Vis studentum.dk som: Mobile

Brug studerende som ambassadører for jeres skole

Der er mange fordele ved at bruge jeres nuværende studerende som ambassadører for jeres instititution. Hjemmevante som de er, kan de nemlig være med til at skabe både relevant og autentisk content om jeres undervisningsmiljø og sociale fællesskab. De kan altså bidrage med et andet perspektiv, der rammer potentielle studerende i øjenhøjde, hvorfor deres bidrag - kan skabe rigtig godt engagement og god interesse.

Det kræver dog lidt forberedelse at lave den gode ambassadørkampagne. Her giver vi jer derfor vores fire bedste tips til, hvordan I bedst bruger jeres studerende som ambassadører for jeres institution.

Successen afhænger af jeres studerende

Jeres kampagne bliver kun så succesfuld som jeres studerende formår at gøre den. Det handler altså om at udvælge de helt rigtige, så jeres kampagne kommer ud over rampen. Vi anbefaler jer derfor at gøre og tage højde for følgende parametre:

  • Sørg for at gøre arbejdet attraktivt. Det skal virke eksklusivt at blive udvalgt. Og brug endelig tid på konceptet. I må udvikle en marketingplan for, hvordan I gør eventuelt interesserede studerende hooked på idéen om at blive ambassadør.
  • Lad de studerende specialiserer sig indenfor det de er gode og har interesse for. På den måde sikrer I, at de brænder for opgaven og leverer godt og gennemarbejdet materiale.

Investér i eksterne ekspertkilder

Studerende vil gerne være en del af kampagnen, hvis de kan se, at de får noget ud af det. Vi anbefaler derfor, at I investerer i noget eksternt hjælp, der kan sikre, at jeres studerende har de nødvendige kompetencer og redskaber til at fremstille engagerende content. Det kan f.eks. være eksperter indenfor storytelling eller fotografi. Ikke nok med, at det booster de studerendes færdigheder; det er også med til at gøre det at arbejde for jeres kampagne det mere attraktivt.

Vi anbefaler også, at I investerer i team building og andre sociale aktiviteter. Det er nemlig med til at ryste holdet sammen, og det er tilmed med til at give jeres ambassadører en bedre forståelse af dét, de skal promovere. Det styrker altså kampagnearbejdet, mens det også kan være noget, der kan få andre studerende til at melde sig.

Giv jeres studerende ejerskab

For at få de bedste resultater, må I sørge for at give jeres studenterambassadører så meget frihed som muligt. Det er nemlig her, at de først bliver rigtig motiverede og  kreative, hvilket kun smitter positivt af på deres produktioner.

Det kræver, at de studerende er helt med på jeres brand guidelines og kender til jeres vision, mission og værdier. Men når de gør det, så bør de have friheden til afgøre, hvordan dette kommunikeres.

Giv jeres studerende feedback

I kølvandet på frihed kommer der dog et behov for feedback. Det, at I taler om deres præstation er med til, at de føler sig motiverede. Book gerne de studerende til face-to-face-møder i et passende interval, så I kan få en føling med dem.

Det er også i forlængelse af de her møder, at I har en chance for at tage jeres program for de studernede op til revision. På baggrund af deres tilkendegivelser er det nemlig nemt for jer at se på, hvad I skal have både mere eller mindre af.

Vil du vide mere om os?
Udfyld felterne nedenfor. Så kontakter vi dig og fortæller mere om, hvordan vi hjælper jer i kontakt med de rette studiesøgende.
This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Dine informationer gives ikke videre til andre og tilføjes ikke mailinglister eller lignende.

Senest opdateret: 14 jun 2019

Du er måske også interesseret i:

Sidst opdateret 14-08-2019

3 grunde til, at e-learning er fremtiden

E-learning er fleksibelt og tilgængeligt for alle. Læs med her og få tre bud på, hvorfor I skal udbyde onlineundervisning. 

Læs mere
Sidst opdateret 13-06-2019

3 tips: Sådan svarer I bedst interesserede studerende

Der er benhård konkurrence om de fremtidige studerende. Få derfor de bedste tips til, hvordan du får dem til at vælge jeres institution lige her. 

Læs mere
Sidst opdateret 07-08-2019

Unge vælger uddannelse der åbner op for jobmuligheder

89% af unge har jobmulighederne med i overvejelserne når det kommer til deres fremtidig uddannelse.

Læs mere
Sidst opdateret 19-06-2019

Tiltræk flere studerende med virtuelt åbent hus

Hvad skal man uddannelsesinstitution gøre for at tiltrække internationale studerende og studerende fra andre dele af Danmark? Svaret er: Virtuelt åbent hus. 

Læs mere