Hjælp til psykologi - Forum

04-01-2011 22:54   Rose Marie

Hej studentum.
Jeg hedder Rose Marie og jeg er studerende på RUC.
Jeg har forsøgt at komme ind på psykologi studiet, men som så mange andre har jeg ikke karaktererne til det. Jeg er åben for alt og jeg har virkelig brug for at finde ud af hvad mine muligheder er. Kan jeg eventuelt starte på en psykologiuddannelse i udlandet og tage resten her hjemme?
Eller kan jeg gøre noget specielt for at forbedre min kvote 2 ansøgning?

Jeg har meget svært ved at acceptere mit studie før jeg har prøvet alt i forbindelse med psykologistudiet, så jeg håber mest af alt på et godt råd eller to.

Mvh. Rose


RE: Hjælp til psykologi
05-01-2011 11:21   Studentum

Hej Rose Marie,

Der er mulighed for at starte på psykologiuddannelsen i udlandet og gennemføre resten i Danmark, og derigennem slippe uden om den koordinerede tilmelding. Det kræver dog at du har nok ECTS points til at få merit for minimum et årsværk på psykologistudiet. I dette tilfælde kan du optages udenom KOT hvis der er plads på den pågældende årgang. Derudover vil du som udgangspunkt også kunne søge ind på kandidatuddannelsen i psykologi, såfremt du har en bachelor i psykologi fra et godkendt universitet i udlandet.

Mht. til kvote 2 ansøgning foretager universitet en kvalitativ vurdering af din studieegnethed. Der er bare 10% som optages via kvote 2 og der er desværre stor konkurrence. Dine Karakterer spiller formentlig en rolle, det er dog svært at vurdere konkret hvad du skal gøre for at blive blandt de 10%. En kvote 2 ansøgning minder på sin vis meget om en jobansøgning hvor din samlede erfaring og motivation er afgørende.

Mvh.


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide