Vis studentum.dk som: Mobile

Daniel Fraai, Regional Manager, Go' Kvote 2

Go' Kvote 2
Regional Manager
  • Daniel Fraai
  • 21 år
  • Ansat siden september 2019
  • Business Management, King's College i London

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg har fået fornøjelsen af at lede forretningen ind i Storbritannien og udvide vores kundegruppe til et marked med meget større ulighed ind Danmark. Kort sagt står jeg for at eksekvere og lede et hold i London til at få udbredt Mimer’s produkter og service. Dag-til-dag beskæftiger jeg mig primært med at starte markedsføring, optimere produktet og hjemmesiden til det engelske marked og lave en masse ikke-skalérbare eksperimenter, der kan få os ind på nethinden hos vores målgruppe.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Givet den massive støtte og ansvarsområde jeg har fået fra stifterne i Danmark, så står en klassisk markedspenetrering på en bred vifte af opgaver. Først og fremmest handler det om at få kunder med ombord, men det er meget lettere sagt end gjort, og i et helt nyt marked skal der en anden opskrift til for at vinde tilliden hos en skeptisk Gen Z studerende.

Alle de opgaver, som jeg beskæftiger mig med, er spændende og ting, jeg ikke har arbejdet med før; hvordan stabler man en kampagne på benene, hvordan rækker man ud til unge studerende, når de ikke er på Facebook, hvordan bygger man et produkt, der kræver et stort udbud af skribenter og efterspørgsel af studerende.

Vi er stadigvæk relativt tidligt i forløbet, men vi sætter kun eksperimenter i søen, hvis vi synes, at de er spændende, og vi stræber selvfølgelig efter af at opnå et højere mål om at udligne adgangen til universiteter i England. Det har et meget spændende element i sig, men den vej er bygget af udfordringer hele tiden. 

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg er så heldig at arbejde hos Go’ Kvote 2, mens jeg studerer Business Management på King’s College i London. Så jeg kan gå lige fra en forelæsning i strategi til at implementere det i virksomheden på samme dag. Jeg bruger rigtig meget tid på at tænke i nye baner, lære nye ting, rekruttering og skabe et netværk af folk indenfor branchen.

Uanset uddannelse handler det ikke så meget om at få en 1:1 effekt af sin uddannelse, men mere hvordan man bliver bedre til at lære nye ting og løse nye problemer hurtigt, fordi begge ting er gennemgående i en startup.

Når jeg rekrutterer skribenter eller medarbejdere, så skal jeg kunne se det i et større strategisk billede og ikke kun hvorvidt jeg kan lide vedkommende. Samme med forretningsudvikling, så sker der kun noget, når jeg kommer op med nye idéer eller retninger Go’ Kvote 2 skal gå i for at opnå vækst. Derfor er min uddannelse helt klart et fundament for at kunne drive en forretning, men jeg kommer ikke til at inddrage hvert enkelt fag, jeg har haft.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde?

At arbejde struktureret

Ikke kun i at planlægge min dag og uge med et studie ved siden af, men også hvordan løser vi problemer og tackler nye opgaver. Jeg kommer ikke særligt langt, hvis jeg ikke bryder et problem ned i små stykker og undersøger hver eneste annonce på Facebook f.eks. hvorfor vi ikke får så meget gevinst på vores investering. 

At være åben for nye idéer

En early stage startup er ikke drevet af den forretningsplan, der blev skrevet ned på et papir, men de nye idéer der hele tiden vil udspring af den plan. Derfor prøver jeg at være så åben som muligt overfor mine medarbejders idéer og inputs, fordi de har en viden om et område, som jeg ikke har. I de situationer er det vigtigt, at jeg træder helt tilbage og overgiver taletiden til de eksperter, vi nu engang har rekrutteret.

Test it, scale it or kill it

Min tidligere erfaring fra LABFRESH er, at man hele tiden skal udfordre normen og eksperimentere med nye tiltag. Det går meget godt i forlængelse af at være åben for nye idéer, men det er endnu vigtigere at følge de idéer til dørs, så de ikke bare trækker støv på en powerpoint fil, men rent faktisk bliver til virkelighed. At kunne eksperimentere med fem ting ad gangen er hele konkurrencefordelen, som en startup har.

Det er dog også vigtigt at gøre sig selv klart, at eksperimenter, som ikke når de KPI’er man har sat, ikke skal holdes i live, men blot lægges i graven, så man kan køre videre med det, der virkede eller finde på noget nyt. Det er essensen i, hvordan mange startups bliver drevet, og det er derfor, at jeg er så vild med at arbejde for Go’ Kvote 2.

  • Hvorfor er Go' Kvote 2 en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i?

Alle har friheden til at gøre, hvad de vil - selvfølgelig indenfor rammerne af forretningsplanen og hele konceptet. Vi tilfører alle noget værdi på den rejse, det er at gøre uddannelsessystemet lidt mere retfærdigt, og det er en fantastisk følelse at have.

Det er fedt at arbejde for Go’ Kvote 2, fordi der er et større mål med det hele og ikke blot at tjene penge. Der er et større mål om at lade de studerende, der hverken havde ressourcerne eller chancen for at ansøge til en universitetsuddannelse, nu få chancen til at gøre netop det, deres forældre ikke kunne. Det er en rigtig fed følelse.

