Uddannelse Ejendomsmægler - Forum

08-09-2008 10:54   Søren

Hej jeg vil gerne have en uddannelse som ejendomsmægler, hvordan bliver jeg det på hurtigste måde, kan man evt. betale sig for denne uddannelse hurtigere..? Ser frem til at høre nærmere.... Med venlig hilsen Søren


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
08-09-2008 10:57   Studentum

Hej Søren
En uddannelse til ejendomsmægler kræver dels en teoretisk uddannelse, samt to års praktisk erfaring med ejendomshandel.

Den praktiske erfaring kan optjenes efter eller under uddannelsen. Efter gennemført uddannelse kan der søges om optagelse i ejendomsmæglerregistret hos Erhvervs- og Byggestyrelsen og medlemskab af DE.

En relevant teoretisk uddannelse kan være uddannelsen til finansøkonom,denne uddannelse hører til de kortere videregående uddannelser også kaldet akademiuddannelser og varer to år. De to års praktisk erfaring tæller fortsat. For mere information om denne uddannelse kan du udfylde en interesseanmeldelse ved at klikke på "Bestil information" på følgende side: Uddannelse Finansøkonom

Der findes også mulighed for en kombination hvor du tager uddannelsen sideløbende med dit arbejde hos en ejendomsmægler. Har du allerede en relevant kandidatuddannelse kan du tage supplerende fag, afhængig af din akademiske uddannelse varer dette mellem ½-1½ år.

Held og lykke


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
18-02-2009 16:56   Jannik
Hvordan kan man det i beskriver nedenunder.? Jeg sidder hos en mælger nu og ønsker info om dette. Mvh Jannik Der findes også mulighed for en kombination hvor du tager uddannelsen sideløbende med dit arbejde hos en ejendomsmægler. Har du allerede en relevant kandidatuddannelse kan du tage supplerende fag, afhængig af din akademiske uddannelse varer dette mellem ½-1½ år. Held og lykke Studentum

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
19-02-2009 08:56   Studentum

Hej Jannik Som sagt kræver det en teoretisk uddannelse blandt andet uddannelse til finansøkonom. Derudover skal du have to års praktisk erfaring med ejendomshandel. For mere specifik information kan du besøge vores guide om, hvordan bliver man ejendomsmægler. Håber det kan hjælpe dig. Med venlig hilsen Studentum


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
19-02-2009 14:45   Jannik
Okay tak for hurtigt svar. Sagen er den at jeg sidder hos en mægler nu. Jeg har været der i 2 mdr og ønsker nu at komme ind og læse og få uddannelsen. Så det jeg egentlig bare skal er at jeg skal til en skole hvor jeg kan blive uddannet. Ligger der ikke en skole i Lyngby.? Eller Ishøj - det er i hvert fald de byer jeg har læst mig frem til. Men det er sådan at jeg ikke kan finde noget om emnet.!? Jeg vil gerne igang så hurtigt som muligt nemlig. Jeg kan se at i skriver at man skal have 2 års praktisk erfaring med ejendomshandel - men det forstår jeg ikke helt.? Jeg har erfaring indenfor byggebranchen og projektleder erfaring.

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
05-03-2009 16:32   Mona
Hej jeg er uddannet Markedsføringsøkonom fra 2008 og vil gerne vide, om man kan bruge den uddannelse i forbindelse med at læse videre til ejendomsmælger, eller om den evt. kan give merit på nogle af fagene? Kan man læse til ejendomsmægler i Kolding eller Vejle? Med venlig hilsen Mona

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
04-06-2009 11:13   Laleh
Hej Jeg er nu i gang med mit andet år på HHX, herefter vil jeg rigtig gerne uddannes som ejendomsmægler. Men hvordan kan jeg gøre det på den hurtigste måde? Jeg afsluttede matematik sidste år, så jeg har det kun på C niveau, er det stadig muligt for mig at kunne blive ejendomsmægler? MVH Laleh K. Behroozian

RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
05-06-2009 08:49   Studentum

Hej Laleh. Man kan blive ejendomsmægler på flere forskellige måder alt afhængig af, hvilken baggrund man har. Men med din HHX uddannelse vil en to-årig akademiuddannelse som Finansøkonom med speciale i ejendomshandel nok være mest relevant for dig. Herefter skal du have tre fag på Akademiuddannelsen + praktisk erfaring for at blive ejendomsmægler. Du kan læse helt detaljeret om, hvordan uddannelsen er bygget op på Dansk Ejendomsmæglerforenings hjemmeside her Vælger du at søge ind på Finansøkonomuddannelsen (du skal have matematik på B-niveau for at komme ind) er der her et link til en oversigt over de forskellige steder, hvor du kan tage den: Finansøkonom Ansøgningsfristen til Finansøkonom er 1. juli og 15. marts. Mange hilsner Studentum


RE: RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
16-06-2009 21:21   hende
Jeg ville høre, om der kræves et bestemt gennemsnit for at kunne forvente at blive optaget på finansøkonomuddannelsen? Jeg har søgt ind på studiet, og afventer svar, skal have taget matematik B niveau om, men er det nok, hvis jeg består den, og mit gennemsnit, hvis det kræves, ikke er højt nok??!

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
18-06-2009 08:24   Studentum
Hej Hende. Hvis du har en bestået studentereksamen - enten fra gymnasiet, HF, HTX eller HHX + matematik B-niveau og Engelsk C-niveau, skulle du være kvalificeret til at komme ind på Finansøkonom uddannelsen. Der er ikke specifikke krav omkring gennemsnit. Dog er det sådan, at hvis der er flere, der søger ind, end der er plads til på studiet, så optages dem med de højeste gennemsnit. Men som udgangspunkt, er der altså ikke krav om et vist gennemsnit. Mange hilsner Studentum

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
03-07-2009 19:21   jamilla
hej.:) Kan man godt blive ejendomsmægler, hvis man tager stx, eller skal man tage hhx?

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
24-10-2009 23:08   anne
Jeg skulle bare spørge om hvis man vil være ejendomsmægler, hvor mange år tager det så efter hhx? Jeg vil også lige spørge om hvad man kan lave som produkt til denne her uddannelse, hvis man nu skal fremlægge om uddannelsen? m.v.h anne

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
26-10-2009 10:07   Studentum

Hej Anne. Det tager 2 år at læse til ejendomssmægler. Mht. produkt til uddannelsen, hvis du skal fremlægge, vil jeg anbefale, at du tager kontakt til Erhvervsakademi Dania, som udbyder uddannelsen. De vil kunne give dig et præcist svar på det. Du kan kontakte dem på tlf. 87 11 44 01 og så vil de vende tilbage til dig med et svar så hurtigt, som muligt. Mange hilsner fra Studentum


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
31-10-2009 13:26   Anna
Hej. Jeg ville gerne vide om det er sådan at jeg kan blive ejendomsmægler hvis jeg tager en stx? Og er det rigtigt sådan som jeg har forstået det, at man skal have matematik på b niveau, og at man bagefter skal tage en finasøkonomi uddannelse på to år og så er man færdig? MVH Anna

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
02-11-2009 11:25   Studentum

Hej Anna. Ja, du kan godt læse til ejendomsmægler med en stx, og ja det er også et krav, at du har matematik på B-niveau. Herefter kan du læse Finansøkonom med speciale i fast ejendom, og så bliver du færdig som ejendomsmægler på to år. Mange hilsner Studentum


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
11-11-2009 19:04   Sofus Petersen
Jeg vil gerne vide om det kan lade sig gøre at komme igang med at læse til ejendomsmægler uden en gymnasiel eksamen?

RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
12-11-2009 11:48   jonas
Hei jeg er en ung fyr der gerne vil vide hvad den nemmeste måde er. at få sig en ejendomsmægler udd. 1 hvad skal man gennemføre/hvad gir adgang? 2 er der et bestemt snit for at bestå? 3 hvor er der mulighed for at udd sig? (byer)

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
17-11-2009 10:20   Studentum

Hej Jonas. Du kan finde svar på nogle af dine spørgsmål i tråden om Uddannelse til Ejendomsmægler, især svaret til Laleh. Mht. om du skal have et særligt gennemsnit for at bestå uddannelsen til ejendomsmægler, kan du få svar på det ved at kontakte en af skolerne, som tilbyder uddannelsen til Finasnøkonom som f.eks. Erhvervsakademi Dania, VIA University College eller IBA. I Danmark er det muligt at uddanne sig ejendomsmægler i flere forskellige byer bl.a. på alle landets universiteter og på erhvervsakademierne i Hobro, Horsens, Silkeborg og Kolding. Du kan læse mere om de forskellige uddannelser og studiesteder her Mange hilsner Studentum


