Lærer til psykolog - Forum

20-02-2009 11:29   Nicole
Jeg er igang med at skrive OSO-opgave om det at læse til folkeskolelærer og hvad man kan bruge uddannelsen til og har et par spørgsmål. OSO opgaven handler om det man gerne vil være og at undersøge dette, og da jeg ved at jeg vil tage hf og derefter læse lærer har jeg selvfølgelig undersøgt det. Her kommer spørgsmålet så, jeg er også intresseret i at læse til psykolog og har hørt at man via sin læreruddannelse kan læse videre til psykolog. Er det rigtigt og hvis ja, hvordan? - Er der nogle bestemte krav? På forhånd tak. Mvh Nicole

RE: Lærer til psykolog
03-11-2010 15:39   Lotte Christensen

Du kan IKKE bruge din læreruddannelse som baggrund for at læse til psykolog. (det kunne man tidligere men ikke idag)
For at blive autoriseret psykolog (cand.psyk) skal du først have en bachelor i psykologi på 3 år og derefter en kandidateksamen i psykologi på 2 år.

Du skal altså påberegne at læse i 5 år for at kunne kalde dig psykolog. (så behøver du jo altså ikke at læse til lærer først, da det jo tager 4 år:-D)


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide