Kan jeg komme ind på Datamatiker? - Forum

06-04-2010 08:01   Rasmus Knudse
Hej Studentum.dk. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive optaget på Datamatiker uddannelsen i Odense, men jeg ved ikke om jeg har de krav der skal til. Jeg har læst at man skal have faget matematik på b-niveau som krav. Det har jeg egentlig også haft på HHX, men har dog ikke været oppe til eksamen i det. Jeg har bare haft faget på andet år på hhx, men har dog en karakterbog hvor jeg har karakterer fra matematik b og alle mine andre fag. Er det nok til at kunne komme ind? Håber i kan hjælpe mig. Hilsen Rasmus.

RE: Kan jeg komme ind på Datamatiker?
06-04-2010 08:57   Studentum
Hej Rasmus, Det som er centralt for at kunne søge ind på datamatiker uddannelsen er, at det fremgår af dit eksamensbevis du har gennemført faget. Har du gennemført faget matematik, og står det på dit eksamensbevis skulle du ikke have nogen problemer. Har du ikke gennemført og bestået matematik, kan du stadigvæk søge ind som datamatiker, hvis du kan dokumentere at du er tilmeldt faget matematik (evt. som enkeltfag); og vil have gennemført det inden uddannelsesstart.

RE: Kan jeg komme ind på Datamatiker?
06-04-2010 09:29   Rasmus Knudsen
Og har man kun gennemført faget hvis man har været oppe til eksamen? For så må jeg vel gå ud fra at de karakterer der står på mit bevis bare er standpunktskarakterer? Jeg tror grunden til jeg ikke var til eksamen på B var at jeg skulle have matematik på A-niveau på tredje og sidste år nemlig, og skulle derfor først op der. Men betyder det jeg ikke har gennemført B? Og mange tak for hjælpen,

RE: Kan jeg komme ind på Datamatiker?
06-04-2010 10:04   Studentum
Det er ikke alle fag du kommer til eksamen i. Dvs. at du godt kan have bestået faget selvom du ikke har været til eksamen i det. Dvs. har du gennemført en HHX og har haft matematik på B niveau (og gennemført det fag), så kan du sagtens søge ind som datamatiker. Matematik A og Matematik B regnes for to forskellige fag, og der er flere som kommer til eksamen i begge fag. MVH Studentum

Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide