Mikael Holm, Koncern indkøbschef, Carl Ras

Mød Mikael som er Indkøbschef. Til dagligt udvælger han varerne der skal i sortiment, opretter varer, forhandler kontrakter med levarandører og meget mere. 

Carl Ras
Koncern Indkøbschef

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansvarlig for funktionsområdet Indkøb, som udgøres af i alt 22 medarbejdere. I Indkøb er vores primære opgaver at udvælge varerne i vores sortiment, oprette varer og vedligeholde data på disse, forhandle kontrakter med leverandører, indkøbe varer og udvikle varer i vores egne varemærker.

I mit job som indkøbschef er jeg ansvarlig for den strategiske udvikling af funktionen, i tæt samarbejde med de andre funktionsledere og direktionen, så udviklingen understøtter den overordnede strategi og styrker forretningen på tværs af virksomheden. Mit job er meget alsidigt og indeholder mange forskellige elementer i løbet af en arbejdsdag. Det er heldigvis ikke et arbejde, hvor man sidder hele dagen ved sit skrivebord. En stor del af min dagligdag går med interaktioner med samarbejdspartnere og kollegaer.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende er at se og tage del i den udvikling, der sker på baggrund af de beslutninger, som jeg er med til at vedtage for mit område. Det gælder både den menneskelige udvikling, der sker for mine medarbejdere, men også den forretningsmæssige udvikling. Det er ikke altid let at skabe udvikling og fremdrift, og udfordringerne man møder i disse bestræbelser, er det, der driver mig og gør mit job interessant.

Når jeg lykkes med at forsimple processer og gøre noget komplekst simpelt, til glæde for de fleste, så ved jeg, at jeg gør en forskel og skaber værdi. Det er det, der er særligt spændende og udfordrende i mit job.    

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en erhvervsuddannelse, da jeg oprindeligt er uddannet som handelselev (isenkræmmerelev) i vores butik på Østerbro. Der er stadig mange af de kompetencer, som jeg tilegnet mig i denne tid, som jeg benytter mig af i mit nuværende job. Eksempelvis forståelsen for vores kunders behov og måden, de handler på. Selvfølgelig bruger jeg også den produktfaglige viden, selvom jeg med tiden er blevet overhalet med flere omgange på dette område.

Da jeg fik mit første lederjob, tog jeg en akademiuddannelse i ledelse. Denne uddannelse benytter jeg hver dag, da det er en meget praksisorienteret uddannelse, som gør mig i stand til at kunne lede mennesker og forstå og opbygge organisationer. Om syv måneder har jeg færdiggjort en MBA-uddannelse, som jeg har været i gang med i snart to år. Denne uddannelse har styrket mine strategiske kompetencer og min generelle forståelse af forretningsledelsen som en helhed. Denne uddannelse har, udover at styrke min kompetencer inden for mange forskellige områder, også udviklet mig enormt på et personligt plan.   

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Carl Ras?

1. Det er en virksomhed i udvikling, som tror på fremtiden.

2. Carl Ras har et ønske om at udvikle sine medarbejdere og branchen.

3. Der er en helt ubeskrivelig stærk og sund kultur, som gennemsyrer virksomheden i alle led.

  • Hvorfor er Carl Ras en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Fordi den har givet mig mulighed for at få en spændende karriere, og jeg har fået lovet til at videreuddanne mig undervejs. Det er langt fra alle virksomheder, der giver disse muligheder. Samtidig er jeg stolt af at arbejde for Carl Ras, og for det som virksomheden står for. Carl Ras tager også et stort socialt og samfundsmæssigt ansvar, hvilket også er vigtigt for mig.

Det mest attraktive for mig er dog alle de gode kollegaer, som jeg har glæden af at være sammen med dagligt. Alle hjælper hinanden og arbejder imod vores fælles mål og vision for virksomheden.

Læs mere om Carl Ras

Mød 4 medarbejdere fra Carl Ras


Annoncer