Vis studentum.dk som: Mobile

Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Carl Ras
Koncern Indkøbschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker.

I mit job som indkøbschef er jeg ansvarlig for den strategiske udvikling af funktionen, i tæt samarbejde med de andre funktionsledere og direktionen, så udviklingen understøtter den overordnede strategi og styrker forretningen på tværs af virksomheden. Mit job er meget alsidigt og indeholder mange forskellige elementer i løbet af en arbejdsdag. Det er heldigvis ikke et arbejde, hvor man sidder hele dagen ved sit skrivebord. En stor del af min dagligdag går med interaktioner med samarbejdspartnere og kollegaer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at se og tage del i den udvikling, der sker på baggrund af de beslutninger, som jeg er med til at vedtage for mit område. Det gælder både den menneskelige udvikling, der sker for mine medarbejdere, men også den forretningsmæssige udvikling. Det er ikke altid let at skabe udvikling og fremdrift, og udfordringerne man møder i disse bestræbelser, er det, der driver mig og gør mit job interessant.

Når jeg lykkes med at forsimple processer og gøre noget komplekst simpelt, til glæde for de fleste, så ved jeg, at jeg gør en forskel og skaber værdi. Det er det, der er særligt spændende og udfordrende i mit job.    

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en erhvervsuddannelse, da jeg oprindeligt er uddannet som handelselev (isenkræmmerelev) i vores butik på Østerbro. Der er stadig mange af de kompetencer, som jeg tilegnet mig i denne tid, som jeg benytter mig af i mit nuværende job. Eksempelvis forståelsen for vores kunders behov og måden, de handler på. Selvfølgelig bruger jeg også den produktfaglige viden, selvom jeg med tiden er blevet overhalet med flere omgange på dette område.

Da jeg fik mit første lederjob, tog jeg en akademiuddannelse i ledelse. Denne uddannelse benytter jeg hver dag, da det er en meget praksisorienteret uddannelse, som gør mig i stand til at kunne lede mennesker og forstå og opbygge organisationer. Om syv måneder har jeg færdiggjort en MBA-uddannelse, som jeg har været i gang med i snart to år. Denne uddannelse har styrket mine strategiske kompetencer og min generelle forståelse af forretningsledelsen som en helhed. Denne uddannelse har, udover at styrke min kompetencer inden for mange forskellige områder, også udviklet mig enormt på et personligt plan.   

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Carl Ras?

1. Det er en virksomhed i udvikling, som tror på fremtiden.

2. Carl Ras har et ønske om at udvikle sine medarbejdere og branchen.

3. Der er en helt ubeskrivelig stærk og sund kultur, som gennemsyrer virksomheden i alle led.

  • Hvorfor er Carl Ras en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi den har givet mig mulighed for at få en spændende karriere, og jeg har fået lovet til at videreuddanne mig undervejs. Det er langt fra alle virksomheder, der giver disse muligheder. Samtidig er jeg stolt af at arbejde for Carl Ras, og for det som virksomheden står for. Carl Ras tager også et stort socialt og samfundsmæssigt ansvar, hvilket også er vigtigt for mig.

Det mest attraktive for mig er dog alle de gode kollegaer, som jeg har glæden af at være sammen med dagligt. Alle hjælper hinanden og arbejder imod vores fælles mål og vision for virksomheden.

Læs mere om Carl Ras

Mød 5 medarbejdere fra Carl Ras

Senest opdateret: 01 mar 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Cecilie Bak, Project Manager, Ørsted

I min ansættelsesperiode har jeg arbejdet både i Wind Power med trading og i Distribution, og i det seneste år har jeg arbejdet i forskellige projekter i B2B. I takt med, at Ørsted er på en spændende digital rejse, har jeg fået muligheden for at prøve mig selv af som Scrum Master i et Digital Delivering Vehicle.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Martin Kvist-Madsen, Direktør, KOM-KBH A/S

Jeg beskæftiger mig med ejendomsudvikling, hvor jeg blandt andet arbejder med byfornyelse i form af at opføre nye byggerier og renovere gamle bevaringsejendomme. Det kan være udfordrende at holde processen i gang, da tidsprocessen i et byggeprojekt kan række over flere år. Noget af det mest spændende er at se processen fra grundkøb til aflevering af et færdigt projekt.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Sofie Olsgaard Bergien, Projektleder, Scleroseforeningen

Jeg er ansat som projektleder i Scleroseforeningens afdeling for Forskning & Udvikling. Mit arbejde består primært i at planlægge og gennemføre Scleroseforeningens interne forskningsprojekter. Det kan eksempelvis være forskningsprojekter, der undersøger brugen og effekten af alternativ behandling blandt mennesker med multipel sclerose. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Marcus Frey Olesen, Speditør, DSV

I DSV XPress beskæftiger vi os med kurerfragt og alm. pakketransport til hele verden, både eksport og import. Jeg arbejder til dagligt i vores eksportafdeling, hvor vi i år runder 750.000 forsendelser. De mange forsendelser og kontakten med virksomhederne bag disse samt leverandører danner grundlaget for en spændende, travl og ikke mindst udfordrende hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Patrick Maron Limmose, Regional Manager, Swapfiets

Jeg arbejder som Regional Manager med ansvar for Swapfiets i Aarhus, hvor jeg har stået for at starte konceptet op fra bunden. Det var og er alt fra at finde lager og butik, ansætte nye kollegaer, modtage cykler, drive konceptet, sætte lokale og nationale aftaler op. Der er en del operationelle og strategiske arbejdsopgaver involveret i min dagligdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Gökhan Sentürk, Strategy Consultant, TDC Group

I work as a Strategy Consultant in TDC's Digital department where our workforce is around 1000 people counting the whole workforce. Digital was established approximately two years ago and the goal is to drive the Digital transformation in TDC together with the e.g. YouSee, TDC Business. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Morten Dalgaard, Regional Manager, Swapfiets

Jeg er Regional Manager for Swapfiets i Odense, hvor jeg har ansvaret for et team bestående af 14 deltidsansatte og en fuldtidsansat. Min opgave har fra start været at gøre Odense "Ready for Business" med alt, hvad det indebærer. Det har blandt andet været HR-opgaver, ansættelser, udvælgelse og kontraktforhandling af de rigtige lokaler samt træning af de ansatte.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Frederik Hviid, Head of Business Optimization & Quality, Telia

Jeg arbejder i Channels, som sagt på dansk er vores menneskebetjente kundekanaler. Min afdelingen arbejder med alle former for optimering, kvalitetssikring og effektivisering af forretningen – både med udgangspunkt i kunderne, så de får den bedste oplevelse i deres relation med Telia og med udgangspunkt i forretningen.

Læs mere
Sidst opdateret 01-11-2019

Ida Støier, Partner Manager, Pleo

Pleo is a company spending solution that automates expense reports. We wish to empower future employees in future workplaces to work smarter. We offer a smart company card linked to our platform, so employees can take a quick snap of the receipt and admins and bookkeepers can see all expenses in real-time. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

Jelena Bagrova, Forretningskonsulent, UNIK

I dag beskæftiger jeg mig med flere forretningsområder og kan nævne de 3 væsentlige. Den ene er arbejde med vores 3.parts samarbejdspartnere. Jeg holder vores aftaler opdateret og samarbejdet struktureret. Det andet område er LEAN, hvor jeg er en del af LEAN gruppen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Else Marie Nissen, Udviklingskonsulent, VIFIN

Jeg kom ind i VIFIN med ønske om at blive en rigtig dygtig fundraiser, da jeg havde hørt, at byens bedste fundraiser arbejdede her. Jeg startede også i det team, men efterhånden som tiden er gået, er jeg blevet involveret som projektleder i andre projekter, søger projektmidler fra danske fonde og er med, når der skal samarbejdes med kommunens jobcenter.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Jakob Gøttrup Frandsen, Global Business Processes Graduate, Novo Nordisk

I’m working in Global Medical Affairs, Medical Operations. Global Medical Affairs’ primary focus is to secure the scientific strategy, drive the scientific dialogue with health care professionals and educating Novo Nordisk employees world-wide on science. My primary tasks are related to driving and supporting strategy and innovation projects. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-12-2019

Søren Kargo Tørnqvist, Speditør, DSV

Jeg sidder til dagligt på DSV’s hovedkontor i USA, som ligger i Clark, New Jersey tæt på New York. Jeg arbejder med lufteksport og er i dialog med mennesker fra hele verden hver dag. I denne stilling er to dage aldrig ens, og der er mange spændende udfordringer hver dag. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Oliver Bjerregaard Henriksen, Handelselev, STARK

Jeg sidder i frontteamet hos STARK Skejby, hvor jeg tager imod vores kunder, der enten kommer for at købe bestemte produkter eller skal have lavet tilbud på større ordrer. Mit arbejde består dermed i at være ansigtet ud af til, når kunder træder ind i butikken. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Leise Katrine Hein Voss, Konsulent, Kommunikation og Sprog

Mit primære arbejdsområde er strategi- og politikudvikling indenfor kommunikatørernes fag. Jeg analyserer fagets udvikling, og jeg lægger strategier for, hvordan vi som fagforening og faglig forening vil understøtte faget og vores medlemmer på arbejdsmarkedet. Det involverer en masse interessenter i implementeringen af strategierne. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Lars Kamp, Distriktschef, Carl Ras

Jeg er distriktschef og har ledelsesansvaret for ni af i alt 17 butikker. Jeg har otte butikschefer i direkte reference og ca. 80 medarbejdere, der arbejder i de ni butikker. Jeg arbejder tæt sammen med alle otte butikschefer i dagligdagen for at bidrage til løbende udvikling af strategiske, taktiske og operationelle indsatser.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Jesper Knudsen, Administrerende direktør, EL:CON

Jeg er administrerende direktør i EL:CON. Mine primære opgave er at sikre EL:CONs overordnede retning og styring, det vil sige at udvikle en plan for vores forretning og sikre, at den blive udlevet. Jeg arbejder blandt andet opgaver omkring forretningsudvikling, organisationsudvikling, opkøb af virksomheder samt sparring med forretningens driftsdirektører og store kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Lina Schiel-Madsen, Indirect Tax Consultant, DSV

Jeg startede for lidt over 2 år siden som økonomielev i DSV. I løbet af min elevtid var jeg rundt i forskellige afdelinger i virksomheden, deriblandt debit/kredit bogholderiet, finansafdelingen med perioder i lønafdelingen samt i treasury-afdelingen. Jeg er efter endt elevuddannelse blevet ansat som Indirect Tax Consultant i DSV’s globale Tax afdeling.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josephine Ahlefeldt-Laurvig, Customer Experience Manager, GoMore

Jeg arbejder som Customer Experience Manager. I Customer Experience teamet er vi så heldige at have al den daglige kontakt med vores 800.000 medlemmer i Danmark. Customer Experience's vigtigste opgave er at sikre gode, gnidningsfrie oplevelser for vores brugere på tværs af samkørsel, biludlejning og leasing.

Læs mere