Læs mere om Go' Kvote 2

Mød andre kandidater fra Go' Kvote 2

Senest opdateret: 20 nov 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper Knudsen, Administrerende direktør, EL:CON

Jeg er administrerende direktør i EL:CON. Mine primære opgave er at sikre EL:CONs overordnede retning og styring, det vil sige at udvikle en plan for vores forretning og sikre, at den blive udlevet. Jeg arbejder blandt andet opgaver omkring forretningsudvikling, organisationsudvikling, opkøb af virksomheder samt sparring med forretningens driftsdirektører og store kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Noreen Din, Teamleder, Sweco

Jeg er teamleder og sidder overordnet med opgaver og projekter inden for veje og trafikplanlægning. I det store hele kan man sige, at mit job kræver stærke projektlederevner, og da jeg er teamleder og har personaleansvar, er det selvfølgelig også vigtigt, at jeg er en god leder.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 30-09-2019

Mark Haurum, Team Lead, E-Komplet

E-Komplet er en softwarevirksomhed, der laver ERP-systemer til håndværkerbranchen. I den forbindelse skal manden i marken selvfølgelig også have en smart måde at få et overblik over opgaver, registrere tidsforbrug, dokumentere arbejdet og en masse andre ting, der gør hverdagen nemmere for den enkelte, men også for dem hjemme på kontoret.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Anette Grunnet, Udviklingskonsulent, VIFIN

Mine primære opgaver ligger i forbindelse med implementering af EU-projekter omhandlende integration og social sammenhængskraft. Det kan være både som overordnet koordinator/projektleder for projekterne med partnere i andre EU-lande og som den nationale/lokale partner i projekter, hvor det er en udenlandsk partner, der har projektkoordineringen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Kasper Nordal, Projektleder, Brøndum

Jeg arbejder inden for industri og fjernvarme, og mine primære arbejdsopgaver består af forskellige former for projektledelse. Det vil sige, at jeg har ansvaret for mandskabet og agerer som koordinator mellem bygherrer og montører. Derudover er der også en del opgaver inden for økonomistyring og kvalitetssikring i forhold til at sikre, at projekterne udføres med den kvalitet, som kunden ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Oliver Rosendal, Filmfotograf, VINIA Media

Jeg er stifter af virksomheden, og har derfor det overordnede ansvar for, at virksomheden kører rundt. I takt med at teamet er blevet større, så har vi fået nogle folk ombord, som er langt dygtigere end mig på visse områder. Jeg bruger derfor det meste af min kontor-arbejdstid på kundekontakt, kreativ konceptudvikling og salg. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Rasmus Hempel, Strategy Manager, Telenor

Jeg arbejder som Senior Strategy Manager i Strategy & M&A, hvilket betyder, at jeg er med til at sætte retningen for Telenor Danmark samt løse nogle af de mest komplekse problemstillinger, som vi hele tiden står over for. Mine primære arbejdsopgaver er at kombinere teori med praksis og forstå, hvordan vi skaber værdi for Telenor Danmark – både på den korte og lange bane.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lars Holdensen, Chefkonsulent, Landbrug & Fødevarer

Jeg arbejder med regel- og politikudvikling inden for den økologiske produktion. Jeg arbejder altså for at sikre de rammevilkår, der kan understøtte udvikling af den økologiske produktion for vores økologiske landmænd og vores virksomheder, som producerer økologiske varer. Er der forhold, der spænder ben for den udvikling eller regler, der fx giver danske producenter dårligere konkurrencevilkår ...

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Karoline Engelund, Digital Project Manager, Kvalifik

Som Digital Projektleder står jeg for at lede vores projekter omhandlende webudvikling og 3D, samt sikre at de bliver kørt godt i mål. Jeg bygger teams af vores dygtige grafikere og udviklere, har kundekontakten, det overordnede overblik samt tager også selv nogle af de tekniske opgaver på min kappe. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Frederikke Mouritsen, Projektleder, VINIA Media

Jeg arbejder med filmproduktion til danske virksomheder hos VINIA Media. Heri består mine primære arbejdsopgaver som projektleder i at planlægge og organisere vores igangværende filmprojekter. Det kan omhandle den direkte planlægning og struktureringen af vores timer på et givent projekt, og det kan omhandle den kreative proces i præproduktionen, hvor koncepterne udvikles.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Tim Knorborg Jensen, Head of Content, Texta

Mit arbejde som Head of Content i TEXTA drejer sig hovedsageligt om koordinering og uddelegering af arbejdsopgaver til vores medarbejdere. Jeg er ansvarlig for, at ”maskinen” kører som smurt, og at alle har forstået sin opgave. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Nanna Pajor, Junior Master Planner, CPH

Jeg er ansat som Junior Master Planner i afdelingen Master Planning i Københavns Lufthavne A/S (CPH), som har ansvaret for den strategiske og langsigtede planlægning af lufthavnens udbygning. Kerneopgaven for Master Planning er at sikre rettidig beslutningstagen for udviklingen af infrastrukturen i takt med behovet. 

Læs mere
Sidst opdateret 14-08-2019

Christian Fuglsang Pedersen, Co-founder & CEO, VIGILANT

Jeg sidder som co-founder og CEO i VIGILANT. Vi er (endnu) er relativt lille team, hvilket betyder at vi, uanset titel, alle har mange ”hatte på”. Derfor er mit forretningsområde præget af stor diversitet. Men trods denne diversitet, så har jeg selvfølgelig et par primære arbejdsopgaver. 

Læs mere