Vis studentum.dk som: Mobile

Simone Gents Nielsen, Kunderådgiver, ATP

ATP
Simone, ATP

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er ansat som kunderådgiver i afdelingen Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag hos ATP. Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag har mange forskellige ordninger og betjener en lang række kunder, som indebærer både offentlige og private arbejdsgivere samt erhvervsskoler, og elever der er i gang med en erhvervsuddannelse.

Mine primære arbejdsopgaver er at behandle sager og udbetale tilskud til elever, der er i praktik i udlandet samt behandle henvendelser fra arbejdsgivere og medarbejdere. Udover dette har jeg til opgave at besvare telefoniske henvendelser fra både arbejdsgivere, elever og skoler.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Jeg synes, det er udfordrende og spændende, når jeg skal besvare opkald. Der er ikke to opkald der er ens, og man skal kunne håndtere alle slags personer. Man taler med meget glade borgere, men også borgere, som ikke er tilfredse, og det skal man kunne håndtere, hvilket godt kan være udfordrende.

Jeg synes, det er spændende, når der sker forandringer i afdelingen. F.eks. hvis der kommer en ny ordning, hvor man skal starte helt forfra og skal kunne forstå og administrere ordningen.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg bruger min uddannelse meget i min hverdag. Jeg startede som elev hos ATP og blev efterfølgende fastansat. Jeg har igennem min uddannelse lært om offentlig forvaltning, sagsbehandling samt konflikthåndtering, som er det, jeg dagligt sidder med.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos ATP?

Det vigtigste for mig er, at jeg kan tage ansvar for de enkelte opgaver, som jeg skal udføre, og at der er tillid til, at jeg udfører opgaven korrekt. ATP og den afdeling jeg sidder i giver også mulighed for, at jeg hele tiden kan udvikle mig, da det er en virksomhed og en afdeling, som konstant er i bevægelse.

  • Hvorfor er ATP en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

ATP er en attraktiv virksomhed for mig, fordi virksomheden har en særlig rolle i Danmarks pensions- og velfærdssystem. I ATP skal vi hele tiden være på forkant med forandringer i samfundet, hvilket gør, at man som medarbejder skal være forandringsvillig. Det gør det spændende at arbejde i ATP.

Læs mere om ATP

Mød andre kandidater fra ATP

Senest opdateret: 22 jun 2020

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 16-08-2019

Louise Juul Skjoldgaard, Administrationselev, Ørsted

Jeg sidder i Green Waste Solutions, som er en underafdeling til Bioenergy. Green Waste Solutions beskæftiger sig med bl.a. biogasanlæg. Som administrationselev hjælper jeg de forskellige afdelingsledere med administrative opgaver. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Winnie Bitsch, Forlagassistent, Dafolo

I Dafolos Lager & Logistik-afdeling opbevarer, ekspederer og distribuerer vi bøger for danske og udenlandske forlag. Det vil sige, at vi modtager ordrer fra f.eks. boghandlere, som vi sørger for at pakke og sende afsted. Jeg arbejder hovedsageligt med kundeservice/ekspedition, lagerstyring, ordreoprettelse for vores kunder og ajourføring af varer på Bogportalen.

Læs mere
Sidst opdateret 26-03-2019

Johanne Rao Jensen, Management Consulting Analyst, Accenture

I work in Health & Public Service (H&PS), which is Accenture’s department for all our public clients in Denmark. We work together with clients at national, regional and local level on various tasks. Some of our projects are very strategic and high-level, while others are more in-depth with focus on the entire implementation process.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Lene Louise Kvist-Madsen, Økonomi- og Administrationschef, KOM-KBH A/S

Jeg har ansvaret for administration og økonomi i KOM-KBH. Jeg har en Controller-funktion for projektansvarlige og forsøger hele tiden at være foran, så jeg kan hjælpe dem med deres styring af projektøkonomien. Det mest udfordrende er at få materiale og informationer fra byggeledelsen, så jeg kan bidrage til styring af økonomien i deres projekter.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Christian Wormslev, Business & Integration Architecture Analyst, Accenture

At Accenture Technology, I work in the functional spectrum within technology delivery. I do Business Analysis work on client projects where I collaborate with the client to design the best and most suitable solution to accommodate their needs, and afterwards deliver the solution together with the developers.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Asger Anker Sørensen, Data Scientist Consultant, IBM CIC

Som konsulenter arbejder vi på tværs af forretningen, og da alle dele af forretningen sidder på værdifuld information i form af opsamlet data, kan vi hjælpe vores kunder med at optimere hele deres forretningen fra produktion til People Management. 

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Nanna Gaarde Jensen, International koordinator, DMJX

Som international koordinator er jeg med til at give studerende ved DMJX mulighed for at tage på international udveksling på et af vores mange samarbejdende partneruniversiteter et sted i verden som et led i sin uddannelse. 

Læs mere
Sidst opdateret 27-11-2021

Helle Cassøe Hald, Servicekoordinator, Brøndum

Jeg arbejder som servicekoordinator i en serviceafdeling. Mine primære opgaver består af kontakt til kunder og leverandører, fakturering, løn og mindre tilbudsarbejde. Jeg laver i virkeligheden en masse forskellige opgaver i løbet af min arbejdsdag, så man kan godt sige, at min rolle er lidt som en blæksprutte. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-10-2019

Lars Tjærby Rasmussen, Kontorchef, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg er kontorchef for kontoret ”Bygninger og indretning”, hvor vi har ansvaret for bygningsmassen i hele Skatteforvaltningen (lig med godt 200.000 kvadratmeter). Vi skal - sammen med de servicemedarbejdere, der er på hver adresse – sørge for at vedligeholde, modernisere og forny bygningerne, så de er moderne og attraktive rammer.

Læs mere
Sidst opdateret 20-09-2021

Christian Holm, Afdelingsleder, TECHCOLLEGE

Jeg har ansvaret for tre kantiner på tre forskellige adresser her på TECHCOLLEGE. Jeg har ansvaret for, at det hele fungerer, at der er bemanding alle steder og at det, de laver, er i orden. Derudover er jeg selv i køkkenet om morgenen for lige at hjælpe, indtil det værste er overstået. Derefter står den på at få ordnet alt det administrative, som der er en del af.

Læs mere
Sidst opdateret 14-10-2019

Emilie Studsgaard Josephsen, Callcenterkoordinator, Lederne

Jeg sidder i vores Callcenter og beskæftiger mig med ansættelsesret. Ledernes Hovedorganisation har over 127.000 medlemmer, som jeg både rådgiver telefonisk og skriftligt i relation til de juridiske forhold, der opstår før, under og efter et ansættelsesforhold. Det drejer sig om indgåelse af ansættelseskontrakt, sygdom, ferie, barsel, klausuler m.m.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Thomas Braagaard Pedersen, Senior Management Consultant, Rambøll

I work in Strategy & Operations within Ramboll Management Consulting, in which we serve private and public clients both nationally and internationally. As part of the global Ramboll Group, we often build upon unique industry expertise to advise executive managers within our selected industries, such as Energy, Buildings, Transport, Environment & Health and Water.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Andreas Weidinger, Erhvervspolitisk konsulent, Dansk Byggeri

Som erhvervspolitisk konsulent arbejder jeg med at forklare virksomhedernes problemer til politikere og embedsfolk i ministerier, så problemerne bliver løst. Det gør jeg ved at besøge virksomheder og lave forslag til ændringer i lovgivningen, som vi fortæller om gennem at skrive debatindlæg til aviserne, holde møder med politikerne eller deltage i arbejdsgrupper i ministerier.

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Sergiu Brumar, Konsulent, Capgemini

Jeg beskæftiger mig med to forretningsområder. Det ene er test og kvalitetssikring, hvor jeg agerer som Test Manager og Tester, og det andet er den agile proces, hvor jeg agerer som Scrum master. Det er uden tvivl at arbejde med mennesker. 

Læs mere
Sidst opdateret 24-09-2019

Nicklas Bune, Kunderådgiver, PFA Pension

Jeg sidder i PFA’s rådgivningscenter og bliver snart færdig som elev efter et toårigt forløb. Mine primære arbejdsopgaver består i at hjælpe og rådgive vores kunder telefonisk samt skriftligt. Alt fra de lavpraktiske opgaver, som ikke tager mere end et minuts tid, til de tungere rådgivningssamtaler om alt fra PFA’s produkter, til hvordan kundens pensionsordning er investeret.

Læs mere
Sidst opdateret 09-05-2019

Randi Majgård Høgh, It-assistent, VIFIN

Jeg sidder i IT-afdelingen og mine arbejdsopgaver er meget forskelige og alsidige. Det er jeg meget glad for. Vi lavede et undervisningsmateriale for nogle år siden, som hedder Dansk.nu. Det er tilgængeligt på internettet. Sammen med mine kollegaer er jeg med til at supportere og modernisere og fremtidssikre materialet.

Læs mere
Sidst opdateret 03-09-2019

Laura Jürgensen, Konsulent, Capgemini

I september 2018 startede jeg i Capgemini’s Young Professional etårige graduate-forløb, hvor jeg fik lov til at prøve kræfter med forskellige discipliner inden for Business Analysis, Agile Practices og Projektledelse. Jeg var igennem et skræddersyet forløb tilpasset til at udvikle mine faglige kompetencer, såvel som mine consulting skills.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Henriette Henriksen, Associate, BCG

I work as an Associate in BCG. BCG works with solving the challenges that our clients are facing within areas such as strategy, structure, management, and operations. Specifically, my tasks include conducting research to understand a certain part of the business or market by talking to internal or external experts. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Maria Boserup, Management Consultant, EY

Jeg arbejder i Advisory inden for Financial Services (FS), som er en sektorspecifik afdeling, der fokuserer på finansielle virksomheder, primært banker og forsikringsselskaber. Mine arbejdsopgaver kan variere meget og inkluderer områder som projektledelse, kortlægning og optimering af processer, databearbejdelse, udvikling af modeller, facilitering af workshops og meget mere.

Læs mere
Sidst opdateret 25-10-2019

Mette Bay Skov, Konsulent, KL

Jeg er bl.a. ansat til at sekretariatsbetjene vores Sundheds- og Ældreudvalg i KL, som er et af de fagudvalg, der rådgiver vores bestyrelse. Jeg har derfor mange forskellige opgaver i mit arbejde, der omhandler koordinering og administration. Det er blandt andet mig, der sørger for, at udvalget mødes månedligt, og at møderne afvikles, som de skal.

Læs mere