Vis studentum.dk som: Mobile

BA i Interkulturel Markedskommunikation

Copenhagen Business School
Længde: 3 år
Uddannelsestype: Bacheloruddannelse
Sted: København

BA i Interkulturel Markedskommunikation

Tag en marketing uddannelse, der ruster dig til det internationale marked

Hvordan sælger man vindmøller til spaniere? Hvordan tackler man et forretningsmøde med amerikanere? Det er nogle af de udfordringer, du lærer at løse, når du tager en bachelor i Interkulturel Kommunikation. I løbet af de tre år på uddannelsen får du indblik i de mange forskellige interkulturelle udfordringer, virksomheder møder i forbindelse med international kommunikation og markedsføring.

Bagefter har du et solidt fundament for at kommunikere effektivt til et udenlandsk marked, hvor kommunikationen må tilpasses den givne målgruppe og deres kultur og sprog.

Tag en marketing uddannelse med internationalt islætHvad lærer du på uddannelsen

Som studerende på bacheloruddannelsen i interkulturel kommunikation arbejder du med markedsføring og kommunikation, og hvordan disse påvirkes af kulturforskelle, sproglige barrierer og lovgivninger i forskellige lande. På de første to år har du fag inden for følgende områder:

  • Marketing og erhvervsøkonomi
  • Målgruppeorienteret kommunikation
  • Fremmedsprog i praksis

Under hele uddannelsen arbejder du tværfagligt med alle områder. Samtidig får du både konkrete kommunikationsværktøjer og en uddannelse med et konstant fokus på interkulturelle, kommunikative og sproglige aspekter. Det adskiller uddannelsen fra andre marketing uddannelser.  

Specialisér dig på 5. semester af din kommunikation uddannelse

Når du når til det sidste semester, inden du skal i gang med dit bachelor projekt, har du måske en idé om hvilken del af kommunikationsfaget, du brænder for. Du kan derfor vælge at specialisere dig inden for felter som:

  • Marketing
  • Kommunikation
  • Sprog 

Specialiseringen kan ske via et praktikophold, som du afslutter med en projektrapport, et udlandsophold eller valgfag på CBS og andre universiteter i Danmark. På 5. semester kan du desuden inddrage relaterede felter som politik og HR. Næsten halvdelen af de studerende på uddannelsen vælger at styrke den interkulturelle dimension ved at tage semesteret i udlandet.

Ansøgning og adgangskrav

For at blive optaget på uddannelsen, skal du have en gymnasial uddannelse med Dansk A samt et af følgende fag:

  • Historie B
  • Samfundsfag B
  • Samtidshistorie B
  • Idéhistorie B

I stedet for et af disse fag, kan du også blive optaget med en af følgende sprogkombinationer:

  • Engelsk studieretning: Engelsk A og et Fortsættersprog B/Begyndersprog A
  • Fransk Studieretning: Engelsk B og Fransk B (fortsætter)/Fransk A (begynder)
  • Tysk Studieretning: Engelsk B og Tysk B (fortsætter)/Tysk A (begynder)
  • Spansk Studieretning: Engelsk B og Spansk B (fortsætter)/Spansk A (begynder)

Eksamen og diplom

IMK er en treårig bacheloruddannelse, der består af i alt 6 semestre, hvor du har en række obligatoriske fag og enkelte valgfrie fag. Du afslutter uddannelsen med et bachelorprojekt, hvorefter du får titlen BA i Interkulturel Markedskommunikation

Kontaktinformation til Copenhagen Business School

Copenhagen Business School


2000 Frederiksberg C
Solbjerg Plads 3
Copenhagen

 Vis telefonnummer
www.cbs.dk