Vis studentum.dk som: Mobile

Gunilla Toxwærd Olesen, Ejendomsadministrator, Heimstaden

Heimstaden
Ejendomsadministrator
  • Gunilla Toxwærd Olesen
  • 30 år
  • Ansat siden marts 2019
  • Finansøkonom og EA

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Til daglig arbejder jeg i ejendomsadministrationen hos Heimstaden. Vi er 10 medarbejdere i afdelingen, og vi arbejder tæt sammen om de opgaver, der kommer ind. Jeg har min egen ejendomsportefølje, som jeg er ansvarlig for, men vi er gode til at hjælpe hinanden.

Mine opgaver er eksempelvis at oprette restancer, bogføring i systemet, udarbejde skatter og afgifter, indberette GI, sende varslinger til lejere, oprette nye ejendomme som Heimstaden køber, udarbejdelse af OMK regnskab, besvarelse af mails fra lejere, oprettelse af istandsættelser af lejligheder, besvarelser til huslejenævnet, kommunen, politiet mv. Jeg er ansigtet udad til i det daglige.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det er altid spændende at få regnskaber og budgetter mv. til at stemme og gå op - at nå deadlines i god tid eller at tale med glade lejere. I mit job skal man både elske at tale med mennesker og at nørde med tal og regnestykker, ligesom det også er en klar fordel, at man er interesseret i jura.

De mest udfordrende opgaver er at få netop juraen til at passe på rigtige situationer, der involverer rigtige mennesker. Der skyldes, at der som regel ikke er et endegyldigt rigtigt/forkert svar.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så glad for, at jeg tog uddannelsen til Finansøkonom, fordi den gav mig et godt fundament til at komme videre i retningen mod administrationsbranchen. Uddannelsen som Finansøkonom forberedte mig til at læse videre på Ejendomsadministrator-uddannelsen, hvorfra jeg dagligt anvender mange af de ting, jeg lærte i fag som erhvervsjura, kunderådgivning og finansielle produkter.

Jeg havde også fag, hvor man øver sig på at blive god til at håndtere kunder, hvilket er gode egenskaber, jeg har kunne tage med mig.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Heimstaden?

Samarbejde

Det er dejligt at arbejde i en virksomhed som Heimstaden, hvor vi arbejder sammen som én stor familie med ét fælles mål om at blive bedre hver dag – og at udføre vores arbejde smartere og mere effektivt, end vi gjorde i går.

Udvikling

Det er vigtigt for mig fortsat at kunne udvikle mig og få nye egenskaber, og det synes jeg i høj grad, jeg får hos Heimstaden – Samtidig med, at der er plads til, jeg kommer med forslag og lærer fra mig.

Heimstaden er inde i en stejl udviklingskurve, som er spændende at følge med i og være en del af. I juni 2019 passerede vi 90 medarbejdere, hvor der for halvandet år siden var ansat 15 medarbejdere. Så det går stærkt!

Medmenneskelighed 

Heimstaden skiller sig ud på den måde, at vi selv ejer alle ejendomme, som administreres. Det betyder, at arbejdsprocesser bedre kan strømlines, og der kan gøres mere for lejerne, end man almindeligvis kan.

Heimstaden vil gerne være den udlejer, som lejerne foretrækker, og derfor skal lejerne behandles godt. Vi kalder det Friendly Homes. Sådan en indstilling smitter af på resten af virksomheden. Og som medarbejder er det dejligt at være et sted, hvor der også er fokus på sundhed og socialt samvær, der gør det sjovt og dejligt at komme på arbejde hver dag.

  • Hvorfor er Heimstaden en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Jeg elsker mit arbejde, fordi det er spændende og udfordrende. Jeg bliver motiveret af at være med til at udvikle Heimstaden og være en del af et anderledes set-up, end jeg har set andre steder. Fordi Heimstaden er en forholdsvis ny virksomhed i Danmark, kan man godt se os som en iværksættervirksomhed, hvor alle kan bidrage med noget. Særligt fordi vores interne processer stadig udvikles hver dag.

Derudover er der en god stemning med højt til loftet, som gør, at jeg trives rigtig godt hos Heimstaden.

Læs mere om Heimstaden

Mød andre kandidater fra Heimstaden

Senest opdateret: 19 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Signe Have Balle, Analytiker, ATP

Jeg er en del af ATP’s Pensions og Investeringsforretning, hvor jeg arbejder som analytiker i teamet Quantitative Research. Jeg har ingen driftsopgaver og arbejder derfor rigtig meget med større projekter og ofte i samarbejde med andre teams, som f.eks. klimarisiko, analyse af afkast ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Alex Maj Lorenzen-Bangsgaard, Økonomisk Konsulent, Børn & Unge, Vejle Kommune

Jeg er ansat i Staben i Børne- & Ungeforvaltningen, Vejle Kommune. Her arbejder jeg med økonomien inde for folkeskolerne i Vejle Kommune, hvor mine mest klassiske arbejdsopgaver er budgetlægning, budgetopfølgning og regnskabsafslutning. 

Læs mere
Sidst opdateret 29-03-2019

Bo Jensen, Nordic Credit Manager, L'Oréal

Credit-teamets rolle i L’Oréal er at styre vores kreditrisiko ud mod vores kunder, gennem kreditvurderinger og forsikringer. Derudover er vi ansvarlige for L’Oréals debitor, bogholderi og inddrivelse af kundefordringer. Det spændende ved mit job er bl.a., at vi har rigtig mange forskellige stakeholders både internt og eksternt. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Ammar Ali, Finance Business Partner, TDC Group

I am currently working as a Finance Business Partner in the YouSee Finance team within TDC Group, and in my position, I deal with various tasks which relate specifically towards the financial and commercial aspects of the company. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Thomas Brix, Finance Graduate, Carlsberg

Jeg arbejder i Finance, og min sidste rotation var i den afdeling, som hedder FP&A, som blandt andet beskæftiger sig med månedlig rapportering og analyser til ledelsen omkring Carlsbergs finansielle performance. Mine arbejdsopgaver var relateret til den månedlige rapportering, hvilket blandet bestod af at lave månedlige analyser og rapporter til ledelsen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christoffer Tarras Madsen, Finance Associate, 3Shape

As a Finance Associate in the FP & BI departments in 3Shape, I have a lot of different looking tasks. But primarily, I have two main roles: The first role is that I am responsible for designing the processes related to Financial Planning (budgeting and forecasting) as well as delivering reports to management, so they always have an up-to-date view of the company to make informed decisions.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Helle Eis Christensen, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder i Finansiel Statistik, der indsamler, bearbejder og offentliggør statistik. Afdelingen analyserer de indsamlede data og leverer input til fx vurderingen af den finansielle stabilitet i Danmark. Jeg sidder hovedsageligt med indsamlinger, opgørelser og analyser af betalingsbalancens finansielle poster.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Holst, Konsulent, Dansk Industri

Jeg arbejder i DI’s energi- og klimapolitiske afdeling, hvor opgaven blandt andet er at påvirke politikere til, at regler og politiske mål inden for energi og klima er til gavn for DI’s medlemsvirksomheder. Som økonom bruger jeg en stor del af min tid på at lave analyser, som kan underbygge vores synspunkter og hjælpe med til at beslutte, hvad der er bedst for DI’s medlemmer.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Reza Norouzi Ghazvini, Finance Manager, GoMore

Jeg sidder med ansvaret for vores rapporteringer, budgetter og cash flow samt de analyser, der relaterer sig til disse. Jeg sidder også med opfølgningen på vores budgetter med vores forskellige afdelinger. Derudover sidder jeg med bogføring af transaktioner, kontoafstemninger, løn, HR og andre ad hoc-opgaver, der kan komme ind. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mark B. Allerslev, Senior Consultant, EY

Jeg arbejder med skatterådgivning på transfer pricing-området. Kort fortalt handler det om prisfastsættelsen af kontrollerede transaktioner (eksempelvis køb og salg af varer) mellem koncernforbundne selskaber, hovedaktionærer eller faste driftssteder. En stor del af verdens lande har lokale transfer pricing-krav, som virksomhederne skal efterkomme, når de har aktiviteter i det pågældende land.

Læs mere
Sidst opdateret 12-06-2019

Josefin Andersson, Finance Graduate, Pandora

As a Finance Graduate I have the opportunity to experience several fields within finance. Starting in Group Reporting and Accounting, I assisted in the financial controlling. By reviewing the numbers reported from our colleagues all over the world, we ensure the quality of our consolidated figures based on its alignment to accounting standards and our internal management reporting instructions.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Rasmus Raun, Afdelingschef, Barslund

Jeg er afdelingschef med ansvar for materiel i en af Danmarks største entreprenørforretninger. Jeg beskæftiger mig primært med driftsøkonomi, køb og salg af materiel samt management. I entreprenørbranchen løber man altid, så stærkt man kan hver eneste dag, og det har man altid gjort. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Elisa Corydon-Petersen, Financial Postgraduate, Danfoss

Postgraduate programmet er struktureret over en to årig periode med fire projekter af et halvt års varighed. Mindst et af de fire projekter foregår i udlandet, men programmet planlægges individuelt, så kun det første projekt er tilrettelagt på forhånd for kandidaten – hvilket giver mulighed for at skræddersy indholdet efter profil og interesse. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jens Krogh Mikkelsen, Business Analyst, Danish Crown

Jeg sidder i Group Procurement - altså koncernindkøb. Jeg er Business Analyst i Business Development. Jeg arbejder primært med rapportering, projekthåndtering og forskelligt analysearbejde i forhold til spend og cost out.  Jeg har meget stor indflydelse i forhold til at skabe mit eget job. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Jacob Hansen, Financial Controller, Heimstaden

Til dagligt arbejder jeg i Heimstadens økonomi-team som Controller. Som Controller i Heimstaden er der stor diversitet i arbejdsopgaverne, eftersom Heimstaden har vækstet meget de sidste par år og fortsat gør det samtidigt med, at Heimstaden i Danmark er en ung organisation. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marie Ramsø Motzfeldt, Konsulent, DR

Jeg er en del af en mindre analyseenhed i DR Økonomi, hvor jeg udfører større og mindre analyseopgaver på tværs af hele huset med økonomi som fokus. Jeg arbejder primært projektbaseret og beskæftiger mig derfor typisk med opgaver, der strækker sig over lidt længere perioder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andrea Decandia, Finance Graduate, Carlsberg

I currently work in the Finance department and as part of my Graduate Program, I have just started my second rotation. In my first one I was part of the Financial Planning and Controlling team, in which I was involved in the monthly financial reports of the global group, but also in ad-hoc analysis and the preparation of the budget for 2019.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Jonas Ladegaard Hensch, Økonom, Nationalbanken

Jeg arbejder som økonom i afdelingen Økonomi og Pengepolitik, som beskæftiger sig med dansk økonomi og international økonomi. Jeg tilhører teamet monetær og makrofinansiel analyse, som har til opgave at overvåge og analysere penge- og valutakursmarkeder samt monetære og finansielle forhold. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Mark Jørgensen, Head of Cost Controlling, Total

I work in the finance department where I’m the Head of Cost Controlling. Thus, my responsibilities are cost allocations, cost controlling, internal reporting of financials to our headquarter in Paris, annual budgeting and overseeing the time writing of employees.

Læs mere