Rytmisk Musikkonservatorium - Forum

24-10-2008 16:39   Ann-sofie Brunn
Rytmisk Musikkonservatorium hej musikkonservatorium. jeg er pige, som er meget glad for musik. selv synger og spiller jeg klaver. men jeg har et spørgsmål vedrørende erfaring? hvor meget skal man kunne, for at blive optaget hos jer? venlig hilsen ann-sofie bruun.

RE: Rytmisk Musikkonservatorium
24-10-2008 16:43   Studentum
Hej Ann Sofie Tak for din henvendelse. Du har henvendt dig til en søgetjeneste for uddannelse, hvilket betyder at vi ikke er nogen skole men derimod formidler uddannelser. Tilbage til dit spørgsmål. For at komme ind på det rytmiske musikkonservatorium skal du til en optagelsesprøve, en slags audition. Alt afhænger af optagelsesprøven. Dvs. du behøver altså ingen studentereksamen eller lignende. Det er generelt svært at komme ind, da der kun bliver optaget ganske få elever per år. Ofte kommer cirka 4-6 personer igennem - per hovedfag per år. Du kan læse mere om de forskellige hovedfag på konservatoriets hjemmeside. Det er også en god ide at snakke med din musiklærer om, hvilke færdigheder du skal kunne for at komme ind på konservatoriet. Dog skal det siges at alle har ret til at gå til optagelsesprøven. Du kan læse mere om uddannelser på konservatoriet ved at følge nedenstående link på Studentum, en søgetjeneste for dig som er studerende. Den individuelle musikuddannelse

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide