Optegelse til socialrådgiver udd. - Forum

28-08-2009 17:37   Thomas
heysa.. Inde på ug.dk har jeg læst omkring optagelses kravende til socialrådgiver uddannelsen og der står som følgende. Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse: 1.studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx) eller højere teknisk eksamen (htx) 2.særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF) 3.social- og sundhedsassistentuddannelsen med dansk C og naturfag C samt engelsk D 4.fire gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B, samfundsfag B og psykologi C Betyder det at jeg med punkt 4 kan søge ind på socialrådgiver uddannelsen, altså hvis jeg har det 4 gymnasielle enkeltfag `? Håber på et sagskyndigt svar ellers må jeg jo tage fat i en uddannelses vejleder Fortsat go weekend

RE: Optegelse til socialrådgiver udd.
31-08-2009 16:57   Studentum
Hej Thomas. Det kan godt variere lidt fra skole til skole angående optagelseskrav. Derfor vil jeg opfordre dig til at tage direkte konktakt til den enkelte skole, så du får et svar, som er hundrede procent sikkert. Umiddelbart vil jeg dog mene, at du vil kunne komme ind på uddannelsen nogle steder, hvis du opfylder kravene under punkt 4. Venlige hilsner Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide