, end jeg har set andre steder. Fordi Heimstaden er en forholdsvis ny virksomhed i Danmark, kan man godt se os som en iværksættervirksomhed, hvor alle kan bidrage med noget. Særligt fordi vores interne processer stadig udvikles hver dag.

Derudover er der en god stemning med højt til loftet, som gør, at jeg trives rigtig godt hos Heimstaden.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden

Senest opdateret: 19 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Frederikke Gartmann, Analyst i Deal Advisory, KPMG

Jeg arbejder hos KPMG i den afdeling som hedder Deal Advisory. I min afdeling hjælper vi investorer, virksomheder, familier og individer med at købe og sælge virksomheder. Vi finder ud af, hvad virksomheden er værd, hvem der kunne være potentielle købere og rådgiver i det hele taget på alle områder omkring et salg, hvor vores kunder har spørgsmål eller er i tvivl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere
Sidst opdateret 15-08-2019

Theis Agger Pape, Konsulent, KL

Cand.Polit, KU Jeg arbejder som konsulent i KL’s økonomiske sekretariat. Mine primære arbejdsopgaver kredser sig om kommunernes økonomi på et generelt plan - lige fra en økonomiaftale over budgettet til det endelige regnskabsresultat. Derudover har jeg også fingrene nede i den økonomiske og styringsmæssige del af integrationsområdet samt data på beskæftigelsesområdet.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Zefting Thiesen, Senior Dealer, Jyske Bank

Jeg arbejder som Risk Manager/FX Trader/Senior Dealer i Jyske Bank, hvor min primære arbejdsopgave består i at risikostyre bankens valuta-flow. Vores kunder og samarbejdsbanker har mulighed for at handle valuta hos os, og deres køb og salg af forskellige valutaer er det, der genererer det valuta-flow, jeg risikostyrer, og som jeg dermed forsøger at optimere og generere indtjening på baggrund af.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Aydin Uslu, Senior Accountant, Salling Group

Jeg arbejder i Group Accounting (GA) under Finance, hvor vi samlet set er omkring 320 ansatte i alt inklusiv vores kolleger i vores Shared Service Center i Polen. Jeg sidder en afdeling, som bliver kaldt Accounts Payable, hvor jeg beskæftiger mig med controlling af processer, afstemning og opfølgning på diverse konti, optimering og udvikling af vores processer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christoffer Tarras Madsen, Finance Associate, 3Shape

As a Finance Associate in the FP & BI departments in 3Shape, I have a lot of different looking tasks. But primarily, I have two main roles: The first role is that I am responsible for designing the processes related to Financial Planning (budgeting and forecasting) as well as delivering reports to management, so they always have an up-to-date view of the company to make informed decisions.

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 26-06-2019

Thomas Nyholm Andersen, Økonomichef, POWERCARE

Mit overordnede arbejdsområde er økonomi – jeg har lederansvar for, at vi får lønnen udbetalt til vores vikarer og at vi fakturerer inden for deadline. Desuden har jeg ansvar for it-udvikling og rapportering i virksomheden. Vi arbejder meget med at få digitaliseret så mange dele af virksomheden som muligt, så vi får store mængder data til rådighed.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Daniele Capezzuto, Junior MOGE Controller, Nestlé

I work in Finance and Control, more specifically within MOGE Controlling. MOGE stands for Marketing and Other General Expenses (alternatively SG&A) and together with my manager we are in charge of controlling these costs for the Nordics. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere