Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Go' Kvote 2
Regional Manager
  • Daniel Fraai
  • 21 år
  • Ansat siden september 2019
  • Business Management, King's College i London

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed ind Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. Dag-til-dag beskæftiger jeg mig primært med at starte markedsføring, optimere produktet og hjemmesiden til det engelske marked og lave en masse ikke-skalérbare eksperimenter, der kan få os ind på nethinden hos vores målgruppe.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Givet den massive støtte og ansvarsområde jeg har fået fra stifterne i Danmark, så står en klassisk markedspenetrering på en bred vifte af opgaver. Først og fremmest handler det om at få kunder med ombord, men det er meget lettere sagt end gjort, og i et helt nyt marked skal der en anden opskrift til for at vinde tilliden hos en skeptisk Gen Z studerende.

Alle de opgaver, som jeg beskæftiger mig med, er spændende og ting, jeg ikke har arbejdet med før; hvordan stabler man en kampagne på benene, hvordan rækker man ud til unge studerende, når de ikke er på Facebook, hvordan bygger man et produkt, der kræver et stort udbud af skribenter og efterspørgsel af studerende.

Vi er stadigvæk relativt tidligt i forløbet, men vi sætter kun eksperimenter i søen, hvis vi synes, at de er spændende, og vi stræber selvfølgelig efter af at opnå et højere mål om at udligne adgangen til universiteter i England. Det har et meget spændende element i sig, men den vej er bygget af udfordringer hele tiden. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så heldig at arbejde hos Go’ Kvote 2, mens jeg studerer Business Management på King’s College i London. Så jeg kan gå lige fra en forelæsning i strategi til at implementere det i virksomheden på samme dag. Jeg bruger rigtig meget tid på at tænke i nye baner, lære nye ting, rekruttering og skabe et netværk af folk indenfor branchen.

Uanset uddannelse handler det ikke så meget om at få en 1:1 effekt af sin uddannelse, men mere hvordan man bliver bedre til at lære nye ting og løse nye problemer hurtigt, fordi begge ting er gennemgående i en startup.

Når jeg rekrutterer skribenter eller medarbejdere, så skal jeg kunne se det i et større strategisk billede og ikke kun hvorvidt jeg kan lide vedkommende. Samme med forretningsudvikling, så sker der kun noget, når jeg kommer op med nye idéer eller retninger Go’ Kvote 2 skal gå i for at opnå vækst. Derfor er min uddannelse helt klart et fundament for at kunne drive en forretning, men jeg kommer ikke til at inddrage hvert enkelt fag, jeg har haft.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde?

At arbejde struktureret

Ikke kun i at planlægge min dag og uge med et studie ved siden af, men også hvordan løser vi problemer og tackler nye opgaver. Jeg kommer ikke særligt langt, hvis jeg ikke bryder et problem ned i små stykker og undersøger hver eneste annonce på Facebook f.eks. hvorfor vi ikke får så meget gevinst på vores investering. 

At være åben for nye idéer

En early stage startup er ikke drevet af den forretningsplan, der blev skrevet ned på et papir, men de nye idéer der hele tiden vil udspring af den plan. Derfor prøver jeg at være så åben som muligt overfor mine medarbejders idéer og inputs, fordi de har en viden om et område, som jeg ikke har. I de situationer er det vigtigt, at jeg træder helt tilbage og overgiver taletiden til de eksperter, vi nu engang har rekrutteret.

Test it, scale it or kill it

Min tidligere erfaring fra LABFRESH er, at man hele tiden skal udfordre normen og eksperimentere med nye tiltag. Det går meget godt i forlængelse af at være åben for nye idéer, men det er endnu vigtigere at følge de idéer til dørs, så de ikke bare trækker støv på en powerpoint fil, men rent faktisk bliver til virkelighed. At kunne eksperimentere med fem ting ad gangen er hele konkurrencefordelen, som en startup har.

Det er dog også vigtigt at gøre sig selv klart, at eksperimenter, som ikke når de KPI’er man har sat, ikke skal holdes i live, men blot lægges i graven, så man kan køre videre med det, der virkede eller finde på noget nyt. Det er essensen i, hvordan mange startups bliver drevet, og det er derfor, at jeg er så vild med at arbejde for Go’ Kvote 2.

  • Hvorfor er Go' Kvote 2 en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Alle har friheden til at gøre, hvad de vil - selvfølgelig indenfor rammerne af forretningsplanen og hele konceptet. Vi tilfører alle noget værdi på den rejse, det er at gøre uddannelsessystemet lidt mere retfærdigt, og det er en fantastisk følelse at have.

Det er fedt at arbejde for Go’ Kvote 2, fordi der er et større mål med det hele og ikke blot at tjene penge. Der er et større mål om at lade de studerende, der hverken havde ressourcerne eller chancen for at ansøge til en universitetsuddannelse, nu få chancen til at gøre netop det, deres forældre ikke kunne. Det er en rigtig fed følelse.

Læs mere om Go' Kvote 2

Mød andre kandidater fra Go' Kvote 2

Senest opdateret: 20 nov 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 04-03-2019

Christopher Bering Baden, Udviklingskonsulent, DMJX

Jeg arbejder i afdelingen for Kurser & Videreuddannelse. Under overskriften "Vi vil gøre folk bedre til deres arbejde" laver vi efteruddannelse inden for områderne medier, kommunikation og visuelt design. Det kan både være gå-hjem-møder, enkeltdagskurser ude hos en virksomhed, ugekurser i udlandet, flerårige diplomuddannelser eller alt muligt andet.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

William Axel Pontoppidan, Head of Finance and Business Development, Good Monday

Som Head of Finance and Business Development i Good Monday fokuserer jeg primært på to områder. Det første område er at sikre en klar forbindelse mellem strategi, nøgletal, omkostninger og budget. Dette indebærer bl.a. at lave et framework, hvor vi definerer vores strategiske prioriteter og understøttende KPI'er m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kristine Kortnum, Rektor, Rødkilde Gymnasium

Som rektor på Rødkilde Gymnasium beskæftiger jeg mig med ungdomsuddannelse og kort beskrevet er mine ansvarsområder strategisk og økonomisk ledelse samt ledelse af personale. Mine arbejdsopgaver handler om at skabe og vedligeholde netværk, mødes med forskellige interessenter i forhold til udvikling og samarbejde og derudover arbejder jeg tæt sammen med personale, elever og forældre ...

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Mia Bødskov, Citylead, Swapfiets

Jeg er ansat som City lead i Aarhus og står, ifølge min jobbeskrivelse, for den daglige drift. Det betyder i praksis - heldigvis - at jeg får lov til at lave alt muligt forskelligt. Den ene dag laver jeg vagtplan for alle de ansatte, den næste dag modtager og registrerer jeg nye cykler.

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Christian Teill Nielsen, Consultant, Mærsk

Jeg arbejder som Intern Management-konsulent ved Maersk Management Consulting, og mine arbejdsopgaver strækker sig dermed over stort set alle forretningsområder, da vi laver projekter på tværs af både forretningsenheder og funktioner.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Casper Lykke, Organisationskonsulent, Scleroseforeningen

Min jobtitel er Organisationskonsulent – nærmere betegnet ”Ungekonsulent”. Jeg fungerer som en slags bindeled mellem unge med sclerose, fra 19 år til og med 40 år, og foreningen.   Jeg varetager blandt andet  en sekretærlignende stilling for ”Ungeudvalget”, som er 10 demokratisk valgte frivillige unge fra hele landet.  

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sanne Hedegård, Senior Bemandingschef, POWERCARE

Jeg er bemandingschef i POWERCAREs Danmarksafdeling, hvor vi finder sundhedsfaglige vikarer til hjemmeplejen, plejehjem og sygehuse. Vi har knap 20 unge mennesker ansat i min afdeling til at booke vikarer og tale med kunder og sikre det bedste match mellem de to. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Brandon Goode, Global Market Access Graduate, Novo Nordisk

My experience in the programme has been divided into three areas: Real World Evidence (RWE), local market access and health economics (HE). RWE and HE are both Headquarter roles, and involve significant input into real world study and clinical study strategy. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere