Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Go' Kvote 2
Regional Manager
  • Daniel Fraai
  • 21 år
  • Ansat siden september 2019
  • Business Management, King's College i London

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed ind Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. Dag-til-dag beskæftiger jeg mig primært med at starte markedsføring, optimere produktet og hjemmesiden til det engelske marked og lave en masse ikke-skalérbare eksperimenter, der kan få os ind på nethinden hos vores målgruppe.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Givet den massive støtte og ansvarsområde jeg har fået fra stifterne i Danmark, så står en klassisk markedspenetrering på en bred vifte af opgaver. Først og fremmest handler det om at få kunder med ombord, men det er meget lettere sagt end gjort, og i et helt nyt marked skal der en anden opskrift til for at vinde tilliden hos en skeptisk Gen Z studerende.

Alle de opgaver, som jeg beskæftiger mig med, er spændende og ting, jeg ikke har arbejdet med før; hvordan stabler man en kampagne på benene, hvordan rækker man ud til unge studerende, når de ikke er på Facebook, hvordan bygger man et produkt, der kræver et stort udbud af skribenter og efterspørgsel af studerende.

Vi er stadigvæk relativt tidligt i forløbet, men vi sætter kun eksperimenter i søen, hvis vi synes, at de er spændende, og vi stræber selvfølgelig efter af at opnå et højere mål om at udligne adgangen til universiteter i England. Det har et meget spændende element i sig, men den vej er bygget af udfordringer hele tiden. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så heldig at arbejde hos Go’ Kvote 2, mens jeg studerer Business Management på King’s College i London. Så jeg kan gå lige fra en forelæsning i strategi til at implementere det i virksomheden på samme dag. Jeg bruger rigtig meget tid på at tænke i nye baner, lære nye ting, rekruttering og skabe et netværk af folk indenfor branchen.

Uanset uddannelse handler det ikke så meget om at få en 1:1 effekt af sin uddannelse, men mere hvordan man bliver bedre til at lære nye ting og løse nye problemer hurtigt, fordi begge ting er gennemgående i en startup.

Når jeg rekrutterer skribenter eller medarbejdere, så skal jeg kunne se det i et større strategisk billede og ikke kun hvorvidt jeg kan lide vedkommende. Samme med forretningsudvikling, så sker der kun noget, når jeg kommer op med nye idéer eller retninger Go’ Kvote 2 skal gå i for at opnå vækst. Derfor er min uddannelse helt klart et fundament for at kunne drive en forretning, men jeg kommer ikke til at inddrage hvert enkelt fag, jeg har haft.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde?

At arbejde struktureret

Ikke kun i at planlægge min dag og uge med et studie ved siden af, men også hvordan løser vi problemer og tackler nye opgaver. Jeg kommer ikke særligt langt, hvis jeg ikke bryder et problem ned i små stykker og undersøger hver eneste annonce på Facebook f.eks. hvorfor vi ikke får så meget gevinst på vores investering. 

At være åben for nye idéer

En early stage startup er ikke drevet af den forretningsplan, der blev skrevet ned på et papir, men de nye idéer der hele tiden vil udspring af den plan. Derfor prøver jeg at være så åben som muligt overfor mine medarbejders idéer og inputs, fordi de har en viden om et område, som jeg ikke har. I de situationer er det vigtigt, at jeg træder helt tilbage og overgiver taletiden til de eksperter, vi nu engang har rekrutteret.

Test it, scale it or kill it

Min tidligere erfaring fra LABFRESH er, at man hele tiden skal udfordre normen og eksperimentere med nye tiltag. Det går meget godt i forlængelse af at være åben for nye idéer, men det er endnu vigtigere at følge de idéer til dørs, så de ikke bare trækker støv på en powerpoint fil, men rent faktisk bliver til virkelighed. At kunne eksperimentere med fem ting ad gangen er hele konkurrencefordelen, som en startup har.

Det er dog også vigtigt at gøre sig selv klart, at eksperimenter, som ikke når de KPI’er man har sat, ikke skal holdes i live, men blot lægges i graven, så man kan køre videre med det, der virkede eller finde på noget nyt. Det er essensen i, hvordan mange startups bliver drevet, og det er derfor, at jeg er så vild med at arbejde for Go’ Kvote 2.

  • Hvorfor er Go' Kvote 2 en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Alle har friheden til at gøre, hvad de vil - selvfølgelig indenfor rammerne af forretningsplanen og hele konceptet. Vi tilfører alle noget værdi på den rejse, det er at gøre uddannelsessystemet lidt mere retfærdigt, og det er en fantastisk følelse at have.

Det er fedt at arbejde for Go’ Kvote 2, fordi der er et større mål med det hele og ikke blot at tjene penge. Der er et større mål om at lade de studerende, der hverken havde ressourcerne eller chancen for at ansøge til en universitetsuddannelse, nu få chancen til at gøre netop det, deres forældre ikke kunne. Det er en rigtig fed følelse.

Læs mere om Go' Kvote 2

Mød andre kandidater fra Go' Kvote 2

Senest opdateret: 20 nov 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Sofie Olsgaard Bergien, Projektleder, Scleroseforeningen

Jeg er ansat som projektleder i Scleroseforeningens afdeling for Forskning & Udvikling. Mit arbejde består primært i at planlægge og gennemføre Scleroseforeningens interne forskningsprojekter. Det kan eksempelvis være forskningsprojekter, der undersøger brugen og effekten af alternativ behandling blandt mennesker med multipel sclerose. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lewis Bedford, Regional Manager, Swapfiets

I work as the regional manager for Swapfiets Copenhagen. Day to day the role is primarily operational management, but I also work closely with our marketing department, spreading the word about Swapfiets across Denmark. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 12-11-2019

Helga Hertz, Quality Manager, ME Production

ME Production er med sine bæredygtige produkter og miljøvenlige fokus i konstant udvikling, hvor der kontinuerligt bliver stillet nye krav. Det gælder både den teknologiske udvikling til krav fra myndighederne. Mine ansvarsområder indbefatter hele QHSE-området med fokus på kvalitet, miljø og sikkerhed.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Anders Kirkeby Larsen, Sustainability Advisor, Ørsted

Jeg er ansvarlig for Ørsteds rapportering af bæredygtighedsperformance. Organisatorisk sidder jeg inden for Ørsteds ’Group Stakeholder Relations’-division. I denne del af virksomheden understøtter vi koncernen og arbejder strategisk med ekstern interessentdialog, lige fra mediehåndtering til politisk interessevaretagelse og – i mit tilfælde – strategisk bæredygtighed.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gustav Toftegaard Hansen, Student Assistant, 3Shape

I work with R&D Management Support. Our task is to realize top management’s initiatives, including the optimization of processes, development of new projects, creating transparency, or other internal consulting tasks. My main responsibilities involve the development of a quarterly report that assesses risks, usage and quality. 

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Stina Grahn, Account Executive, Pleo

I am responsible for introducing Pleo in the Swedish market to new clients. I am working with clients throughout the whole sales cycle from the first contact to closing the deal. Everyday I meet new clients who all have different stories. My job is then to understand the clients specific stories, their actual pain points and their needs.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, Powercare

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere