Vis studentum.dk som: Mobile

forvirret over studievalg - nye veje/kobling? - Forum

18-12-2012 11:36   Saranielsen

Hej Lad mig starte med at sige at jeg er meget forvirret omkring mit studievalg. Søger derfor nogen der måske kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg er startet på en kommunikations uddannelse, som jeg til at starte med var rigtig glad for. Selve studiet er kanon (ikke særlige timer eller forberedelsestimer) og holdet er fint. Men en dag kom jeg til at reflektere over, om det overhovedet er min drømmeuddannelse. Man kan blive kommunikationsmedarbejder, informationsmedarbejder, korrespondent, marketingskonsulent og andet i den dur. Det leder mig bestemt ikke til mit drømmejob. Så jeg er gået i nogle dage med tvivlen og så kom det til mig, at jeg egentlig altid har haft interesse for ejendomsmæglere uddannelsen. Hvilket jo egentlig er underligt for jeg har altid været sprogfikseret. Og så kommer mit spørgsmål: - Kan man koble kommunikation og finansøkonomi uddannelsen på en eller anden måde (hvis man fokuserer på marketing fx.)?? Eller skal jeg droppe kommunikation helt og starte på finansøkonom i stedet for? Håber i kan hjælpe! vh. den forvirede universitets studerende

Danmarks Bedste Studieby

Danmarks Bedste Studieby

Test dig selv