Vis studentum.dk som: Mobile

Christina Guldbæk, HR- og Lønrådgiver, Agri Nord

Agri Nord
HR- og lønrådgiver
  • Christina Guldbæk

  • 30 år
  • Ansat siden oktober 2016
  • Cand. scient. i Biologi, Aalborg Universitet

  • Kan du kort beskrive det forretningsområde, du beskæftiger dig med og dine primære arbejdsopgaver?

Jeg sidder dagligt med ekstern HR. Vores kunder er landmænd og små/mellemstore virksomheder i andre erhverv, som hyrer os opgave til opgave, så de kan koncentrere sig om det, de er bedst til i deres virksomhed.

Til daglig laver jeg ansøgninger om arbejds- og opholdstilladelser til ikke-EU-borgere, som arbejdsgiverne ønsker at ansætte. Ansøgningen fungerer som en aftale, hvori der stilles krav til medarbejderen og virksomheden i forhold til den periode, de må arbejde her. Det kan være en omstændig proces med en masse dokumenter frem og tilbage, hvor vi fungerer som begges partsrepræsentant overfor den offentlige myndighed.

Samtidig sidder jeg med ansættelseskontrakter. Her bliver vi kontaktet af en arbejdsgiver, der har fået en ny medarbejder og gerne vil have rådgivning om konkrete områder af ansættelsen og/eller vil have os til at hjælpe med at lave en kontrakt. Her er der mange valg og aftaler, som skal skrives ned og lovgivning, som skal overholdes.

Da vi er i kontakt med en masse forskellige arbejdsgivere, er det oftest et naturligt valg for dem at kontakte os ved andre opgaver, der relaterer sig til HR. Derfor kan det være meget svært at forudsige, hvad min dag kommer til at gå med.

  • Hvad er de mest spændende og udfordrende opgaver i dit job?

Det mest spændende ved mit arbejde er, at 2 dage aldrig er ens, og der er hele tiden nye ting, som jeg skal sætte mig ind i og lære. Mit job defineres af vores kunder - de skal kunne koncentrere sig om det, de er gode til, og resten løser vi. Derfor møder jeg hele tiden dygtige mennesker, som brænder for deres erhverv, og som beder mig løse en eller flere opgaver for dem.

  • Hvordan bruger du din uddannelse i din nuværende stilling?

Jeg har en HD i Organisation og Ledelse fra AAU, og jeg blev ansat ved Agri Nord lige efter, at jeg blev færdiguddannet. Min uddannelse har givet mig en basisforståelse for, hvordan virksomheder fungerer, og hvordan love og regler skal tolkes og forstås.

  • Hvad er de tre vigtigste ting for dig i dit arbejde hos Agri Nord?

De tre vigtigste ting for mig i mit arbejde er; omstillingsparathed, konkret viden og orden i tingene. Når jeg bliver kontaktet af en arbejdsgiver med et konkret spørgsmål eller opgave, er det op til mig at vide eller finde ud af, hvordan denne bedst løses.

Derfor er det godt at have nogle gode kollegaer med en bred viden, som har været inden for faget i mange år, og som kan guide mig i den rigtige retning eller spare med mig, når jeg fundet en mulig løsning.

Man skal opbygge et godt system til at arbejde sig fra A til B og til en senere dokumentation og historik af opgaven, så kunden altid kan vende tilbage til os for en kopi eller nye spørgsmål - det er alfa omega. 

  • Hvorfor er Agri Nord en attraktiv organisation for dig at arbejde i? 

Agri Nord tilbyder gode kollegaer, som har været i faget i mange år og har en bred viden, som de deler med mig. En hverdag som fungerer med min familie, da jeg har små børn - derfor er fleksibilitet i min hverdag meget vigtigt. Jeg har ansvar og mange udfordringer i mine opgaver, der gør mit arbejde spændende, og det er sjældent, at to opgaver er ens.

Læs mere om Agri Nord

Mød andre kandidater fra Agri Nord

Senest opdateret: 06 dec 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 09-05-2019

Pernille Damgaard, Afdelingsleder, Syddansk Erhvervskole

Jeg er leder af et håndværkerteam på ni medarbejdere i Miljø og Bygning, og samtidig er jeg systemansvarlig for SDE's arbejdsmiljøledelsessystem. På den måde arbejder jeg ikke kun for et godt arbejdsmiljø hos mit håndværkerteam, men også med at understøtte alle de andre arbejdsmiljøgrupper på skolen. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-08-2019

Astrid Rasmussen, Student Assistant in HR, Total

I started as a student assistant in HR MOG and was after Total’s acquisition offered a position in HR TUDK. Here my primary tasks have been to assist in managing the organizational change from MOG to Total and now in establishing Total as a desirable workplace in Denmark by enhancing the work environment for my colleagues.

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Kenneth Andersen, HR konsulent, Kriminalforsorgen

Jeg arbejder med rekruttering af fængsels- og transportbetjente til Kriminalforsorgen. Mine opgaver spænder fra udvikling og produktion af kampagnevideoer til screening og interview af kandidater. Mit team og jeg har til opgave at sørge for, at vi tiltrækker de rette medarbejdere til Kriminalforsorgen. 

Læs mere
Sidst opdateret 05-09-2019

Malene Bro Slavensky, Rekrutteringspartner, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg er ansat som rekrutteringspartner i Administrations- og Servicestyrelsen, og jeg arbejder med at rekruttere medarbejdere og specialister ind til de syv nye styrelser i Skatteforvaltningen. Mit arbejde indebærer både at afdække rekrutteringsbehov i samspil med rekrutterende ledere, udarbejde stillingsopslag osv. 