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
27-11-2009 10:21   Susan Nørskov-Jensen
Jeg vil lige høre hvor jeg kan tage en uddannelse som ejendomsmægler. Findes der noget uddannelse på engelsk så skulle den hedde "Real Estate Management" Mvh Susan

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
30-11-2009 10:54   Jonas Madsen
Jeg skal skrive en oso opgave om hvordan man bliver ejendomsmægler. Hvis der er nogen der ved hvilken uddanelsesretning man skal tage kunne jeg godt tænke mig hjælp :D

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
03-12-2009 10:55   Maria
hvor lang tid tager en ejendomsmægler uddanelse, som er helt fuldført? :) Hilsen maria.

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
03-12-2009 12:12   Thomas
Hej Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der skal til for at blive ejendomsmægler? Jeg har læst nogle steder det også kræver en Akedemiuddannelse.. Men jeg er ved at være noget så forvirret nu. Så gider i ikke forklare mig punkt for punkt hvad det kræver at blive ejendomsmægler, eller hvilken uddannelse jeg skal tage? På forhånd tak :) Thomas

RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
04-12-2009 15:41   Studentum

Hej Maria og Thomas. Der er rigtig mange, som henvender sig med spørgsmål omkring uddannelsen til ejendomsmægler. Der er nogle forskellige muligheder, når man vil uddanne sig, og derfor har vi samlet den relevante information på på denne side denne side. Der skulle I gerne kunne finde svar på alle Jeres spørgsmål :) Mange hilsner Studentum


RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
22-01-2010 01:48   Simon
På Studienet står der: Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse til Finansøkonom: * studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx) * kontoruddannelse generel, kontoruddannelse med specialer eller finansuddannelsen * en relevant erhvervsuddannelse. De specifikke adgangskrav er matematik B eller virksomhedsøkonomi B samt engelsk C. Alle fag skal være bestået. Der står "alle fag skal være bestået" betyder det at matematik B og engelsk C skal være bestået, eller er det alle de fag jeg har haft på STX der skal være bestået for at komme ind på finansøkonom uddannelsen?

RE: RE: RE: Uddannelse Ejendomsmægler
04-02-2010 11:21   Casper
Hey Jeg ville bare lige høre om jeg ville kunne bruge min mester lære uddanelse på 4 år i tøjbutik til noget? og evt hvor lang tid det ville komme til at tage? Hilsen Casper

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
05-05-2010 14:13   Maria
Hej Jeg er færdig som finanselev til august - har haft 2 års arbejde i Nykredit + skole ved siden af - hvordan kan jeg komme til at læse til ejendomsmægler?? Hilsen Finanseleven

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
06-05-2010 09:05   Studentum

Hej Maria Den grundlæggende indgang til at blive ejendomsmægler er at tage en akademiuddannelse i Finansiel rådgivning. Kravene for at begynde på en akademiuddannnelse er bl.a. en relevant erhvervsuddannelse og 2 års relevant erhvervserfaring, så det vil jeg tro at du opfylder med din uddannelse til finanselev i bagagen. Udover akademiuddannelsen skal du også have arbejdet 2 år hos en ejendomsmægler, for at kunne få titlen ejendomsmægler og blive registreret i Dansk Ejendomsmæglerforening. Jeg vil råde dig til at tage kontakt til en uddannelsesinstitution i nærheden af hvor du bor, som udbyder akademiuddannelsen. Du kan søge herinde på Studentum og sende skolen en interesseanmeldelse, for at få mere information. Senere skal du så i kontakt med en ejendomsmægler og forsøge at få arbejde der.


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
09-05-2010 01:07   Kasper
Hej Jeg vil bare lige indskyde, at matematik b IKKE er et krav, for at læse til finansøkonom. Kravet er at man skal have matematik b ELLER virksomhedsøkonomi b bestået - det vil sige, at har du virksomhedsøkonomi b bestået, så er det ligegyldigt med matematik b (og omvendt selvfølgelig). Jeg arbejder hos nogle ejendomsmæglere og har gjort det i tre år. Jeg har snakket med både kolleger og studievejledere, så jeg ved hvad jeg taler om. Det er lidt dårlig stil af Studentum, ikke at lave research, før der bliver svaret - her tænker jeg på, at i flere gange skriver herinde, at matematik b er et krav. For matematik b er som sagt ikke nødvendigvis et krav, hvis bare du har virksomhedsøkonomi b bestået. Kasper

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
10-05-2010 16:19   Studentum
Hej Kasper, tak for dit indlæg. Du har helt ret i at matematik b ikke r er et krav, såfremt du har bestået Virksomhedsøkonomi b. Selvfølgelig har vi lavet vores research før vi svarer på indlæg her i forummet. (Vi har tidligere været i kontakt med Dansk Ejendomsmæglerforening for at få alt 100% klarlagt) Hvis du kigger nærmere på de indlæg hvor vi nævner matematik som krav, er det alle indlæg som selv spørger ind til matematik; hvor vi således bekræfter adgangsspecifikke krav. Vi vil selvfølgelig gerne forbedre os hele tiden, så vi vil naturligvis tage kritikken til os og belyse alle muligheder mere tydeligt næste gang. Mvh Sudentum

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
19-05-2010 15:32   Jannie
Jeg blev færdig med min STX i 2008, og havde nu tænkt mig at starte på en HA i generel virksomhedsøkonomi - en bachelor på SDU i Odense. Jeg har kun matematik på C-niveau, men har meldt mig til en måneds turbokursus (supplering) her i sommerferien. Men kan HA'en over hovedet bruges til ejendomsmægler? For ellers er det måske spild af tid at bruge 3 år på det.

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
20-05-2010 08:40   Studentum
Hej Jannie, Du kan godt anvende HA'en som basis for at blive ejendomsmægler, men det er ikke den hurtigste vej til ejendomsmæglertitlen. Efter HA'en skal du nemlig have 1-3 fag på akademiuddannelsen for at kunne blive ejendomsmægler. Det vil tage mindst 4 år før du er ejendomsmægler med denne model. Derudover skal det dog nævnes, at du med en HA i bagagen har du større fleksibilitet for at skifte felt efter du er uddannet. Mvh. Studentum

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
02-10-2010 22:05   Mia

Jeg har læst siderne omkring uddannelsen som ejendomsmægler, men jeg kan ikke finde svar på mine spørgsmål, så nu prøver jeg her.

Hvordan er mulighederne for at blive ejendomsmægler med en baggrund som VVS- og Energimontør? Hvilke fag kræver det, hvor kan man læse dem, hvor lang tid tager det, er det fuldtids- eller deltidsstudie osv.?

Mvh. Mia


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
05-10-2010 11:09   Studentum

Hej Mia,

Din uddannelse giver desværre ikke merit til at blive ejendomsmægler, hvilket vil sige at din bedste mulighed for at blive ejendomsmægler er en akademiuddannelse i finansiel rådgivning, som er en deltidsuddannelse på 3 år. Under denne uddannelse skal du derudover arbejde deltid hos en ejendomsmægler for at kvalificere dig til titlen som mægler. (du skal have 2 år praktisk erfaring med ejendomshandel for at blive registreret ejendomsmægler)

Mvh


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
05-01-2011 21:12   Frederik

Hej.

Lige nu er jeg igang med STX og efter det ville jeg gerne læse til ejendomsmægler, men har ingen idé hvor henne jeg kan læse! hvordan bliver jeg det? Min linje på mit gymnasie hedder global society, hvor engelsk, samfundsfag og historie er på engelsk, så ville høre om det er en fordel at vælge denne linje.
Hvis min linje ikke er den optimale, hvad for en linje vil i så anbefale?

Mvh.

Frederik


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
06-01-2011 10:43   Studentum

Hej Frederik,

Der er ikke en decideret ejendomsmægleruddannelse, men derimod flere måder at blive ejendomsmægler på. For dig som kommer fra gymnasaiet vil det enten være finansøkonom eller finansbachelor du skal kigge efter. Begge kræver ganske vist fag fra akademiuddannelsen efterfølgende, som er nødvendige for at blive ejendomsmælger, men som ikke er nok i sig selv.

Mht. til linjer på STX er det eneste du skal du være opmærksom på at du skal have enten matematik eller virksomhedsøkonomi/erhvervsøkonomi på B-niveau samt engelsk på C-niveau for at kunne blive optaget på uddannelserne.

Mvh


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
07-01-2011 13:05   Mai Skat

Det med at du skal have 2 års erfaring som ejendomsmægler, det er efter uddannelsen.
Det er hvis du vil være selvstændig ejendomsmægler, skal du have arbejdet som ejendomsmægler i to år inden du bliver selvstændig. Det er ikke et krav for uddannelsen :)


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
03-02-2011 00:00   Den nysgerrige

Hej, jeg har først lige fået sat mig den idé at blive ejendomsmægler i hovedet, og er langt fra sikker på at det er det jeg vil.

Jeg går på HTX nu, og består med sikkerhed her til sommer. Men jeg var noget uheldig med mit matematik sidste år, hvor jeg fik 02 skriftlig og 00 mundtlig.

Kan jeg blive ejendomsmægler uden at tage matematik B om? Jeg vil nødig bruge et helt år på kun at tage det om nemlig:(

Jeg ville gerne have været på den med at tage vejen gennem finansøkonom nemlig, men det kan jeg jo ikke med de karakterer:(


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
03-02-2011 09:48   Studentum

Uddannelsen til Finansøkonom eller finansbachelor kræver desværre en bestået karakter i matematik B eller virksomhedsøkonomi B.

Alternativet er at tage akademiuddannelsen i finansiel rådgivning som er en 3-årig deltidsuddannelse. For at starte på den kræves dog 2 års erhvervserfaring.

Mvh.


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
18-04-2011 20:15   Thomas

Jeg er lidt i samme situation som en tidligere i tråden. Jeg har nemlig også dumpet matematik B med henholdsvis 02 og 00. Derfor har jeg nu Matematik C på mit bevis.

Som overstående også beretter, så er jeg ikke særlig skarp til det matematiske. Derfor er mit spørgsmål; hvor meget udgør det matematiske i finansøkonomuddannelsen? og hvorfan er niveauet? og lige så vigtigt, hvor dominerende er matematik i selve jobbet som Ejendomsmægler?

Mvh.
Thomas


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
26-04-2011 13:01   Maibrit

Hej

Jeg er lige nu ved og tage uddannelsen som regnskabsassistent, og den er jeg færdig med til næste år.
Jeg har en HHX - som jeg blev færdig med for 2 år siden ..

Hvordan kommer jeg videre npr jeg er færdig til næste år - vil gerne uddanne mig som ejendomsmægler, vil bare lige gøre det jeg er igang med færdig først .

Hjælp mig - har læst på forskellige sider omkring hvad man skal ha', men er blevet lidt forvirret ..

Mvh Maibrit


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
01-08-2011 10:52   Mette

Hej Maibritt.

Hvad kræver det at blive regnskabsassistent?
Kortest mulig vej...

Mvh.
Mette


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
08-01-2013 23:05   Christian

Hej studentum. Jeg vil bare lige høre, om de 3 fag på akademiuddannelsen, som man skal læse bagefter endt uddannelse som finansøkonom, om det halvandet år det tager at læse, er på fuld tid, eller om man kan kombinere det samtidig med at man arbejder ved en mægler og får de 2 års erhvervserfarring det kræver, inden man kan blive registeret statsautoriseret? Mvh. Christian.


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
04-07-2014 10:06   Mette Hansen

Hvis man er medejer i en ejendomsmægler butik, må man så godt tage sine to års praktisk erfaring med ejendomshandel i egen butik?

Med venlig hilsen
Jonas Andersen
http://www.nem-ejendomsmægler.dk


RE: Uddannelse Ejendomsmægler
12-09-2014 16:55   Tina Fisker

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
12-09-2014 16:55   Tina Fisker

RE: Uddannelse Ejendomsmægler
12-04-2016 19:15   Asbjørn

Hej

Jeg vil lige høre hvordan jeg skal gribe det an hvis jeg ønsker at blive ejendomsmægler, min baggrund er elektriker. Jeg har læst mig til at man kan blive ejendomsmægler med en uddannelse i finansiel rådgivning på deltid i 3 år samme tid med man arbejder er dette korrekt? Hvordan finder jeg arbejdet jeg skal have imens, kan jeg godt bare kontakte diverse mæglere og hører om de kan bruge en elektriker som ønsker at vidre uddanne sig med en uddannelse i finansiel rådgivning eller hvad skal jeg?
Hvordan vil løn niveauet ligge under uddannelsen, er det fuld løn eller er det SU?


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide