Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Go' Kvote 2
Regional Manager
  • Daniel Fraai
  • 21 år
  • Ansat siden september 2019
  • Business Management, King's College i London

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed end Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. Dag-til-dag beskæftiger jeg mig primært med at starte markedsføring, optimere produktet og hjemmesiden til det engelske marked og lave en masse ikke-skalérbare eksperimenter, der kan få os ind på nethinden hos vores målgruppe.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Givet den massive støtte og ansvarsområde jeg har fået fra stifterne i Danmark, så står en klassisk markedspenetrering på en bred vifte af opgaver. Først og fremmest handler det om at få kunder med ombord, men det er meget lettere sagt end gjort, og i et helt nyt marked skal der en anden opskrift til for at vinde tilliden hos en skeptisk Gen Z studerende.

Alle de opgaver, som jeg beskæftiger mig med, er spændende og ting, jeg ikke har arbejdet med før; hvordan stabler man en kampagne på benene, hvordan rækker man ud til unge studerende, når de ikke er på Facebook, hvordan bygger man et produkt, der kræver et stort udbud af skribenter og efterspørgsel af studerende.

Vi er stadigvæk relativt tidligt i forløbet, men vi sætter kun eksperimenter i søen, hvis vi synes, at de er spændende, og vi stræber selvfølgelig efter af at opnå et højere mål om at udligne adgangen til universiteter i England. Det har et meget spændende element i sig, men den vej er bygget af udfordringer hele tiden. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så heldig at arbejde hos Go’ Kvote 2, mens jeg studerer Business Management på King’s College i London. Så jeg kan gå lige fra en forelæsning i strategi til at implementere det i virksomheden på samme dag. Jeg bruger rigtig meget tid på at tænke i nye baner, lære nye ting, rekruttering og skabe et netværk af folk indenfor branchen.

Uanset uddannelse handler det ikke så meget om at få en 1:1 effekt af sin uddannelse, men mere hvordan man bliver bedre til at lære nye ting og løse nye problemer hurtigt fordi begge ting er gennemgående i en startup.

Når jeg rekrutterer skribenter eller medarbejdere, så skal jeg kunne se det i et større strategisk billede og ikke kun hvorvidt jeg kan lide vedkommende. Samme med forretningsudvikling, så sker der kun noget, når jeg kommer op med nye idéer eller retninger Go’ Kvote 2 skal gå i for at opnå vækst. Derfor er min uddannelse helt klart et fundament for at kunne drive en forretning, men jeg kommer ikke til at inddrage hvert enkelt fag, jeg har haft.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde?

At arbejde struktureret

Ikke kun i at planlægge min dag og uge med et studie ved siden af, men også hvordan løser vi problemer og tackler nye opgaver. Jeg kommer ikke særligt langt, hvis jeg ikke bryder et problem ned i små stykker og undersøger hver eneste annonce på Facebook f.eks. hvorfor vi ikke får så meget gevinst på vores investering. 

At være åben for nye idéer

En early stage startup er ikke drevet af den forretningsplan, der blev skrevet ned på et papir, men de nye idéer der hele tiden vil udspring af den plan. Derfor prøver jeg at være så åben som muligt overfor mine medarbejders idéer og inputs, fordi de har en viden om et område, som jeg ikke har. I de situationer er det vigtigt, at jeg træder helt tilbage og overgiver taletiden til de eksperter, vi nu engang har rekrutteret.

Test it, scale it or kill it

Min tidligere erfaring fra LABFRESH er, at man hele tiden skal udfordre normen og eksperimentere med nye tiltag. Det går meget godt i forlængelse af at være åben for nye idéer, men det er endnu vigtigere at følge de idéer til dørs, så de ikke bare trækker støv på en powerpoint fil, men rent faktisk bliver til virkelighed. At kunne eksperimentere med fem ting ad gangen er hele konkurrencefordelen, som en startup har.

Det er dog også vigtigt at gøre sig selv klart, at eksperimenter, som ikke når de KPI’er man har sat, ikke skal holdes i live, men blot lægges i graven, så man kan køre videre med det, der virkede eller finde på noget nyt. Det er essensen i, hvordan mange startups bliver drevet, og det er derfor, at jeg er så vild med at arbejde for Go’ Kvote 2.

  • Hvorfor er Go' Kvote 2 en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Alle har friheden til at gøre, hvad de vil - selvfølgelig indenfor rammerne af forretningsplanen og hele konceptet. Vi tilfører alle noget værdi på den rejse, det er at gøre uddannelsessystemet lidt mere retfærdigt, og det er en fantastisk følelse at have.

Det er fedt at arbejde for Go’ Kvote 2, fordi der er et større mål med det hele og ikke blot at tjene penge. Der er et større mål om at lade de studerende, der hverken havde ressourcerne eller chancen for at ansøge til en universitetsuddannelse, nu få chancen til at gøre netop det, deres forældre ikke kunne. Det er en rigtig fed følelse.

Læs mere om Go' Kvote 2

Mød andre kandidater fra Go' Kvote 2

Senest opdateret: 11 aug 2022

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 05-04-2022

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Amalie Sindberg, Change Manager, Telenor

Jeg arbejder som Change Manager og Agil Coach i Telenor, hvilket betyder, at mine ansvarsområder er todelte men dog ofte med overlap. At arbejde med Change Management i Telenor vil sige, at jeg arbejder med strategien og den overordnede plan for, hvordan vi lykkes med en organisationsforandring fx den transformation af vores salgskanaler, som vi har gennemført.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Peter Høyer, Projektleder, Barslund

Jeg er projektleder i det svenske datterselskab Barslund AB, hvor jeg har to projekter i Ystad. Som projektleder har jeg ansvaret for, at hvert projekt planlægges og gennemføres, så både tidsplan, ressourcer, økonomi og kvalitet hænger sammen. 

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Elizabeth Gregersen, Specialkonsulent, VIFIN

Jeg er projektleder og fundraiser af Vifins EU-projekter. Jeg hjælper andre afdelinger i Vejle Kommune med at fundraise i EU-regi. (Jeg var primus motor for vores ansøgning i Rockefeller foundation’s 100 Resilient Cities, som vi har været medlem af siden December 2013.) Jeg er også Vejle Kommunes repræsentant i EU-netværket; Association of Local Democracy Agencies.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Stina Grahn, Account Executive, Pleo

I am responsible for introducing Pleo in the Swedish market to new clients. I am working with clients throughout the whole sales cycle from the first contact to closing the deal. Everyday I meet new clients who all have different stories. My job is then to understand the clients specific stories, their actual pain points and their needs.

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Helga Hertz, Quality Manager, ME Production

ME Production er med sine bæredygtige produkter og miljøvenlige fokus i konstant udvikling, hvor der kontinuerligt bliver stillet nye krav. Det gælder både den teknologiske udvikling til krav fra myndighederne. Mine ansvarsområder indbefatter hele QHSE-området med fokus på kvalitet, miljø og sikkerhed.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 05-04-2022

Rasmus Stampe Emborg, Projektleder, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med at åbne naturen op for danskerne. Som projektleder på SPOR i Landskabet er min primære opgave at samarbejde med frivillige, landmænd og lodsejere, så vi hver dag kan byde velkommen til oplevelser i det åbne land. SPOR er trampestier på privat landbrugsjord i hele Danmark, og du er velkommen på dem alle.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anders Kirkeby Larsen, Sustainability Advisor, Ørsted

Jeg er ansvarlig for Ørsteds rapportering af bæredygtighedsperformance. Organisatorisk sidder jeg inden for Ørsteds ’Group Stakeholder Relations’-division. I denne del af virksomheden understøtter vi koncernen og arbejder strategisk med ekstern interessentdialog, lige fra mediehåndtering til politisk interessevaretagelse og – i mit tilfælde – strategisk bæredygtighed.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, Powercare

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-07-2021

Emil Plagborg-Møller, Lead Business Developer, Nordea

Jeg arbejder med fintech-partnerskaber i vores Wealth Management-division. Den overordnede idé med at indgå partnerskaber er at kombinere styrkerne hos partnere med vores styrker i Nordea, så vores kunder kan få det bedste af det bedste. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 25-04-2019

Emil Eggert Scherrebeck, Udviklingskonsulent, Vejle Bibliotekerne

Jeg er ansat som udviklingskonsulent på Vejle Bibliotekerne. Min hverdag er meget alsidig, men de største blokke i mit skema fyldes ud af forskellige udviklingsopgaver samt projekt- og procesledelse. Vejle Bibliotek er et af seks Centralbiblioteker i Danmark. 

Læs mere