Om uddannelsen
Introduktion af en modekollektion eller et luksusprodukt til engros- og detailhandelskanaler kræver en blanding af både konkret forretningsforståelse og kreative kommunikationsevner for at gennemføre processen, bestemme målmarkedet, prisniveauet og planlægge markedsførings- og distributionskanaler.
Deltagerne vil lære praktiske færdigheder ved at arbejde sammen med internationale virksomheder om industriprojekter og casestudier samt gennem gæsteforelæsninger og foredrag fra besøgende fagfolk og eksperter i sektoren. Programmets overordnede mål er at uddanne fremtidige forretningsfolk til at udarbejde en gyldig forretningsplan eller et kommercielt forslag, enten til en nystartet virksomhed, et nyt forretningsprojekt eller til udvikling af et eksisterende mærke.
Fokus
- Mode, prognoser og forbrugermarkeder
- Tendenser, kulturelle bevægelser, innovation
- Produktions- og fremstillingsprocesser
- Modeindkøberens rolle
- Markedsføringsstrategier og kommunikationsværktøjer
- Varemærker og opbygning af varemærker
- Finansiering og forvaltningskontrol
- Salg af mode og digital markedsføring
- Modens historie til i dag
- Teori og praksis inden for kreativ forskning
Første år af bacheloruddannelsen tilbydes også som et etårsprogram
Istituto Marangonis etårsprogram henvender sig til internationale studerende, der ønsker at tilbringe et år på Istituto Marangonis campus sammen med studerende fra hele verden. Du læser første år af bacheloruddannelsen og modtager efter afsluttede kurser et certifikat fra Istituto Marangoni. Du har også mulighed for at fortsætte dine studier.
Startdato
Få information
Istituto Marangoni har skoler på ni forskellige steder i verden. Hvis du ønsker at studere mode, design eller kunst på absolut topniveau i en kreativ international miljø, så er du kommet det helt rigtige sted. Her tilbydes en multikulturel oplevelse...