Vis studentum.dk som: Mobile

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Heimstaden
Ejendomsadministrator
  • Gunilla Toxwærd Olesen
  • 30 år
  • Ansat siden marts 2019
  • Finansøkonom og EA

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden.

Mine opgaver er eksempelvis at oprette restancer, bogføring i systemet, udarbejde skatter og afgifter, indberette GI, sende varslinger til lejere, oprette nye ejendomme som Heimstaden køber, udarbejdelse af OMK regnskab, besvarelse af mails fra lejere, oprettelse af istandsættelser af lejligheder, besvarelser til huslejenævnet, kommunen, politiet mv. Jeg er ansigtet udad til i det daglige.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er altid spændende at få regnskaber og budgetter mv. til at stemme og gå op - at nå deadlines i god tid eller at tale med glade lejere. I mit job skal man både elske at tale med mennesker og at nørde med tal og regnestykker, ligesom det også er en klar fordel, at man er interesseret i jura.

De mest udfordrende opgaver er at få netop juraen til at passe på rigtige situationer, der involverer rigtige mennesker. Der skyldes, at der som regel ikke er et endegyldigt rigtigt/forkert svar.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så glad for, at jeg tog uddannelsen til Finansøkonom, fordi den gav mig et godt fundament til at komme videre i retningen mod administrationsbranchen. Uddannelsen som Finansøkonom forberedte mig til at læse videre på Ejendomsadministrator-uddannelsen, hvorfra jeg dagligt anvender mange af de ting, jeg lærte i fag som erhvervsjura, kunderådgivning og finansielle produkter.

Jeg havde også fag, hvor man øver sig på at blive god til at håndtere kunder, hvilket er gode egenskaber, jeg har kunne tage med mig.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

Samarbejde

Det er dejligt at arbejde i en virksomhed som Heimstaden, hvor vi arbejder sammen som én stor familie med ét fælles mål om at blive bedre hver dag – og at udføre vores arbejde smartere og mere effektivt, end vi gjorde i går.

Udvikling

Det er vigtigt for mig fortsat at kunne udvikle mig og få nye egenskaber, og det synes jeg i høj grad, jeg får hos Heimstaden – Samtidig med, at der er plads til, jeg kommer med forslag og lærer fra mig.

Heimstaden er inde i en stejl udviklingskurve, som er spændende at følge med i og være en del af. I juni 2019 passerede vi 90 medarbejdere, hvor der for halvandet år siden var ansat 15 medarbejdere. Så det går stærkt!

Medmenneskelighed 

Heimstaden skiller sig ud på den måde, at vi selv ejer alle ejendomme, som administreres. Det betyder, at arbejdsprocesser bedre kan strømlines, og der kan gøres mere for lejerne, end man almindeligvis kan.

Heimstaden vil gerne være den udlejer, som lejerne foretrækker, og derfor skal lejerne behandles godt. Vi kalder det Friendly Homes. Sådan en indstilling smitter af på resten af virksomheden. Og som medarbejder er det dejligt at være et sted, hvor der også er fokus på sundhed og socialt samvær, der gør det sjovt og dejligt at komme på arbejde hver dag.

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg elsker mit arbejde, fordi det er spændende og udfordrende. Jeg bliver motiveret af at være med til at udvikle Heimstaden og være en del af et anderledes set-up, end jeg har set andre steder. Fordi Heimstaden er en forholdsvis ny virksomhed i Danmark, kan man godt se os som en iværksættervirksomhed, hvor alle kan bidrage med noget. Særligt fordi vores interne processer stadig udvikles hver dag.

Derudover er der en god stemning med højt til loftet, som gør, at jeg trives rigtig godt hos Heimstaden.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden

Senest opdateret: 19 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ann-Sofie E. Madsen, Analyst, EY

Jeg sidder i afdelingen Transaction Advisory Services, der beskæftiger sig med køb og salg af virksomheder (M&A). Jeg arbejder til dagligt med finansiel due diligence, der kort fortalt undersøger virksomheders finansielle grundlag før et køb/salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nikolaj Thorsen Bager, Student Analyst, Nordea

Jeg arbejder som Student Analyst i Strategy & Planning i Nordea Markets. Jeg arbejder primært med support til Nordea Markets globale ledelse, hvor en stor del af opgaverne er meget ad-hoc baserede. Herunder kan analyser af diverse aspekter af Markets eller mødemateriale til ledelsesseminarer nævnes. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helle Eis Christensen, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder i Finansiel Statistik, der indsamler, bearbejder og offentliggør statistik. Afdelingen analyserer de indsamlede data og leverer input til fx vurderingen af den finansielle stabilitet i Danmark. Jeg sidder hovedsageligt med indsamlinger, opgørelser og analyser af betalingsbalancens finansielle poster.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper B. Bihlet, Assistant Manager i Audit, KPMG

Jeg sidder i KPMG's afdeling for revision og regnskab på vores kontor i Nordhavnen i København. Jeg beskæftiger mig med revision af mange forskellige slags selskaber, både små og store – og også børsnoterede. Jeg arbejder med virksomheder inden for flere forskellige brancher, herunder olie, rejsebureauer, teknologi (apps og platforme), ingeniører m.fl.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Lone Albæk Simonsen, Teamleder, Agri Nord

Jeg er teamleder i Lønservice, hvor vi har 350 lønkunder, som vi laver lønsedler til hver måned. Mine primære arbejdsgopgaver består i at sørge for, at de kolleager, som jeg er teamledere for, har al viden, tid og materiale til at kunne udføre deres arbejdsopgaver effektivt og bedst muligt.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Frederik Khalil, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i rådgivningscenteret i her i PFA, hvor jeg beskæftiger mig med alt fra de simpleste opgaver til opgaver, der udfordrer mig. Så arbejdsdagen er blandet godt sammen med forskellige opgaver, og det gør det derfor altid spændende at møde op på arbejde. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Alexander N. S. Hvenegaard, Specialist at Group Treasury, Nykredit

I investering har vi mandat til at investere Nykredits egenkapital og likviditetsreserve. Investeringerne er primært placeret i højt ratede stats- og realkreditobligationer, kreditobligationer, aktier og Private Equity. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anne-Sophie Loft, Analyst, Mærsk

Jeg arbejder som Finance Business Partner for Maersk Lines Globale Marketing og Business Development afdeling på vores hovedkontor i København, hvilket betyder, at jeg supporterer afdelingen fra et finansielt perspektiv.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Isabel Skov Quintero, Scrum Master, Nykredit

Jeg er procesansvarlig og analytiker i Nykredits Robotics-team. Det vil sige, at jeg driver den måde, vi udvikler robotter på internt i teamet og hele processen omkring dette. Derudover undersøger jeg forskellige krav til vores kode og sørger for, at der veksles mellem forbedringer og nyudvikling. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Louise Carlsen, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg afsluttede HHX i 2017 og gik direkte videre som finanselev i PFA Pension. Jeg sidder i dag som kunderådgiver i Rådgivningscentret og afslutter den toårige finanselevuddannelse næste år. Jeg arbejder til dagligt i PFA’s Rådgivningscenter, hvor vi besvarer indgående opkald og mails. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Magnus Eckardt Lauritzen, Student Assistant, Ørsted

Jeg arbejder som studentermedhjælper i Project Development Biogas i Bioenergy. Vi arbejder på at udvikle Ørsteds tilstedeværelse inden for biogas i flere lande. Vi er en forholdsvis lille afdeling i Ørsted-regi, hvilket gør, at man får det ansvar, som man ønsker. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-02-2020

Lone Sørensen, Controller, DMI

eg er ansat som controller og sidder i afdelingen for IT og Ressourcer. Mit arbejde er en blanding af udviklingsopgaver samt faste tilbagevendende driftsopgaver som fx budgetopfølgning. Jeg sidder også med vores anlægsstyring, hvor vi er i gang med en større modernisering.

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Matilde Grote, Økonomielev, CPH

Jeg sidder i CPH's debitorafdeling, hvor mine primære opgaver er at bogføre den daglige bank og alle ind- og udbetalinger, som vi har. Derudover hjælper jeg til i vores debitormail med at besvare henvendelser fra vores kunder. Jeg sidder også og rykker alle vores engangskunder for manglende betalinger. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Carsten Møller Pedersen, Compensation Analyst, Vestas

Jeg er Compensation Analyst og sidder i afdelingen Global Compensation & Reward. Jeg beskæftiger mig primært med den kompensation som medarbejderne modtager for deres arbejde. Dette kan være i form af løn, diverse former for bonus, forsikringer, pension og andre finansielle incitamenter. Meget af arbejdet beror på analyse af store mængder data og derved danne gode benchmarks.

Læs mere
Sidst opdateret 06-12-2019

Morten Mølgaard, Trainee, Agri Nord

Jeg sidder som revisortrainee i Agri Nords økonomiafdelingen, hvor vi laver regnskab og yder økonomisk rådgivning til landmænd. Agri Nord er en landboforening, som blandt andet yder rådgivning indenfor økonomi, planteavl, økologi, HR, ejendomshandler, husdyrproduktion og mange andre.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Kristian Gaarde, Portfolio Manager, ATP

Jeg er en del af ATP’s investeringsafdeling, som har ansvaret for at skabe det bedst mulige afkast til alle ATP’s medlemmer. Helt konkret sidder jeg i den afdeling, der står for investeringer i børsnoterede danske aktier. En af mine primære arbejdsopgaver er at opbygge et indgående kendskab til de selskaber, vi gerne vil investere i. 

Læs mere