12 aug 2019

Anne-Sophie Uldall Petersen, Digital redaktør, Aller Media

Aller Media
Digital redaktør
  • Anne-Sophie Uldall Petersen
  • 29 år
  • Ansat siden maj 2014
  • Cand.mag i Medievidenskab

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg er digital redaktør på Modemagasinet IN og producerer det redaktionelle indhold til vores online platforme. Det tæller selvfølgelig vores site, men i høj grad også Instagram og Instagram Stories, som er blevet det medie, hvor vi er i tættest kontakt med vores brugere, og som vi tager hånd om først, når der lander breaking news på skrivebordet. Jeg koordinerer også videoproduktioner, hjælper til med marketing og annonceartikler, og derudover skriver jeg også nogle sager til print-magasinet hver måned. Så jeg er vel efterhånden det, man kalder en redaktionel schweizerkniv. 

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Der er aldrig ro på. Det er både det spændende og det udfordrende. Hvis der ikke var variation, ville jeg kede mig ihjel ved skrivebordet, men min arbejdsuge er også altid uforudsigelig, så det sker jævnligt, at jeg går hjem fra arbejde og har nået en hel masse – bare ikke noget af det, der stod på min oprindelige to do-liste.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg søgte ind på Medievidenskab, fordi jeg gerne ville arbejde med medier. Jeg vidste bare ikke, hvilket område der interesserede mig mest. Min bachelor var meget bred, men på kandidaten var jeg mere sikker på, hvad der optog mig, og hvad jeg var god til, og så var det nemt at målrette uddannelsen med valgfag.

Jeg er glad for, at jeg tog nogle fag i journalistisk formidling og målgruppeanalyse, og jeg endte også med at skrive en kvalitativ modtageranalyse af modemagasiner som mit speciale. De journalistiske skrivefag er nok dem, jeg trækker mest på i hverdagen. Derudover var jeg i praktik på et magasin på min kandidat, og det gav en masse erfaring, jeg kunne bruge, da jeg skulle til at søge job.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Aller Media?

Det er meget vigtigt for mig at have kollegaer. Vi er på kontoret hver dag, og jeg kan godt lide den ”familiefølelse”, der opstår på en redaktion. Det er også spændende at være i et stort mediehus med mange forskellige agendaer og roller.

  • Hvorfor er Aller Media en attraktiv virksomhed for dig at arbejde i? 

Ud over de førnævnte ting, så synes jeg, at der er mange muligheder for at være kreativ, teste nye ideer og sætte sit eget fingeraftryk på indholdet i Aller. Handler det i sidste ende om, at bundlinjen skal være sort? Ja, det gør det vel i det fleste virksomheder, men det er ikke omsætning, der motiverer mig til at gå på arbejde. Det er derimod, at der er godt med spillerum og kasser, som du gerne må prikke huller i.

Læs mere om Aller Media

Mød andre kandidater fra Aller Media

Senest opdateret: 12 aug 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 02-12-2020

Mød e-Boks

e-Boks har gennem 19 år opbygget omfattende viden om brugeradfærd og digitale tendenser, og med det afsæt hjælper vi vores kunder med at forenkle og forbedre deres forretningsgange. e-Boks er et selvstændigt aktieselskab stiftet i 2001 og ejet ligeligt af Nets og PostNord. Ideen bag e-Boks er at effektivisere forsendelse af post mellem virksomheder og private postmodtagere.
Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Marie-Louise Persson, Head of Review, Texta

Som Head of Review holder jeg kontakten med vores in-house korrekturlæsere, uddelegerer arbejdsopgaver og læser både intern og ekstern korrektur. Jeg har essentielt set det overordnede ansvar for kvaliteten af vores in-house korrekturlæsning. Kvalitetssikring af tekster. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Andreas Fløistrup, Journalist, DR

Jeg er journalist på DR Nyheder. Her laver jeg nyheder til både web, radio og tv fra indland og udland. Det varierer meget, hvad jeg laver, og det kan være alt fra indslag i Radioavisen til live-gennemstilling i TV-Avisen. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Mathilde Ørholt Bjerg, Test-koordinator, DR

Som test-koordinator i webområdet arbejder jeg med en række større og mindre webprojekter, der omfatter alt fra DR TV, streaming apps og nyheder på dr.dk. Det gælder blandt andet event- og programsites som Kommunalvalg, X Factor, Grand Prix og KarriereKanonen.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Ditte Lykkestrup, SoMe Manager, BabySam

Jeg er Social- og Content Manager, og jeg sidder i marketingafdelingen. Jeg holder vores sociale medier opdateret med nyheder, konkurrencer, tips og tricks og indgår samarbejder med vores leverandører. Derudover sidder jeg med det store overblik over alt vores content/indhold på vores inspirationsside og udvikling af nye artikler, video og blogsamarbejder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ása Jacobsen, Graphic Artist, MovieStarPlanet

Jeg er grafiker hos MovieStarPlanet, hvor jeg designer og tegner hår, tøj og accessories til vores online avatarer. Mine redskaber er en Wacom-tablet og Adobe-tegneprogrammer. Vi udgiver nyt grafisk indhold til vores spil hver uge, så der aldrig er en kedelig dag på kontoret. Jeg bruger meget tid på at undersøge mode og trends for at kunne producere det mest relevante indhold til spillerne.

Læs mere
Sidst opdateret 04-03-2019

Mathias Høgh Titelbech, Kreativ projektleder, Kvalifik

Mit primære ansvarsområde hos Kvalifik er kommunikation og kreativ idéudvikling. Det er derfor mit ansvar at varetage projekter, der vedrører udarbejdelsen af indholdet i lige fra animation- og videoproduktioner til online markedsføring. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Camilla Hansen, Grafisk designer, Mediegruppen

Jeg er grafisk designer, så jeg sidder med det udførende arbejde – at få idéen eller konceptet realiseret grafisk. Det er primært magasiner, men det kan også andre visuelle og grafiske udtryk, som vores kunder efterspørger. Jeg er håndværkeren, og mit værktøj er inDesign og forskellige andre Adobeprogrammer. 

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Francesca Kragelund, Studentermedhjælper, Ørsted

Jeg er ansat som studentermedhjælper i Ørsteds Social Media-team og arbejder med digital kommunikation og branding på tværs af forskellige platforme – både Community Management og Content-produktion, specielt til Instagram.

Læs mere
Sidst opdateret 12-03-2019

Janni Mandsberg, Internal Communications Specialist, Telia

Jeg sidder til daglig som en del af MarCom (Marketing, Digital og Kommunikation) på Telias hovedkontor i København, hvor jeg er en del af Communication & Partnership- teamet. Mine primære arbejdsopgaver er fokuseret på den interne kommunikation, men vi arbejder så vidt muligt med et 360-graders-mindset i afdelingen for at sikre en klar, konsistens og stærk kommunikation.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Nana Skak, Produktionsleder/Projektleder, Signifly

Jeg er en fast del af filmteamet, hvor jeg står for den overordnede ledelse af alle vores filmprojekter. Så jeg arbejder med generel projektledelse - sørger for, at tingene kører som de skal, at der er styr på økonomien, og at vi har de ressourcer, vi skal bruge i forhold til medarbejdere, og hvis vi skal koordinere noget på tværs af afdelingerne, så sørger jeg også for det. 

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Trine Duemose Kjær Simonsen, Redaktionschef, Aller Media

Jeg arbejder som redaktionschef på Vi Unge. En af mine primære arbejdsopgaver er at have overblikket over produktionen af Vi Unge-bladet, herunder redaktionsmøder, redigering og at sikre sammenhængen mellem magasinet og vores mange digitale kanaler. Derudover samarbejder jeg med både vores designafdeling, marketingsafdeling og salgsafdeling. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-05-2019

May Kjærsgaard, Digital redaktør, Benjamin Media

Jeg er digital redaktør på BO BEDRE, og jeg er ansvarlig for alt digitalt - lige fra sitet bobedre.dk, over sociale medier og til emails og SEO - og BO BEDRE's brand digitalt. Og meget, meget mere. Jeg opererer på 3 planer; et strategisk, et praktisk og udførende samt et udviklende.

Læs mere
Sidst opdateret 18-06-2019

Nicholas Thomsen, Social Media Consultant, Falcon.io

My daily work consists of finding potential prospects in mainly the UKI (United Kingdom & Ireland) and Spain. My approach is usually to look for a company or an agency that needs a unified tool to manage their social. If the company could be a potential fit, I look for the right person to speak to, who is usually the Digital Marketing Manager or Social Media Manager. 

Læs mere
Sidst opdateret 06-09-2019

Casper Rudolf Emil Kjeldsen, Klipper, VINIA Media

I min hverdag er der mange forskellige slags arbejdsopgaver; alt fra koncept og idé-udvikling til interne back-up systemer og overblik. Hovedsageligt sidder jeg dog med redigeringsarbejde på videoer. Det vil sige, at jeg modtager videomateriale fra fotografer og klipper det sammen til fortællinger og reportager i overenstemmelse med den respektive kundens ønsker.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Julie Riber Schifter, Customer Experience Manager, Good Monday

Jeg beskæftiger mig med Customer Experience. Min primære opgave er at sikre, at kunderne har en god oplevelse med Good Monday og derigennem skabe kundeloyalitet. Det gør jeg ved bla. at definere og optimere processer og arbejdsgange. F.eks. konceptualiserer og kortlægger jeg kunderejsen for at identificere forskellige touchpoints.

Læs mere
Sidst opdateret 22-10-2019

Stine Smed, Customer Experience Coordinator, Good Monday

Jeg arbejder i Customer Care, hvor alle kundehenvendelser bliver håndteret. Sammen med mine kollegaer varetager jeg alt fra faste abonnementsordninger til ad hoc-ordrer, som kan være alt fra at booke en maler til at finde den perfekte drag queen til en firmafest. 

Læs mere
Sidst opdateret 11-08-2022

Lasse Jørgensen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er tekstforfatter. Mit job er at hjælpe mine kunder med at finde et præcist og læseværdigt skriftligt udtryk for det, de gerne vil formidle. Oftest i forbindelse med udformning af ansøgninger og CV. Jeg sørger for, at kundens eventuelle udfordringer med skriftlig formidling ikke får lov til at skygge for de andre kompetencer, som vedkommende indeholder.

Læs mere
Sidst opdateret 11-08-2022

Etta Andersen, Ansøgningskonsulent, Go' Kvote 2

Jeg er ansat som skribent for Go’ Kvote 2; indenfor hhv. uddannelses-, og erhvervsorienterede optagelsesprocesser. Min stilling indebærer først og fremmest at facilitere et fundament for kundernes skriftlige ansøgning: Hvad ønsker de at fokusere på? Hvorfor skal lige netop dé optages/ansættes?

Læs mere
Sidst opdateret 27-02-2020

Anja Karin Møller Fronseca, Pressechef, DMI

Jeg er ansat som pressechef i afdelingen for Kommunikation, Samarbejde & Direktionssekretariat. Én af de vigtigste arbejdsopgaver er at servicere pressen på bedst mulige måde. Pressearbejdet handler om at betjene journalister eller ”sælge” forskellige DMI-nyheder til medierne.

Læs mere