Markedsføringsøkonom fra eaaa læse videre i KBH - Forum

26-06-2013 18:46   Sander Jensen

Kære Studentum, Jeg står desværre med en ærgerlig problemstilling. Jeg har læst og færdiggjort markedsføringsøkonomen på EAAA, men idet jeg er flyttet til København, så ønsker jeg at tage bacheloren herovre. Dog siger CPH Business, at dette ikke er en mulighed, da uddannelserne er bygget forskelligt op. Kan det være rigtigt? At man med samme uddannelse ikke kan læse videre på alle erhvervsakademier? Mvh. Sander


RE: Markedsføringsøkonom fra eaaa læse videre i KBH
28-06-2013 15:26   Sofie Gry Laursen

Hej Sander

Det lyder som en rigtig slem klemme, du er kommet i. Når man ser på adgangskravene til bacheloren i International handel og markedsføring hos CPH Business står der, at de foretager en helhedsvurdering, hvor karakterer sammenholdes med relevant erfaring og den personlige motivation. Samtidig står der, at man i nogle tilfælde også kan blive optaget på baggrund af en uddannelse som finansøkonom, serviceøkonom eller lignende.

På den baggrund kan jeg ikke umiddelbart svare på, hvorfor du ikke kan fortsætte med en top-up bachelor i København. Derfor vil jeg foreslå, at du, hvis du ikke allerede har gjort det, tager forbi studievejledningen på CPH business og tager en snak med dem om dine muligheder. Alternativt kan du også kontakte Erhvervsakademi Sjælland og høre nærmere om adgangskravene til en bachelor i International handel og markedsføring i Roskilde.

Mvh. Sofie, Studentum

  


Evalueringspolitik

Vil du skrive en evaluering om en skole eller en uddannelse på studentum.dk? Cool! Så bidrager du ved at hjælpe andre med at finde den uddannelse, der passer dem bedst. Læs venligst vores anmeldelsespolitik om, hvordan vi godkender og udgiver anmeldelser her. 

Download vores evalueringspolitik her

Hvad kan jeg blive? 

Få et overblik over dine mange muligheder, når du skal vælge uddannelse med vores uddannelsestest.

Prøv uddannelsestesten

Få inspiration til din karriere

Kom med bag om virksomheder og organisationer fra forskellige brancher, og mød medarbejdere, der fortæller om hvad de laver i deres job, og hvordan de bruger deres uddannelse. Lad dig inspirere og bliv klogere på dit eget uddannelses- og karrierevalg! 

Din Karriereguide