Vis studentum.dk som: Mobile

Serviceøkonom

Cphbusiness
2 år
SU-godkendt
Heltid
Erhvervsakademiuddannelse
København, Lyngby

Om uddannelsen

Serviceøkonom - karriere i servicebranchen 

Hvis du vil arbejde med mennesker i et internationalt arbejdsmiljø inden for oplevelse, events, sport, turisme og service, er uddannelsen til serviceøkonom et oplagt valg

Du bliver klædt på til at arbejde med salg, service og markedsføring. Hvis du vil give din profil en ekstra international dimension, er det oplagt for dig at tage uddannelsen til serviceøkonom på engelsk sammen med unge fra hele verden. Der er også gode muligheder for at tage et udlandsophold på sidste del af studiet.

Specialisér dig i turisme, service eller hotel og restaurant

Bliv serviceøkonom på CphbusinessDe første to semestre på serviceøkonom uddannelsen er en fællesdel, hvor du og dine medstuderende går i dybden med virksomheden i servicebranchen, strategi og markedet.

Det sker via dialogbaseret holdundervisning og tværfaglige cases med afsæt i problemstillinger fra det virkelige liv. Jo længere du kommer i studiet desto mere konkrete cases får du.

Valgfag på serviceøkonom uddannelsen: 

  • Turisme
  • Hotel- og restaurantledelse
  • Service management

På tredje semester har du chancen for at bygge videre på dit speciale via dit valg af praktikvirksomhed, før du på sidste semester går i kødet på emner som HR, forretningsplan, innovation og netværk før dit afsluttende projekt.

Hvad kan bruge serviceøkonom uddannelsen til?

Serviceøkonomuddannelsen retter sig mod service- og oplevelsesbranchen. Branchen er én af de største i Danmark og er under konstant udvikling. Du bliver stærk i servicedesign og oplevelsesudvikling, hvilket gør, at du kan varetage mange forskellige typer af stillinger i servicebranchen både i Danmark og i udlandet, herunder hoteller, restauranter, rejsebureauer, flyselskaber, eventbureauer, sportsvirksomheder, turismeorganisationer, detailhandel, museer, non profit-organisationer samt udvikling af service og kundepleje inden for mange erhvervsområder.

Top-up uddannelse på Cphbusiness

Du kan også booste dine karrieredrømme ved at tage en top-up professionsbachelor.

Du kan læse følgende professionsbachelorer på Cphbusiness:

  • Professionsbachelor i international handel og markedsføring
  • Professionsbachelor i sportsmanagement
  • Professionsbachelor i international hospitality management
  • Professionsbachelor i innovation og entrepreneurship

Ansøgning og adgangskrav

For at blive optaget på uddannelsen til serviceøkonom skal du have en gymnasial eksamen (STX, HF, HHX eller HTX) med erhvervsøkonomi eller matematik på C-niveau. Derudover kan du blive optaget på baggrund af en af følgende erhvervsuddannelser:

  • Bager (trin 2)
  • Detailhandelsuddannelsen med specialer
  • Detailslagter med specialer
  • Eventkoordinatoruddannelsen (gammel ordning: trin 2)
  • Eventkoordinator
  • Generel kontoruddannelse
  • Gastronom (med specialer)
  • Gourmetslagter (med specialer)
  • Handelsuddannelse med specialer
  • Konditor (trin 2)
  • Kontoruddannelse med specialer
  • Receptionist
  • Tjener (trin 2)

Søger du ind på baggrund af en erhvervsuddannelse bør du have gode engelskkundskaber, og du kan med fordel vælge at supplere med et kursus i erhvervsøkonomi på C-niveau.

Har du ikke dansk, svensk eller norsk som modersmål, skal du desuden have dansk på A-niveau eller have bestået studieprøven i dansk.

Eksamen og diplom

Du afslutter din uddannelse til serviceøkonom med et udviklingsprojekt med fokus på forretningsudvikling og HR. Afgangsprojektet tager typisk udgangspunkt i din praktikvirksomhed, og du skal op til et mundtligt forsvar af det skriftlige projekt. Bagefter har du en erhvervsakademiuddannelse som serviceøkonom.

Kontaktinfo

Cphbusiness

Landemærket 11
1119 København K

 Vis telefonnummer
www.cphbusiness.dk


Evalueringer
Hvad siger tidligere deltagere om denne uddannelse?
Der er ingen evalueringer af Serviceøkonom endnu. Bliv den første!

Hvad siger tidligere deltagere om udbyderen?
(5,0)
Baseret på 1 evalueringer
Se alle evalueringer