Læs mere
Sidst opdateret 19-08-2019

Helene Haugsted Sørensen, HR Business Partner, Heimstaden

Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i Heimstaden Danmark – det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Min fornemmeste opgave som HR Business Partner er at være bindeled mellem lederne i det danske forretningsområde og vores centrale koncern-HR i Sverige. Mine opgaver omfatter alt fra: Det mest spændende er helt sikkert den alsidighed, der er i min hverdag.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Amalie Hillebert Jakobsen, HR Consultant, Ørsted

Jeg arbejder med HR analytics, hvilket er et relativt nyt område inden for HR. Det giver en masse spændende indsigt i organisationen, og de rigtige analyser synliggør væsentlige problemstillinger og kan dermed være grundlag for beslutninger og proaktiv adfærd. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Ulrik Skovgaard-Mortensen, Uddannelseschef, Carl Ras

Jeg sidder som uddannelseschef i en meget udviklingsorienteret og strategisk HR-afdeling. Min primære opgave er at kompetenceafklare og udvikle på alle medarbejdere, der har en kundevendt berøringsflade. Jeg er derfor med til at udvikle vores sælgere og servicemedarbejdere i deres tilgang til vores kunder. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Theis Munksgaard-Hansen, Rekrutteringsdirektør og Partner, Kvalifik

Mine arbejdesopgaver falder indenfor områderne rekruttering og organisatorisk udvikling med et særligt fokus på organisationskultur. Jeg arbejder altså for at sikre en kontinuerlig tilstrømning af dygtige medarbejdere for efterfølgende at sikre, at de bliver integreret i organisationen på bedste vis, samt at der opstår en kultur på arbejdspladsen, som gør os til en attraktiv arbejdsplads.

Læs mere
Sidst opdateret 05-09-2019

Carsten Helbo Primdhal, Rekrutteringspartner, Administrations- og Servicestyrelsen

Jeg sidder i enheden Center for Rekruttering og Personalejura, hvor vi supporterer rekrutterende ledere i hele Skatteforvaltningen. Det sker ved rådgivning og bistand for koncernens medarbejdere og chefer i forbindelse med rekruttering, personalejuridiske problemstillinger og tiltrækning.

Læs mere
Sidst opdateret 12-08-2019

Linda Rezagi, HR Talent Management & Learning, Salling Group

Jeg arbejder i Salling Groups HR-afdeling, og jeg er en del af det team, der hedder Talent Management & Learning. Mine opgaver i TM&L er meget variende, og jeg laver alt fra kursusadministration til store events og projekter samt Employer Branding på vores elev- og graduates-område. 

Læs mere
Sidst opdateret 01-03-2019

Diana Kirk, Employer Branding Consultant, Arla

Jeg sidder til daglig i Talent Acquisition på hovedkontoret i Aarhus, hvor jeg arbejder som Employer Branding Consulant. Dermed er jeg ansvarlig for Arlas Employer Branding-strategi i Danmark, hvilket indebærer planlægning og eksekvering af messer, workshops, seminarer, branding af vores jobopslag, rekruttering af studentermedhjælpere og praktikanter samt specialesamarbejder med studerende ...

Læs mere
Sidst opdateret 30-10-2019

Jesper Kofod Andreasen, Employer Branding Partner, BHS

Jeg er ansat som Employer Branding Partner, hvilket er en forholdsvis ny rolle. Det er kort fortalt en masse forskellige HR-opgaver krydret med marketing. Jeg står for både for vores interne og eksterne branding – dvs. jeg er med til at sikre, at BHS er en attraktiv virksomhed at være ansat i – og blive ansat i. Jeg er ansvarlig for rekruttering af nye medarbejdere og generel branding af BHS.

Læs mere
Sidst opdateret 16-08-2019

Josefine Schultz, D&I and Talent Development Specialist, EY

Jeg er en del af EY’s Talent team, hvor jeg sidder i en nordisk rolle med to centrale fokusområder: ’Diversity & Inclusiveness’ (D&I) og ’Talent Development’. Overordnet supporterer jeg EY’s nordiske leder inden for disse to områder med projektledelse, data og materiale. 

Læs mere
Sidst opdateret 10-01-2020

Christina Fabricius Lolck, HR Operations Manager, Conversio

Jeg fungerer som en samarbejds- og sparringspartner for ledelsen og i særdeleshed direktøren i forbindelse med den daglige drift og har fokus på at bidrage til konstant positiv udvikling af virksomheden. Mine primære ansvarsområder er at tiltrække, fastholde og udvikle medarbejdere, hvorfor mine arbejdsopgaver spænder bredt og dækker over alt fra rekruttering og onboarding til at frigive ledelsesmæssige ressourcer til at sikre et godt arbejdsmiljø.

Læs mere
Sidst opdateret 24-06-2019

Jette Møller, Forretningsfører, Den Internationale Højskole

Mine primære forretningsområder er økonomi og HR. Jeg laver forretningsplaner og budgetter for højskolen, og derudover står jeg for alle ansætteleskontrakter og personaleforhold. Højskolen i de områder som afviger fra fx en BTB-virksomhed. På højskolen er det ikke hardcore business, men der er et stort fokus på mennesker og udvikling – det udfordrer mig – på den gode måde.

Læs mere
Sidst opdateret 26-04-2019

Mette Vestergaard, HR Chef, BabySam

Jeg sidder med alt, hvad der vedrører HR i BabySam, og det betyder, at mine arbejdsdage er meget forskellige. Mine opgaver omfatter alt fra rekruttering og Employer Branding til CSR og HR administration. Jeg bruger også en del af min tid på at supportere kædens butikschefer og på at gøre deres hverdag lettere. 

Læs mere