

- Gunilla Toxwærd Olesen
- 30 år
- Ansat siden marts 2019
- Finansøkonom og EA
-
Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?
Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden.
Mine opgaver er eksempelvis at oprette restancer, bogføring i systemet, udarbejde skatter og afgifter, indberette GI, sende varslinger til lejere, oprette nye ejendomme som Heimstaden køber, udarbejdelse af OMK regnskab, besvarelse af mails fra lejere, oprettelse af istandsættelser af lejligheder, besvarelser til huslejenævnet, kommunen, politiet mv. Jeg er ansigtet udad til i det daglige.
-
Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?
Det er altid spændende at få regnskaber og budgetter mv. til at stemme og gå op - at nå deadlines i god tid eller at tale med glade lejere. I mit job skal man både elske at tale med mennesker og at nørde med tal og regnestykker, ligesom det også er en klar fordel, at man er interesseret i jura.
De mest udfordrende opgaver er at få netop juraen til at passe på rigtige situationer, der involverer rigtige mennesker. Der skyldes, at der som regel ikke er et endegyldigt rigtigt/forkert svar.
-
Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?
Jeg er så glad for, at jeg tog uddannelsen til Finansøkonom, fordi den gav mig et godt fundament til at komme videre i retningen mod administrationsbranchen. Uddannelsen som Finansøkonom forberedte mig til at læse videre på Ejendomsadministrator-uddannelsen, hvorfra jeg dagligt anvender mange af de ting, jeg lærte i fag som erhvervsjura, kunderådgivning og finansielle produkter.
Jeg havde også fag, hvor man øver sig på at blive god til at håndtere kunder, hvilket er gode egenskaber, jeg har kunne tage med mig.
-
Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?
Samarbejde
Det er dejligt at arbejde i en virksomhed som Heimstaden, hvor vi arbejder sammen som én stor familie med ét fælles mål om at blive bedre hver dag – og at udføre vores arbejde smartere og mere effektivt, end vi gjorde i går.
Udvikling
Det er vigtigt for mig fortsat at kunne udvikle mig og få nye egenskaber, og det synes jeg i høj grad, jeg får hos Heimstaden – Samtidig med, at der er plads til, jeg kommer med forslag og lærer fra mig.
Heimstaden er inde i en stejl udviklingskurve, som er spændende at følge med i og være en del af. I juni 2019 passerede vi 90 medarbejdere, hvor der for halvandet år siden var ansat 15 medarbejdere. Så det går stærkt!
Medmenneskelighed
Heimstaden skiller sig ud på den måde, at vi selv ejer alle ejendomme, som administreres. Det betyder, at arbejdsprocesser bedre kan strømlines, og der kan gøres mere for lejerne, end man almindeligvis kan.
Heimstaden vil gerne være den udlejer, som lejerne foretrækker, og derfor skal lejerne behandles godt. Vi kalder det Friendly Homes. Sådan en indstilling smitter af på resten af virksomheden. Og som medarbejder er det dejligt at være et sted, hvor der også er fokus på sundhed og socialt samvær, der gør det sjovt og dejligt at komme på arbejde hver dag.
-
Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?
Jeg elsker mit arbejde, fordi det er spændende og udfordrende. Jeg bliver motiveret af at være med til at udvikle Heimstaden og være en del af et anderledes set-up, end jeg har set andre steder. Fordi Heimstaden er en forholdsvis ny virksomhed i Danmark, kan man godt se os som en iværksættervirksomhed, hvor alle kan bidrage med noget. Særligt fordi vores interne processer stadig udvikles hver dag.
Derudover er der en god stemning med højt til loftet, som gør, at jeg trives rigtig godt hos Heimstaden.